Trochę skillsów - nowe filmy AG

Data: 2010-06-29 12:22:13
Autor: jacekplacek
Trochę skillsów - nowe filmy AG
Data: 2010-06-29 20:26:52
Autor: SHARMDIVER.PL
Trochę skillsów - nowe filmy AG
On 2010-06-29 2:22MD,  jacekplacek wrote:
http://www.youtube.com/user/andrewgeorgitsis

UTD Essentials of Recreational Diving DVD Skills Preview - S-Drill

Jego znak "brak powietrza" to jakieś drapanie się po gardełku.

Zapytajcie jakiegoś mojego studenta SSI OWD jak się pokazuje ten znak i dlaczego..

Pozdrawia

www.sharmdiver.pl

Data: 2010-06-29 18:44:08
Autor: jacekplacek
SHARMDIVER.PL <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał(a):
On 2010-06-29 2:22MD,  jacekplacek wrote:
> [...]

Jego znak "brak powietrza" to jakieś drapanie się po gardełku.

Zapytajcie jakiegoś mojego studenta SSI OWD jak się pokazuje ten znak i dlaczego..

A takowi istnieją? Daj namiary.

Ps. To w końcu kiedy zaczyna się to lato w szarmie?

Data: 2010-06-29 19:50:09
Autor:
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Ps. To w końcu kiedy zaczyna się to lato w szarmie?

Zamiast "ekspercie" czepiać się ludzi, odpowiedz dlaczego w NOF.pdf na 17 str.
jest przykład nurkowania wysokogórskiego 6500m npm. Ciśnienie atmosfery to
tylko 0,4 at. A jest proponowany przystanek na 12m tlenowy. Panuje tam
ciśnienie 1,6ata dodatkowo czystego tlenu. Potem mamy wypierniczać na
powierzchnię gdzie jest tylko 0,4 ata. Daje to iloraz ciśnień 4x. Nawet w helioksowych tabelach U.S.Navy 1980 nie ma
takiego ilorazu ciśnień tam jest aż 2,2x. Przeliczając do ciśnienia atmosferycznego oznacza to wyjście z 30m na
powierzchnię. Fajna bzdura, PRAWDA ?

pozdrawiam rc

Data: 2010-06-29 20:35:33
Autor: jacekplacek
Trochę skillsów - nowe filmy AG
  <demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a): > Ps. To w końcu kiedy zaczyna się to lato w szarmie?

Zamiast "ekspercie" czepiać się ludzi,

A w którym miejscu ja czepiam się ludzi? Tylko odlicz dwie istoty, pozornie z tym gatunkiem powiązane.

[...]

Nie jestem znawcą NOF, ale z ciekawości: jaką zakładasz dekompresję po nurkowaniu na 30m na tlenie? Bo dokładnie tak przeliczyłeś.

Data: 2010-06-30 05:19:05
Autor:
> [...]
> Nie jestem znawcą NOF, ale z ciekawości: jaką zakładasz dekompresję po nurkowaniu na 30m na tlenie? Bo dokładnie tak przeliczyłeś.

Na egzaminie na LOK III nieco ponad 33 lata temu padło pytanie: co zrobić
jeśli pękła szyba w masce a nurkujemy w aparacie tlenowym na 30m ?

Wracając do podstaw to zauważenie takiej bzdury jest obowiązkiem osoby która
rozumie procesy dekompresji. W szczególności powinni to zrobić kursanci,
instruktorzy również powinni zauważyć taką bzdurę.

Wracając do dekompresji tlenowej to akurat ten gaz jest metabolizowany i nie
ma wpływu na wzrost czasu dekompresji, lecz efektywnie skraca zwiększając .... .
To Powinieneś wiedzieć po znakomitych kursach u .... .
Znowu wyszło że jesteś nie douczony też w OC.
nazywa się to PKP (Pięknie Kurwa Pięknie).
To gdzie sprzedają stopień DM ?

pozdrawiam rc

Data: 2010-06-30 10:54:09
Autor: jacekplacek
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a): > > odpowiedz dlaczego w NOF.pdf na 17 str.

