Trochę trzęsie przy ruszaniu.

Data: 2010-03-17 17:39:47
Autor: marjan
Trochę trzęsie przy ruszaniu.
Witam.

Pacjent: Fiat Punto mk1 '99, silnik 1.1 SPI + LPG, przebieg ~108 kkm.
Ostatnio (do tysiąca kilometrów wstecz) wymienione zostało sprzęgło, olej w skrzyni biegów, oraz kompletny rozrząd, wraz z pompą wody.
Jeszcze przed wymianą tego wszystkiego autem delikatnie trzęsło-szarpało przy ruszaniu - wiązałem to z kończącym się sprzęgłem i/lub rozrządem. Niestety - po wymianie to nie ustało, a wręcz wydaje mi się, że się nasiliło. Gdzie szukać przyczyny?
Spróbuję trochę dokładniej opisać objawy, żeby szklane kule mogły złapać punkt zaczepienia ;)
Otóż: Objawy występują zarówno na LPG jak i na benzynie (zalewam Vervę 98, se myślę, że jak go męczę gazem lpg, to niech chociaż tę krótką chwilę na benzynie cieszy się dobrym paliwem). Problem występuje tylko wtedy, gdy silnik ma niskie obroty, najłatwiej te objawy mocno zauważyć przy delikatnym (no, kiedyś to było delikatne, teraz telepie całym autem) ruszaniu bez dodawania gazu, jedynie pomału popuszczając sprzęgło (zwykle tak przesuwam się stojąc w korku). Autem wtedy trzęsie i telepie   (taki lewarek zmiany biegów na przykład tańczy jak opętany).
Co to może być? Ewentualnie jakie działania mogę wykonać żeby w domowych warunkach jakoś to sprawdzić?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc.

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2010-03-17 19:42:52
Autor: macko

Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości
[...]

Wygląd jakby zawiecha (poduszki) od silnika/skrzyni się kończyły.
Zastanawia mnie co trzeba zrobić aby wymienić sprzęgło po 108kkm. :)

pzdr. macko

Data: 2010-03-18 15:54:11
Autor: marjan
Jakub Witkowski pisze:
macko pisze:
[...]

Hehe, no pewnie coś w tym jest. ;) Żeby było ciekawiej to dodam, że jest to już trzecie kompletne sprzęgło w tym samochodzie (pierwsze zostało wymienione przy ok 60 kkm). Ale prawda jest taka, że to pierwszy samochód moich rodziców, którzy uczyli się na nim jeździć, następnie przejąłem go ja, i też się na nim uczyłem jeździć, więc sprzęgło z pewnością nie miało łatwo..

Data: 2010-03-21 16:33:21
Autor: Cavallino
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:

[...]

To raczej nie to.
Sprzęgło które wymieniane miałem w PII to pierwszy taki przypadek (a miałem naście samochodów, część dużo starszycha w żadnym nie było problemów ze sprzęgłem) - uto miało ze 20 tys przebiegu, wykluczam więc element ludzki.
Raczej kiepskie sprzęgła w podstawowych Punto.
Tyle że ja mam PII 1.2 60 KM 2002 r, nie wiem czy tam są takie same sprzęgła co u Ciebie, ale nie wykluczam tego.

Data: 2010-03-17 22:55:39
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
W dniu 2010-03-17 17:39, marjan pisze:

Co to może być? Ewentualnie jakie działania mogę wykonać żeby w domowych

A sprzeglo to z dociskiem zmieniales? Mnie to zdecydowanie wyglada na uszkodzony docisk sprzegla...

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Data: 2010-03-18 15:54:32
Autor: marjan
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
W dniu 2010-03-17 17:39, marjan pisze:

Co to może być? Ewentualnie jakie działania mogę wykonać żeby w domowych

A sprzeglo to z dociskiem zmieniales? Mnie to zdecydowanie wyglada na uszkodzony docisk sprzegla...

Tak, kompletne sprzęgło wraz z dociskiem.

Data: 2010-03-18 07:02:14
Autor: Gabriel'Varius'
Użytkownik marjan napisał:

[...]

Chyba niepotrzebnie to wymieniales, bo w moim Puntku mk1 z 97' winowajcami byly poduszki pod silnikiem.

