Troche dziwne pytanie o ksenony

Data: 2011-04-05 16:27:29
Autor: DJ
Troche dziwne pytanie o ksenony
Nie mialem niestety jak do tej pory okazji jezdzic samochodem wyposazonym w ksenony. I mam pytanie o komfort jazdy z ksenonani. Wiem, ze swieca jasniej, lepiej widac i w ogole. Ale chodzi mi o cos zupelnie innego. Mozna powiedziec, ze o porownanie ze swietlowkami czy zarowkami energooszczednymi. Porownanie w sensie komfortu dla wzroku. Osobiscie jakos nie bardzo "trawie" zarowki energooszczedne i to nawet te drogie, o niby przyjemnej barwie swiatla. Zastanawia mnie jak osoby, ktore niespecjalnie dobrze reaguja na te zarowki energooszczedne odnosza sie do ksenonow. Czy wielogodzina jazda z ksenonami nie jest taka troche "drazniaca"? Bo niby tak zachwalaja, ze ksenony to biale swiatlo, zblizone do dziennego, nie meczy wzroku itd., ale jestem ciekaw jakie sa faktyczne odczucia uzytkownikow.

Pozdrawiam

DJ

Data: 2011-04-05 14:41:06
Autor: to
Troche dziwne pytanie o ksenony
begin DJ
[...]

Nie znoszę żarówek energooszczędnych i uwielbiam xenony. Tylko używaj palników 4300k, a nie jakichś niebieskich.

Data: 2011-04-05 17:42:21
Autor: DJ
Troche dziwne pytanie o ksenony
Nie znoszę żarówek energooszczędnych i uwielbiam xenony. Tylko używaj
palników 4300k, a nie jakich¶ niebieskich.

Wlasnie osobiscie tez mi sie wydaje, ze jak juz to takie 4300K by mi najbardziej odpowiadaly.
Troche mnie jednak zastanawia czemu ludzie pakuja takie wrecz niebieskie. Niby pisza, ze ich barwa jest bardziej zblizona do swiatla naturalnego. Mi osobiscie sie wydaje jednak, ze im swiatlo bardziej biale tym mniej przyjemne dla oka.

Pozdrowienia

Darek

Data: 2011-04-05 16:02:24
Autor: to
[...]

Seryjne mają 4300k i chyba tylko takie są homologowane. A ludzie wkładają niebieskie, bo im się wydaje, że to fajnie wygląda. ;)

Data: 2011-04-06 09:17:47
Autor: MZ
Troche dziwne pytanie o ksenony
Seryjne maj± 4300k i chyba tylko takie s± homologowane. A ludzie wkładaj±
niebieskie, bo im się wydaje, że to fajnie wygl±da. ;)

U mnie zrobiły się niebieskie tuż przed całkowitym wyzionięciem ducha, jaki¶ miesi±c-dwa wcze¶nie zaczeły coraz bardziej na niebiesko ¶wiecić, potem odpalały po drugim, trzecim wł±czeniu, a potem to już trzeba było zamówić nowe żarniki :) I padły obie, w ci±gu miesi±ca, do¶ć dobra powtarzalno¶ć produkcji :)

MZ

Data: 2011-04-05 16:40:04
Autor: J.F.
Troche dziwne pytanie o ksenony
Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:inf8s4$ou5$1news.onet.pl...
[...]

Pytasz pod katem samochodu ?
IMO to w ogole nie ma porownania do swietlowek, bo nawet pomijajac kwestie samego swiatla, to jednak odbior jest zupelnie inny - czasem asfalt jasny, czasem ciemny, czasem mozna dlugie sobie wlaczyc, czasem inni oslepiaja a trzeba wypatrywac drobnych przeszkod. Jak masz wzrok zmeczony to i caly jestes zmeczony itd. Niuanse ich swiatla to juz najmniejszy problem.

A tak czasem jezdze ze znajomym - fajnie te ksenony swieca, jasno przed samochodem, wyraznie .. ale krotko. A podkrecic nie chce - bo to przeciez uklad samopoziomowania fabrycznie.
W efekcie blisko widac swietnie, a dalej - wcale. I wcale sie tym przyjemnie nie jedzie, chyba ze calkiem kapeluszniczo.

J.

Data: 2011-04-05 14:42:46
Autor: to
Troche dziwne pytanie o ksenony
begin J.F.
[...]

To chyba jakieś dorabiane albo popsute... normalne świecą dalej i przede wszystkim dużo szerzej, więc doskonale i bardzo daleko widać pobocze co bardzo poprawia komfort jazdy nocą (miśki w krzakach też są świetnie widoczne).

Data: 2011-04-05 16:44:48
Autor: Irokez
Troche dziwne pytanie o ksenony
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:inf9jr$s79$1news.onet.pl...
[...]

Ale to chyba nie tyle wina ksenonów, co optyki?
Zauważyłem to samo u siebie w Avensis T25. Projektor soczewkowy z żarówkami H7. W stosunku do poprzedniego auta z typowymi reflektorami to jest wyraĽna granica ¶wiatło/cień a w dodatku boki s± jako¶ niespecjalnie o¶wietlone - widzę mniej na poboczu.
W lagunie II z ksenonami w reflektorach jest lepiej (oryginalne jakby co). No i przyjemniejszy jest ten biały.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2011-04-05 18:14:54
Autor: J.F.
On Tue, 5 Apr 2011 16:44:48 +0200,  Irokez wrote:
[...]

Wrecz ustawienia - IMO - jakby bylo ciut wyzej to by bylo bardzo
dobrze. No ale nie jest, a on nie chce lub nie wie czym pokrecic :-)

Optyka moim zdaniem immanentnie zwiazana z ksenonami - dlatego im
pozwalaja tak jasno swiecic, ze sie daje zrobic swietne odciecie i nie
oslepiaja.

J.

Data: 2011-04-05 20:06:53
Autor: Krzysztof 45
J.F. napisał(a):
A tak czasem jezdze ze znajomym - fajnie te ksenony swieca, jasno przed samochodem, wyraznie .. ale krotko. A podkrecic nie chce - bo to przeciez uklad samopoziomowania fabrycznie.
Układ samopoziomowania działa w w±skim zakresie niezależnie od ustawionych ¶wiateł. Reflektory posiadaj± ręczn± regulację w pionie i poziomie niezależn± od układu samopoziomowania.

