Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Trójko³owiec lekki

Trójko³owiec lekki

Data: 2019-10-14 21:43:29
Autor: kk
Trójko³owiec lekki
Takie Twizy trochê :-)

http://niusy.pl/@allegro.pl/a8k

Elektryczny, 2 miejsca siedz±ce. Porównuj±c z Twizy: kamera cofania, ogrzewanie, drzwi :-) dach :-) , szyby :-) i to elektryczne.

No i niektórzy mog± tym je¼dziæ bez prawa jazdy.

Cena ... taka sobie. Porównuj±c z cen± Twizy ... w³a¶ciwie ok.

Data: 2019-10-14 22:27:44
Autor: sirapacz
Trójkołowiec lekki
W dniu 2019-10-14 o 21:43, kk pisze:
Takie Twizy trochê :-)

http://niusy.pl/@allegro.pl/a8k

Elektryczny, 2 miejsca siedz±ce. Porównuj±c z Twizy: kamera cofania, ogrzewanie, drzwi :-) dach :-) , szyby :-) i to elektryczne.

No i niektórzy mog± tym je¼dziæ bez prawa jazdy.

Cena ... taka sobie. Porównuj±c z cen± Twizy ... w³a¶ciwie ok.


no to ju¿ sensowniejsze.
Mo¿na odliczyæ pe³ny VAT :)
ciekawe czy na winklach siê nie przewraca

Data: 2019-10-15 08:16:36
Autor: ToMasz
Trójkołowiec lekki
W dniu 14.10.2019 o 22:27, sirapacz pisze:
W dniu 2019-10-14 o 21:43, kk pisze:
Takie Twizy trochê :-)

http://niusy.pl/@allegro.pl/a8k

Elektryczny, 2 miejsca siedz±ce. Porównuj±c z Twizy: kamera cofania, ogrzewanie, drzwi :-) dach :-) , szyby :-) i to elektryczne.

No i niektórzy mog± tym je¼dziæ bez prawa jazdy.

Cena ... taka sobie. Porównuj±c z cen± Twizy ... w³a¶ciwie ok.


no to ju¿ sensowniejsze.
Mo¿na odliczyæ pe³ny VAT :)
ciekawe czy na winklach siê nie przewraca


na winklach? na prostej siê przewróci je¶li w ma³o korzystnych warunkach wjedziesz  jednym z tylnych kó³ na krawê¿nik. w opisie masz wyró¿nione jego zalety. lampy led, kamera cofania i .... alarm. parametry jezdne, bezpieczeñstwo - kto by siê tym przejmowa³.

ToMasz

Data: 2019-10-15 09:09:56
Autor: sirapacz
Trójkołowiec lekki

na winklach? na prostej siê przewróci je¶li w ma³o korzystnych warunkach wjedziesz  jednym z tylnych kó³ na krawê¿nik. w opisie masz wyró¿nione jego zalety. lampy led, kamera cofania i .... alarm. parametry jezdne, bezpieczeñstwo - kto by siê tym przejmowa³.

no na krawê¿nik to co innego, ale do takiej podmiejskiej jazdy (po ma³ym mie¶cie) chyba niez³e. Z parametrów starali siê wy³uskaæ wszystko co mo¿e srokê ¶ci±gn±æ.
Kiedy¶ dar³em ³acha jak w katalogu dacii (logan chyba) przeczyta³em o prawym lusterku w standardzie:)

Bardzo ¿a³ujê, ¿e nie zrobi³em zrzutu ekranu bo ju¿ tego nie ma (nie by³o jak szuka³em powtórnie).

Data: 2019-10-15 19:43:16
Autor: kk
Trójkołowiec lekki
On 2019-10-15 09:09, sirapacz wrote:

na winklach? na prostej siê przewróci je¶li w ma³o korzystnych warunkach wjedziesz  jednym z tylnych kó³ na krawê¿nik. w opisie masz wyró¿nione jego zalety. lampy led, kamera cofania i .... alarm. parametry jezdne, bezpieczeñstwo - kto by siê tym przejmowa³.

no na krawê¿nik to co innego, ale do takiej podmiejskiej jazdy (po ma³ym mie¶cie) chyba niez³e. Z parametrów starali siê wy³uskaæ wszystko co mo¿e srokê ¶ci±gn±æ. ...

Czemu po ma³ym?

Data: 2019-10-17 09:09:41
Autor: sirapacz
Trójkołowiec lekki
no na krawê¿nik to co innego, ale do takiej podmiejskiej jazdy (po ma³ym mie¶cie) chyba niez³e. Z parametrów starali siê wy³uskaæ wszystko co mo¿e srokê ¶ci±gn±æ. ...

Czemu po ma³ym?

bo zwykle mniej samochodów i lu¼niej na drodze, brak wielopasmowych dróg na których mo¿e ciebie zdj±æ kto¶ przy zmianie pasa.

a taki trójko³owiec mo¿na parkowaæ tak jak samochód tylko czy gdzie b±d¼ jak motocykle i skutery? W wawie pe³no motocykli na wiêkszych kawa³kach chodników, przy budynkach - pe³no tego wszêdzie.

Data: 2019-10-17 22:08:08
Autor: kk
Trójkołowiec lekki
On 2019-10-17 09:09, sirapacz wrote:
no na krawê¿nik to co innego, ale do takiej podmiejskiej jazdy (po ma³ym mie¶cie) chyba niez³e. Z parametrów starali siê wy³uskaæ wszystko co mo¿e srokê ¶ci±gn±æ. ...

Czemu po ma³ym?

bo zwykle mniej samochodów i lu¼niej na drodze, brak wielopasmowych dróg na których mo¿e ciebie zdj±æ kto¶ przy zmianie pasa.

Trochê demonizujesz, ale oczywi¶cie jakie¶ ryzyko jest.


a taki trójko³owiec mo¿na parkowaæ tak jak samochód tylko czy gdzie b±d¼ jak motocykle i skutery? W wawie pe³no motocykli na wiêkszych kawa³kach chodników, przy budynkach - pe³no tego wszêdzie.

Jak jest zarejestrowany jako motocykl to ...

Data: 2019-10-15 10:56:04
Autor: Mateusz Bogusz
Trójkołowiec lekki
On 15.10.2019 08:16, ToMasz wrote:
parametry jezdne, bezpieczeñstwo - kto by siê tym przejmowa³.

Jak ¿ona zak³ada szpilki, to zapewne nie masz niæ przeciwko :-D

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-10-15 19:53:08
Autor: kk
Trójkołowiec lekki
On 2019-10-15 08:16, ToMasz wrote:
W dniu 14.10.2019 o 22:27, sirapacz pisze:
W dniu 2019-10-14 o 21:43, kk pisze:
Takie Twizy trochê :-)

http://niusy.pl/@allegro.pl/a8k

Elektryczny, 2 miejsca siedz±ce. Porównuj±c z Twizy: kamera cofania, ogrzewanie, drzwi :-) dach :-) , szyby :-) i to elektryczne.

No i niektórzy mog± tym je¼dziæ bez prawa jazdy.

Cena ... taka sobie. Porównuj±c z cen± Twizy ... w³a¶ciwie ok.


no to ju¿ sensowniejsze.
Mo¿na odliczyæ pe³ny VAT :)
ciekawe czy na winklach siê nie przewraca


na winklach? na prostej siê przewróci je¶li w ma³o korzystnych warunkach wjedziesz  jednym z tylnych kó³ na krawê¿nik. w opisie masz wyró¿nione jego zalety. lampy led, kamera cofania i .... alarm. parametry jezdne, bezpieczeñstwo - kto by siê tym przejmowa³.

