Troche dziwne pytanie o ksenony

Data: 2011-04-05 14:41:06
Autor: to
Troche dziwne pytanie o ksenony
begin DJ
Nie mialem niestety jak do tej pory okazji jezdzic samochodem
wyposazonym w ksenony. I mam pytanie o komfort jazdy z ksenonani. Wiem,
ze swieca jasniej, lepiej widac i w ogole. Ale chodzi mi o cos zupelnie
innego. Mozna powiedziec, ze o porownanie ze swietlowkami czy zarowkami
energooszczednymi. Porownanie w sensie komfortu dla wzroku. Osobiscie
jakos nie bardzo "trawie" zarowki energooszczedne i to nawet te drogie,
o niby przyjemnej barwie swiatla. Zastanawia mnie jak osoby, ktore
niespecjalnie dobrze reaguja na te zarowki energooszczedne odnosza sie
do ksenonow. Czy wielogodzina jazda z ksenonami nie jest taka troche
"drazniaca"? Bo niby tak zachwalaja, ze ksenony to biale swiatlo,
zblizone do dziennego, nie meczy wzroku itd., ale jestem ciekaw jakie sa
faktyczne odczucia uzytkownikow.

Nie znoszę żarówek energooszczędnych i uwielbiam xenony. Tylko używaj palników 4300k, a nie jakichś niebieskich.

Data: 2011-04-05 17:42:21
Autor: DJ
Troche dziwne pytanie o ksenony
Nie znoszę żarówek energooszczędnych i uwielbiam xenony. Tylko używaj
palników 4300k, a nie jakichś niebieskich.

Wlasnie osobiscie tez mi sie wydaje, ze jak juz to takie 4300K by mi najbardziej odpowiadaly.
Troche mnie jednak zastanawia czemu ludzie pakuja takie wrecz niebieskie. Niby pisza, ze ich barwa jest bardziej zblizona do swiatla naturalnego. Mi osobiscie sie wydaje jednak, ze im swiatlo bardziej biale tym mniej przyjemne dla oka.

Pozdrowienia

Darek

Data: 2011-04-05 16:02:24
Autor: to
[...]

Seryjne mają 4300k i chyba tylko takie są homologowane. A ludzie wkładają niebieskie, bo im się wydaje, że to fajnie wygląda. ;)

Data: 2011-04-06 09:17:47
Autor: MZ
Troche dziwne pytanie o ksenony
Seryjne mają 4300k i chyba tylko takie są homologowane. A ludzie wkładają
niebieskie, bo im się wydaje, że to fajnie wygląda. ;)

U mnie zrobiły się niebieskie tuż przed całkowitym wyzionięciem ducha, jakiś miesiąc-dwa wcześnie zaczeły coraz bardziej na niebiesko świecić, potem odpalały po drugim, trzecim włączeniu, a potem to już trzeba było zamówić nowe żarniki :) I padły obie, w ciągu miesiąca, dość dobra powtarzalność produkcji :)

MZ

Troche dziwne pytanie o ksenony