Trochę fotek z rowerowania

Data: 2016-06-03 11:02:50
Autor: Marek
Trochę fotek z rowerowania
Jeżdżę, pstrykam, ale napstrykanego obrabiać mi się nie chce. W końcu jednak coś trafiło na Picasę.
Przy okazji... Picasa WA miała pójść do googlowego lamusa, ale - póki co - hula jak dawniej :).
Album z wycieczki w Małe Pieniny i Góry Lubowelskie (czyli zakamarek Beskidu Sądeckiego): http://tiny.pl/gr4dc
Album z wycieczki do "Worka Raczańskiego" tydzień później: http://tiny.pl/gr4df
Album z kręcenia się po polach, lasach i plażach koło chałupy: http://tiny.pl/gr4d5
Album z wypadu na Łysą Górę bez mioteł: http://tiny.pl/gr4d1

--
Marek

Data: 2016-06-04 13:25:23
Autor: andrzej.ozieblo
Trochę fotek z rowerowania
Bardzo sympatyczne relacje. Zupełnie nie znam okolic Gliwic, ale widzę, że jest tam gdzie pojeździć i co zobaczyć. Picasaweb powoli odchodzi, ale google photos powoli nadchodzi. Ja się już całkiem przeniosłem.

Data: 2016-06-10 13:20:11
Autor: Marek
Trochę fotek z rowerowania
andrzej...@gmail.com napisał:

Bardzo sympatyczne relacje.

Dzięki. Dłubanie przy tym to ciąg dalszy wycieczki :).

Zupełnie nie znam okolic Gliwic, ale widzę, że jest tam gdzie pojeździć
i co zobaczyć.

Chyba w każdej okolicy jest tak samo. Polska to ciekawy kraj da turystów
z otwartymi oczami.
Zrobiłem właśnie dwa nowe albumy. Jeden sprzed tygodnia:
https://picasaweb.google.com/115718306168092999236/6294483461017824433 ,
a drugi sprzed pół roku: https://picasaweb.google.com/115718306168092999236/6294458817340747073
Picasaweb powoli odchodzi, ale google photos powoli nadchodzi. Ja się już całkiem przeniosłem.

Dla mnie to ustrojstwo jest zbyt nowoczesne.
Lubię pstrykać, dłubać przy fotkach i trochę o tym pogadać (bo człek to ciągle istota społeczna, mimo postępującej "atomizacji"). Layout Picasy wydaje się optymalny. Ale przyszły czasy masowego przerobu przez Google wypocin masy twórców dla masy odbiorców i komunikacji wg schematu: hasło - widzisz co widzisz, bo se pstrykłem, odzew - zajebiście! (albo jakieś "nice shot", bjutifól i takie tam), bo masa nie lubi się męczyć ani przy produkcji, ani przy konsumpcji. Zatem pewnie wkrótce nowy standard całkiem wyprze stary i przyjdzie pożegnać Picasę. Ale dopiero po bansie :).

--
Marek

Data: 2016-06-11 09:08:36
Autor: andrzej.ozieblo
Trochę fotek z rowerowania
W dniu piątek, 10 czerwca 2016 22:20:12 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

[...]

Przyjemnie się ogląda. Canon 350d, a więc lustrzanka?

Dla mnie to ustrojstwo jest zbyt nowoczesne.

Zależy jak do tego podejdziesz. Wolałem Picasa Web, ale Google Photos nie jest złe. Pomijam, że możesz wysyłać do woli, dowolnie dużych (mimo wszystko robią kompresję) zdjęć. Ale jest wiele zalet. Zdjęcia uploadujesz normalnie, niekoniecznie cykając na smartfonie, i wkładasz je do albumu. Taki album możesz opisać (jak w Picasie). Ba, możesz dawać wiele opisów w środku albumu oddzielając poszczególne grupy zdjęć czego nie ma w Picasie. Każde zdjęcie możesz oczywiście osobno opisać. Niestety nie da się puścić pokazu slide'ów. Mapkę najlepiej wkładać jako zdjęcie. Istnieje możliwość prostej edycji zdjęć, choć ja to robię wcześniej przed wysłaniem, innym programem. Polecam FastStone. Można sterować opcjami "share". W sumie, można używać GP podobnie jak Picasy, bez tych wszystkich nowoczesności typu lajki, głupawe komentarze, itp.

Data: 2016-06-12 07:03:30
Autor: Marek
Trochę fotek z rowerowania
andrzej...@gmail.com napisał:
Canon 350d, a więc lustrzanka?