Rowerem nie je¼dzi³e¶?

Data: 2019-10-17 08:55:42
Autor: sirapacz
Trójkołowiec lekki

Rowerem nie je¼dzi³e¶?

ale to ma trzy ko³a a nie dwa - pochyla sie na bok podczas skrêcania?

Data: 2019-10-17 22:09:52
Autor: kk
Trójkołowiec lekki
On 2019-10-17 08:55, sirapacz wrote:

>>> ...parametry jezdne, bezpieczeñstwo - kto by siê tym przejmowa³.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Rowerem nie je¼dzi³e¶?

ale to ma trzy ko³a a nie dwa - pochyla sie na bok podczas skrêcania?

Uzupe³ni³em cytowanie.

Data: 2019-10-17 07:54:09
Autor: Zenek Kapelinder
Trójkołowiec lekki
Nie chcê krakac ale tego typu jezdzidelka za jaki¶, mo¿e i d³u¿szy, czas beda s³u¿y³y do przemieszczania siê w miastach. Trzy tygodnie nie jezdzilem samochodem. Wszystko opekalem hulajnoga. Jezdzidelko z linku lepsze od hulajnogi bo bardziej komfortowe przy w porównaniu do jazdy samochodem zerowych kosztach "paliwa". Hulajnoga lepsza bo mo¿na z ni± wszêdzie wejsc i nie traci siê czasu na szukanie parkingu itp. Do tego koszt jednego parkowania na godzine to równowarto¶æ ponad miesi±ca jezdzenia hulajnoga..

Data: 2019-10-17 23:40:46
Autor: kk
Trójkołowiec lekki
No zim± czy w deszczu dwuko³owcami je¼dziæ ciê¿kawo. Ale nie wydaje mi siê by ludzie chcieli posiadaæ trójko³owca oprócz normalnego samochodu. Musia³yby byæ dostêpne w sharingu.

Data: 2019-10-17 16:07:08
Autor: Zenek Kapelinder
Trójkołowiec lekki
Zdajesz sobie sprawê z tego ¿e ocenianie czy co¶ jest normalne jest wzglêdne. Chwilowo samochody jakie jezdza po drogach s± normalne. Ale swiat sie caly czas zmienia. Jeszcze niedawno samochody byly nienormalne bo normalne by³y konie. Transport ludzi w du¿ych miastach w dzisiejszym wykonaniu jest chory. Du¿e samochody  wozace najczê¶ciej jedna osobe. Ci±gle problemy z parkowaniem. Bardzo niska ¶rednia prêdko¶æ na poziomie 10-25km/h. Poza miastami samochody ze spalinowymi silnikami maja sens ale w miastach koñczy siê mo¿liwo¶æ wykorzystywania wspó³czesnych normalnych samochodów. Zabawie siê w wizjonera. W niedalekiej przysz³o¶ci model transportu w du¿ych miastach to nowocze¶niejszy zbiorkom, prawdopodobnie bezp³atny. Uzupe³niony ma³ymi niekoniecznie elektrycznymi samochodami. Niewielka czê¶æ tych ma³ych samochodów bêdzie dostêpna w wypo¿yczalniach a lwia bêd± stanowi³y samochody prywatne. Uzupe³nieniem bêd± urz±dzenia transportu indywidualnego. Trójko³owe jezdzidelko z linku spe³nia wymagania transportowe przecietnego mieszkañca du¿ego miasta.

Data: 2019-10-18 14:02:33
Autor: Zenek Kapelinder
Trójkołowiec lekki
Jeszcze nie widzisz roznicy. Nie nale¿y zastanawiaæ siê czy transport w du¿ych miastach siê za³amie. Nale¿y siê zastanawiaæ kiedy siê za³amie. Przyjdzie czas ¿e w tv pojawi siê informacja ¿e w jakims duzym miescie stan±³ transport i rozladowanie kosmicznego korka trwa³o 18 godzin. Wtedy pojawia siê ró¿ne dziwne pomys³y jak udro¿niæ miasta. Troche jest o tym co siê wprowadza w linku https://m.bankier.pl/wiadomosc/Jak-ograniczac-ruch-uliczny-Loterie-tablic-platne-centra-miast-3003162.html
To ¿e ludzie chc± mieæ du¿e samochody to jedno a drugie ze mozna ograniczyc administracyjnie mozliwosc poruszania siê nimi. Ograniczenia administracyjne ju¿ siê robi. Polak do pewnego momentu potrafi³. Tak do 1990 roku. Teraz Polak nic nie potrafi, a je¶li ju¿ siê mo¿e wykazaæ to zlapany na fotoradar odpisze ze jechal jego 92 letni ojciec. Has³o ze byt kszta³tuje ¶wiadomo¶æ pasuje do kapitalizmu a nie socjalizmu w którym zosta³o stworzone. Jesli zrobia 10 zlotych za godzine parkowania i mozliwosc jazdy co drugi dzien dla blachosmroda to elektryczne trójko³owe zdrozeje. Napisz co Ty bys zrobil w sytuacji gdy tablice rejestracyjne kosztuja 10 tysiecy i do centrum mo¿esz wjechac bez oplaty pomiêdzy 22:00 a 5:30.

Data: 2019-10-21 01:01:53
Autor: kk
Trójkołowiec lekki
On 2019-10-18 23:02, Zenek Kapelinder wrote:
Jeszcze nie widzisz roznicy. Nie nale¿y zastanawiaæ siê czy transport w du¿ych miastach siê za³amie. Nale¿y siê zastanawiaæ kiedy siê za³amie. Przyjdzie czas ¿e w tv pojawi siê informacja ¿e w jakims duzym miescie stan±³ transport i rozladowanie kosmicznego korka trwa³o 18 godzin. Wtedy pojawia siê ró¿ne dziwne pomys³y jak udro¿niæ miasta. Troche jest o tym co siê wprowadza w linku
https://m.bankier.pl/wiadomosc/Jak-ograniczac-ruch-uliczny-Loterie-tablic-platne-centra-miast-3003162.html
To ¿e ludzie chc± mieæ du¿e samochody to jedno a drugie ze mozna ograniczyc administracyjnie mozliwosc poruszania siê nimi. ...

No mo¿na, ale nie zmieni to s³abej uniwersalno¶ci trójko³owca. Ci±gle bêdzie porusza³ siê tymi samymi drogami co normalne samochody i zajmowa³ te same miejsca parkingowe co normalne samochody. Jego mniejsze rozmiary nie prze³o¿± siê w sposób istotny na roz³adowanie korków ani przyrost miejsc parkingowych.

Data: 2019-10-18 23:49:15
Autor: ToMasz
Trójkołowiec lekki
W dniu 18.10.2019 o 01:07, Zenek Kapelinder pisze:

Trójko³owe jezdzidelko z linku spe³nia wymagania transportowe przecietnego mieszkañca du¿ego miasta.

nie. osoba nie przeszkolona, wsiada na co¶ takiego i wypierdziela sie na bok na piewszym zakrêcie. inwalidzi je¿d¿±cy na trójko³owcach, nie poruszaj± siê ani autem, ani rowerem. osoba która je¼dzi autem, albo rowerem, wsiada na trójko³owca i ma wywrotkê na pierwszym zakrêcie. uwierz mi bo próbowa³em. to samo z krawê¿nikami.

