Data: 2015-07-17 15:51:18 | |
Autor: __Maciek | |
Trochę pytań dot. chemii rowerowej :-) | |
Thu, 16 Jul 2015 12:34:45 +0200 "TheGhost" <maverickNOSPAM@AMORKI.PL>
napisał: Temat nr 1: na ile skuteczny jest Loctite (przy dużych obciążeniach, np gwint na platformach, etc.) i w razie czego w jaki sposób go unieszkodliwić Jakich platformach? Wiertniczych? ;-) Chodzi o pedały? Ja stosuję coś "przeciwnego" do Loctite'u - smar, po to żeby gwinty te dało się później odkręcić. Jak dotąd nic mi się nie odkręciło w czasie jazdy. Jak już napisał PeJot, Loctite to cała gama produktów i różne są przewidziane metody demontażu elementów. Jedne są przystosowane do zwykłego demontażu narzędziami w temperaturze pokojowej, a inne wymagają nagrzania elementów przed demontażem. Nie dawał bym Loctite'u do gwintów pedałów. I bez dodatków gwinty te potrafią się zapiec na amen, a przy przyłożeniu do klucza dostatecznie dużej siły, "wykręcić" razem z gwintem korby. Posmaruj te gwinty smarem (np. ŁT4) i w miarę mocno zakręć (jednak bez przesady). Temat nr 2: jak zabezpieczyć odrdzewione elementy? Słyszałem o stosowaniu cynku w spray`u, natomiast nie wiem czy nie będzie się "toto" ścierać i nie wiem jak sprawdza się w praktyce. Konkretnie jakie elementy i gdzie pracujące? |
|