Leciwy sprzęcik, ale wciąż niezawodny. Mimo trudnych warunków pracy. Wrzuciłem do sieci kolejny album. Tym razem z jednodniowej wycieczki w Beskid
Śląski.
Przejechaliśmy wczoraj trasę z B-B Leszczyn do Ustronia Polany. Przez
Szyndzielnię, Trzy Kopce, Karkoszczonkę, Salmopol, Trzy Kopce Wiślańskie,
Orłową i Równicę (z grubsza biorąc).
Pogoda dopisała. Mimo przelotnego deszczu szlaki były suche, a temperatura
nie zwalała z nóg. Szkoda tylko, że nie było widoków po horyzont. Babia z Szyndzielni wyglądała jak odległy, płaski plan, a za nią już pusto.
Zdjęcia:
https://picasaweb.google.com/115718306168092999236/6295236898327860289
Film spod Orłowej:
https://www.youtube.com/watch?v=NDC5neXUNgU

--
Marek

Data: 2016-06-13 02:07:58
Autor: Marek
Trochę fotek z rowerowania
Film spod Orłowej

Wrzuciłem na YT jeszcze dwa ujęcia ze zjazdu z Przełęczy Salmopolskiej
pod Jawierzny - asfaltem i żółtym szlakiem.
https://youtu.be/PrhrTzOuhi4

--
Marek

Data: 2016-06-13 11:26:52
Autor: bans
Trochę fotek z rowerowania
W dniu 2016-06-12 o 16:03, Marek pisze:

Przejechaliśmy wczoraj trasę z B-B Leszczyn do Ustronia Polany. Przez
Szyndzielnię, Trzy Kopce, Karkoszczonkę, Salmopol, Trzy Kopce Wiślańskie,
Orłową i Równicę (z grubsza biorąc).

Dla tych którzy nie mają ciśnienia na dojazd na sam Salmopol (tym bardziej ze potem czeka nas zjazd asfaltem i potem kamienistą stromizną - co widać na filmie) polecam świetny zjazd z Grabowej na przełęcz pod Jawierznym - skręca się w prawo w wąską ścieżkę wydeptaną/wyjeżdżoną w wysokiej trawie.

Zdjęcia:
https://picasaweb.google.com/115718306168092999236/6295236898327860289

Chyba największy sentyment rowerowy mam właśnie do tego rejonu :)

--
bans

Data: 2017-10-22 02:48:25
Autor: Marek
Trochę fotek z rowerowania
Kiedyśtam napisałem:

Wrzuciłem do sieci kolejny album. Tym razem z jednodniowej wycieczki w Beskid Śląski.

Odkąd nie ma Picasy, nie ma też systematyczności w publikacji fotodorobku
z wyjazdów. Wycieczkowe fotki zwykle lądują na dyskach i już się z nich nie
ruszają. Ale niedawno znów to zrobiłem. I nawet beskid się zgadza, choć czas
wycieczki był dłuższy.
W albumie jest garść opisanych fotek z wycieczki z doliny Wisły w dolinę Soły,
przez Baranią Górę. Są też dwa linki do krótkich, jednoujęciowych filmów
w złotopolskojesiennym klimacie.
http://tiny.pl/gpnsj

--
Marek

Data: 2017-10-22 13:43:28
Autor: andrzej.ozieblo
Trochę fotek z rowerowania
W dniu niedziela, 22 października 2017 11:48:28 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> Wrzuciłem do sieci kolejny album. Tym razem z jednodniowej wycieczki > w Beskid Śląski.

Piękna jesień. I zdjęcia. Tylko te daty. ;) Nie znalazłem linków do filmików. Może źle szukam?

Data: 2017-10-22 14:51:05
Autor: Marek
Trochę fotek z rowerowania
andrzej...@gmail.com napisał:

Tylko te daty. ;)

Fakt. "Sztuczna inteligencja" Google jeszcze sobie z tym nie radzi.
W albumie dostępnym przez Zdjęcia Google układ treści jest po mojemu,
a w dostępnym przez archiwum - po googlowemu, czyli po datach utworzenia
pliku, czyli bez sensu. Czy to jednak problem dla ludzi? :) Przepraszam,
ale jeśli w opublikowanym albumie jest zachowana chronologia, to nie zamierzam
z tym nic robić. Chyba, że nie jest, bo to guglownica chce mieć ostatnie
zdanie :).

Nie znalazłem linków do filmików. Może źle szukam?

Nie tyle źle, co wcale :). Linki (ale nie jako hiperłącza) są w opisach zdjęć.
Ujęcie z drona: https://youtu.be/Qk8sMwCmMjI
Ujęcie z "handycama" (z roweru): https://youtu.be/1DSOOmY56k4
Siedzę właśnie nad filmem z całości, lecz tydzień po epizodzie jestem dopiero
na początku zjazdu z Baraniej (i w czwartej minucie tej wypociny), a potem
jeszcze sporo się działo.

--
Marek

Data: 2017-10-23 12:52:52
Autor: Andrzej Ozieblo
Trochę fotek z rowerowania
W dniu 2017-10-22 o 23:51, Marek pisze:
andrzej...@gmail.com napisał:

Tylko te daty. ;)

Fakt. "Sztuczna inteligencja" Google jeszcze sobie z tym nie radzi.

Nie radzi sobie. Np. ze strefą czasową, która potrafi poprzestawiać zdjęcia w albumach. Trochę się poskarżyłem tu: https://productforums.google.com/forum/#!topic/google-plus-pl/bKns_2VCBKA;context-place=forum/google-plus-pl

W sumie doszedłem do ładu z tysiącami zdjęć i filmów, które poukładałem w albumy w GP. I wszędzie poustawiałem lub zachowałem sensowne daty i czas. Niekiedy zaglądam, by przekonać się w jakim dniu, a niekiedy o której godzinie coś miało miejsce. Gorzej ze sdjęciami ze skanera, ale i tu dałem radę.

Data: 2017-10-24 08:31:11
Autor: cytawa
Trochę fotek z rowerowania
Andrzej Ozieblo pisze:

[...]

Ja dodaje date i czas do nazwy pliku na poczatku. Dzieki temu mam poukladane zdjecia chronologicznie, nawet po przerobkach czy przegrywaniach. To warto robic zwlaszcza jak sie ma zdjecia z jednej imprezy od wielu osob.

Jan

Data: 2018-02-11 02:15:34
Autor: Marek
Trochę filmów i fotek z rowerowania
W dniu niedziela, 22 października 2017 23:51:07 UTC+2 napisałem:

Siedzę właśnie nad filmem z całości, lecz tydzień po epizodzie jestem dopiero
na początku zjazdu z Baraniej

Ostatecznie film z całości nie powstał. Jest ogarnięty tylko pierwszy dzień,
czyli Barania Góra - do schroniska na Przysłopie.
https://youtu.be/oYuwhDnOwOg

Ale odświeżam wątek dla bardziej aktualnego materiału.
Film z krótkiej zimowej wycieczki za chałupę, na ulubiony podmiejski singielek.
Niestety, tym razem nie dał się pokonać w całości "z siodła". Leżą na nim dwa
powalone drzewa, a rynny w dolince mają aktualnie nawierzchnię z grudy,
wymodelowanej końskimi kopytami.
https://youtu.be/bT7Mk5ICHrI

--
Marek

Data: 2018-03-07 23:12:14
Autor: Marek
Trochę filmów i fotek z rowerowania
Kilkanaście zdjęć z wycieczki, którą uatrakcyjniło zamarznięcie "zaporowego"
bagniska: https://photos.app.goo.gl/htOnAWN693S2Vpcj2
To samo w wersji filmowej: https://youtu.be/xvXmEXfY2F4

--
Marek

Data: 2018-04-10 01:51:13
Autor: Marek
Trochę filmów i fotek z rowerowania
Wiosna rządzi w outdoorze, to ciągnie człeka za miasto.
Wrzuciłem do sieci album z dwóch wycieczek podmiejskich w ostatni weekend.
https://photos.app.goo.gl/xWoq3dEvu1k3lwEp1
Niby swojska okolica, ale znów udało się znaleźć nieznane zakamarki.

--
Marek

Data: 2018-12-02 14:36:49
Autor: Marek
Onegdaj napisałem:

Wiosna rządzi w outdoorze, to ciągnie człeka za miasto.

A tu już, panie, nawet nie jesień, tylko "przedzimie". Ale ciągnie nadal.
A po powrocie ciągnie przed kompa, by sobie przy piwku jotpegi i inne
formaty ulepić w jakąś całość. Ostatnia całość to foto/wideo-relacja
z kolejnej wycieczki na jedną z pobliskich hałd.

http://aim-gory.blogspot.com/2018/12/robocza-sobota-w-gorach-bezchlebskich.html

--
Marek

Data: 2018-12-03 21:53:47
Autor: Jacek G.
W dniu 2018-12-02 o 23:36, Marek pisze:
Onegdaj napisałem:

[...]

Obejrzałem i ze zdziwieniem stwierdziłem, że oto kolejny kawałek pobliskich, a jeszcze mi nieznanych terenów do "odkrycia". Jakoś zupełnie nie uświadamiałem sobie istnienia tej hałdy. Może wiosną tam się kiedyś wybiorę.
--
Jacek G.

Data: 2019-04-05 15:04:03
Autor: Marek
Trochę fotek z rowerowania
Jako się rzekło:

Jeżdżę, pstrykam...

Trudno pstrykać, gdy głos migawki to atrapa z głośnika smartfona, ale
i muskanie ekranu sprawia, że fotki wychodzą. Poniżej link do garści takich
fotek z cyklowycieczki w młody las, porastający pogorzelisko pod Rudami.
https://photos.app.goo.gl/y88tu8tLZofMoJDL6

--
Marek

Data: 2019-06-14 12:51:48
Autor: Marek
Trochę fotek z rowerowania
Dwa albumy z jednego weekendu. Bo dwie wycieczki.
Sobota koło chałupy: Gliwice - Tarnowskie Góry - Gliwice.
https://photos.app.goo.gl/qfXHd72x5M7RvC9y8
Niedziela na jurze: Łazy - Pilica - Łazy.
https://photos.app.goo.gl/JbokSLBEHbKJkE537

--
Marek

Data: 2020-05-30 07:21:22
Autor: Marek
Trochę fotek z rowerowania
Na Bieszczady nie ma rady.
Fotorelacja z jednodniówki sprzed dwóch tygodni.
https://photos.app.goo.gl/k5nNkuA9WZaKGPQe6

--
Marek

Trochę fotek z rowerowania