ToMasz

Data: 2019-10-19 06:43:38
Autor: Zenek Kapelinder
Trójkołowiec lekki
Dla jaj sobie napisales czy jeste¶ tak ograniczony ze nie dopuszczasz tego ¿e za 15-20 lat bedzie inny model transportu w miastach oparty na ró¿nych jezdzidelkach w tym i na niewywrotnych trojkolowcach. Zrobili moncykl który siê nie przewraca a ty pierdlisz o jakis przewracajacych siê trojkolowcach.

Data: 2019-10-19 16:17:29
Autor: ToMasz
Trójkołowiec lekki
W dniu 19.10.2019 o 15:43, Zenek Kapelinder pisze:
Dla jaj sobie napisales czy jeste¶ tak ograniczony
w³a¶nie dzisiaj rano przeczyta³em, ¿e noblista stwierdzi³ w 1998roku, ¿e internet bêdzie mia³ mniejszy wp³yw na handel ni¿ faks. wiêc co bêdzie za 15 lat - trudno wyczuæ. dla naszego dobra fajnie aby to by³y rowery.
a ja sie odnios³em do tego co by³o podlinkowane na allegro
ToMasz

Data: 2019-10-22 12:43:12
Autor: J.F.
Trójko³owiec lekki
U¿ytkownik "T."  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5daeaf5e$0$31100$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-10-18 o 01:07, Zenek Kapelinder pisze:
Zdajesz sobie sprawê z tego ¿e ocenianie czy co¶ jest normalne jest wzglêdne. Chwilowo samochody jakie jezdza po drogach s± normalne. Ale swiat sie caly czas zmienia. Jeszcze niedawno samochody byly nienormalne bo normalne by³y konie. Transport ludzi w du¿ych miastach w dzisiejszym wykonaniu jest chory.

Warszawa. Bilet dobowy na 2 strefy - 26 z³. To ponad 5 l paliwa, czyli 80-100 km zasiêgu przy ma³ym aucie. Jad±c autem mam znacznie taniej,

Po miescie nie mniej tych km ?

nawet p³ac±c za parkowanie, je¶li za³atwiam kilka spraw. Ale jak to mówi± - chytry dwa razy traci. Wiêc miasto jest zakorkowane, a jedyn±

Ale czy dobrze dobrales przyklad ?
Moze trzeba bilet miesieczny, a moze jakis godzinny ... chyba, ze jestes emerytem z prowincji i potrzebujesz raz na miesiac.

metod± preferowan± przez urzêdników jest podnoszenie op³at za parkowanie, co wywo³uje skutek odwrotny do zamierzonego - kiedy parkowanie by³o bezp³atne to poza tymi, którzy przyjechali bardzo wcze¶nie do miasta - nie by³o siê co tam pchaæ, bo wszystkie miejsca parkingowe zajête praktycznie do fajerantu.

I co - nie pchali sie ? Bo jak znam zycie, to sie pchali, potem godzine krazyli po okolicy, bo wolnego nie ma, az w koncu parkowali na trawniku :-)

Teraz, gdy sa op³aty, jest znacznie ³atwiej - zawsze siê znajdzie jakie¶ miejsce do zaparkowania. Zatem op³aty gwarantuj± wiêksz± wymienno¶æ aut na miejscach

Czyli dobre s± ? :-)

parkingowych. A wiêc kiedy¶ w przybli¿eniu przyje¿d¿a³o do miasta tyle aut, ile by³o miejsc parkingowych, a teraz - oceniam ¿e co najmniej 2x tyle. I widaæ to na ulicach...

Ale w roznych porach ... i moze nie ma w tym nic zlego, ze ktos z prowincji przyjedzie samochodem do centrum na godzine czy dwie ...

Ps. Ale oczywi¶cie Ratusz twierdzi, ¿e podnosi ceny biletów w interesie mieszkañców. Bilety maj± ceny europejskie, ale zarobki jeszcze takie nie s±... Dla informacji - bilet jednorazowy - 4,40 z³.

Z tego co piszesz - cena jest dobra. Miejsca prawie wszystkie zajete :-P

J.

Data: 2019-10-22 16:54:33
Autor: Cavallino
Trójkołowiec lekki
W dniu 22-10-2019 o 09:27, T. pisze:
W dniu 2019-10-18 o 01:07, Zenek Kapelinder pisze:
Zdajesz sobie sprawê z tego ¿e ocenianie czy co¶ jest normalne jest wzglêdne. Chwilowo samochody jakie jezdza po drogach s± normalne. Ale swiat sie caly czas zmienia. Jeszcze niedawno samochody byly nienormalne bo normalne by³y konie. Transport ludzi w du¿ych miastach w dzisiejszym wykonaniu jest chory. Du¿e samochody  wozace najczê¶ciej jedna osobe. Ci±gle problemy z parkowaniem. Bardzo niska ¶rednia prêdko¶æ na poziomie 10-25km/h. Poza miastami samochody ze spalinowymi silnikami maja sens ale w miastach koñczy siê mo¿liwo¶æ wykorzystywania wspó³czesnych normalnych samochodów. Zabawie siê w wizjonera. W niedalekiej przysz³o¶ci model transportu w du¿ych miastach to nowocze¶niejszy zbiorkom, prawdopodobnie bezp³atny. Uzupe³niony ma³ymi niekoniecznie elektrycznymi samochodami. Niewielka czê¶æ tych ma³ych samochodów bêdzie dostêpna w wypo¿yczalniach a lwia bêd± stanowi³y samochody prywatne. Uzupe³nieniem bêd± urz±dzenia transportu indywidualnego. Trójko³owe jezdzidelko z linku spe³nia wymagania transportowe przecietnego mieszkañca du¿ego miasta.


Warszawa. Bilet dobowy na 2 strefy - 26 z³. To ponad 5 l paliwa, czyli 80-100 km zasiêgu przy ma³ym aucie.

Ostatnio je¼dzi³em tak na tym bilecie po okolicach Warszawy, od Bielan a¿ hen za Piaseczno, ogl±daj±c auta do zakupu.
Zrobi³em na pewno wiêcej ni¿ 100 km, ale co czasu zmarnowa³em to moje - obejrza³em po³owê samochodów, które zamierza³em obejrzeæ w tym samym czasie.

A i tak nie by³y warte uwagi, wiêc po zakup czeka³a mnie kolejna 300 km wycieczka....

Data: 2019-10-20 20:39:57
Autor: Marcin N
Trójkołowiec lekki
W dniu 2019-10-14 o 21:43, kk pisze:
Takie Twizy trochê :-)

http://niusy.pl/@allegro.pl/a8k

Elektryczny, 2 miejsca siedz±ce. Porównuj±c z Twizy: kamera cofania, ogrzewanie, drzwi :-) dach :-) , szyby :-) i to elektryczne.

No i niektórzy mog± tym je¼dziæ bez prawa jazdy.

Cena ... taka sobie. Porównuj±c z cen± Twizy ... w³a¶ciwie ok.



Widzê same zalety oprócz jednej powa¿nej wady: prêdko¶æ max 45 km/h.
To w sam raz tyle, ¿eby wszyscy ciê ca³y czas wyprzedzali - podobnie jak mato miejsce ze skuterami 50 ccm. Nie mogli zrobiæ 70 km/h?
O ile wyprzedzanie jedno¶ladu - jako¶ tam idzie, to wyprzedzanie tego cudaka bêdzie igraniem ze ¶mierci± (wyprzedzanego).

