Trochę spam - moje aplikacje rowerowe android

Data: 2011-06-19 07:31:47
Autor: piotrpo
Trochę spam - moje aplikacje rowerowe android
Jakiś czas temu pytałem o to jak ma wyglądać idealny licznik rowerowy. Po uwzględnieniu znacznej części tych uwag powstał:
Move! Bike Computer
https://market.android.com/details?id=pl.com.digita.BikeComputer
http://tinyurl.com/5tqxs9t
Możliwości jest całkiem sporo, gorzej z intuicyjnością części rozwiązań, ale nad tym pracuję i za jakiś czas przewiduję sporą przebudowę właśnie pod kątem intuicyjności używania aplikacji.

Drugą aplikacją, która była mi potrzebna był timer do interwałów:
Stamina! Endurance Builder
https://market.android.com/details?id=pl.com.digita.spintimer
http://tinyurl.com/6gzrxcf
W skrócie - ustawiamy sobie ilość powtórzeń, przypisujemy odpowiednie listy z muzyką do każdego tempa i mamy spinning w domu, czy na ulicy - co kto lubi.

Obie aplikacje są dostępne wyłącznie dla telefonów z androidem, obie są darmowe i wyświetlają reklamy. Zachęcam do testowania. Oczywiście jestem otwarty na sugestie.

Data: 2011-06-19 09:54:27
Autor: geos
piotrpo wrote:
Obie aplikacje są dostępne wyłącznie dla telefonów z androidem, obie są darmowe i wyświetlają reklamy. Zachęcam do testowania. Oczywiście jestem otwarty na sugestie.

w niektórych telefonach udostępniono możliwość komunikacji z urządzeniami zewnętrznymi korzystającymi z ANT+. czy planujesz uwzględnić to rozwiązanie w swoim programie?

pozdrawiam,
geos

Data: 2011-06-19 09:07:00
Autor: piotrpo
geos <geos@nowhere.invalid> napisał(a):
piotrpo wrote:
> [...]

w niektórych telefonach udostępniono możliwość komunikacji z urządzeniami zewnętrznymi korzystającymi z ANT+. czy planujesz uwzględnić to rozwiązanie w swoim programie?
Te niektóre modele to jak na razie 2(?) sztuki SE - nie mam w tej chwili dostępu do takiego urządzenia, co niestety nie wróży w najbliższym czasie zrobienia takiej funkcjonalności.

Data: 2011-06-19 10:29:27
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "piotrpo " <piotrpo-groups@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:itk8l3$ok6$1inews.gazeta.pl...
[...]

No właśnie tak myślałem, że to Twoja aplikacja :) Powiedz lepiej jaki wpływ na baterię ma jej używanie. Testuje teraz inne rzeczy do robienia śladów i nie ma dramatu z poborem energii. Jak jest u Ciebie?

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-19 08:56:34
Autor: piotrpo
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

> [...]

No właśnie tak myślałem, że to Twoja aplikacja :) Powiedz lepiej jaki wpływ na baterię ma jej używanie. Testuje teraz inne rzeczy do robienia śladów i nie ma dramatu z poborem energii. Jak jest u Ciebie?
Samo trzymanie pozycji i zapisywanie śladu dramatu nie robi, w sensie kilka(naście) godzin pociągnie :)
Włączenie ekranu powoduje skutki łatwe do przewidzenia 2-3h i koniec zabawy.

Data: 2011-06-19 10:50:10
Autor: ToMasz
piotrpo pisze:
Jakiś czas temu pytałem o to jak ma wyglądać idealny licznik rowerowy. Po uwzględnieniu znacznej części tych uwag powstał:
Move! Bike Computer
(...)
pogratulować zapału i zdolności

Obie aplikacje są dostępne wyłącznie dla telefonów z androidem, obie są darmowe i wyświetlają reklamy. Zachęcam do testowania. Oczywiście jestem otwarty na sugestie.

szkoda ze tylko na androida.
Bardzo mało danych, dla osoby która telefonu z androidem niema. Czy
program wyświetla położenie na mapie w czasie jazdy, czy potem można
tylko ślad zobaczyć? ((...)wiele wiele innych pytań)

sugestia:
ogólnie na androida brakuje nawigacji po polsce. Nie wiem jak w Twoim
gronie, ale w mojej okolicy najlepsze mapy na rower ( czyli przejezdne
scieżki) oferuje UMP. Jak byś napisał program który potrafi wyświetlić
mapę UMP (format garmina), rysować na niej ślad, nawet nie nawigować,
wskazywać tylko azymut punktu docelowego - wróżę spektakularny sukces.