.
To Powinieneś wiedzieć po znakomitych kursach u .... .
Znowu wyszło że jesteś nie douczony też w OC.
nazywa się to PKP (Pięknie Kurwa Pięknie).
To gdzie sprzedają stopień DM ?

Rychu, nie tnij głąba większego niż jesteś. Walnąłeś bzdurę, przeliczyłeś bezmyślnie. Cały kit z maską i lokiem czemu miał służyć? Zaciemnieniu? Tnij głupa dalej, nie masz daleko.

Data: 2010-06-30 12:13:17
Autor:
Trochę skillsów - nowe filmy AG

Rychu, nie tnij głąba większego niż jesteś. Walnąłeś bzdurę, przeliczyłeś bezmyślnie. Cały kit z maską i lokiem czemu miał służyć? Zaciemnieniu? Tnij głupa dalej, nie masz daleko.

To nie jest bezmyślne przeliczenie, to że tak to określasz wynika z faktu że
zupełnie nie rozumiesz o co chodzi.

Może Paweł Poręba załatwić potwierdzenie: prof Komandora Olszańskiego, prof
Komandora Kłosa, Siermontowskiego, Kota, Sićko, czy Krzyżaka że taki skok
ciśnienia jest dobry bezpieczny ?
NIE ma takiej możliwości, podałem najwyższy iloraz ciśnień z tabel
helioksowych, w pozostałych te ilorazy są mniejsze. W typowych powietrznych to 1,3. Paweł Poręba zaproponował 4, to zaproszenie na cmentarz.

pozdrawiam rc

pozdrawiam rc

Data: 2010-06-30 15:01:35
Autor:
Trochę skillsów - nowe filmy AG
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Cały kit z maską i lokiem czemu miał służyć? Zaciemnieniu?

To nie jest kit, takie pytanie padło na egzaminie. Były jeszcze dwa ciekawe:
podaj klasyfikację sprzętu klasycznego (Puchalski), głębokości o których nurek
musi pamiętać (Komacki).

Tnij głupa dalej, nie masz daleko.

Prosiłem już kilka razy, nie oceniaj innych ze swojej perspektywy.

pozdrawiam rc

Data: 2010-07-01 22:38:18
Autor: Wojtek B

Użytkownik <demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i0fm8f$sr$1inews.gazeta.pl...
[...]

On napewno nie zna tych ludzi.

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

Data: 2010-07-01 21:54:13
Autor:
Wojtek B <pacia@polnet.cc> napisał(a):

> [...]
> podaj klasyfikację sprzętu klasycznego (Puchalski), głębokości o których > nurek

Oczywiście że nie zna, ale może się dowiedzieć że Komacki był uczestnikiem
nurkowania saturowanego na Gustlofa. Że Belfegor (Puchalski) pierniczył jak
potłuczony, lecz też mówił o sposobie znanym z nurkowania klasycznego jak
zmniejszyć objawy narkozy azotowej. Nul przedniego gatunku ten "jacekplacek", wierny sługus. Po pytaniach jakie
zadaje widać jego bezmiar niepojęcia.

pozdrawiam rc

Data: 2010-07-08 00:31:06
Autor: Zakrzówek Kraken

Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:i0cohl$kga$1inews.gazeta.pl...
http://www.youtube.com/user/andrewgeorgitsis

Chciałeś Jacek zwrócić uwagę na to, że oni tak stale machają nogami - nawet jak nic nie robią wisząc w toni?

MSC

Data: 2010-07-07 23:33:14
Autor: jacekplacek
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisał(a):

> [...]

Chciałeś Jacek zwrócić uwagę na to, że oni tak stale machają nogami - nawet jak nic nie robią wisząc w toni?