--
MN

Data: 2019-10-20 12:41:38
Autor: Zenek Kapelinder
Trójkołowiec lekki
Wyobraz sobie ¿e za 20 lat w du¿ych miastach 80% pojazdów to bêd± takie trójko³owe. Kto i kogo wtedy bêdzie wyprzedza³ jak wszystkie beda mialy v max 45km/h.

Data: 2019-10-21 01:22:26
Autor: kk
Trójkołowiec lekki
On 2019-10-20 21:41, Zenek Kapelinder wrote:
Wyobraz sobie ¿e za 20 lat w du¿ych miastach 80% pojazdów to bêd± takie trójko³owe. Kto i kogo wtedy bêdzie wyprzedza³ jak wszystkie beda mialy v max 45km/h.


Ale czemu mia³yby byæ trójko³owce? Ja poda³em trójko³owca bo widzê mo¿liwo¶æ prowadzenia osoby urodzone przez którym¶tam rokiem bez prawa jazdy. Ale tak ogólnie to prowadzenia pojazdów osobistych powinno uczyæ siê w szko³ach powszechnych jako podstawowej umiejêtno¶ci ¿yciowej bez zdobywania jakichkolwiek kwalifikacji formalnych. Nie musz± byæ trójko³owce, tak samo s± dostêpne czeteroko³owce np Twizy 45. Co do przysz³o¶ci miast to ... du¿e obszary zamkniête dla normalnego ruchu w których oprócz zbiorkomem mo¿na poruszaæ siê tylko ma³ymi autonomicznymi i elektrycznymi taksówkami miejskimi.

Data: 2019-10-20 17:03:13
Autor: Zenek Kapelinder
Trójkołowiec lekki
Miej chociaz troche wyobra¼ni i przyjmij ze jak napisa³em trójko³owiec to mia³em na my¶li rowniez jakis pojazd który dopiero mo¿e siê pojawiæ. Mo¿e to bêdzie trojwentylatorowiec. Jedno jest pewne. Dzisiejszy model transportu w du¿ych miastach jest nie do przyjêcia. Samochody zajmuj± za du¿o miejsca. Najczê¶ciej jedzie w nich jedna osoba. Generuj± sporo zanieczyszczeñ a wszystkie metody ich ograniczenia powoduj± ¿e s± coraz dro¿sze. W poje¼dzie miejskim jaki bêdzie w przysz³o¶ci zbêdne jest 4,2 sekundy do setki. Wystarczy 10 sekund do piecdziesiatki. Ka¿da rewolucja musi siê od czego¶ zacz±æ. To co¶ nie musi byæ od razu perfekcyjne. Trojkolowiec z tematu jest jedn± z propozycji od czego moze, ale nie musi, siê zacz±æ. Co zrobisz w sytuacji gdy mieszkasz w du¿ym mie¶cie, do pracy masz 11,5 kilometra i przeje¿d¿asz go ze wzglêdu na korki przez godzine. Do tego to samochód z silnikiem spalinowym i wolno Ci nim jezdzic co drugi dzieñ. Mozesz zbiorkomem ale masz jedna przesiadkê i pol kilometra na butach. Do tego swoim ¶rodkiem transportu zawieziesz dziecko do szkoly, przy zbiorkomie bêdzie to utrudnione. I nagle miasto wydziela pasy dla trojkolowcow. Na wydzielony pasie srednia predkos wyjdzie na poziomie 30/h a na pasach dla blachosmrodow w porywach 12km/h. W trójko³owcu jest dach, ogrzewanie, radio i miejsce dla drugiej osoby. W baga¿niku zmieszcz± siê przecietne zakupy na kilka dni. Mozesz wszêdzie darmo parkowaæ a miesiêczne wydatki na energiê to równowarto¶æ piêciu litrow paliwa. Teraz szukasz dziury w ca³ym a w sytuacji jaka opisa³em jak nie bedziesz mial kasy to kupisz jezdzidelko na raty i je bedziesz sp³aca³ z zaoszczêdzonego paliwa.

Data: 2019-10-21 10:06:05
Autor: Zenek Kapelinder
Trójkołowiec lekki
Jeste¶ w stanie mnie przekonac ze ma³e maja sens jesli sa dofinansowane. Mojej hulajnogi nikt nie dofinansowano i ma dla mnie sens. Juz prawie 600 kilometrow ni± zrobilem. Dzisiaj mia³em do za³atwienia kilka spraw. Zrobilem 12 kilometrow. Pomimo korków na minimum trzy ¶wiat³a zawsze przeje¿d¿a³ na pierwszym. Nie szukalem miejsca do parkowania bo wszêdzie wpakowalem siê z hulajnoga. Po drodze zrobilem z 6 kilogramow zakupów, tyle mi siê mie¶ci do plecaka. Zajê³o mi to z pó³torej godziny. Samochodem za³atwia³ bym z trzy godziny. To jaka doplata jest jeszcze mi potrzebna. Zaoszczedzilem pó³torej godziny kilka zlotych na parkowaniu i pod dwa litry paliwa.

Data: 2019-10-21 12:38:11
Autor: J.F.
Trójko³owiec lekki
U¿ytkownik "Zenek Kapelinder"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:7f3f36e8-7197-459e-9383-a4bcd545c560@googlegroups.com...
Miej chociaz troche wyobra¼ni i przyjmij ze jak napisa³em trójko³owiec to mia³em na my¶li rowniez jakis pojazd który dopiero mo¿e siê pojawiæ.
Jedno jest pewne. Dzisiejszy model transportu w du¿ych miastach jest nie do przyjêcia. Samochody zajmuj± za du¿o miejsca. Najczê¶ciej jedzie w nich jedna osoba.

Owszem, ale rozwiazania - metro, tramwaj, autobus ... w przyszlosci - automatyczne taksowki ?

Generuj± sporo zanieczyszczeñ a wszystkie metody ich ograniczenia powoduj± ¿e s± coraz dro¿sze.

Ale tu widzisz - beda elektryczne, nie bedzie zanieczyszczen wcale.
A byc moze wypra autobusy - jak sie okaze, ze spalinowe sa zle, a elektryczne jeszcze gorsze :-)

W poje¼dzie miejskim jaki bêdzie w przysz³o¶ci zbêdne jest 4,2 sekundy do setki.
Wystarczy 10 sekund do piecdziesiatki. Ka¿da rewolucja musi siê od czego¶ zacz±æ. To co¶ nie musi byæ od razu perfekcyjne.
Co zrobisz w sytuacji gdy mieszkasz w du¿ym mie¶cie, do pracy masz 11,5 kilometra i przeje¿d¿asz go ze wzglêdu na korki przez godzine.
Mozesz zbiorkomem ale masz jedna przesiadkê i pol kilometra na butach. Do tego swoim ¶rodkiem transportu zawieziesz dziecko do szkoly, przy zbiorkomie bêdzie to utrudnione.
I nagle miasto wydziela pasy dla trojkolowcow.

Albo i nie wydziela, albo wydziela dla rowerow i hulajnog.

W trójko³owcu jest dach, ogrzewanie, radio i miejsce dla drugiej osoby.

A masz dwoje dzieci :-)

W baga¿niku zmieszcz± siê przecietne zakupy na kilka dni.
Mozesz wszêdzie darmo parkowaæ

A gdzie tam - chyba, ze na poczatku.
A potem normalnie - ten model transportu jest nie do przyjecia, musimy jakies karne oplaty wprowadzic :-)

a miesiêczne wydatki na energiê to równowarto¶æ piêciu litrow paliwa.