                Oskar Wilde

Data: 2010-03-18 15:56:07
Autor: marjan
Gabriel'Varius' pisze:
Użytkownik marjan napisał:

[...]

No właśnie też obstawiałem poduszki pod silnikiem lub skrzynią biegów, ale z drugiej strony szarpie tylko przy delikatnym ruszaniu bez dodawania gazu, gdy wkręcę go na obroty i "strzelę" ze sprzęgła, to jest spokój i tego nie ma..

Data: 2010-03-20 23:28:42
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 17 Mar 2010 17:39:47 +0100, marjan napisał(a):

[...]

Przyczyny są dwie:
1. Fiat
2. Punto

--
     ___________ (R)

Data: 2010-03-21 18:32:02
Autor: Gabriel'Varius'
Trochę trzęsie przy ruszaniu.

Przyczyny są dwie:
1. Fiat
2. Punto
Adam jak zwykle pomocny i tresciwy :-)

   Oskar Wilde

Data: 2010-03-21 20:37:34
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 21 Mar 2010 18:32:02 +0100, Gabriel'Varius' napisał(a):

Przyczyny są dwie:
1. Fiat
2. Punto
Adam jak zwykle pomocny i tresciwy :-)

Sprzedać parcha, kupić auto ;) --
     ___________ (R)

Data: 2010-03-21 15:29:58
Autor: Cavallino
[...]

Sprzęgło.
Miałem identycznie kiedyś w PII, wymiana sprzęgła na gwarancji załatwiła temat.

Data: 2010-03-21 15:47:58
Autor: marjan
Cavallino pisze:
[...]

W sensie, że nowe sprzęgło, które mam w samochodzie od miesiąca jest wadliwe, tak?

Data: 2010-03-21 15:54:39
Autor: Cavallino
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:ho5biu$i09$1news.agh.edu.pl...
Cavallino pisze:
[...]

A wykluczysz taką opcję, że jest, albo że tylko Ci się wydaje że masz nowe?

Data: 2010-03-21 16:18:52
Autor: marjan
Cavallino pisze:
[...]

No właśnie nie, chciałem się tylko upewnić czy o to Ci chodziło (równie dobrze można było to zinterpretować jako wymianę sprzęgła na gwarancji Fiata, gdy ten jeszcze ją posiadał). Z resztą nieważne. Dzięki za podpowiedź, jak wrócę do Przemyśla to podjadę do mechanika żeby rzucił na to okiem (sprzęgło wymieniałem w Przemyślu).

Data: 2010-03-21 16:29:13
Autor: Cavallino
[...]

Dokładnie, miałem sprzęgło wymienione gdy MÓJ Fiat posiadał jeszcze gwarancję.
Inaczej bym się raczej nie zdecydował tylko z tytułu szarpania.

Z resztą nieważne. Dzięki za podpowiedź, jak wrócę do Przemyśla to podjadę do mechanika żeby rzucił na to okiem (sprzęgło wymieniałem w Przemyślu).

Chyba źle się zabrałeś do tematu.
Skoro przed wymianą szarpało, po wymianie szarpało, to dlaczego zapłaciłeś za usługę?

Teraz lepiej jedź do kogoś trzeciego, niech sprawdzą co Ci tam włożyli podcza naprawy, bo możesz stracić dowody kantu.
Może w Twoim przypadku to inna usterka (np. opisywane obok problemy z poduszkami), a Ciebie naciągnęli na nowe sprzęgło.

Data: 2010-03-21 22:47:44
Autor: marjan
Cavallino pisze:
[...]

Bo nie ja odbierałem samochód od mechanika, tylko tato, a sam mechanik tak w ogóle to dobry znajomy taty, więc mam do niego zaufanie (od kiedy skończyła się gwarancja na auto, zawsze przeglądy robione były u niego i wszystko było ok). Zagmatwane to wszystko ;)

[...]

Wszystko możliwe, będę musiał zrobić tak jak mówisz. Chociaż poza opisywanymi objawami miałem także inne, jednoznacznie wskazujące na awarię sprzęgła (przed wymianą), więc tamto na pewno było zużyte. Z resztą mechanik zostawił mi stare sprzęgło i widziałem że takie blaszki były miejscami powyłamywane (to chyba docisk sprzęgła? nie wiem, nie znam się).
Dzięki za pomoc.