Pozdrawiam

ToMasz

Data: 2011-06-19 09:58:07
Autor: piotrpo
ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):
piotrpo pisze:
> Jakiś czas temu pytałem o to jak ma wyglądać idealny licznik rowerowy. Po > uwzględnieniu znacznej części tych uwag powstał:
> Move! Bike Computer
(...)
pogratulować zapału i zdolności
A, nie ma czego... zwłaszcza z "nie chce mi się" mam problem od momentu kiedy pogoda się zrobiła trochę lepsza.
> [...]
program wyświetla położenie na mapie w czasie jazdy, czy potem można
tylko ślad zobaczyć? ((...)wiele wiele innych pytań)
W sumie aplikacja niezbyt skomplikowana - na głównym ekranie masz 10 komórek, konfigurujesz sobie co ma być wyświetlane w każdej z nich - prędkość średnia, czas itd.
W tle program sobie może rejestrować ślad, i następnie wyświetlić go na mapie google, wyświetlić statystyki, albo wysłać w wybranym formacie pocztą, czy wstawić statystyki na FB ;) Powoli przymierzam się do kupna pulsometru na BT i dołożenia do programu obsługi progów treningowych, zapisu tych wartości itd. Gdzieś w tle powoli kiełkuje pomysł zrobienia serwisu www współpracującego z aplikacją, oraz dołożenie do programu obsługi istniejących serwisów z trasami. Normalnie pracuję w trochę innej dziedzinie i jest to dla mnie coś na zasadzie samofinansującego się hobby - czyli rozwój jest uzależniony od czasu z jednej strony, a z drugiej od wpływów, bo dokładać do tego interesu raczej nie chcę - a jakieś tam koszty tej zabawy są.

[...]
Wszyscy tego chcą... może jednak się wezmę do roboty, kiedyś już nawet zacząłem robić jakieś tam drobne przymiarki.

Data: 2011-06-19 17:12:58
Autor: ToMasz
Trochę spam - moje aplikacje rowerowe android
piotrpo pisze:
(...)
[...]
JA rozumiem ze trójmiasto to nowoczesny region, ale nie wszędzie jest
zasieg GSM, nie wszyscy mają ochotę płacić za transfer. tak wiec
sugeruje zebyś tworzył jedną z wersji programu która jest całkowicie
niezależna od GSM. czyli pobieranie map w domu, w trasie ofline.
Natomiast mapy na ekranie muszą być. dlaczego? bo bez tego mamy licznik
sigma sport.... z rejestracją parametrów. Wiekszość "wycieczkowiczów"
rowerowych tego nie potrzebuje.
powodzenia

ToMasz

Data: 2011-06-19 10:55:31
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:itkd82$aht$1inews.gazeta.pl...

[...]

To taki trekbuddy, ale z dużo lepsza dostepnością map :) To by było naprawdę niezłe.

Data: 2011-06-19 09:11:23
Autor: piotrpo
> [...]

To taki trekbuddy, ale z dużo lepsza dostepnością map :) To by było naprawdę niezłe.
Robiłem przymiarki do takiej funkcjonalności - tyle, że po pierwsze primo - TB i inne podobne mogą pracować z mapami bitmapowymi przerobionymi z garminowych, po drugie biblioteki do tego działały mało stabilnie, po trzecie oznaczało by to mocne skomplikowanie obsługi programu - wgrywanie map, formaty, jakaś mapa działa inna nie itp. na dysku mam zaczęty projekt przeglądarki takich map, ale wezmę się za niego najwcześniej jesienią/zimą.

Data: 2011-06-19 11:16:41
Autor: geos
piotrpo wrote:

[...]

a jak wygląda sprawa map OSM? czy też byłyby takie problemy z obsługą? można pobrać wektorowe, dla całej polski zajmują ok. 110MB. nie wiem jak z ich przydatnością w ogólności, ale dla mnie są OK. z tego co widzę to już kilka programów potrafi z nich korzystać.

geos

Data: 2011-06-19 09:30:16
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Sun, 19 Jun 2011 11:16:41 +0200, geos napisał(a):

[...]

U mnie na OSM zaznaczone są wszystkie szlaki piesze, rowerowe, gdzie na UMP jest dużo mniej. Ale jak już pojadę do miasta rodzinne to na OSM jest biała plama.

Więc najlepiej kombinować z łączeniem tych map. Z resztą są mapy OSM na garmina.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-06-21 07:31:40
Autor: Ryszard Mikke
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisał(a):
> [...]

Więc najlepiej kombinować z łączeniem tych map. Z resztą są mapy OSM na garmina.

He?

OSM pobral dane z UMP, sam im to podpowiadalem ;)

I okolice "mojej wsi", ktore przedtem byly NAPRAWDE biala plama (nawet DK19
"konczyla sie" kilkadziesiat kilometrow na polnoc ;) ) sa w calosci skopiowane
z UMP wlasnie (maja UMP jako zrodlo danych podane, oprocz tych, ktore potem
poprawialem).

rmikke

Data: 2011-06-19 11:27:11
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "piotrpo " <piotrpo-groups@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości

[...]

Zacząłem pisać posta, ale po 5 poprawce powiem w ten sposób: zrób trekbuddy pod mapy garmina (zakładam, że one są najpopularniejsze) i będziesz WIELKI.

Jak dla mnie taki program musiałby tylko pokazywać mi gdzie jestem, dane z GPSa, kompas, dodawanie kolejnych punktów i ich edycja bo w TB coś jest nie halo, zapisywanie śladu w tle (popularny format, który po wrzuceniu na strone wypluje wizualizację), no i azymut do kolejnego punktu. No może jeszcze rysowanie śladu na mapie smartfona, ale nie wiem czy to jest w ogóle możliwe.

W wersji wypasionej mógłby mieć dołożone wszystkie ficzery od zaawansowanego licznika etc.

Oczywiście wszystko powyższe byłoby bez znaczenia gdyby compass uznał, że mapa pod TB będzie kosztować 10 pln a nie 25 pln. Ja bym był spełniony w tym względzie.