Po cenie z ladowarek to 20, a jak minister dorzuci podatek, to 50 :-)

Teraz szukasz dziury w ca³ym a w sytuacji jaka opisa³em jak nie bedziesz mial kasy to kupisz jezdzidelko na raty i je bedziesz sp³aca³ z zaoszczêdzonego paliwa.

Szczegolnie jak nie bedziesz mial innego wyjscia :-)
Niestety sa w tej wizji i inne wady:
-wydatki na paliwo nie pozwola splacic jezdzidelka,
-samochod by sie przydal ... a na dwa nie ma miejsca na osiedlu. No chyba, zeby tak pietrowy parking ?


J.

Data: 2019-10-21 19:09:34
Autor: J.F.
Trójko³owiec lekki
U¿ytkownik "kk"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:qokllo$n3r$1@news.icm.edu.pl...
On 2019-10-21 02:03, Zenek Kapelinder wrote:
Miej chociaz troche wyobra¼ni i przyjmij ze jak napisa³em trójko³owiec to mia³em na my¶li rowniez jakis pojazd który dopiero mo¿e siê pojawiæ. Mo¿e to bêdzie trojwentylatorowiec. Jedno jest pewne. Dzisiejszy model transportu w du¿ych miastach jest nie do przyjêcia. Samochody zajmuj± za du¿o miejsca. Najczê¶ciej jedzie w nich jedna osoba. Generuj± sporo zanieczyszczeñ a wszystkie metody ich ograniczenia powoduj± ¿e s± coraz dro¿sze. [...]

Zrozum. Te ma³e pojazdy maj± tylko wtedy sens gdy s± dofinansowane.

No - jak sie rynek rozwinie, to ceny moga spasc istotnie.
Poza tym akurat te male mniej kosztuja i dofinansowanie moze byc niepotrzebne ... albo bedzie posrednie - tzn np darmowy parking czy osobny pas ..

J.

Data: 2019-10-21 20:36:11
Autor: kk
Trójkołowiec lekki
On 2019-10-21 19:09, J.F. wrote:
U¿ytkownik "kk"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:qokllo$n3r$1@news.icm.edu.pl...
On 2019-10-21 02:03, Zenek Kapelinder wrote:
Miej chociaz troche wyobra¼ni i przyjmij ze jak napisa³em trójko³owiec to mia³em na my¶li rowniez jakis pojazd który dopiero mo¿e siê pojawiæ. Mo¿e to bêdzie trojwentylatorowiec. Jedno jest pewne. Dzisiejszy model transportu w du¿ych miastach jest nie do przyjêcia. Samochody zajmuj± za du¿o miejsca. Najczê¶ciej jedzie w nich jedna osoba. Generuj± sporo zanieczyszczeñ a wszystkie metody ich ograniczenia powoduj± ¿e s± coraz dro¿sze. [...]

Zrozum. Te ma³e pojazdy maj± tylko wtedy sens gdy s± dofinansowane.

No - jak sie rynek rozwinie, to ceny moga spasc istotnie.
Poza tym akurat te male mniej kosztuja i dofinansowanie moze byc niepotrzebne ... albo bedzie posrednie - tzn np darmowy parking czy osobny pas ..

Chodzi o dofinansowanie w formie wspó³dzielenia. Jak nie bêdziesz musia³ kupiæ zabawki za 22 tysi±ce bo za niewielkie pieni±dze tylko ni± bêdziesz móg³ je¼dziæ po mie¶cie.

Data: 2019-10-21 21:20:56
Autor: kk
Trójkołowiec lekki
On 2019-10-21 19:06, Zenek Kapelinder wrote:
Jeste¶ w stanie mnie przekonac ze ma³e maja sens jesli sa dofinansowane. Mojej hulajnogi nikt nie dofinansowano i ma dla mnie sens.

2000z³/600km=

No jaki¶ niew±tpliwie sens ma, ale nie taki by ludzie rzucili siê na hulajnogi. Z 10-krotnie dro¿szym je¼dzide³kiem jest tylko gorzej.

Juz prawie 600 kilometrow ni± zrobilem.

Prawie 2x wiêcej ni¿ ja na skuterku, ale wcze¶niej zacz±³e¶.

Dzisiaj mia³em do za³atwienia kilka spraw. Zrobilem 12 kilometrow. Pomimo korków na minimum trzy ¶wiat³a zawsze przeje¿d¿a³ na pierwszym. Nie szukalem miejsca do parkowania bo wszêdzie wpakowalem siê z hulajnoga. Po drodze zrobilem z 6 kilogramow zakupów, tyle mi siê mie¶ci do plecaka. Zajê³o mi to z pó³torej godziny. Samochodem za³atwia³ bym z trzy godziny. To jaka doplata jest jeszcze mi potrzebna. Zaoszczedzilem pó³torej godziny kilka zlotych na parkowaniu i pod dwa litry paliwa.


"Podrzuci mnie pan do domu?"
"Ile to ma koni?"
"Ale faaaajne"
"Da siê pan przejechaæ?"

Data: 2019-10-21 14:39:06
Autor: Zenek Kapelinder
Trójkołowiec lekki
Jesli liczyæ to dok³adniej. Zalozmy ze samochodem bym zrobi³ 300 kilometrow zamiast 600 hulajnoga. Ale jechal bym ze 25 razy tramwajem. Do tego je¿d¿±c hulajnoga nie wyda³em na parkowanie. 200 paliwo, 70 tramwaj, 30 parkowanie. Hulajnoga kosztowala 1750. 1750-400=1350. 1350/600=2,20. 2,20 nie jest ¼le po sze¶ciuset kilometrach. Przy tysi±cu kilometrow spadnie poni¿ej zlotowki za kilometr liczac jw. Do tego sporo frajdy mam z jezdzenia hulajnoga. Zainteresowanie wzbudzam spore bo m³ody by³em stosunkowo dawno temu. Chcia³em kupiæ monocykl ale nigdzie w £odzi nie by³o. Wybra³em akurat ta hulajnoge bo jest najlzejsza z dostepnych i ma jakie¶ rozs±dne parametry. Ogólnie ludzie patrz± na mnie ¿yczliwie jak jadê po chodniku. Ale i ja grzeczny jestem. Jak chce wyprzedzic pieszego to nie dzwoniê dzwonkiem tylko grzecznie pytam czy przepuszcza. Nie zdarzy³o siê ¿eby nie przepuscili. Nie twierdzê ¿e hulajnoga jest docelowym najlepszym sposobem na przemieszczanie siê w centrum du¿ego miasta. Jak kupowa³em nic co by mnie satysfakcjonowalo nie by³o. Bez problemu móg³bym kupiæ trojkolowca za 22 tysi±ce. Ale nim pakuje siê w ruch na jezdni. A ten jest tragicznie powolny. Mialbym tak jak samochodem takie same problemy z parkowaniem. No moze troche mniejsze bo ma³a ciê¿arówka robi u mnie za osobowy. Dokad nie zrobi siê infrastruktura umo¿liwiaj±c± korzystanie z trój/czterokolowca elektrycznego jedyny zysk to du¿o ni¿sze koszty. Poza tym kupilem hulajnoge bo taki kaprys mialem. A jak siê oka¿e ¿e np za dwa lata z jakis wzgledow nie dam rady jezdzic to jesli bym nie kupi³ teraz to bym za dwa lata tego ¿a³owa³. Poza tym ¿eby po sze¶ædziesi±tce jezdzic na hulajnodze to w spodniach trzeba mieæ jaja a nie wydmuszki. Wspó³dzielenie nie ma sensu bo ¿eby zaspokoiæ wszystkie potrzeby potrzeba wspó³dzielonych tyle samo co prywatnych. Poza tym Ci co wynajmuj± s± drodzy. Koszt wynajêcia hulajnogi na kilka kilometrow jest porownywalny z taksówk±.. To jesli wspó³dzielic to w trzy osoby jezdzic taksówka.