Ja mam tak ustawione, że nie muszę korzystać ze ¶wiateł drogowych, tak pięknie zamiataj±.
--
Krzysiek

Data: 2011-04-05 20:06:47
Autor: to
Troche dziwne pytanie o ksenony
begin Krzysztof 45
Ja mam tak ustawione, że nie muszę korzystać ze świateł drogowych, tak
pięknie zamiatają.

GratulujÄ™!

Data: 2011-04-05 22:51:22
Autor: Krzysztof 45
to napisał(a):
Ja mam tak ustawione, że nie muszę korzystać ze świateł drogowych, tak
pięknie zamiatają.
GratulujÄ™!
Mijane pojazdy oraz patrole policyjne, nie widzÄ… w tym nic
nadzwyczajnego. Diagnosta też. Więc Skąd te gratulacje?
To żaden nadzwyczajny wyczyn ustawić tak światła, by wykorzystać ich
zalety w 100%
Choć mniemam że niektórzy mogą mieć z tym problem.
--
Krzysiek

Data: 2011-04-05 23:51:33
Autor: to
[...]

Ponownie gratulujÄ™!

Data: 2011-04-06 12:28:37
Autor: Krzysztof 45
Troche dziwne pytanie o ksenony
to napisał(a):
Ponownie gratulujÄ™!
Nie wiem za co, ale Przyjęte.
Utrzymuję również w idealnym stanie fabryczne zalecenia co do ciśnień w oponach. W tym temacie jest więcej roboty i zachodu. Tu też możesz pogratulować. :-D
--
Krzysiek

Data: 2011-04-06 08:33:19
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:infvcj$e7q$1news.vectranet.pl...

Mijane pojazdy oraz patrole policyjne, nie widzÄ… w tym nic
nadzwyczajnego. Diagnosta też. Więc Skąd te gratulacje?

A co mają zrobić gonic Cię i obić twarz???

To żaden nadzwyczajny wyczyn ustawić tak światła, by wykorzystać ich
zalety w 100%

Firma jest gupia. Nie umi ustawić, aby w 100% wykorzystać ich zalety.

Artur(m)

Data: 2011-04-06 12:33:31
Autor: Krzysztof 45
Artur(m) napisał(a):
A co mają zrobić gonic Cię i obić twarz???
A mógłbyś wyjaśnić z łaski swojej, za co?
Firma jest gupia. Nie umi ustawić, aby w 100% wykorzystać ich zalety.
Nie gupia i umi LOL
Jak byś tego nie wiedział, czasami trzeba dokonać korekty. Dla tego ta firma nie głupia i umiejąca ustawić światła, wykonała dostęp do śrub imbusowych z instrukcją dla użytkownika, jak dokonać korekty.
--
Krzysiek

Data: 2011-04-07 08:26:41
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:inhfi2$q3c$1news.vectranet.pl...
Artur(m) napisał(a):
A co mają zrobić gonic Cię i obić twarz???
A mógłbyś wyjaśnić z łaski swojej, za co?

MĂłwisz, ĹĽe wszystko jest OK, a to wiedza, Ciebie mijajÄ…cy,
Jeżeli nie byłoby OK to też nikt Cię nie będzie gonił aby "obić twarz"
tylko klnie

[...]

Wiesz to mnie trochÄ™ ciekawi. PiszÄ… "WeĹş pan/pani taki wihajster
z torebki foliowej, włóż w dziurkę (nr15A z rysunku 6.1) i pokręć sobie,
 aby byĹ‚o lepiej niĹĽ ustawiliĹ›my w naszej fabryce".

Nie czytałem nigdy czegoś takiego, ale tak sobie to wyobrażam.

W jakich okolicznościach światła wymagają korekty, oprócz korekty
z kabiny, gdy gruba:) teściowa wsiądzie z tyłu?

Artur(m)

Data: 2011-04-07 01:15:59
Autor: Adam Adamaszek
On 7 Kwi, 08:26, "Artur\(m\)" <mus...@interia.pl> wrote:

> Jak by¶ tego nie wiedział, czasami trzeba dokonać korekty. Dla tego ta
> firma nie głupia i umiej±ca ustawić ¶wiatła, wykonała dostęp do ¶rub
> imbusowych z instrukcj± dla użytkownika, jak dokonać korekty.

Wiesz to mnie trochę ciekawi. Pisz± "WeĽ pan/pani taki wihajster
z torebki foliowej, włóż w dziurkę (nr15A z rysunku 6.1) i pokręć sobie,
 aby było lepiej niż ustawili¶my w naszej fabryce".

Tutaj masz - przykladowo - wyciag z instrukcji Subaru Forester z 2004
roku:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/7_3tHf2Hy3c7LUdBCcXvGg?feat=directlink

Nie czytałem nigdy czego¶ takiego, ale tak sobie to wyobrażam.

W jakich okoliczno¶ciach ¶wiatła wymagaj± korekty, oprócz korekty
z kabiny, gdy gruba:) te¶ciowa wsi±dzie z tyłu?

Po kazdym demontazu/wymianie/stluczce.

pozdr
AA

Data: 2011-04-07 12:51:18
Autor: Artur\(m\)
Troche dziwne pytanie o ksenony

Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:55acffac-9a52-48ff-a1a5-fd7f565a01d3z37g2000vbl.googlegroups.com...
> [...]

aby było lepiej niż ustawili¶my w naszej fabryce".

Tutaj masz - przykladowo - wyciag z instrukcji Subaru Forester z 2004

*******
Ale to chyba w fabryce ustawiaj± na tej podstawie i w warsztacie.
Co chcesz poprawiać.
*****************8

Nie czytałem nigdy czego¶ takiego, ale tak sobie to wyobrażam.

W jakich okoliczno¶ciach ¶wiatła wymagaj± korekty, oprócz korekty
z kabiny, gdy gruba:) te¶ciowa wsi±dzie z tyłu?

Po kazdym demontazu/wymianie/stluczce.

********
Być może ksenony to jaki¶ "smok" i rzeczywi¶cie postępuje się z tym inaczej.
Ja po demontażu/wymianie nic nie zmieniam i mam do dzi¶ dobrze,
sprawdzam "na murku" - codziennie.
***********
Artur(m)

Data: 2011-04-07 05:47:27
Autor: Adam Adamaszek
On 7 Kwi, 12:51, "Artur\(m\)" <mus...@interia.pl> wrote:
[...]

*****************

Jeszcze sie nie spotkalem, zeby warsztat dobrze ustawil lampy - na
pewno sie zdarza, ale patrzac na nasze drogi - zapewne dosyc rzadko.