Nie Maćku, zupełnie nie na to chciałem zwrócić uwagę. Pozycji "na pieska" w innych filmach też się nie czepiam. Nie każdy jest doskonały i to jest w nas piękne :)

Data: 2010-07-08 09:28:17
Autor: Zakrzówek Kraken
Trochę skillsów - nowe filmy AG
To na co chciałeś zwrócić uwagę?
Bo mnie w tych filmach bardzo podoba się rozbicie ćwiczeń na fragmenty i podkreślenie ich kluczowych elementów.
Super robota dydaktyczna

MSC

Data: 2010-07-08 08:02:57
Autor: jacekplacek
[...]

Dokładnie Maćku. Filmiki pokazują punkt po punkcie co i jak należy ćwiczyć. Prezentuje to gość, który wykonał tysiące nurkowań dekompresyjnych, dziesiątki tysięcy powtórzył wykonywane czynności i doskonale wie co jest optymalne a co nie. To, że czasem nie tak machnie płetwą, czy za często ruszy lewym kciukiem ma drugoplanowe znaczenie :)

Data: 2010-07-08 18:10:22
Autor:
[...]

Paweł Poręba jest dużo lepszy, widziałem na własne oczy "jacekplacek", ale i
tak głąbie nie uwierzysz.

pozdrawiam rc

Data: 2010-07-08 18:25:30
Autor: jacekplacek
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a): > Dokładnie Maćku. Filmiki pokazują punkt po punkcie co i jak należy
> [...]
 > ma drugoplanowe znaczenie :)

Paweł Poręba jest dużo lepszy, widziałem na własne oczy "jacekplacek", ale i

Spoko smoku. Obaj dają radę :)

Data: 2010-07-08 21:03:35
Autor: SHARMDIVER.PL
On 2010-07-08 10:02,  jacekplacek wrote:
[...]

Czy też prawidłowo nie potrafi pokazać sygnału "brak powietrza".
Drapanie się pod gardełkiem nie jest prawidłowym sygnałem Panie Instruktorze PADI i Panie Divemasterze IANTD

Data: 2010-07-08 18:19:44
Autor: jacekplacek
On 2010-07-08 10:02,  jacekplacek wrote:

> [...]

Drapanie się pod gardełkiem nie jest prawidłowym sygnałem Panie Instruktorze PADI i Panie Divemasterze IANTD

Ćwiczymy brak gazu w dobrej widoczności, ograniczonej widoczności, całkowitym braku widoczności, w dzień jak i w nocy. Ćwiczmy to z przeprowadzeniem partnera przez przeszkody jak i spokojne wyjście wzdłuż opustówki czy też w toni ze strzeleniem bojki. Z symulowaną dekompresją, jak i bez niej. Czasem "spada" maska a czasem "nawala" co innego. Wszystko to wymaga dobrej komunikacji. Jeżeli znasz jakieś znaki, które mogą się przydać - dawaj śmiało.

Data: 2010-07-08 21:04:17
Autor: Włodek

Użytkownik "SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i153un$her$1@news.onet.pl...
On 2010-07-08 10:02,  jacekplacek wrote:
[...]

Aż mnie to zainteresowało i się nie myliłem. Jak zwykle lubisz się dopieprzyć bez składu i ładu nie do tych do których warto adresować takie teksty.
Czy słyszałeś coś o tym, że znaki nurkowe są to UMOWNE znaki?. Czy wpadło Ci do głowy że być może w tej federacji tak pokazują ten znak? A może zamiast drwić zapytał byś autora i założyciela UTD o to czy to poprawny znak wg ich standardów?. Czy aby w trakcie pierwszego nurkowania z obcymi nie ujednolicasz podstawowych znaków i sygnałów nurkowych? Czy wpadłeś na myśl dlaczego tak warto robić przynajmniej z dwóch powodów?

Nie żeby mi sie podobał znak "brak powietrza" Bo wg mnie jest to znak zbyt mało obszerny i nie tak macha ręką jak ja uczę. Współcześnie widywałem w zasadzie dwa sposoby pokazywania znaku - poprzeczne ruchy jak do podrzynania gardła i drugi to ruchy do gardła i z powrotem - pomijam stare znaki i całe sekwencje już nie aktualne bo odchodzą wraz ze starymi nurkami).

 Znaki nurkowe trzeba pokazywać tak aby partner je zrozumiał. Jeśli je rozumie to wszystko gra.
Skilsy jak skilsy, widziałem lepiej opracowane elementy niektórych umiejętności z zaznaczeniem kluczowych czynności. Jak dla mnie to są zbyt ogólne ujęcia. Bo np. nie pokazują tego jak poprawnie chwytać karabinek, zapinać odpinać stage czy etapy pracy płetw tak by uczący się wyobraził sobie to i nabył poprawnych nawyków np stosując technikę wizualizacji. Aby poprawnie wykonać umiejętność zwykle obok generaliów diabeł tkwi właśnie w takich szczegółach.

Poprawnie zrobiony film instruktażowy winien pokazać szczegóły procedur. Ale to już jest sprawa dużo bardziej skomplikowanej realizacji i montażu takiego filmu.
W zasadzie to od dawna chcę zrobić filmy z niektórych procedur i umiejętności ale wciąż brak mi na to czasu. Udało mi się zrobić fotki z kluczowych etapów umiejętności ale to zupełnie inna historia. Stąd najzupełniej rozumiem wykonawcę że nie zrobił tego tak jakby należało. Może właśnie o to chodziło żeby pokazać ale nie nauczyć?
Pozdrawiam Włodek

Data: 2010-07-08 22:41:42
Autor: SHARMDIVER.PL

On 2010-07-08 10:02, jacekplacek wrote:
[...]

Włodku,

zwykle w ogóle nie czytam tego co piszesz od pewnego czasu.
Przeczytaj co napisałeś sam powyżej oraz zastosuj się do rady, którą zamieściłem w tym temacie wcześniej:

Zapytaj jakiegokolwiek mojego nurka OWD SSI jak należy pokazywać sygnał " brak powietrza i dlaczego? "
Być może ta informacja uratuje Ci kiedyś życie.

Data: 2010-07-08 20:34:45
Autor: jacekplacek
On 2010-07-08 21:04, Włodek wrote:

> [...]

Być może ta informacja uratuje Ci kiedyś życie.

Przede wszystkim: ustaw sobie poprawnie zegar. Po drugie, sygnał jest ogólnie rozpoznawalny i czytelny w znanych mi federacjach: CMAS, LOK, PADI, IANTD, NAUI, GUE, TDI i jak widzę UTD. Wymieniłem tylko te z których instruktorami nurkowałem(prócz UTD) i ten znak stosowaliśmy dwukierunkowo. Szarmdajwer, jeżeli uczysz jakiegoś innego, najprawdopodobniej uczysz źle. Wprawdzie, jak pisze Włodek, znaki są umowne, ale mimo wszystko uniwersalne i akurat ten jednoznacznie rozpoznawalny. Wracając do filmu, zauważ kolego, że znak jest skierowany do partnera, który reaguje podpłynięciem i podaniem gazu - reaguje prawidłowo i nie ma potrzeby nadmiernej gestykulacji czy akcentowania. --

Data: 2010-07-08 23:40:50
Autor: SHARMDIVER.PL

Data: 2010-07-08 23:43:23
Autor: SHARMDIVER.PL
On 2010-07-08 23:40, SHARMDIVER.PL wrote:

[...]

Dodatkowo czy, ktoś zauważył, że po podaniu regulatora blisko było wyrwania go z ust osoby "biorącej" ....

Data: 2010-07-08 21:46:03
Autor: jacekplacek
On 2010-07-08 23:40, SHARMDIVER.PL wrote:

Powtarzam z uporem:

Zapytaj jakiegokolwiek mojego nurka OWD SSI jak należy pokazywać sygnał
" brak powietrza i dlaczego? "
Być może ta informacja uratuje Ci kiedyś życie.

Powtarzam z uporem - daj namiary na takowych, zapytam natychmiast.

Data: 2010-07-09 10:21:25
Autor: Włodek

On 2010-07-08 21:04, Włodek wrote:

> [...]

pisze Włodek, znaki są umowne, ale mimo wszystko uniwersalne i akurat ten

Tak jest rozpoznawalny. Jednak, za mojego krótkiego nurkowania, w znakach nurkowych  także nastąpiły zmiany w wielu znakach i treściach wynikających ze znaków. Np ten tu krytykowany przez JD kiedy się uczyłem nurkowania składał się z dwóch "słów" i wyglądał tak:
- sekwencja I to współcześnie rozpoznawalne "nie mam powietrza" i
- sekwencja II "to podaj mi powietrze" czyli zaciśnięta pięść z kciukiem skierowanym do paszczy gdy faktycznie węże się zapadały od ssania :-).

 Dobrze że to się zmieniło i dziś już wiadomo powszechnie że jak nie mam powietrza to trzeba mi go podać :-) Wynika to z definicji znaku. Dobrze że zamiast liczenia na partnera są konfiguracje i procedury pozwalające na samodzielne skuteczne rozwiązanie problemów z podarzą czynnika oddechowego.
Rozumiem idee z tamtych podwodnych "rękoczynów" a pochodziła ona od powszechnie stosowanych klamotów z zaworem rezerwy. Nurek pokazywał znak "nie mam .." i otwierał zawór rezerwy. Jak nie otworzył to pokazywał znak "otwórz mi rezerwę" Jak rezerwa była spieprzona to wtedy ciumkanie kciuka już było na miejscu. Dziś mamy intelekt zamiast mięśni i manometr do kontroli zatem przydługawych podwodnych ręcznych opowieści nie trzeba stosować.

Wracając do filmu, zauważ kolego, że znak jest
skierowany do partnera, który reaguje podpłynięciem i podaniem gazu - reaguje
prawidłowo i nie ma potrzeby nadmiernej gestykulacji czy akcentowania.

Jaś D chyba nie rozumie że Ci nurkowie się rozumieją w lot i stosują procedury stosowne do takiego sposobu nurkowania, konfiguracji jaką stosują i uprawiają określony sposób nurkowania. Ćwiczą procedurę i jej poszczególne elementy. Ba, mają je na tyle opanowane że stabilizacja nurków przy tej akcji już nie jest warunkiem koniecznym dla poprawnego wykonania tej akcji partnerskiej. Wręcz przeciwnie, po to ćwiczy się pozostałe elementy takie jak pływalność, manewrowanie, kontrola oddechu, określone partnerstwo aby długi wąż wykazał swoje zalety właśnie w takich czynnościach pomocy partnerskiej w dynamicznie dziejącej się akcji.

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl

Data: 2010-07-09 00:37:51
Autor: Włodek

On 2010-07-08 10:02, jacekplacek wrote:
[...]

Hahahahahahahaaaa nie czyta a w kilka chwil odpowiada. Wiesz że jesteś nie wiarygodny!

Cieszę się że chcesz mi ratować życie ale pozwolisz że nie skorzystam z niebywałej okazji.     Choćby dlatego nie skorzystam bo oprócz pustawych przechwałek nie podałeś ŻADNEJ INFORMACJI!! Odsyłasz mnie do jakichś wyimaginowanych kursantów. Bądź poważny. Podważ choć trochę to co napisałem!

Nie wiem czy wiesz ale dość dobrze wiem od 83 r jak się pokazuje ten znak, dlaczego i co niezwykle ważne wiem co on oznacza dla partnerów nurkowania według standardów i procedur  systemów partnerskich opartych na różnych założeniach.

Po raz kolejny nie odpowiadasz na pytania. Rozumiem że nie masz nic merytorycznego do powiedzenia nawet w tak prostej i prozaicznej sprawie jak znaki nurkowe. Trochę mi wstyd za Ciebie.
Widać że wyłącznie lubisz łatki przyszywać. Zatem szyj dalej :-)

Serdeczne pozdrowienia Jasiu

Trochę skillsów - nowe filmy AG