Data: 2019-10-22 20:21:10
Autor: kk
Trójkołowiec lekki
Samochodem by¶ musia³ zrobiæ wiêcej ni¿ hulajnog± bo nie da siê skrótami jechaæ. Hulajnoga zapewne jest fajna, ale ... wiêksze zainteresowanie budzi mój Trybeco Foldie :-) Przebija nawet Winda :-) A jak chodzi o trójko³owca ... jakby babcia mia³a w±sy to by by³a dziadkiem. Tak w³a¶nie jest, ¿e trójko³owiec nie rozwi±zuje tak skutecznie problemów z transportem i parkowaniem jak hulajnoga czy foldie, wiêc go nie masz. Co do je¿d¿enia hulajnog± po 60-tce. To nie od jaj zale¿y tylko ogólnej kondycji fizycznej i psychicznej oraz swobody wydawania kasy. Wielu mi siê pyta co to za pojazd którym jadê, kto¶ kupiæ chce. W koñcu mnie czym¶ zachwyc±. A wspó³dzielenie ... mo¿na zamkn±æ wszystkie drogi dla samochodów prywatnych je¶li da siê alternatywê. Byæ mo¿e obecne wspó³dzielenie za drogie jest, ale .. sam piszesz o darmowym transporcie miejskim.

Data: 2019-10-22 13:14:50
Autor: Zenek Kapelinder
Trójkołowiec lekki
Fajny ten trybeco ale ¿eby by³ u¿yteczny trzeba mieszkaæ na poziomie ulicy. 32 kilo to wyzwanie zeby wtargac na drugie piêtro. Poza tym on nie spe³nia warunków jak dla hulajnogi i je¿d¿enie nim wszêdzie bêdzie niemo¿liwe. Czyli fajnie wygl±da bo uzytecznosc gorsza ni¿ hulajnogi. Siode³ko do mojej kosztuje 270 zlotych. Hulajnoga bije na g³owê wszystko tym ¿e doje¿d¿a sie na metr albo i blizej do punktu docelowego np najpierw do marketu a potem robi za wózek na koszyk i jak wózek doprowadzam ja do kasy.

Data: 2019-10-22 22:48:35
Autor: kk
Trójkołowiec lekki
On 2019-10-22 22:14, Zenek Kapelinder wrote:
Fajny ten trybeco ale ¿eby by³ u¿yteczny trzeba mieszkaæ na poziomie ulicy. 32 kilo to wyzwanie zeby wtargac na drugie piêtro. Poza tym on nie spe³nia warunków jak dla hulajnogi i je¿d¿enie nim wszêdzie bêdzie niemo¿liwe. Czyli fajnie wygl±da bo uzytecznosc gorsza ni¿ hulajnogi. Siode³ko do mojej kosztuje 270 zlotych. Hulajnoga bije na g³owê wszystko tym ¿e doje¿d¿a sie na metr albo i blizej do punktu docelowego np najpierw do marketu a potem robi za wózek na koszyk i jak wózek doprowadzam ja do kasy.


Przecie¿ foldie do windy wchodzi. Jest mniejszy od niemal ka¿dego roweru. Ma alarm, stawia siê go przed sklepem. Ma ¶wiat³a, stop, kierunkowskazy, wiêksze kó³ka od hulajnogi, wiêkszy silnik. Pewnie chujki zaczn± siê dopierdalaæ do je¿d¿nia jezdni±, ale hulajnogi te¿ mog± ze sklepów wyprosiæ.

Data: 2019-10-22 14:55:21
Autor: Zenek Kapelinder
Trójkołowiec lekki
Praktycznie we wszystkich blokach jakie znam windy s± na wysokim parterze i trzeba z 10 stopni rower wnie¶æ. Roznica pomiedzy ko³em 8,5 ca³a a 12 cali jest taka ¿e pierwszym daje siê bez ryzyka wolno wjechac na krawê¿nik wysoki na 1,5 centymetra a drugim na dwu centymetrowy. Poza tym masa, napiecie akumulatora, moc wypychaja Twój na jezdnie. Ma Twój siode³ko. Ale kosztuje 5,5 tysiaca. Moja hulajnoga jak dokupiæ do niej siode³ko bêdzie kosztowa³a 2 tysi±ce. Co ma hulajnoga. Moja ma alarm i w przypadku kradzie¿y tak silne hamowanie silnikiem ze zlodziej musi j± nie¶æ, wada jest wtedy niska waga. Ma swiatla w standardzie rowerowym plus ¶wiat³o stopu przy hamowaniu. Ma tempomat i odzyskiwanie energii przy hamowaniu. Jeszcze mnie z zadnego sklepu nie wyprosili. Jasne ¿e mog± wyprosiæ, zabiæ te¿ mog±. Jak uchwala takie prawo jak jest projekt o UTO to hulajnoga chwilowo bedzie najelastyczniejsza w mo¿liwo¶ci poruszania siê po mie¶cie. W zasadzie ograniczyæ mo¿e to stan dróg i chodników. Na chodniku bedzie pieszym, na ¶cie¿ce rowerowej rowerem i pewnych przypadkach bêdzie pojazdem mog±cym poruszaæ siê po jezdniach. To Twoje to ¶mieszny motorower z wszystkimi tego konsekwencjami. Chociazby tak± ¿e legalnie po chodniku nie wolno nim jezdzic. A z hulajnoga ca³y myk w tym ze chodnikiem mo¿na. Bardziej do kapitalizmu niz socjalizmu pasuje has³o ze byt kszta³tuje ¶wiadomo¶æ. Niedawno przeczytalem ze sa na ¶wiecie miasta w których tablice rejestracyjne siê kupuje i s± przypisane do ich w³a¶ciciela. U nas idziesz do WK, p³acisz jakas kwotê i masz tablice. A tam losowania jak w Lotto albo przetargi kto da wiêcej. Sprzedajesz samochod zdejmujesz tablice. Ale jak nabywca nie ma swoich to kupi ale na lawecie odjedzie. Napisali ¿e tablice potrafi± kosztowac do 150 tysiecy zlotych. Rozwiazaniem mo¿e byæ zbiorkom, ale on te¿ ma jak±¶ maksymalna przepustowo¶æ. Widzialem jak w Japonii do wagonów metra pracownicy wpychaja pasa¿erów zeby drzwi siê zamknê³y. Zeby transport w du¿ych miastach dzialal to musi byæ oparty na zbiorkmie i na innych pojazdach. Ale nie moga to byc samochody osobowe wielko¶ci niedu¿ych ciê¿arówek w których przecietnie jedzie 1,26 cz³owieka. Naiwniak powie za nas to nie dotyczy. W jakims rankingu najbardziej zablokowanych miast na ¶wiecie £ód¼ by³a na bardzo wysokim miejscu. Mnie to dotyczy.

Data: 2019-10-23 00:53:41
Autor: kk
Trójkołowiec lekki
On 2019-10-22 23:55, Zenek Kapelinder wrote:
Praktycznie we wszystkich blokach jakie znam windy s± na wysokim parterze i trzeba z 10 stopni rower wnie¶æ.

Co Ty gadasz, wszêdzie podjazdy s±.