Nie kupowalem nowego auta, ale czytalem juz pare historii, jak to w
odebranej z salonu nowce pierwsze, co trzeba bylo zrobic, to poprawic
ustawienie reflektorow.

Masz racje - jesli sie nie czujesz na silach, lepiej pojechac na SKP -
tylko tam "profilaktycznie" ustawia Ci zwykle zbyt nisko.

> [...]

Być może ksenony to jaki¶ "smok" i rzeczywi¶cie postępuje się z tym inaczej.
Ja po demontażu/wymianie nic nie zmieniam i mam do dzi¶ dobrze,

Chyba nie dosc jasno sie wyrazilem - mialem na mysli demontaz/wymiane
reflektora. W starym Civicu po grzebaniu przy pasie przednim lewy
reflektor swiecil w niebo, drugi oswietlal 2m powierzchni przed
pojazdem.

Moze w Twoim aucie sruby/zaczepy lamp zawsze idealnie ustawiaja
reflektor? (szczerze mowiac - watpie).

pozdr
AA

Data: 2011-04-07 18:22:30
Autor: Krzysztof 45
Troche dziwne pytanie o ksenony
Artur(m) napisał(a):
MĂłwisz, ĹĽe wszystko jest OK, a to wiedza, Ciebie mijajÄ…cy, JeĹĽeli
nie byłoby OK to też nikt Cię nie będzie gonił aby "obić twarz" tylko klnie
Twoim tokiem rozumowania, to bezkarnie można cały czas jeździć na
światłach drogowych.
Ty tak odruchowo od razu traktujesz kogoś jak przygłupa?
W jakich okolicznościach światła wymagają korekty, oprócz korekty z
 kabiny, gdy gruba:) teĹ›ciowa wsiÄ…dzie z tyĹ‚u?
Ty myslisz że korekta z kabiny załatwia temat ustawionych świateł?
Jeżeli tak, to jesteś w wielkim błędzie.
Regulacje - ustawienie świateł, przeprowadza się np. po wymianie
ĹĽarĂłwek, i nie ustawia siÄ™ ich regulatorem w kabinie.
--
Krzysiek

Data: 2011-04-06 12:47:34
Autor: J.F.
Troche dziwne pytanie o ksenony
Użytkownik "Artur(m)" <musicm@interia.pl> napisał w
[...]

Mogla dlugie wlaczyc.

To żaden nadzwyczajny wyczyn ustawić tak światła, by wykorzystać ich
zalety w 100%
Firma jest gupia. Nie umi ustawić, aby w 100% wykorzystać ich zalety.

Oprocz firmy, diagnosty i dbania o cisnienie w oponach  sa jeszcze polskie drogi.
I wyzej swiatla tym czesciej oslepiasz :)

J.

Data: 2011-04-06 06:38:22
Autor: Adam Adamaszek
On 6 Kwi, 12:47, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

I wyzej swiatla tym czesciej oslepiasz :)

Za to im nizej, tym mniej widzisz. Lepiej miec na sumieniu kilkunastu
oslepionych kierowcow, niz jednego potraconego pieszego.

pozdr
AA

Data: 2011-04-06 15:45:34
Autor: Cavallino
Troche dziwne pytanie o ksenony
Uzytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisal w wiadomosci news:f426b274-34b4-4e43-9491-e4a38e114e58s3g2000vbf.googlegroups.com...
[...]

Na tej samej zasadzie ilosc oslepionych kierowców moze isc w tysiace.
Czyli kazdy którego spotkasz na drodze.

Data: 2011-04-06 07:24:10
Autor: Adam Adamaszek
On 6 Kwi, 15:45, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Uzytkownik "Adam Adamaszek" <cabec...@gmail.com> napisal w wiadomoscinews:f426b274-34b4-4e43-9491-e4a38e114e58s3g2000vbf.googlegroups.com...

> [...]
> oslepionych kierowcow, niz jednego potraconego pieszego.

Na tej samej zasadzie ilosc oslepionych kierowców moze isc w tysiace.

Jasne, jesli ustawisz granice odciecia swiatla na wznoszenie.
Prawidlowo ustawione natomiast oslepia nielicznych (blysna na
wzniesieniach, dziurach itd.), natomiast pozwalaja widziec o wiele
wiecej - dlatego napisalem "kilkunastu".

Mialem na mysli ustawienie rzedu 1% spadku linii odciecia (czyli
zgodnie z zaleceniami producenta) - wtedy plama swiatla konczy sie na
~70m przed pojazdem.

pozdr
AA

Data: 2011-04-06 17:54:59
Autor: to
Troche dziwne pytanie o ksenony
begin Adam Adamaszek
Mialem na mysli ustawienie rzedu 1% spadku linii odciecia (czyli zgodnie
z zaleceniami producenta) - wtedy plama swiatla konczy sie na ~70m przed
pojazdem.

Pitu, pitu.

Data: 2011-04-06 21:02:47
Autor: Krzysztof 45
Troche dziwne pytanie o ksenony
to napisał(a):
Pitu, pitu.
Tylko na tyle cie stać?
> --
> "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools."
Someone forcing you? Not worried about my liver?
--
Krzysiek

Data: 2011-04-06 20:07:00
Autor: to
Troche dziwne pytanie o ksenony
begin Krzysztof 45
Pitu, pitu.
Tylko na tyle cie stać?

"Polemika z głupotą niepotrzebnie ją nobilituje"

Someone forcing you? Not worried about my liver?

Chyba nie zrozumiałeś, w wolnym tłumaczeniu: "Czasami trzeba się napić, żeby bezkonfliktowo spędzać czas z idiotami".

Data: 2011-04-07 18:25:33
Autor: Krzysztof 45
to napisał(a):
"Polemika z głupotą niepotrzebnie ją nobilituje"
Wskażesz mi tę głupotę?
Chyba nie zrozumiałeś, w wolnym tłumaczeniu:
zrozumiałem.
--
Krzysiek

Data: 2011-04-07 00:33:26
Autor: Adam Adamaszek
Troche dziwne pytanie o ksenony
On 6 Kwi, 19:54, to <t...@abc.xyz> wrote:
begin Adam Adamaszek

> Mialem na mysli ustawienie rzedu 1% spadku linii odciecia (czyli zgodnie
> z zaleceniami producenta) - wtedy plama swiatla konczy sie na ~70m przed
> pojazdem.

Pitu, pitu.

1% spadku, gdy linia odciecia w reflektorze znajduje sie 68cm nad
podlozem daje zasieg swiatel na 68m. Czegos jeszcze nie rozumiesz?

pozdr
AA

Data: 2011-04-08 22:26:00
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
On 2011-04-06 15:45, Cavallino wrote:
[...]

Nie wspominaj±c o o¶lepionych rozjeżdżaj±cych pieszych :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-04-06 19:58:35
Autor: to
Troche dziwne pytanie o ksenony
begin Adam Adamaszek
Za to im nizej, tym mniej widzisz. Lepiej miec na sumieniu kilkunastu
oslepionych kierowcow, niz jednego potraconego pieszego.

A jak oślepiony kierowca potrąci pieszego to Ci nie będzie przeszkadzało?

Data: 2011-04-07 00:30:47
Autor: Adam Adamaszek
Troche dziwne pytanie o ksenony
On 6 Kwi, 21:58, to <t...@abc.xyz> wrote:
begin Adam Adamaszek

> Za to im nizej, tym mniej widzisz. Lepiej miec na sumieniu kilkunastu
> oslepionych kierowcow, niz jednego potraconego pieszego.

A jak o¶lepiony kierowca potr±ci pieszego to Ci nie będzie przeszkadzało?

Nie zrozumiales. Nie pisalem o ustawianiu za wysoko - pisalem o
ustawianiu dokladnie tak, jak instrukcja i fabryka nakazuja. Wtedy nie
oslepiasz, a widzisz. Raz za czas sie zdarzy, ze na dziurze/zakrecie
komus blysniesz, ale generalnie nie oslepiasz. Mam Ci narysowac?

pozdr
AA

Data: 2011-04-06 21:49:51
Autor: J.F.
On Wed, 6 Apr 2011 06:38:22 -0700 (PDT),  Adam Adamaszek wrote:
[...]

Ale pamietasz ze kazdy kij ma dwa konce :-)

J.

Data: 2011-04-06 22:02:32
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-04-06 15:38, Adam Adamaszek pisze:
[...]

Ciekawie co powiesz, jak któryś z tych oślepionych (z Twojej winy)
potrÄ…ci pieszego...

Data: 2011-04-06 22:18:02
Autor: Grejon
W dniu 2011-04-06 22:02, Artur Ma¶l±g pisze:
[...]

Ciekawie co powiesz, jak który¶ z tych o¶lepionych (z Twojej winy)
potr±ci pieszego...

Kurczę, noc cudów? Ma¶l±g i to mówi± jednym głosem :)

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-04-07 04:00:31
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-04-06 22:18, Grejon pisze:

[...]
Kurczę, noc cudów? Maśląg i to mówią jednym głosem :)

Huj w cuda. Po ostatnich trasach mam wrażenie, że 99 % kierowców kontrolę ustawienia świateł ma maksymalnie raz na rok (przegląd), lub raz na dwa/trzy lata (nowe fury) ...

Masakra totalnie. Myślałem, że już oślepłem zupełnie, ale to co się dzieje na drogach zakrawa o pomstę do nieba.

O ile w osobówce twierdziłem, że ok, TTTM, tak w Żuku nabrałem podejrzeń. Jadę DK8 - auto za mną nakurwia po podsufitce żuka aż miło. Żuk to też nie tir, ale auta jadące z przeciwka (osobowe) potrafią oślepiać non stop pasażera, a w końcu w żulu siedzi się w huj wyżej niż w osobówce.

A wy tu o jakimĹ› zabitym (zapitym?) pieszym pieprzycie.

Czasami we wro korci mnie wysiąść z zasmochodu podejść do auta za mną i młoteczkiem powybijać do zera reflektory.
Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2011-04-07 01:10:42
Autor: Adam Adamaszek
On 7 Kwi, 04:00, "Rafał \"SP\" Gil" <use...@motopower.pl> wrote:

> Kurczę, noc cudów? Ma¶l±g i to mówi± jednym głosem :)

Huj w cuda. Po ostatnich trasach mam wrażenie, że 99 % kierowców
kontrolę ustawienia ¶wiateł ma maksymalnie raz na rok
(przegl±d), lub raz na dwa/trzy lata (nowe fury) ...

Wystarczy raz na rok, jesli swiatla nie sa dotykane. To sie samo nie
rozreguluje.

Przyczyna sa stluczki/naprawy pasa przedniego. Przewazajaca wiekszosc
blacharzy/mechanikow ma ustawianie w dupie, kierowcy nie widza, ze cos
jest nie tak i tak to sie radosnie kreci.

Kiedy ostatnio widziales patrol drogowki/ITD kontrolujacy ustawienie
reflektorow? :)

pozdr
AA

Data: 2011-04-08 19:13:06
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-04-07 10:10, Adam Adamaszek pisze:

Kiedy ostatnio widziales patrol drogowki/ITD kontrolujacy ustawienie
reflektorow? :)

NIGDY. I to jest naprawdę smutne. Uważam, że gdyby to było "respektowane" - nie byłbym tak zjebany po nocnych trasach.

Data: 2011-04-07 07:45:08
Autor: J.F.
Troche dziwne pytanie o ksenony
On Thu, 07 Apr 2011 04:00:31 +0200,  Rafał "SP" Gil wrote:
Huj w cuda. Po ostatnich trasach mam wrażenie, że 99 % kierowców kontrolę ustawienia ¶wiateł ma maksymalnie raz na rok (przegl±d), lub raz na dwa/trzy lata (nowe fury) ...

A Ty jak czesto jezdzisz na ustawienie swiatel ? IMO - nie mylisz sie - inni to robia przy okazji przegladow.
Powinno wystarczyc.

J.

Data: 2011-04-07 13:56:13
Autor: Przemek
On 7 Kwi, 07:45, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
A Ty jak czesto jezdzisz na ustawienie swiatel ?

IMO - nie mylisz sie - inni to robia przy okazji przegladow.
Powinno wystarczyc.

W żadnej, dosłownie ŻADNEJ, stacji diagnostycznej nie sprawdzali mi
¶wiateł przy przegl±dzie. Ostanio pojechałem ustawić ¶wiatła parę
miesięcy temu, bo naprawiałem lampy i ustawili mi ¶wiatła za free. A
chciałem płacić - po prostu nie wzieli pieniędzy...

pozdr
Przemek

Data: 2011-04-07 23:25:31
Autor: Cavallino
Troche dziwne pytanie o ksenony
Użytkownik "Przemek" <przemyslaw.22@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:06cb6d56-3b31-48dd-a73c-875777a75f25l30g2000vbn.googlegroups.com...
[...]

I to jest jeden z powodów, dla których trzeba tych diagnostów powywalać na zbity pysk w zdecydowanej większo¶ci.

Data: 2011-04-08 13:49:28
Autor: J.F.
Troche dziwne pytanie o ksenony
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w
Użytkownik "Przemek" <przemyslaw.22@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci On 7 Kwi, 07:45, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Byc moze wam sie wydaje. Na typowej "sciezce diagnostycznej" wystarcza dwa krzyzyki na scianie/drzwiach i jeden rzut oka zeby diagnosta ocenil ze swiatla nie sa ustawione nieprzepisowo.

J.

Data: 2011-04-08 08:37:34
Autor: Przemek
On 8 Kwi, 13:49, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

Byc moze wam sie wydaje. Na typowej "sciezce diagnostycznej"
wystarcza dwa krzyzyki na scianie/drzwiach i jeden rzut oka zeby
diagnosta ocenil ze swiatla nie sa ustawione nieprzepisowo.

Taa, zwłaszcza, jak podjeżdżasz z wył±czonymi ¶wiatłami...

pozdr
Przemek

Data: 2011-04-08 20:53:11
Autor: J.F.
On Fri, 8 Apr 2011 08:37:34 -0700 (PDT),  Przemek wrote:
[...]

To pan je wlacza, bo przeciez musi sprawdzic czy dzialaja.

J.

Data: 2011-04-07 23:23:22
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 07 Apr 2011 07:45:08 +0200, J.F. napisał(a):

A Ty jak czesto jezdzisz na ustawienie swiatel ?

Nigdy. Sam ustawiam. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

Data: 2011-04-08 13:53:05
Autor: J.F.
Troche dziwne pytanie o ksenony
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomo¶ci news:c1.01.3Q5H2z$0DGmike.oldfield.org.pl...
Dnia Thu, 07 Apr 2011 07:45:08 +0200, J.F. napisał(a):
A Ty jak czesto jezdzisz na ustawienie swiatel ?

Nigdy. Sam ustawiam.

Czesciej niz raz na rok ? :-)

Ale pytanie bylo do Rafala - jak on czesto ustawia, ze zarzuca innym :-)

J.

Data: 2011-04-12 21:07:23
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 8 Apr 2011 13:53:05 +0200, J.F. napisał(a):

A Ty jak czesto jezdzisz na ustawienie swiatel ?
Nigdy. Sam ustawiam.
Czesciej niz raz na rok ? :-)
Raczej nie. Ustawiam, jak zauważę, że cos jest nie tak. Do zaobserwowania
gdzie jest linia dziel±ca ¶wiatło od cienia na bagażniku poprzedzaj±cego
pojazdu nie trzeba wielkiej filozofii.

Data: 2011-04-08 19:11:34
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Troche dziwne pytanie o ksenony
W dniu 2011-04-07 07:45, J.F. pisze:

Huj w cuda. Po ostatnich trasach mam wraĹĽenie, ĹĽe 99 % kierowcĂłw
kontrolę ustawienia świateł ma maksymalnie raz na rok
(przeglÄ…d), lub raz na dwa/trzy lata (nowe fury) ...
A Ty jak czesto jezdzisz na ustawienie swiatel ?

A nie uwierzysz - raz w miesiÄ…cu.

IMO - nie mylisz sie - inni to robia przy okazji przegladow.
Powinno wystarczyc.

Nie starcza, bo sama wymiana żarówek pierdoli w całości ustawienie świateł.

BTW - ustawienie świateł na przyrządach to koszt (uwaga!!) 5 PLN albo za free w zależności od humoru diagnosty.

Data: 2011-04-08 20:51:12
Autor: J.F.
On Fri, 08 Apr 2011 19:11:34 +0200,  Rafał "SP" Gil wrote:
W dniu 2011-04-07 07:45, J.F. pisze:
A Ty jak czesto jezdzisz na ustawienie swiatel ?
A nie uwierzysz - raz w miesi±cu.

Nie uwierze :-)

IMO - nie mylisz sie - inni to robia przy okazji przegladow.
Powinno wystarczyc.
Nie starcza, bo sama wymiana żarówek pierdoli w cało¶ci ustawienie ¶wiateł.

A jak czesto zmieniasz zarowki ? I ktore to sa takie niegodne polecenia ? :-)

BTW - ustawienie ¶wiateł na przyrz±dach to koszt (uwaga!!) 5 PLN albo za free w zależno¶ci od humoru diagnosty.

Ale tak z paragonem, czy po prostu wymusza na druga wyplate ? :-)

J.

Data: 2011-04-08 22:26:29
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-04-08 20:51, J.F. pisze:

W dniu 2011-04-07 07:45, J.F. pisze:
A Ty jak czesto jezdzisz na ustawienie swiatel ?
A nie uwierzysz - raz w miesiÄ…cu.
Nie uwierze :-)

Niewierny. Regularnie ustawiam, bo po ustawieniu jest poprawnie oświetlona droga. No i często diagności robią to darmo.

[...]

Zapodawałem przykład. Aktualnie mam najtbrejkery osrama (swoją drogą świetne), i już kilka miesięcy ciągną.

BTW - ustawienie świateł na przyrządach to koszt (uwaga!!) 5 PLN
albo za free w zależności od humoru diagnosty.
Ale tak z paragonem, czy po prostu wymusza na druga wyplate ? :-)

A różnie, zależy od stacji.

Data: 2011-04-09 08:47:04
Autor: J.F.
On Fri, 08 Apr 2011 22:26:29 +0200,  Rafał "SP" Gil wrote:
W dniu 2011-04-08 20:51, J.F. pisze:
A Ty jak czesto jezdzisz na ustawienie swiatel ?
A nie uwierzysz - raz w miesi±cu.
Nie uwierze :-)

Niewierny. Regularnie ustawiam, bo po ustawieniu jest poprawnie o¶wietlona droga.

A po miesiacu jazdy juz nie ?
No i często diagno¶ci robi± to darmo.

ale do diagnosty jedzie sie raz na rok :-)

Nie starcza, bo sama wymiana żarówek pierdoli w cało¶ci
ustawienie ¶wiateł.
A jak czesto zmieniasz zarowki ?
I ktore to sa takie niegodne polecenia ? :-)

Zapodawałem przykład. Aktualnie mam najtbrejkery osrama (swoj± drog± ¶wietne), i już kilka miesięcy ci±gn±.

I co - nadal co miesiac jezdzisz na ustawienie ? J.

Data: 2011-04-07 09:05:06
Autor: wit
Troche dziwne pytanie o ksenony
"Rafał \"SP\" Gil" <usenet@motopower.pl> wrote:
O ile w osobówce twierdziłem, że ok, TTTM, tak w Żuku nabrałem podejrzeń. Jadę DK8 - auto za mn± nakurwia po podsufitce żuka aż miło. Żuk to też nie tir, ale auta jad±ce z przeciwka (osobowe) potrafi± o¶lepiać non stop pasażera, a w końcu w żulu siedzi się w huj wyżej niż w osobówce.

Taka jaka¶ ostatnio moda z wyłupiastymi reflektorami. Mieszkam na siódmym
piętrze i go¶cie manewruj±cy na parkinugu ¶wiec± mi w okno. Spokojnie, nie
twierdzę, że maj± snop ¶wiatła ustawiony do góry i mnie o¶lepiaj±, ale
kształt klosza jest taki, że jaka¶ czę¶ć ¶wiatła żarówki zamiast być
skupiana do przodu zostaje bez sensu rozproszona w niebo.

wit

Data: 2011-04-08 13:54:30
Autor: J.F.
Troche dziwne pytanie o ksenony
Użytkownik "wit" <wit_usun_to_po_wit@malenstwo.aei.polsl.pl>
[...]

Zalezy, jade sobie autostrada w nocy, widze te tablice drogowskazow nad droga .. i sie zastanawiam - co je oswietla ..

J.

Data: 2011-04-08 16:59:47
Autor: wit
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Zalezy, jade sobie autostrada w nocy, widze te tablice drogowskazow nad droga .. i sie zastanawiam - co je oswietla ..

No ale to chyba normalne? Ja nie mam problemu z odczytaniem drogowskazów a w
niebo nie ¶wiecę. Wiesz, piszę o siódmym piętrze i parkingu praktycznie pod
oknami, poważnie, niektóre samochody ¶wiec± jak fontanny. Hmm... Z drugiej
strony mam szybę w dachu, może nie zdaję sobie sprawy z wszystkich
możliwo¶ci takiego rozwi±zania, zawsze można co¶ doczytać w ostatniej chwili
;)

wit

Data: 2011-04-07 23:23:07
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 07 Apr 2011 04:00:31 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

[...]

Mam to samo w Berlingo. I korci mnie, żeby założyć z tyłu lustro. --

Data: 2011-04-08 13:50:31
Autor: J.F.
Troche dziwne pytanie o ksenony
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomo¶ci news:c1.01.3Q5H2h$0DFmike.oldfield.org.pl...
[...]

Kawal folii odblaskowej ?

J.

Data: 2011-04-12 21:08:16
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 8 Apr 2011 13:50:31 +0200, J.F. napisał(a):

Mam to samo w Berlingo. I korci mnie, żeby założyć z tyłu lustro.

Kawal folii odblaskowej ?

Nie, to musi być co¶, co da ostro debilowi po oczach.

Data: 2011-04-07 09:18:25
Autor: Artur Ma¶l±g
Troche dziwne pytanie o ksenony
W dniu 2011-04-06 22:18, Grejon pisze:
(...)
Kurczę, noc cudów? Ma¶l±g i to mówi± jednym głosem :)

LOL - jak widać zdarza się :)

Data: 2011-04-05 17:01:03
Autor: Stefan Szczygielski
W dniu 05.04.2011 16:27, DJ pisze:
I mam pytanie o komfort jazdy z ksenonani. Wiem, ze swieca jasniej,
lepiej widac i w ogole.

Nie jestem przekonany... Zależy od warunków. Jak jest sucho i jedzie się po zupełnym ciemku to s± fajne. Ale w typowych zastosowaniach tak przecież nie ma...

Ale chodzi mi o cos zupelnie innego. Mozna
powiedziec, ze o porownanie ze swietlowkami czy zarowkami energooszczednymi.
Porownanie w sensie komfortu dla wzroku.

Nie mrygaj± - je¶li o to chodzi. :) Jest to taki - hm - odpowiednik ¶wietlówek z elektronicznym starterem - ¶wiatło jest ci±głe.

Osobiscie jakos nie bardzo "trawie"
zarowki energooszczedne i to nawet te drogie, o niby przyjemnej barwie
swiatla.

Szukaj wielopasmowych. S± takie z 5cioma luminoforami o bardzo wysokim (Ra > 90) współczynniku oddawania barw. Przyjemna barwa to może być chwyt marketingowy nie maj±cy za dużo do rzeczy.

[...]

Je¶li chodzi o samo zmęczenie wzroku to nie stwierdziłem jakich¶ różnic.

ksenony to biale swiatlo, zblizone do dziennego

Zupełnie nie jestem przekonany. Jak każde ¶wiatło wyładowcze ¶wieci ,,pr±żkowo'' i (mimo super pomysłów na roztrz±¶nięcie tego widma) to się odczuwa - barwy pewnych przedmiotów s± trochę nienaturalne. Ja osobi¶cie wolę to lekko odczuwalne zażółcenie zwykłych żarówek. Ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia.

S.

Data: 2011-04-05 17:38:50
Autor: DJ
[...]

Wlasnie to mnie tez troche ciekawi. Generalnie te o wysokiej temperaturze barwowej czyli bardziej biale czy wrecz niebieskawe niby maja byc bardziej zblizone do swiatla dziennego. Mi jednak sie wydaje, ze wolalbym takie jak najbardziej zblizone do lekko zoltego czyli o niskiej temperaturze barwowej.

Podrawiam

Darek

Data: 2011-04-05 16:03:27
Autor: to
[...]

4300k są po prostu białe. --

Data: 2011-04-05 19:15:06
Autor: J.F.
On 05 Apr 2011 16:03:27 GMT,  to wrote:
[...]

4300k s± po prostu białe.

6000K tez sa biale. Sa nawet bardziej biale niz 4300K :-)

J.

Data: 2011-04-05 17:46:45
Autor: to
Troche dziwne pytanie o ksenony
begin J.F.
4300k są po prostu białe.

6000K tez sa biale. Sa nawet bardziej biale niz 4300K :-)

6000k to juĹĽ nie jest biel neutralna tylko zimna.

Data: 2011-04-06 13:56:13
Autor: Sebastian Kaliszewski
Troche dziwne pytanie o ksenony
to wrote:
begin J.F.

4300k są po prostu białe.
6000K tez sa biale. Sa nawet bardziej biale niz 4300K :-)

6000k to juĹĽ nie jest biel neutralna tylko zimna.

Za naturalną (np. w fotografii) uznaje się 5000K. 4300K to ciepła, a 6000K, istotnie, zimna.

pzdr
\SK

Data: 2011-04-06 15:06:46
Autor: to
Troche dziwne pytanie o ksenony
begin Sebastian Kaliszewski
Za naturalną (np. w fotografii) uznaje się 5000K. 4300K to ciepła, a
6000K, istotnie, zimna.

Jeśli chodzi o oświetlenie to nie znalazłem sensownego źródła (strony sprzedawców chińskich xenonów pomijam) które by twierdziło, że 4300K to barwa ciepła. Za to w wielu 5000K była określona już jako zima. Według większości źródeł barwa "biała ciepła" kończy się na 4000K (albo nawet wcześniej).

Data: 2011-04-06 08:17:47
Autor: Adam Adamaszek
On 6 Kwi, 17:06, to <t...@abc.xyz> wrote:
begin Sebastian Kaliszewski

> Za naturaln± (np. w fotografii) uznaje się 5000K. 4300K to ciepła, a
> 6000K, istotnie, zimna.

Je¶li chodzi o o¶wietlenie to nie znalazłem sensownego Ľródła (strony
sprzedawców chińskich xenonów pomijam) które by twierdziło, że 4300K to
barwa ciepła. Za to w wielu 5000K była okre¶lona już jako zima. Według
większo¶ci Ľródeł barwa "biała ciepła" kończy się na 4000K (albo nawet

Tak czy siak, ta wartosc jest umowna, gdyz ze wzgledu na nieciaglosc
widma nie da sie jej porownac wprost do swiatla naturalnego. Stad
6000k jest juz (subiektywnie) ewidentnie niebieskawa.

pozdr
AA

Data: 2011-04-06 17:57:05
Autor: to
[...]

Tak, moje 4300k subiektywnie na pewno nie są ciepłe. Jest to subiektywnie biel neutralna, przechodząca w zimną.

Data: 2011-04-07 17:07:32
Autor: Sebastian Kaliszewski
to wrote:
[...]

Trzeba szukać na stronach fotograficznych lub astro :)

5000K to standardowa temperatura światła lamp błyskowych. To się nie wzięło z niczego. To się wzięło z tego, że przy tej temperaturze barwy są oddawane tak jak w pogodny dzień. Lampy błyskowe nie migają na niebiesko, prawda?

5500K to temperatura światła słonecznego obserwowanego bezpośrednio. Ale dla lamp przyjmuje się jednak 5000K -- bo my obserwujemy Słońce przez atmosferę która daje efekt obniżenia temperatury bezpośredniego światła (silnie rozprasza światło niebieskie) i choć średnio nadal jest 5500K to "w słońcu" jest 5000K a w cieniu nawet >20000K.

W nocy na drodze mamy za to pełno źródeł światła o niskiej temperaturze -- zwykłe halogeny to ok 3000K (często nawet 2900K -- mierzyłem). Latarnie uliczne sodowe (żółto-pomarańczowe) to ok 2000K. Oko się przyzwyczaja to obniżonej temperatury światła (zobacz jak w czasie pogodnego zachodu Słońca nawet zwykłe światła wydają się niebieskawe).

A 4300K dla ksenonów to dlatego, że tak jest lepiej. Przewaga dłuższych fal oznacza lepszą jakość jazdy w czasie opadów i we mgle. Pchanie jakiś 6000K jest bez sensu -- troszkę zamglenia i g... widać.

pzdr
\SK

Data: 2011-04-07 08:55:33
Autor: Adam Adamaszek
Troche dziwne pytanie o ksenony
On 7 Kwi, 17:07, Sebastian Kaliszewski
<s.bez_sp...@remove.this.informa.and.that.pl> wrote:

5000K to standardowa temperatura ¶wiatła lamp błyskowych. To się nie
wzięło z niczego. To się wzięło z tego, że przy tej temperaturze barwy s±
oddawane tak jak w pogodny dzień. Lampy błyskowe nie migaj± na niebiesko,
prawda?

Z grubsza tak. Jednak rozklad widma jest diametralnie rozny - dla
lampy blyskowej (w uproszczeniu) ciagle, a HID bardziej poszarpane.
Stad tez inne postrzeganie kolorow i niekiedy wrazenie "trupiego"
swiatla, jak przy swietlowkach.

A 4300K dla ksenonów to dlatego, że tak jest lepiej. Przewaga dłuższych
fal oznacza lepsz± jako¶ć jazdy w czasie opadów i we mgle. Pchanie jaki¶
6000K jest bez sensu -- troszkę zamglenia i g... widać.

Jest bez sensu, bo 6000k daje mniej swiatla - mniej lumenow, a nie
dlatego, ze barwa jest inna (*). O ile dobrze pamietam, dla 4300k jest
~3200 lumenow, dla 6000k ~2500.

Gdybys wpakowal w reflektory palniki 6000k plus 55w przetwornice -
widzialbys wiecej, niz na 35w 4300k, niezaleznie od warunkow.

(*) (eng.) http://www.newton.dep.anl.gov/askasci/phy99/phy99xx4.htm

pozdr
AA

Data: 2011-04-05 18:09:34
Autor: J.F.
On Tue, 05 Apr 2011 17:01:03 +0200,  Stefan Szczygielski wrote:
[...]

Na spektroskop nie wrzucalem, ale wszedzie podaja widmo w miare
ciagle. To jest jednak lampa lukowa i wysokoprezna. Warunki gazu przypominaja te na Sloncu :-)

J.

Data: 2011-04-05 13:25:38
Autor: Adam Adamaszek
On 5 Kwi, 18:09, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

ciagle. To jest jednak lampa lukowa i wysokoprezna.
Warunki gazu przypominaja te na Sloncu :-)

Nie do konca.

http://img160.imageshack.us/img160/2259/23438111hx9.jpg

Nie jest to wykres az tak pikowany, jak przy swietlowkach, ale do
zarnikowych ciaglych widm bardzo mu jeszcze daleko.

pozdr
AA

Data: 2011-04-06 10:22:33
Autor: J.F.
[...]

No fakt - zle zapamietalem. Piki sa.

A i tak mnie troche dziwi spora czesc widma "ciaglego".

J.

Data: 2011-04-05 23:39:47
Autor: bratPit
[...]

może mam złe do¶wiadczenia ale wolę po nocy jeĽdzić autem ze zwykłymi reflektorami na żarówki H7, jeĽdziłem onegdaj Vectr± B z ksenonami i na pocz±tku było OK, ale po jakich¶ 100kkm był dramat - wy¶wieciły się jakie¶ odbły¶niki czy co¶? w każdym razie beznadzieja,
innym autem którym jeżdżę jest Laguna II z końca produkcji (reflektory z soczewkami) i też s± jakie¶ kiepskie - mały zasięg choć samo ¶wiatło mocne,

brat

Data: 2011-04-05 23:59:35
Autor: Adam Adamaszek
On 5 Kwi, 23:39, "bratPit" <krakus28no_s...@op.pl> wrote:

[...]

Na 99% sie przykurzyly; u mnie po 190kkm jeszcze jakos swiecily, ale
zarowno na odblysniku, soczewce jak i lampie od wewnatrz byla gruba
warstwa przypieczonego kurzu. Po wymyciu wszystkiego - swieca jak
nowe.

pozdr
AA

Data: 2011-04-06 09:52:05
Autor: MZ
Troche dziwne pytanie o ksenony
jestem ciekaw jakie sa faktyczne odczucia uzytkownikow.

Używam już 5 lat, niebo a ziemia w porównaniu ze zwykłymi lampami. Może to kwestia odbły¶ników i kształtu samych reflektorów (nie mam porównania w takim samym modelu z ksenonami i na zwykłych H ile¶tam), ale pokrycie ¶wiatłem jest bardziej równomierne, ¶wiatło bardziej naturalne. Jak tylko co¶ ma kawałek warstwy odblaskowej "¶wieci" jeszcze zanim znajdzie się w zasięgu reflektorów, np, niebieski pasek na samochodach pochowanych w krzakach. A już w czasie opadów ¶niegu, deszczu czy mgle wogóle nie ma porównania co do zasięgu, jak czasami mi się zdaży np. wyprzedzać w trochę trudniejszych warunkach, np. lekkiej mgle to widzę co widz± inni w ¶wietle swoich lamp, a ile widzę ja (opad wydaje się bardziej "przezroczysty") - to chyba się nazywa mniejsze samoo¶lepianie :).  I  absolutnie nie ma mowy o zmęczeniu z racji używania takich lamp - wręcz przeciwnie - z racji tego że nie trzeba tak dawać w ko¶ć oczom (wytężać wzroku) człowiek wolniej się męczy - nawet po całonocnej jeĽdzie...
MZ

Data: 2011-04-06 10:16:17
Autor: Albercik
[...]

Kupiłem używan± Lagunę II z ksenonami(nie soczewki) na pocz±tku byłem lekko rozczarowany ¶wiatłem, się okazało że palniki na wykończeniu były i już kolor zmieniały, po wymianie na nowe oryginalne 4300st była duża poprawa, ale jeszcze co¶ nie tak. Niedawno znalazł się sponsor co wymusił na mnie pierwszeństwo no i teraz mam funkiel nówki oryginalne reflektory(stare przejechały już przeszło 200kkm) teraz nie dam sobie wmówić że zwykłe żarówki s± lepsze. Tylko xenony. No chyba że znów przyjdzie wymienić palniki i przypomnę sobie ich cenę..

W nocy przed autem jest po prostu widno jak w dzień. W deszczu też super. Kwestia tylko pola o¶wietlenia - to zależne jest od konkretnego samochodu, oraz od ustawienia ¶wiateł, xenony jak by podkręcić odpowiednio wysoko to idealnie o¶wietl± drogę. Maj± potencjał. Tylko że zbyt wysoko nie można bo o¶lepiaj±..

Data: 2011-04-06 04:31:32
Autor: Adam Adamaszek
On 6 Kwi, 10:16, Albercik <nie.wysylaj.tu.poc...@gazeta.pl> wrote:

wmówić że zwykłe żarówki s± lepsze. Tylko xenony. No chyba że znów
przyjdzie wymienić palniki i przypomnę sobie ich cenę..

100zl sztuka na allegro. Biorac pod uwage czestotliwosc wymian,
wychodzi taniej, niz zarowki ;)

pozdr
AA

Data: 2011-04-06 13:33:52
Autor: Albercik
W dniu 06.04.2011 13:31, Adam Adamaszek pisze:
[...]

no to się co¶ pozmieniało od czasu gdy kupowałem, bo za rzekomo pewne oryginały philipsa czy osrama trzeba było wydać 150zł.
W sumie racja, jak widzę z jak± częstotliwo¶ci± się pal± H7 w służbowych samochodach to pewnie +- wyjdzie na to samo.

Data: 2011-04-06 06:17:08
Autor: Adam Adamaszek
On 6 Kwi, 13:33, Albercik <nie.wysylaj.tu.poc...@gazeta.pl> wrote:

no to się co¶ pozmieniało od czasu gdy kupowałem, bo za rzekomo pewne
oryginały philipsa czy osrama trzeba było wydać 150zł.

Widac, jak czesto musisz kupowac :)

W sumie racja, jak widzę z jak± częstotliwo¶ci± się pal± H7 w służbowych
samochodach to pewnie +- wyjdzie na to samo.

Zwlaszcza, jesli chcac lepiej widziec kierowca wpakuje do auta jakies
Philipsy +90% za 60zl/para.

pozdr
AA

Data: 2011-04-06 16:00:21
Autor: KJ Siła Słów
W dniu 2011-04-05 16:27, DJ pisze:
 Zastanawia mnie jak osoby, ktore niespecjalnie dobrze reaguja na te
zarowki energooszczedne odnosza sie do ksenonow.

Ja tez nie lubie innych od naturalnych zarowek oswietlen ale ksenony mi w niczym nie przeszkadzaja. I w porownaniu do wszystkich poprzednich swiatel w roznych samochodach ksenony sa duzo lepsze, a jako solidny okularnik potrzebuje kazdego luksa.

polecam ksenonowicza czy jak to tam sie pisze.

KJ

Troche dziwne pytanie o ksenony