Data: 2011-06-19 12:33:40
Autor: Mike
Trochę spam - moje aplikacje rowerowe android
Oczywiście wszystko powyższe byłoby bez znaczenia gdyby compass uznał,
że mapa pod TB będzie kosztować 10 pln a nie 25 pln.

To jest dla mnie jednak z wielkich zagadek XXIw :)
Jeżeli mapa papierowa (na przykładzie PLAN'u) kosztuje te 8zł a i tak wiadomo, że żeby ją wydrukować, opakować , przetransportować do sklepu potreba dodatkowych kosztów; to nie rozumiem, czemu w wersji cyfrowej do ściągnięcia, gdzie nie ma dodatkowych kosztów pomijając jakiś serwer i przestrzeń dyskową (co jest opłata szczątkową), kosztuje 20zł.
Ktoś mi to wytłumaczy?:)

Czy jeżeli kupie mapę papierową i sobie ją zeskanuję, skalibruje i pokroję do trekbuddy to łamię w jakiś sposób prawo autorskie?

Mike
[WRO][M.T.Fuji]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org

Data: 2011-06-19 10:53:35
Autor: piotrpo
Mike <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisał(a):
Czy jeżeli kupie mapę papierową i sobie ją zeskanuję, skalibruje i pokroję do trekbuddy to łamię w jakiś sposób prawo autorskie?
Nie, o ile nie puścisz tego w "eter". --

Data: 2011-06-19 17:01:33
Autor: ToMasz
Mike pisze:
[...]

proste: wolny rynek. jeśli jest ktoś kto zapłaci - będzie ktoś kto
wyprodukuje i sprzeda.

Czy jeżeli kupie mapę papierową i sobie ją zeskanuję, skalibruje i
pokroję do trekbuddy to łamię w jakiś sposób prawo autorskie?
na swój użytek 100% legalne.

ToMasz

Data: 2011-06-19 19:29:50
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Mike" <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisał w wiadomości news:itkjsk$l3s$3mx1.internetia.pl...

Czy jeżeli kupie mapę papierową i sobie ją zeskanuję, skalibruje i pokroję do trekbuddy to łamię w jakiś sposób prawo autorskie?

Na własny użytek nie. Ja powoli zaczynam szukać zakładu z odpowiednim skanerem. BTW: jestem ciekaw ile to kosztuje w ogóle w wAw. Muszę w tygodniu sprawdzić.

Data: 2011-06-19 12:45:48
Autor: Fabian
On 19.06.2011 11:11, piotrpo wrote:
[...]

Aplikacja Endomondo, którą używam pod symbianem wyświetla mapę chyba OpenStreetMap ściągając ją na bierząco z internetu i buforuje w pamięci telefonu. Jedyne czego jej brakuje to możliwość sciągnięcia mapy do używania 100% offline i nie obraca mapy wg kierunku w którym się idzie tylko stały układ północą do góry.

No i oczywiście w naszym wypadku lepsza by była UMP-pcPl lub jeszcze lepiej wybór z dostępnych ;)

Fabian.

Data: 2011-06-19 16:59:23
Autor: ToMasz
piotrpo pisze:
[...]

że co? bitmapy przerobione do GARMINOWCH?

po drugie biblioteki do tego działały mało stabilnie, po trzecie oznaczało by to mocne skomplikowanie obsługi programu - wgrywanie map, formaty, jakaś mapa działa inna nie itp.
nie. tz o ile Cie zrozumiałem to niemasz racji. TB jest dość
skomplikowanym programem, bo boryka sie ze swoją starością. Był
uruchamiany na telefonikach z paroma MB pamięci (mój sxg75 z 256M - to
był full wypas) i brakiem map. mapy we wczesnej wersji trzeba było
pobrać z google maps i przekonwertować. przekonwertować milion pińcet
kawałków puzzli, wraz z plikiem opisującym koordynaty.
W tym kontekscie mapa garmina to jeden duży plik. polska to ponad 100
mb. natomiast na rower - wystartczą 4 województwa - to 20mega.

na dysku mam zaczęty projekt przeglądarki takich map, ale wezmę się za niego najwcześniej jesienią/zimą.

Mocno trzymam za Ciebie kciuki! W wolnej chwili rzuć okiem na program
GPSvp - jak by Ci sie udało zrobić kopię podstawowych jego
funkcjonalności - naprawdę możesz (nie znam zasad) zarobić trochę kasy!
JA bym wolał Tobie zapłacić za program, niż operatorom za transfer,
szczególnie tam gdzie zasieg jest wątpliwy.

Ktoś wspominał o open street map. też jest tam wiele scieżek rowerowych.
wiecej niż na googlach. tyle ze tak z marszu to jest bitmapa, ale
mapfactor pocket navigator free potrafi po nich nawigować jak automapa.
mało tego jeden plik 39mb to calutka polska! każda najmniejsza uliczka
(wtym scieżka w parku) istniejąca na OSM! mapa jest skalowalna.

Powodzenia i informuj tą grupę i GSM
ToMasz

Data: 2011-06-19 17:07:03
Autor: geos
ToMasz wrote:
Ktoś wspominał o open street map. też jest tam wiele scieżek rowerowych.
wiecej niż na googlach. tyle ze tak z marszu to jest bitmapa

co to znaczy "z marszu to jest bitmapa"? nawigacja osmand ładuje mapy wektorowe OSM do użytku offline. co masz na myśli pisząc o bitmapach?

geos

Data: 2011-06-19 18:50:34
Autor: ToMasz
geos pisze:
ToMasz wrote:
[...]

jeśli tak jest to bzdury napisałem. Program którego używam gpsvp jako
mape skalowalną, obracalną w kierunku jazdy traktuje tylko garmina.
wszystkie inne (z 10 rodzajów) sciąga i zapisuje jako kafelki puzli
(można je pooglądać jako obrazki)

Uzyłem zwrotu "z marszu" bo są programy nawigacyjne  które nawigują,
planują trase używając google maps (ovi maps?) i OSM np plcket navigator.

jeśli znasz program dzieki któremu wyświetle mapę OSM na ekranie
optymalizowany pod rower - dawaj śmiało!

ToMasz

PS wspomniany pocket navigator to zrobi, ale nic wiecej bo to imitacja
automapy. chociaż jest pewien plus, obraca mape w kierunku jazdy! muszę
spróbować po wstępnie go zdyskwalifikowałem

Data: 2011-06-19 18:59:35
Autor: geos
ToMasz wrote:
[...]

nie znam się za bardzo, tylko dopytuję. od niedawna w sumie użytkuję osmand z jego mapami w okolicach południowej warszawy i byłem ciekawy OCB. nawigacja może pracować w trybie samochodowym, rowerowym i pieszym. jako "tile map source" można ustawić mapnik, cyclemap lub jakiś inny. można jeszcze ustawić tryb renderowania na nocny, samochodowy, rowerowy itp. w pozostałe opcje nie wnikałem.

pozdrawiam,
geos

Data: 2011-06-19 17:52:46
Autor: piotrpo
Trochę spam - moje aplikacje rowerowe android
ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):
że co? bitmapy przerobione do GARMINOWCH?
Odwrotnie - są programy, które są w stanie wyświetlać mapy kafelkowe (bitmapy) działa to trochę kiepsko itd. ale jednak działa. Są też programy na PC, które na podstawie mapy w "formacie" garmina wygenerują ci te kafelki.

[...]
Pisałem o bibliotekach, nie o konkretnych programach. Największy problem jest w tym, że "format" garmina, jest zamknięty, czyli mapy robione przez ludzi, są robione tak, żeby działały na garminie (jakimś). Jeśli weźmiesz aplikacje firm zewnętrznych w teorii obsługujące .img to część map na nich pójdzie, część tylko na niektórych, a część wcale. Dotyczy to również wspomnianego w tym wątku GpsVP.

> [...]

JA bym wolał Tobie zapłacić za program, niż operatorom za transfer,
szczególnie tam gdzie zasieg jest wątpliwy.
Transfer w sensie opłaty przestaje powoli mieć znaczenie, ale dostępność łącza i owszem. O ile wyświetlanie trasy na mapie w czasie jazdy to dla mnie trochę absurd (tam gdzie coś takiego się przydaje, to nie wolno) to możliwość podejrzenia mapy jak się już człowiek gdzieś wpakuje przydaje się dość mocno.

Data: 2011-06-19 22:24:30
Autor: ToMasz
Trochę spam - moje aplikacje rowerowe android

Transfer w sensie opłaty przestaje powoli mieć znaczenie,
no niewiem. JEśli ktoś korzysta z netu, dodatkowe pare mb- zero różnicy.
natomiast jeśli nie.....
ale dostępność łącza i owszem. O ile wyświetlanie trasy na mapie w czasie jazdy to dla mnie trochę absurd (tam gdzie coś takiego się przydaje, to nie wolno)
tej myśli nie przenikam. na ogół pakuje sie do lasu ( z dzieckiem) a tu
nagle przeszkoda typu drzewo, albo zalana droga, zmyta całkowicie. wiec
taka mapa ze śladem skąd przyjechaliśmy i dokąd zmierzamy sie baaardzo
przydaje. Aby wyznaczyć drogę do jeziorka w głębi lasu, skrzynki
geocache, albo najbliższego skelpu z wodą mineralną. NAtomiast ślad, ile
przejechaliśmy - to w domu na dużym ekranie sie ogląda.

ToMasz

Data: 2011-06-20 20:10:15
Autor: piotrpo
> [...]
geocache, albo najbliższego skelpu z wodą mineralną. NAtomiast ślad, ile
przejechaliśmy - to w domu na dużym ekranie sie ogląda.

Mam po prostu inny sposób korzystania z GPS - jak do tej pory używałem go jako rozwiązania dodatkowego w wyjazdach polegających na próbie "zgubienia się" w lesie i wydostania się. GPS mi przydawał się jako dodatkowe narzędzie, pozwalające wjechać nieco głębiej i być trochę spokojniejszym w kwestii powrotu do cywilizacji. Nawigowanie w terenie z użyciem GPS przydatne było by w rajdach na orientację, ale tam nie wolno takich zabawek używać :)

Data: 2011-06-19 18:03:20
Autor: mt
kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

Ale takie coś jest (fakt, za wyjątkiem obsługi UMP) i nazywa się Maverick. Możesz sobie wybrać jakie mapy ma pobierać (masz do wyboru m.in.: OSM, OSM Cycle Map, OSM Public Transport, Google, Bing, Wikimapia, Cykloatlas dla Czech i Słowacji czy też Open Piste Map), do tego rejestruje traki, dodawanie i edytowanie waypointów, kompas, prędkościomierz itd. Od programu Piotrka różni się uboższym interfejsem dotyczącym wskazań prędkości (pokazuje aktualną i maksymalną tylko).

--
marcin

Data: 2011-06-19 19:32:12
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "mt" <telepski@interia.pl> napisał w wiadomości

[...]

Dzięki za info :) Dam sobie parę dni luzu od testowania (bo mam już dosyć) i sprawdzę jak to się je ;)

Data: 2011-06-19 19:38:55
Autor: geos
kamil/Endurorider.pl wrote:
Dzięki za info :) Dam sobie parę dni luzu od testowania (bo mam już dosyć) i sprawdzę jak to się je ;)

przetestuj ile wytrzymasz bez testowania ;)

pozdrawiam,
geos

Data: 2011-06-19 19:42:28
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "geos" <geos@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:itlc7i$he3$1news.task.gda.pl...
kamil/Endurorider.pl wrote:
Dzięki za info :) Dam sobie parę dni luzu od testowania (bo mam już dosyć) i sprawdzę jak to się je ;)

przetestuj ile wytrzymasz bez testowania ;)

Ze 3 bądź 4 dni na pewno bo autentycznie mam przesyt. Jak patrze na to ile MB zassałem do tych wszystkich "testów" to mi się słabo robi ;/

Poza tym zajawka bardzo fajna :D

Data: 2011-06-19 12:08:36
Autor: ...::QRT::...
Dnia Sun, 19 Jun 2011 10:50:10 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

Po pierwsze aplikacje obłsugującą mapy garmina winno zostać stworzona przez
garmina. Coś jak dawny garminXL. Pewnie kiedyś zrobbią. Albo i nie :)

Po drugie tak naprawde android to zabwka. W ogólności i szczegołach :)
Jako nawigacja turystyczna sprawdza sie bardzo średnio - głownie przez czas
działania na baterii, wytrzymałośc mechaniczną, odpornośc na warunki
atmosferyczne czy obłsugę. Ale także przez dostępność map. O używaniu go na
wielodniowych wycieczkach nie ma zasadniczo w ogóle mowy a i podczas
jednodniowych sprawa moze być problematyczna.   Przy pomocy takiego telefonu możesz sobie sprawdzić gdzie jest najbliższa
pizzernia w okolicy, bankomat a potem wrócić do hotelu by podłączyć
ładowarkę i to by było na tyle :) Używałem telefonu kilka razy do rejestracji biegania czy jeżdżenia na
rowerze poprzez endomondo i powiem szczerze iż zachwycony działaniem wcale
nie byłem. Sygnału to dobrze nie trzymało, tracki sa mało dokładne i mocno
dziurawe. Moja pięcioletnia vista CX jesli chodzi o pod kazdym wzgledem jest lepsza.
No może poza integracją z serwisami społecznowościowymi :D

Data: 2011-06-19 17:06:17
Autor: ToMasz
....::QRT::... pisze:

Po drugie tak naprawde android to zabwka.
JA mam telefon z WM i 4 godziny wyświtlania mapy wytrzymuje. w komplecie
2 baterie - full wypas. tyle ze następcy niema i nie będzie, ale to
temat nie rowerowy. dokładność - może być minimalna. Mapy, tak jak już
koledzy pisali. UMP i OSM ale ofline!

ToMasz

Data: 2011-06-19 18:06:12
Autor: piotrpo
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):
Po pierwsze aplikacje obłsugującą mapy garmina winno zostać stworzona przez
garmina. Coś jak dawny garminXL.
Niestety masz rację. Zwłaszcza, że coś takiego jak "format garmina" nie istnieje.

[...]
Tyle, że telefon z androidem kosztuje 1zł w promocji, nawigacja "outdorowa" ~1000 razy więcej. Jeśli chodzi o odporność można kupić np. Motorolę Defy - najczęściej topiony telefon na świecie ;)

[...]
Różnie z tym bywa - wiele zależy od modelu telefonu. W zasięgu sieci, TTFF bije wszelkie "profesjonalne" nawigacje. Bez dostępu do transferu danych mój HTC jest porównywalny z moim SiRF III

Data: 2011-06-19 19:41:15
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości

[...]

Piszesz tak jak byśmy w tym wątku postawili urządzenie z androidem na równi z samodzielną nawigacją a tak nie jest.

Skoro mam smartfon z nadroidem to dlaczego mam nie skorzystać z UŁATWIENIA jakie dają programy typu mapa off-line + GPS? Myślałem wiele razy nad nawigacją, ale teraz przestałem. Wole się wspomóc telefonem w razie potrzeby niż bulić kasę na kolejne urządzenie na kierownicy.

Wszystko zależy od tego czego się chce, mi póki co wystarcza podstawowy track, który daje się zwizualizować i podaje jakieś tam dane. Jeżeli będę chciał więcej i więcej (w co szczerze wątpie) to wtedy kupie samodzielną nawigację.

BTW: Polska (jak zawsze) jest 100 lat za światem co widać dobitnie na przykładzie naszych sąsiadów, którzy udostępniają takie coś http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/ czy u nas jest odpowiednik? Wedle mojej wiedzy na dzień dzisiejszy nie ma <ściana>

GPS+mapa w smartfonie jest fajna, ale klasycznej mapy to nie wyprze IMO. W wodzeniu paluchem po płachcie papieru jest coś fantastycznego ;)

Data: 2011-06-19 21:22:19
Autor: ...::QRT::...
Dnia Sun, 19 Jun 2011 19:41:15 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

[...]

wielodniowych wycieczkach nie ma zasadniczo w ogĂłle mowy a i podczas
[...]

otóż to - to może być tylko urządzenie wspomagające - czyli faktycznie
wyciaga sie to w czasie wycieczki aby sprawdzić „gdzie ja tak naprawde
jestem” albo czy ta „droga faktycznie prowadzi tam gdzie myslę” - i w taki wypadku google maps sie sprawdzają - moze nie wysmienicie ale
działaja i na takie podstawowe pytania odpowiadają. Wiele transferu nie
zużywają a na dodatek moga przechowywać informacje o mapach w pamięci
podręcznej wiec w praktyce mogą działać offline (o ile sie przedtem
przejrzało dany obszar).  Co innego w roamingu :)

[...]

z jednej nie ma, z drugiej jest np taki UMP-pcPL. Z resztą nie miałem z nim
ostanio nic do czynienia bo akurat mĂłj region jest doskonale omapowany
http://mihurybi.website.pl/MAPA/ ale jak se ostanio UMP zainstalowałem w wersji topo to byłem naprawde miło
zaskoczony.
GPS+mapa w smartfonie jest fajna, ale klasycznej mapy to nie wyprze IMO. W wodzeniu paluchem po płachcie papieru jest coś fantastycznego ;)

zdecydowanie - przedewszystkim mapa daje pojecie o całości - z GPS to sobie
można przejrzeć jakiś obszar mapy aby sie zorientować gdzie sie jest i
gdzie sie jedzie. Co innego jak sie ma nawigacje na kierownicy i jedzie po
tracku czy szlaku - ale to troche inna bajka.

Data: 2011-06-19 23:11:48
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:1qvi7s9rhhyj7$.i7b02ow6onpk$.dlg40tude.net...

[...]

Pierwszą aplikacją jaką w ogóle zainstalowałem był licznik pobranych Mb i teraz uważam, że DUŻO lepiej jest promować aplikacje off-linowe, które nie muzą ssać danych do wczytania mapy a pozycjonują się po GPS.

[...]

Ja dopiero zaczynam raczkować w temacie i ciągle rzeĹşbie, ale jak widzę taki czeski portal to mi się płakać chce. Wszystko co byłoby mi potrzebne i to za darmo...  Nie wiem jak i z kim oni się dogadali, Ĺźe mają tak dobre mapy, ale pĂłki co to jest mĂłj ideał.

Gdyby mapy cyfrowe Comapassa nie były tak drogie to nie byłoby problemu. Swoją drogą jest to narpawdę wspaniałe, że AutoMapę na cały kraj można kupić za 180 PLN a jedno pasmo górskie kosztuje 50 PLN ;/

[...]

Trekbuddy daje taką możliwość, ale z racji braku chwytu na kierze nie sprawdzałem jak to wygląda w rzeczywistości a ponadto z racji tego ile kosztuje htc bez promocji raczej tego nie sprawdzę w ogóle :)

Tak jak pisałem wcześniej, jestem ledwo co w temacie ale z dotychczasowej lektury widzę, że fajność nawigacji zawsze rozbija się o dostępność odpowiednich map. Sama aplikacja to nie problem.

Data: 2011-06-20 00:20:33
Autor: mt
kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

A zamiast HTC to nie lepiej Ci kupić najtańszą biedronkową nawigację samochodową, odblokować windowsa, zainstalować jakiegoś ozi explorera i wio? ;)
A co do dostępności map, to akurat problemu nie widzę. Z mapami typu google czy osm problemu nie ma, mapy topo też można mieć za friko poprzez geoportal, czy WMS.

--
marcin

Data: 2011-06-20 07:54:53
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "mt" <telepski@interia.pl> napisał w wiadomości news:itlsqm$fmp$1usenet.news.interia.pl...

A zamiast HTC to nie lepiej Ci kupić najtańszą biedronkową nawigację samochodową, odblokować windowsa, zainstalować jakiegoś ozi explorera i wio? ;)

A były po 1 PLN? :D Mam nawigację samochodową i po pierwsze jest to duż urządzenie a po drugie bez ładowania bardzo krótko żyje ;/ Testowałem ją w górach, ale na zasadzie określenia własnych współrzędnych i wysokości tylko.

A co do dostępności map, to akurat problemu nie widzę. Z mapami typu google czy osm problemu nie ma, mapy topo też można mieć za friko poprzez geoportal, czy WMS.

No ja widzę problem w dostępności "na gotowo" i prędzej jestem skłonny zabulić w Comapssie niĹź samemu siedzieć, ściągać, kalibrować etc.  Na tym etapie na pewno nie starczyłoby mi cierpliwości na takie zabawy choć wiem, Ĺźe ludzie tak robią i jest dobrze.

Data: 2011-06-20 08:24:17
Autor: ToMasz
[...]

wiem, że ludzie tak robią i jest dobrze.
nie wiem czy znasz TB, bo tam już są gotowe narzędzia do sciągania map z
goooglemaps. Więc cała zabawa odpada. Z drugiej strony, ja skanowałem
mapę, podałem w 2 punktach współrzędne na podstawie google maps -
działało z 2-5 metrową dokładnością. Pół godziny roboty. Niestety mnie
akurat bardzie przydaje sie UMP i OSM - wiec TB leĹźy.
Druga sprawa - pod windows mobile jest nawigacji pełno - i to mnie prz
nim trzyma. UMP na Androidzie - to byłaby niebagatelna zaleta!
ToMasz

Data: 2011-06-20 08:37:13
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:itmp2i$mrp$1inews.gazeta.pl...

[...]

W trekbuddy są zaimplementowane narzędzia?

Problem w tym, że google maps są dobre do samochodu a nie w góry - nie ta skala i dokładność.Muszę rzucić okiem w stronę skanowania bo może to jest rozwiązanie problemu ;) Zobaczę ile sobie liczą za taką usługe.

Data: 2011-06-20 09:21:14
Autor: MichałG
W dniu 2011-06-20 08:37, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

co widać, słychac i czuć ... ;)
wystarczy porównać:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/TzfJ2AdEWw4HvBOTYpVNLw?feat=directlink

http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/#pos=50.10632|18.67839|14

Jakby inny swiat i kultura.... (nie tylko za to lubie CzechĂłw..;) )

Muszę rzucić okiem w stronę skanowania bo może to
jest rozwiązanie problemu ;) Zobaczę ile sobie liczą za taką usługe.

Próbowałem. a konkretniej biuro projektów próbowało na skanerze 'scyfrowac' mapę compassu. Zawsze w jakimś miejscu skan sie rozjezdzał i kalibrację diabli brali... Niestety skończyło się na zakupie JPG.
Może bedziesz miał wiecej szcześcia.

Michał

Data: 2011-06-20 09:24:26
Autor: MichałG
W dniu 2011-06-20 09:21, MichałG pisze:
[...]

uwaga. link do cyklesrwera sie rozjechał:

http://tinyurl.com/65vzt4y

Data: 2011-06-20 19:46:38
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:itmsda$p6b$1news.onet.pl...

Jakby inny swiat i kultura.... (nie tylko za to lubie CzechĂłw..;) )

Cały czas nie mogę się pogodzić z tym, że tam się da a tutaj .I.

[...]

Wątpie :( Jak znam życie to się skończy na kupowaniu oryginału albo szulkaniu w sieci czegoś co będzie wystarczająco dobre. Compass powinien przestać lecieć w kulki i ZDECYDOWANIE obniżyć cenę.

Data: 2011-06-21 08:33:06
Autor: MichałG
W dniu 2011-06-20 19:46, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

Dopóki będa jedyną firmą komercyjną oferującą taki towar to zmiany nie będzie.
Cykloserver ma duże dotacje państwowe, tam wiedzą co jest ważne.
Poślij mi swoj adres PW

michał

Data: 2011-06-21 08:41:53
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:itpdv3$re6$1news.onet.pl...

[...]

-- -- -

Oni chyba nie są jedyni: na forum trekbuddy są odnośniki do innych producentów http://www.trekbuddy.net/forum/index.php tyle, że ceny zbliżone.
Cykloserver jest naprawdę kozacki, gapie się w to od paru dni i ciągle jestem pod wrażeniem. Napisz do mnie przez formularz kontakowy to na pewno dojdzie :)

Data: 2011-06-19 22:10:59
Autor: Zachu
W dniu 19-06-11 19:41, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

Jakiś kompleks masz?
Znasz jakieś mapy topo całego kraju tak opracowane?
Nasi sąsiedzi to też Białoruś, Ukraina. Znasz mapy?

--
Zachu

Data: 2011-06-19 22:55:43
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Zachu" <zaqxsq@ww.w> napisał w wiadomości news:itll4m$hbr$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tak, pod względem takiego DARMOWEGO serwisu mam zajebiste kompleksy. Ce ha u jot mnie ineteresują sąsiedzi co mają gorzej - zwracam się wyłącznie do tych co mają lepiej. Dziwnym trafem u Czechów jakoś można a u nas ciągle nie.

Data: 2011-06-20 20:21:53
Autor: Zachu
[...]

To zwróć się do tych co trzymają geoportal żeby uwolnili dane.
Pieprzyć bez sensu można ale zrobić coś to ciężko.
Znasz http://www.gpswielkopolska.pl/ ?

--
Zachu

Data: 2011-06-20 20:29:05
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Zachu" <zaqxsq@ww.w> napisał w wiadomości news:ito342$jth$1inews.gazeta.pl...

To zwróć się do tych co trzymają geoportal żeby uwolnili dane.
Pieprzyć bez sensu można ale zrobić coś to ciężko.
Znasz http://www.gpswielkopolska.pl/ ?

Rozumiem, że ty już się zwracałeś do geoportalu prawda i jako osoba, która coś zrobiła możesz pierwszy rzucić kamień.

Po drugie "Nie uzyskano połączenia z serwerem

Upewnij się, czy adres został wpisany poprawnie, lub spróbuj wyszukać witrynę."

Data: 2011-06-20 20:33:59
Autor: Zachu
W dniu 20-06-11 20:29, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

:D
Sam sobie robię mapę.

Po drugie "Nie uzyskano połączenia z serwerem

Upewnij się, czy adres został wpisany poprawnie, lub spróbuj wyszukać
witrynę."

Cierpliwość to cnota.

--
Zachu

Data: 2011-06-20 20:40:49
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Zachu" <zaqxsq@ww.w> napisał w wiadomości news:ito3qp$n1c$1inews.gazeta.pl...

Rozumiem, że ty już się zwracałeś do geoportalu prawda i jako osoba,
która coś zrobiła możesz pierwszy rzucić kamień.

:D
Sam sobie robię mapę.

ŁAŁ! Ale czad!

Po drugie "Nie uzyskano połączenia z serwerem

Upewnij się, czy adres został wpisany poprawnie, lub spróbuj wyszukać
witrynę."

Cierpliwość to cnota.

Nie działające serwisy to strata czasu. Już miałem nadzieję, że mnie zatka bo jest u nas coś równie dobrego a okazał się zwyczajowy .I.

Data: 2011-06-20 20:50:13
Autor: Zachu
W dniu 20-06-11 20:40, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

Serwis dział i mapa jest do pobrania. Tylko to okolice Poznania więc szprych Ci nie powypadają.

--
Zachu

Data: 2011-06-20 21:21:36
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Zachu" <zaqxsq@ww.w> napisał w wiadomości news:ito4p7$puk$1inews.gazeta.pl...

[...]

I jak to się ma do tego co oferują Czesi? Jakość tego serwisu jest choć w połowie taka sama a mapa tak dokładna?

Data: 2011-06-21 08:41:05
Autor: MichałG
W dniu 2011-06-20 21:21, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

Dobra mapa to efekt pracy setek ludzi, i stosownych nakładów. Czy to 60 lat temu (papierowe) czy obecnie (wektorowe). Amortyzuje sie to przez długi czas lub wcale. Dlatego sensowne produkty powstają wyłacznie przy wsparciu państwowym.
Hobbystyczne klikanie map ma się nijak do do pojecia 'dobra mapa'.... nawet w wykonaniu takich mistrzów jak p. Lech Ratajczak.
Michał

Data: 2011-06-21 10:39:09
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:itpee1$t8h$1news.onet.pl...

[...]
nawet w wykonaniu takich mistrzĂłw jak p. Lech Ratajczak.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Wolę taki serwis niż nowy stadion, który będzie w uzytku przez miesiąc a potem mchem zarośnie.

Data: 2011-06-20 09:32:27
Autor: MichałG
W dniu 2011-06-19 22:10, Zachu pisze:
[...]

Własnie te powyzej - i Słowacji też .... ;)

> Nasi sąsiedzi to też Białoruś, Ukraina. Znasz mapy?

tiaaaaa..... chyba ostatnie porządne mapy tamtych rejonów to:
http://polski.mapywig.org/viewpage.php?page_id=7

Michał

Data: 2011-06-19 19:46:33
Autor: Franc
Trochę spam - moje aplikacje rowerowe android
Ja bym wolał aplikację która by bazowała na sczytywaniu danych z kontaktronów
przy kole i pedałach, na bazie transmisji po kabelkach via kontroler USB do
telefonu pod Symbianem, tak, żeby zupełnie nie angażować do jazdy GPS. GPS
zżera za dużo prądu, więc nie nadaje się na długie wypady.
Pzdrw
Franc "Rowery Poziome Rule"
--

niczym niewyróżniający się IMK P7 SWB, ASS
szary Modus z D4F

Data: 2011-06-19 19:56:51
Autor: piotrpo
Franc  <czolk@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
[...]
1. IMHO bez sensu - czym taka aplikacja miała by się różnić od licznika? 2. "Nie da się" największą bolączką telefonów jest kompletny brak jakiegoś taniego i domowego sposobu podłączenia peryferiów - zastanawiałem się nad zrobieniem takiego modułu na BT,niestety koszt w domowej produkcji to lekko licząc ~200zł a baterię żłopie równie chętnie, jeśli nie intensywniej niż GPS.

Data: 2011-06-20 07:13:54
Autor: Franc
Trochę spam - moje aplikacje rowerowe android
Niczym się nie różni od licznika. Jedynym powodem jest to, że nie mam miejsca
na kierownicy jednocześnie na licznik i na telefon. Mieści się i to z trudem
albo jeden albo drugi i wolałbym mieć telefon (radio, odtwarzacz, komunikacja
głosowa, ostatecznie nawigacja + opcja licznik) niż licznik (tylko licznik).
Pzdrw
Franc "Rowery Poziome Rule"

Data: 2011-06-19 22:20:44
Autor: Dżejm
Trochę spam - moje aplikacje rowerowe android
Podłączając się pod dyskusje, ktoś może używa tego ?
https://market.android.com/details?id=com.frogsparks.mytrails

pozdro
Jacek

Data: 2011-06-20 22:24:19
Autor: Jan Górski
Trochę spam - moje aplikacje rowerowe android
Siema! W czym programujesz pod Androida? Java + Android SDK ? Też
myślałem o tym jakiś czas temu. Jak zaopatrzę się w telefon z
androidem wkrótce, to może zacznę.

Jak wygląda dostęp do hardware telefonu (np GPS, bluetooth, kamera) -

do tego jakieś biblioteki ogólne, czy trzeba szukać u producentów
sprzętu?

Data: 2011-07-03 14:01:59
Autor: piotrpo
piotrpo  <piotrpo-groups@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
[...]
Opublikowałem właśnie uaktualnienie - zmiany to:
Naprawiony eksport CSV (wartość dla czasu)
Dodany widok satality
Możliwość kontynuowania zapisu trasy
Dodany resetowalny wskaźnik dystansu częściowego
Poprawiony błąd zapisu progu prędkości jałowej

--

Trochę spam - moje aplikacje rowerowe android