Roznica pomiedzy ko³em 8,5 ca³a a 12 cali jest taka ¿e pierwszym daje siê bez ryzyka wolno wjechac na krawê¿nik wysoki na 1,5 centymetra a drugim na dwu centymetrowy.

Foldie ma amortyzatory.

Poza tym masa, napiecie akumulatora, moc wypychaja Twój na jezdnie.

Nie bardzo. Mogê jechaæ równie dobrze po chodniku jak i po jezdni. Jezdni± tylko dziêki dobremu o¶wietleniu.

Ma Twój siode³ko. Ale kosztuje 5,5 tysiaca. Moja hulajnoga jak dokupiæ do niej siode³ko bêdzie kosztowa³a 2 tysi±ce.

Foldie kosztuje 5, ale s± mniejsze, jak ta twoja hulajnoga, co z 500$ kosztuj±. Tej samej firmy, znaczy tej chiñskiej co robi dla tej polskiej.

Co ma hulajnoga. Moja ma alarm i w przypadku kradzie¿y tak silne hamowanie silnikiem ze zlodziej musi j± nie¶æ, wada jest wtedy niska waga. Ma swiatla w standardzie rowerowym plus ¶wiat³o stopu przy hamowaniu. Ma tempomat i odzyskiwanie energii przy hamowaniu. Jeszcze mnie z zadnego sklepu nie wyprosili. Jasne ¿e mog± wyprosiæ, zabiæ te¿ mog±. Jak uchwala takie prawo jak jest projekt o UTO to hulajnoga chwilowo bedzie najelastyczniejsza w mo¿liwo¶ci poruszania siê po mie¶cie. W zasadzie ograniczyæ mo¿e to stan dróg i chodników.

Dlatego wiêksze kó³ka lepsze s±.

Na chodniku bedzie pieszym, na ¶cie¿ce rowerowej rowerem i pewnych przypadkach bêdzie pojazdem mog±cym poruszaæ siê po jezdniach. To Twoje to ¶mieszny motorower z wszystkimi tego konsekwencjami.

Ale, ¿e co? Zakup trafiony w 100%.

Chociazby tak± ¿e legalnie po chodniku nie wolno nim jezdzic. A z hulajnoga ca³y myk w tym ze chodnikiem mo¿na.

Na razie to niczym nie mo¿na i wszystkim siê je¼dzi.

Bardziej do kapitalizmu niz socjalizmu pasuje has³o ze byt kszta³tuje ¶wiadomo¶æ. Niedawno przeczytalem ze sa na ¶wiecie miasta w których tablice rejestracyjne siê kupuje i s± przypisane do ich w³a¶ciciela.

O¶wiêcim?

U nas idziesz do WK, p³acisz jakas kwotê i masz tablice. A tam losowania jak w Lotto albo przetargi kto da wiêcej. Sprzedajesz samochod zdejmujesz tablice. Ale jak nabywca nie ma swoich to kupi ale na lawecie odjedzie. Napisali ¿e tablice potrafi± kosztowac do 150 tysiecy zlotych.

G³upota jest argumentem za czym?

Rozwiazaniem mo¿e byæ zbiorkom, ale on te¿ ma jak±¶ maksymalna przepustowo¶æ. Widzialem jak w Japonii do wagonów metra pracownicy wpychaja pasa¿erów zeby drzwi siê zamknê³y. Zeby transport w du¿ych miastach dzialal to musi byæ oparty na zbiorkmie i na innych pojazdach. Ale nie moga to byc samochody osobowe wielko¶ci niedu¿ych ciê¿arówek w których przecietnie jedzie 1,26 cz³owieka.

No przecie¿ mog±, widzisz to. I nic nie jest lepiej, nie ma Smartów, nie ma Twizy, niczego naprawdê ma³ego. I jako¶ ¿yjemy z tym.

Naiwniak powie za nas to nie dotyczy. W jakims rankingu najbardziej zablokowanych miast na ¶wiecie £ód¼ by³a na bardzo wysokim miejscu. Mnie to dotyczy.


I co, kupisz sobie trójko³owca by je¼dziæ w deszczowe poranki i wieczory?

Data: 2019-10-23 02:54:58
Autor: Zenek Kapelinder
Trójkołowiec lekki
Nie kupiê trojkolowca bo ma takie same wady jak samochod. Przede wszystkim nie wolno nim jezdzic po chodniku, chyba ¿e wózek inwalidzki.. Na niepogodê mam samochód. Uwazam ze jesli idzie o technikê to nie ma co twierdziæ ¿e siê czego¶ nie da albo ze sie nie przyjmie bo co¶ tam nie ten teges. Eksperci te¿ siê myl±. Kiedys na poczatku ery komorek wykoncypowali i og³osili ¿e w 2000 roku na Ziemi bêdzie 700 000 telefonów komórkowych. Inni twierdzili ¿e du¿e miasta upadn± bo konie ci±gn±ce wozy z zaopatrzeniem tak zasraja ulice ze gowien bêdzie na dwa metry.

Data: 2019-10-23 23:47:42
Autor: kk
Trójkołowiec lekki
On 2019-10-23 11:54, Zenek Kapelinder wrote:
Nie kupiê trojkolowca bo ma takie same wady jak samochod. Przede wszystkim nie wolno nim jezdzic po chodniku, chyba ¿e wózek inwalidzki. Na niepogodê mam samochód. Uwazam ze jesli idzie o technikê to nie ma co twierdziæ ¿e siê czego¶ nie da albo ze sie nie przyjmie bo co¶ tam nie ten teges. Eksperci te¿ siê myl±. Kiedys na poczatku ery komorek wykoncypowali i og³osili ¿e w 2000 roku na Ziemi bêdzie 700 000 telefonów komórkowych. Inni twierdzili ¿e du¿e miasta upadn± bo konie ci±gn±ce wozy z zaopatrzeniem tak zasraja ulice ze gowien bêdzie na dwa metry.


Wpa¶æ na to, jak dok³adnie bêdzie ciê¿ko, ale wykluczyæ co¶ da siê. Wiêc wykluczam powszechno¶æ trójko³owców, hulajnóg, skuterów, rowerów, Twizy, Smarta mimo, ¿e fajne s±.

Data: 2019-10-24 13:35:30
Autor: Zenek Kapelinder
Trójkołowiec lekki
I ¿eby nie by³o niczego. Kononowicz.

Data: 2019-10-22 09:29:39
Autor: T.
Trójkołowiec lekki
W dniu 2019-10-20 o 21:41, Zenek Kapelinder pisze:
Wyobraz sobie ¿e za 20 lat w du¿ych miastach 80% pojazdów to bêd± takie trójko³owe. Kto i kogo wtedy bêdzie wyprzedza³ jak wszystkie beda mialy v max 45km/h.

Nieprawda! Za 20 lat bêd± piêkne podziemne galerie z ruchomymi chodnikami w miastach :-)
T.

Data: 2019-10-22 12:36:27
Autor: J.F.
Trójko³owiec lekki
U¿ytkownik "T."  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5daeafe5$0$31100$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-10-20 o 21:41, Zenek Kapelinder pisze:
Wyobraz sobie ¿e za 20 lat w du¿ych miastach 80% pojazdów to bêd± takie trójko³owe. Kto i kogo wtedy bêdzie wyprzedza³ jak wszystkie beda mialy v max 45km/h.

Nieprawda! Za 20 lat bêd± piêkne podziemne galerie z ruchomymi chodnikami w miastach :-)

Malo prawdopodobne.
Te tunele sie jednak dlugo wierci.

Wiec raczej beda tysiace rowerow :-)

Ale w Toronto to juz jest
https://pl.wikipedia.org/wiki/PATH_(Toronto)

J.

Data: 2019-10-20 20:50:47
Autor: J.F.
Trójko³owiec lekki
Dnia Sun, 20 Oct 2019 20:39:57 +0200, Marcin N napisa³(a):
W dniu 2019-10-14 o 21:43, kk pisze:
Takie Twizy trochê :-)

http://niusy.pl/@allegro.pl/a8k

No i niektórzy mog± tym je¼dziæ bez prawa jazdy.

Widzê same zalety oprócz jednej powa¿nej wady: prêdko¶æ max 45 km/h.
To w sam raz tyle, ¿eby wszyscy ciê ca³y czas wyprzedzali - podobnie jak mato miejsce ze skuterami 50 ccm. Nie mogli zrobiæ 70 km/h?

Pewnie nie mogli, bo chca sie wpisac w kategorie motorower.

Ewentualnie zrobia drugi szybszy ... ale znow kswestia zakretow.

O ile wyprzedzanie jedno¶ladu - jako¶ tam idzie, to wyprzedzanie tego cudaka bêdzie igraniem ze ¶mierci± (wyprzedzanego).

Od jednosladu musisz miec 1m odstepu, od tego nie :-) (chyba)

No i w miescie wolno 50, wiec 45 to znow nie tak wolno :-)

J.

Data: 2019-10-20 21:42:30
Autor: Marcin N
Trójkołowiec lekki
W dniu 2019-10-20 o 20:50, J.F. pisze:

Od jednosladu musisz miec 1m odstepu, od tego nie :-) (chyba)

No i w miescie wolno 50, wiec 45 to znow nie tak wolno :-)

W moim mie¶cie mo¿na i 70 i 100 i 120 nawet. Poje¼dzij kiedy¶ skuterem. Gdy raz i drugi wyprzedzi Ciê autobus albo ciê¿arówka - od razu przestaniesz broniæ Vmax na poziomie 45.

--
MN

Data: 2019-10-21 01:02:39
Autor: kk
Trójkołowiec lekki
On 2019-10-20 20:39, Marcin N wrote:
W dniu 2019-10-14 o 21:43, kk pisze:
Takie Twizy trochê :-)

http://niusy.pl/@allegro.pl/a8k

Elektryczny, 2 miejsca siedz±ce. Porównuj±c z Twizy: kamera cofania, ogrzewanie, drzwi :-) dach :-) , szyby :-) i to elektryczne.

No i niektórzy mog± tym je¼dziæ bez prawa jazdy.

Cena ... taka sobie. Porównuj±c z cen± Twizy ... w³a¶ciwie ok.



Widzê same zalety oprócz jednej powa¿nej wady: prêdko¶æ max 45 km/h.
To w sam raz tyle, ¿eby wszyscy ciê ca³y czas wyprzedzali - podobnie jak mato miejsce ze skuterami 50 ccm.

W mie¶cie? Jadê skuterem 20..30 i .. no wyprzedzaj±, ale tak niespecjalnie szybciej jad±.

Nie mogli zrobiæ 70 km/h?

Motorower? Nie. Twizy sobie kup :-)

O ile wyprzedzanie jedno¶ladu - jako¶ tam idzie, to wyprzedzanie tego cudaka bêdzie igraniem ze ¶mierci± (wyprzedzanego).


Przesadzasz.

Data: 2019-10-21 15:13:55
Autor: Zenek Kapelinder
Trójkołowiec lekki
Na Allegro s± elektryczne kangoo za 19 tysiecy.

Data: 2019-10-22 09:17:22
Autor: T.
Trójkołowiec lekki
W dniu 2019-10-14 o 21:43, kk pisze:
Takie Twizy trochê :-)

http://niusy.pl/@allegro.pl/a8k

Elektryczny, 2 miejsca siedz±ce. Porównuj±c z Twizy: kamera cofania, ogrzewanie, drzwi :-) dach :-) , szyby :-) i to elektryczne.

No i niektórzy mog± tym je¼dziæ bez prawa jazdy.

Cena ... taka sobie. Porównuj±c z cen± Twizy ... w³a¶ciwie ok.




Te¿ fajne, ale na razie cena nieznana, No i nie wiadomo, czy z ogrzewanie, Ale drzwi ma :-)

https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/1786439718321176?__tn__=K-R

T.

Ps. Toyota to powa¿na firma - je¶li przekrocz± punkt krytyczny w sprzeda¿y, to ceny mog± w koñcu mocno spa¶æ. A 100 km to wystarczaj±cy zasiêg do poruszania siê po mie¶cie.

Data: 2019-10-22 19:47:20
Autor: kk
Trójkołowiec lekki
On 2019-10-22 09:17, T. wrote:
W dniu 2019-10-14 o 21:43, kk pisze:
Takie Twizy trochê :-)

http://niusy.pl/@allegro.pl/a8k

Elektryczny, 2 miejsca siedz±ce. Porównuj±c z Twizy: kamera cofania, ogrzewanie, drzwi :-) dach :-) , szyby :-) i to elektryczne.

No i niektórzy mog± tym je¼dziæ bez prawa jazdy.

Cena ... taka sobie. Porównuj±c z cen± Twizy ... w³a¶ciwie ok.




Te¿ fajne, ale na razie cena nieznana, No i nie wiadomo, czy z ogrzewanie, Ale drzwi ma :-)

https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/1786439718321176?__tn__=K-R

Zaczytuj no co¶ chyba, ¿e ten syfiasty serwis nie oferuje mo¿liwo¶ci cytowania.


T.

Ps. Toyota to powa¿na firma - je¶li przekrocz± punkt krytyczny w sprzeda¿y, to ceny mog± w koñcu mocno spa¶æ. A 100 km to wystarczaj±cy zasiêg do poruszania siê po mie¶cie.

Mo¿e byæ mniejszy, ale po co komu samochód tylko do miasta?!

Data: 2019-10-22 12:53:25
Autor: Zenek Kapelinder
Trójkołowiec lekki
S± miasta w których ¿yje 15 milionow ludzi. Ludziom którzy ¿yj± w takich miastach potrzebny jest miejski samochód.

Data: 2019-10-22 22:53:10
Autor: kk
Trójkołowiec lekki
No w Chinach s±, w Polsce nie ma. W zasadzie nie chodzi o to jak du¿e miasto tylko co jeszcze oprócz ¿ycia w mie¶cie robisz. Jak twoje ¿ycie ogranicza siê do miasta to miejski ma sens, ale je¶li oprócz miasta regularnie je¼dzisz poza nie i nie jeste¶ fanem kolei to czym¶ musisz to robiæ.

Data: 2019-10-22 20:11:29
Autor: Marcin N
Trójkołowiec lekki
W dniu 2019-10-22 o 09:17, T. pisze:

Te¿ fajne, ale na razie cena nieznana, No i nie wiadomo, czy z ogrzewanie, Ale drzwi ma :-)

https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/1786439718321176?__tn__=K-R

T.

Ps. Toyota to powa¿na firma - je¶li przekrocz± punkt krytyczny w sprzeda¿y, to ceny mog± w koñcu mocno spa¶æ. A 100 km to wystarczaj±cy zasiêg do poruszania siê po mie¶cie.

O widzisz. Znacznie lepsze: trójko³owiec pochyla siê w zakrêtach, V max 60 km/h.

--
MN

Trójko³owiec lekki

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona