Data: 2019-10-14 21:43:29 | |
Autor: kk | |
Trójko³owiec lekki | |
Takie Twizy trochê :-)
http://niusy.pl/@allegro.pl/a8k Elektryczny, 2 miejsca siedz±ce. Porównuj±c z Twizy: kamera cofania, ogrzewanie, drzwi :-) dach :-) , szyby :-) i to elektryczne. No i niektórzy mog± tym je¼dziæ bez prawa jazdy. Cena ... taka sobie. Porównuj±c z cen± Twizy ... w³a¶ciwie ok. |
|
Data: 2019-10-14 22:27:44 | |
Autor: sirapacz | |
Trójkołowiec lekki | |
W dniu 2019-10-14 o 21:43, kk pisze:
Takie Twizy trochê :-)no to ju¿ sensowniejsze. Mo¿na odliczyæ pe³ny VAT :) ciekawe czy na winklach siê nie przewraca |
|
Data: 2019-10-15 08:16:36 | |
Autor: ToMasz | |
Trójkołowiec lekki | |
W dniu 14.10.2019 o 22:27, sirapacz pisze:
W dniu 2019-10-14 o 21:43, kk pisze:na winklach? na prostej siê przewróci je¶li w ma³o korzystnych warunkach wjedziesz jednym z tylnych kó³ na krawê¿nik. w opisie masz wyró¿nione jego zalety. lampy led, kamera cofania i .... alarm. parametry jezdne, bezpieczeñstwo - kto by siê tym przejmowa³. ToMasz |
|
Data: 2019-10-15 09:09:56 | |
Autor: sirapacz | |
Trójkołowiec lekki | |
na winklach? na prostej siê przewróci je¶li w ma³o korzystnych warunkach wjedziesz jednym z tylnych kó³ na krawê¿nik. w opisie masz wyró¿nione jego zalety. lampy led, kamera cofania i .... alarm. parametry jezdne, bezpieczeñstwo - kto by siê tym przejmowa³. no na krawê¿nik to co innego, ale do takiej podmiejskiej jazdy (po ma³ym mie¶cie) chyba niez³e. Z parametrów starali siê wy³uskaæ wszystko co mo¿e srokê ¶ci±gn±æ. Kiedy¶ dar³em ³acha jak w katalogu dacii (logan chyba) przeczyta³em o prawym lusterku w standardzie:) Bardzo ¿a³ujê, ¿e nie zrobi³em zrzutu ekranu bo ju¿ tego nie ma (nie by³o jak szuka³em powtórnie). |
|
Data: 2019-10-15 19:43:16 | |
Autor: kk | |
Trójkołowiec lekki | |
On 2019-10-15 09:09, sirapacz wrote:
Czemu po ma³ym? |
|
Data: 2019-10-17 09:09:41 | |
Autor: sirapacz | |
Trójkołowiec lekki | |
no na krawê¿nik to co innego, ale do takiej podmiejskiej jazdy (po ma³ym mie¶cie) chyba niez³e. Z parametrów starali siê wy³uskaæ wszystko co mo¿e srokê ¶ci±gn±æ. ... bo zwykle mniej samochodów i lu¼niej na drodze, brak wielopasmowych dróg na których mo¿e ciebie zdj±æ kto¶ przy zmianie pasa. a taki trójko³owiec mo¿na parkowaæ tak jak samochód tylko czy gdzie b±d¼ jak motocykle i skutery? W wawie pe³no motocykli na wiêkszych kawa³kach chodników, przy budynkach - pe³no tego wszêdzie. |
|
Data: 2019-10-17 22:08:08 | |
Autor: kk | |
Trójkołowiec lekki | |
On 2019-10-17 09:09, sirapacz wrote:
no na krawê¿nik to co innego, ale do takiej podmiejskiej jazdy (po ma³ym mie¶cie) chyba niez³e. Z parametrów starali siê wy³uskaæ wszystko co mo¿e srokê ¶ci±gn±æ. ... Trochê demonizujesz, ale oczywi¶cie jakie¶ ryzyko jest.
Jak jest zarejestrowany jako motocykl to ... |
|
Data: 2019-10-15 10:56:04 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Trójkołowiec lekki | |
On 15.10.2019 08:16, ToMasz wrote:
parametry jezdne, bezpieczeñstwo - kto by siê tym przejmowa³. Jak ¿ona zak³ada szpilki, to zapewne nie masz niæ przeciwko :-D -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2019-10-15 19:53:08 | |
Autor: kk | |
Trójkołowiec lekki | |
On 2019-10-15 08:16, ToMasz wrote:
W dniu 14.10.2019 o 22:27, sirapacz pisze: Rowerem nie je¼dzi³e¶? |
|
Data: 2019-10-17 08:55:42 | |
Autor: sirapacz | |
Trójkołowiec lekki | |
Rowerem nie je¼dzi³e¶? ale to ma trzy ko³a a nie dwa - pochyla sie na bok podczas skrêcania? |
|
Data: 2019-10-17 22:09:52 | |
Autor: kk | |
Trójkołowiec lekki | |
On 2019-10-17 08:55, sirapacz wrote:
>>> ...parametry jezdne, bezpieczeñstwo - kto by siê tym przejmowa³. ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Rowerem nie je¼dzi³e¶? Uzupe³ni³em cytowanie. |
|
Data: 2019-10-17 07:54:09 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Trójkołowiec lekki | |
Nie chcê krakac ale tego typu jezdzidelka za jaki¶, mo¿e i d³u¿szy, czas beda s³u¿y³y do przemieszczania siê w miastach. Trzy tygodnie nie jezdzilem samochodem. Wszystko opekalem hulajnoga. Jezdzidelko z linku lepsze od hulajnogi bo bardziej komfortowe przy w porównaniu do jazdy samochodem zerowych kosztach "paliwa". Hulajnoga lepsza bo mo¿na z ni± wszêdzie wejsc i nie traci siê czasu na szukanie parkingu itp. Do tego koszt jednego parkowania na godzine to równowarto¶æ ponad miesi±ca jezdzenia hulajnoga..
|
|
Data: 2019-10-17 23:40:46 | |
Autor: kk | |
Trójkołowiec lekki | |
No zim± czy w deszczu dwuko³owcami je¼dziæ ciê¿kawo. Ale nie wydaje mi siê by ludzie chcieli posiadaæ trójko³owca oprócz normalnego samochodu. Musia³yby byæ dostêpne w sharingu.
|
|
Data: 2019-10-17 16:07:08 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Trójkołowiec lekki | |
Zdajesz sobie sprawê z tego ¿e ocenianie czy co¶ jest normalne jest wzglêdne. Chwilowo samochody jakie jezdza po drogach s± normalne. Ale swiat sie caly czas zmienia. Jeszcze niedawno samochody byly nienormalne bo normalne by³y konie. Transport ludzi w du¿ych miastach w dzisiejszym wykonaniu jest chory. Du¿e samochody wozace najczê¶ciej jedna osobe. Ci±gle problemy z parkowaniem. Bardzo niska ¶rednia prêdko¶æ na poziomie 10-25km/h. Poza miastami samochody ze spalinowymi silnikami maja sens ale w miastach koñczy siê mo¿liwo¶æ wykorzystywania wspó³czesnych normalnych samochodów. Zabawie siê w wizjonera. W niedalekiej przysz³o¶ci model transportu w du¿ych miastach to nowocze¶niejszy zbiorkom, prawdopodobnie bezp³atny. Uzupe³niony ma³ymi niekoniecznie elektrycznymi samochodami. Niewielka czê¶æ tych ma³ych samochodów bêdzie dostêpna w wypo¿yczalniach a lwia bêd± stanowi³y samochody prywatne. Uzupe³nieniem bêd± urz±dzenia transportu indywidualnego. Trójko³owe jezdzidelko z linku spe³nia wymagania transportowe przecietnego mieszkañca du¿ego miasta.
|
|
Data: 2019-10-18 14:02:33 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Trójkołowiec lekki | |
Jeszcze nie widzisz roznicy. Nie nale¿y zastanawiaæ siê czy transport w du¿ych miastach siê za³amie. Nale¿y siê zastanawiaæ kiedy siê za³amie. Przyjdzie czas ¿e w tv pojawi siê informacja ¿e w jakims duzym miescie stan±³ transport i rozladowanie kosmicznego korka trwa³o 18 godzin. Wtedy pojawia siê ró¿ne dziwne pomys³y jak udro¿niæ miasta. Troche jest o tym co siê wprowadza w linku https://m.bankier.pl/wiadomosc/Jak-ograniczac-ruch-uliczny-Loterie-tablic-platne-centra-miast-3003162.html
To ¿e ludzie chc± mieæ du¿e samochody to jedno a drugie ze mozna ograniczyc administracyjnie mozliwosc poruszania siê nimi. Ograniczenia administracyjne ju¿ siê robi. Polak do pewnego momentu potrafi³. Tak do 1990 roku. Teraz Polak nic nie potrafi, a je¶li ju¿ siê mo¿e wykazaæ to zlapany na fotoradar odpisze ze jechal jego 92 letni ojciec. Has³o ze byt kszta³tuje ¶wiadomo¶æ pasuje do kapitalizmu a nie socjalizmu w którym zosta³o stworzone. Jesli zrobia 10 zlotych za godzine parkowania i mozliwosc jazdy co drugi dzien dla blachosmroda to elektryczne trójko³owe zdrozeje. Napisz co Ty bys zrobil w sytuacji gdy tablice rejestracyjne kosztuja 10 tysiecy i do centrum mo¿esz wjechac bez oplaty pomiêdzy 22:00 a 5:30. |
|
Data: 2019-10-21 01:01:53 | |
Autor: kk | |
Trójkołowiec lekki | |
On 2019-10-18 23:02, Zenek Kapelinder wrote:
Jeszcze nie widzisz roznicy. Nie nale¿y zastanawiaæ siê czy transport w du¿ych miastach siê za³amie. Nale¿y siê zastanawiaæ kiedy siê za³amie. Przyjdzie czas ¿e w tv pojawi siê informacja ¿e w jakims duzym miescie stan±³ transport i rozladowanie kosmicznego korka trwa³o 18 godzin. Wtedy pojawia siê ró¿ne dziwne pomys³y jak udro¿niæ miasta. Troche jest o tym co siê wprowadza w linku No mo¿na, ale nie zmieni to s³abej uniwersalno¶ci trójko³owca. Ci±gle bêdzie porusza³ siê tymi samymi drogami co normalne samochody i zajmowa³ te same miejsca parkingowe co normalne samochody. Jego mniejsze rozmiary nie prze³o¿± siê w sposób istotny na roz³adowanie korków ani przyrost miejsc parkingowych. |
|
Data: 2019-10-18 23:49:15 | |
Autor: ToMasz | |
Trójkołowiec lekki | |
W dniu 18.10.2019 o 01:07, Zenek Kapelinder pisze:
nie. osoba nie przeszkolona, wsiada na co¶ takiego i wypierdziela sie na bok na piewszym zakrêcie. inwalidzi je¿d¿±cy na trójko³owcach, nie poruszaj± siê ani autem, ani rowerem. osoba która je¼dzi autem, albo rowerem, wsiada na trójko³owca i ma wywrotkê na pierwszym zakrêcie. uwierz mi bo próbowa³em. to samo z krawê¿nikami. ToMasz |
|
Data: 2019-10-19 06:43:38 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Trójkołowiec lekki | |
Dla jaj sobie napisales czy jeste¶ tak ograniczony ze nie dopuszczasz tego ¿e za 15-20 lat bedzie inny model transportu w miastach oparty na ró¿nych jezdzidelkach w tym i na niewywrotnych trojkolowcach. Zrobili moncykl który siê nie przewraca a ty pierdlisz o jakis przewracajacych siê trojkolowcach.
|
|
Data: 2019-10-19 16:17:29 | |
Autor: ToMasz | |
Trójkołowiec lekki | |
W dniu 19.10.2019 o 15:43, Zenek Kapelinder pisze:
Dla jaj sobie napisales czy jeste¶ tak ograniczonyw³a¶nie dzisiaj rano przeczyta³em, ¿e noblista stwierdzi³ w 1998roku, ¿e internet bêdzie mia³ mniejszy wp³yw na handel ni¿ faks. wiêc co bêdzie za 15 lat - trudno wyczuæ. dla naszego dobra fajnie aby to by³y rowery. a ja sie odnios³em do tego co by³o podlinkowane na allegro ToMasz |
|
Data: 2019-10-22 12:43:12 | |
Autor: J.F. | |
Trójko³owiec lekki | |
U¿ytkownik "T." napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5daeaf5e$0$31100$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-10-18 o 01:07, Zenek Kapelinder pisze: Zdajesz sobie sprawê z tego ¿e ocenianie czy co¶ jest normalne jest wzglêdne. Chwilowo samochody jakie jezdza po drogach s± normalne. Ale swiat sie caly czas zmienia. Jeszcze niedawno samochody byly nienormalne bo normalne by³y konie. Transport ludzi w du¿ych miastach w dzisiejszym wykonaniu jest chory. Warszawa. Bilet dobowy na 2 strefy - 26 z³. To ponad 5 l paliwa, czyli 80-100 km zasiêgu przy ma³ym aucie. Jad±c autem mam znacznie taniej, Po miescie nie mniej tych km ? nawet p³ac±c za parkowanie, je¶li za³atwiam kilka spraw. Ale jak to mówi± - chytry dwa razy traci. Wiêc miasto jest zakorkowane, a jedyn± Ale czy dobrze dobrales przyklad ? Moze trzeba bilet miesieczny, a moze jakis godzinny ... chyba, ze jestes emerytem z prowincji i potrzebujesz raz na miesiac. metod± preferowan± przez urzêdników jest podnoszenie op³at za parkowanie, co wywo³uje skutek odwrotny do zamierzonego - kiedy parkowanie by³o bezp³atne to poza tymi, którzy przyjechali bardzo wcze¶nie do miasta - nie by³o siê co tam pchaæ, bo wszystkie miejsca parkingowe zajête praktycznie do fajerantu. I co - nie pchali sie ? Bo jak znam zycie, to sie pchali, potem godzine krazyli po okolicy, bo wolnego nie ma, az w koncu parkowali na trawniku :-) Teraz, gdy sa op³aty, jest znacznie ³atwiej - zawsze siê znajdzie jakie¶ miejsce do zaparkowania. Zatem op³aty gwarantuj± wiêksz± wymienno¶æ aut na miejscach Czyli dobre s± ? :-) parkingowych. A wiêc kiedy¶ w przybli¿eniu przyje¿d¿a³o do miasta tyle aut, ile by³o miejsc parkingowych, a teraz - oceniam ¿e co najmniej 2x tyle. I widaæ to na ulicach... Ale w roznych porach ... i moze nie ma w tym nic zlego, ze ktos z prowincji przyjedzie samochodem do centrum na godzine czy dwie ... Ps. Ale oczywi¶cie Ratusz twierdzi, ¿e podnosi ceny biletów w interesie mieszkañców. Bilety maj± ceny europejskie, ale zarobki jeszcze takie nie s±... Dla informacji - bilet jednorazowy - 4,40 z³. Z tego co piszesz - cena jest dobra. Miejsca prawie wszystkie zajete :-P J. |
|
Data: 2019-10-22 16:54:33 | |
Autor: Cavallino | |
Trójkołowiec lekki | |
W dniu 22-10-2019 o 09:27, T. pisze:
W dniu 2019-10-18 o 01:07, Zenek Kapelinder pisze: Ostatnio je¼dzi³em tak na tym bilecie po okolicach Warszawy, od Bielan a¿ hen za Piaseczno, ogl±daj±c auta do zakupu. Zrobi³em na pewno wiêcej ni¿ 100 km, ale co czasu zmarnowa³em to moje - obejrza³em po³owê samochodów, które zamierza³em obejrzeæ w tym samym czasie. A i tak nie by³y warte uwagi, wiêc po zakup czeka³a mnie kolejna 300 km wycieczka.... |
|
Data: 2019-10-20 20:39:57 | |
Autor: Marcin N | |
Trójkołowiec lekki | |
W dniu 2019-10-14 o 21:43, kk pisze:
Takie Twizy trochê :-) Widzê same zalety oprócz jednej powa¿nej wady: prêdko¶æ max 45 km/h. To w sam raz tyle, ¿eby wszyscy ciê ca³y czas wyprzedzali - podobnie jak mato miejsce ze skuterami 50 ccm. Nie mogli zrobiæ 70 km/h? O ile wyprzedzanie jedno¶ladu - jako¶ tam idzie, to wyprzedzanie tego cudaka bêdzie igraniem ze ¶mierci± (wyprzedzanego). -- MN |
|
Data: 2019-10-20 12:41:38 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Trójkołowiec lekki | |
Wyobraz sobie ¿e za 20 lat w du¿ych miastach 80% pojazdów to bêd± takie trójko³owe. Kto i kogo wtedy bêdzie wyprzedza³ jak wszystkie beda mialy v max 45km/h.
|
|
Data: 2019-10-21 01:22:26 | |
Autor: kk | |
Trójkołowiec lekki | |
On 2019-10-20 21:41, Zenek Kapelinder wrote:
Wyobraz sobie ¿e za 20 lat w du¿ych miastach 80% pojazdów to bêd± takie trójko³owe. Kto i kogo wtedy bêdzie wyprzedza³ jak wszystkie beda mialy v max 45km/h. Ale czemu mia³yby byæ trójko³owce? Ja poda³em trójko³owca bo widzê mo¿liwo¶æ prowadzenia osoby urodzone przez którym¶tam rokiem bez prawa jazdy. Ale tak ogólnie to prowadzenia pojazdów osobistych powinno uczyæ siê w szko³ach powszechnych jako podstawowej umiejêtno¶ci ¿yciowej bez zdobywania jakichkolwiek kwalifikacji formalnych. Nie musz± byæ trójko³owce, tak samo s± dostêpne czeteroko³owce np Twizy 45. Co do przysz³o¶ci miast to ... du¿e obszary zamkniête dla normalnego ruchu w których oprócz zbiorkomem mo¿na poruszaæ siê tylko ma³ymi autonomicznymi i elektrycznymi taksówkami miejskimi. |
|
Data: 2019-10-20 17:03:13 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Trójkołowiec lekki | |
Miej chociaz troche wyobra¼ni i przyjmij ze jak napisa³em trójko³owiec to mia³em na my¶li rowniez jakis pojazd który dopiero mo¿e siê pojawiæ. Mo¿e to bêdzie trojwentylatorowiec. Jedno jest pewne. Dzisiejszy model transportu w du¿ych miastach jest nie do przyjêcia. Samochody zajmuj± za du¿o miejsca. Najczê¶ciej jedzie w nich jedna osoba. Generuj± sporo zanieczyszczeñ a wszystkie metody ich ograniczenia powoduj± ¿e s± coraz dro¿sze. W poje¼dzie miejskim jaki bêdzie w przysz³o¶ci zbêdne jest 4,2 sekundy do setki. Wystarczy 10 sekund do piecdziesiatki. Ka¿da rewolucja musi siê od czego¶ zacz±æ. To co¶ nie musi byæ od razu perfekcyjne. Trojkolowiec z tematu jest jedn± z propozycji od czego moze, ale nie musi, siê zacz±æ. Co zrobisz w sytuacji gdy mieszkasz w du¿ym mie¶cie, do pracy masz 11,5 kilometra i przeje¿d¿asz go ze wzglêdu na korki przez godzine. Do tego to samochód z silnikiem spalinowym i wolno Ci nim jezdzic co drugi dzieñ. Mozesz zbiorkomem ale masz jedna przesiadkê i pol kilometra na butach. Do tego swoim ¶rodkiem transportu zawieziesz dziecko do szkoly, przy zbiorkomie bêdzie to utrudnione. I nagle miasto wydziela pasy dla trojkolowcow. Na wydzielony pasie srednia predkos wyjdzie na poziomie 30/h a na pasach dla blachosmrodow w porywach 12km/h. W trójko³owcu jest dach, ogrzewanie, radio i miejsce dla drugiej osoby. W baga¿niku zmieszcz± siê przecietne zakupy na kilka dni. Mozesz wszêdzie darmo parkowaæ a miesiêczne wydatki na energiê to równowarto¶æ piêciu litrow paliwa. Teraz szukasz dziury w ca³ym a w sytuacji jaka opisa³em jak nie bedziesz mial kasy to kupisz jezdzidelko na raty i je bedziesz sp³aca³ z zaoszczêdzonego paliwa.
|
|
Data: 2019-10-21 10:06:05 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Trójkołowiec lekki | |
Jeste¶ w stanie mnie przekonac ze ma³e maja sens jesli sa dofinansowane. Mojej hulajnogi nikt nie dofinansowano i ma dla mnie sens. Juz prawie 600 kilometrow ni± zrobilem. Dzisiaj mia³em do za³atwienia kilka spraw. Zrobilem 12 kilometrow. Pomimo korków na minimum trzy ¶wiat³a zawsze przeje¿d¿a³ na pierwszym. Nie szukalem miejsca do parkowania bo wszêdzie wpakowalem siê z hulajnoga. Po drodze zrobilem z 6 kilogramow zakupów, tyle mi siê mie¶ci do plecaka. Zajê³o mi to z pó³torej godziny. Samochodem za³atwia³ bym z trzy godziny. To jaka doplata jest jeszcze mi potrzebna. Zaoszczedzilem pó³torej godziny kilka zlotych na parkowaniu i pod dwa litry paliwa.
|
|
Data: 2019-10-21 12:38:11 | |
Autor: J.F. | |
Trójko³owiec lekki | |
U¿ytkownik "Zenek Kapelinder" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:7f3f36e8-7197-459e-9383-a4bcd545c560@googlegroups.com...
Miej chociaz troche wyobra¼ni i przyjmij ze jak napisa³em trójko³owiec to mia³em na my¶li rowniez jakis pojazd który dopiero mo¿e siê pojawiæ. Owszem, ale rozwiazania - metro, tramwaj, autobus ... w przyszlosci - automatyczne taksowki ? Generuj± sporo zanieczyszczeñ a wszystkie metody ich ograniczenia powoduj± ¿e s± coraz dro¿sze. Ale tu widzisz - beda elektryczne, nie bedzie zanieczyszczen wcale. A byc moze wypra autobusy - jak sie okaze, ze spalinowe sa zle, a elektryczne jeszcze gorsze :-) W poje¼dzie miejskim jaki bêdzie w przysz³o¶ci zbêdne jest 4,2 sekundy do setki. Albo i nie wydziela, albo wydziela dla rowerow i hulajnog. W trójko³owcu jest dach, ogrzewanie, radio i miejsce dla drugiej osoby. A masz dwoje dzieci :-) W baga¿niku zmieszcz± siê przecietne zakupy na kilka dni. A gdzie tam - chyba, ze na poczatku. A potem normalnie - ten model transportu jest nie do przyjecia, musimy jakies karne oplaty wprowadzic :-) a miesiêczne wydatki na energiê to równowarto¶æ piêciu litrow paliwa. Po cenie z ladowarek to 20, a jak minister dorzuci podatek, to 50 :-) Teraz szukasz dziury w ca³ym a w sytuacji jaka opisa³em jak nie bedziesz mial kasy to kupisz jezdzidelko na raty i je bedziesz sp³aca³ z zaoszczêdzonego paliwa. Szczegolnie jak nie bedziesz mial innego wyjscia :-) Niestety sa w tej wizji i inne wady: -wydatki na paliwo nie pozwola splacic jezdzidelka, -samochod by sie przydal ... a na dwa nie ma miejsca na osiedlu. No chyba, zeby tak pietrowy parking ? J. |
|
Data: 2019-10-21 19:09:34 | |
Autor: J.F. | |
Trójko³owiec lekki | |
U¿ytkownik "kk" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:qokllo$n3r$1@news.icm.edu.pl...
On 2019-10-21 02:03, Zenek Kapelinder wrote: Miej chociaz troche wyobra¼ni i przyjmij ze jak napisa³em trójko³owiec to mia³em na my¶li rowniez jakis pojazd który dopiero mo¿e siê pojawiæ. Mo¿e to bêdzie trojwentylatorowiec. Jedno jest pewne. Dzisiejszy model transportu w du¿ych miastach jest nie do przyjêcia. Samochody zajmuj± za du¿o miejsca. Najczê¶ciej jedzie w nich jedna osoba. Generuj± sporo zanieczyszczeñ a wszystkie metody ich ograniczenia powoduj± ¿e s± coraz dro¿sze. [...] Zrozum. Te ma³e pojazdy maj± tylko wtedy sens gdy s± dofinansowane. No - jak sie rynek rozwinie, to ceny moga spasc istotnie. Poza tym akurat te male mniej kosztuja i dofinansowanie moze byc niepotrzebne ... albo bedzie posrednie - tzn np darmowy parking czy osobny pas .. J. |
|
Data: 2019-10-21 20:36:11 | |
Autor: kk | |
Trójkołowiec lekki | |
On 2019-10-21 19:09, J.F. wrote:
U¿ytkownik "kk" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:qokllo$n3r$1@news.icm.edu.pl... Chodzi o dofinansowanie w formie wspó³dzielenia. Jak nie bêdziesz musia³ kupiæ zabawki za 22 tysi±ce bo za niewielkie pieni±dze tylko ni± bêdziesz móg³ je¼dziæ po mie¶cie. |
|
Data: 2019-10-21 21:20:56 | |
Autor: kk | |
Trójkołowiec lekki | |
On 2019-10-21 19:06, Zenek Kapelinder wrote:
Jeste¶ w stanie mnie przekonac ze ma³e maja sens jesli sa dofinansowane. Mojej hulajnogi nikt nie dofinansowano i ma dla mnie sens. 2000z³/600km= No jaki¶ niew±tpliwie sens ma, ale nie taki by ludzie rzucili siê na hulajnogi. Z 10-krotnie dro¿szym je¼dzide³kiem jest tylko gorzej. Juz prawie 600 kilometrow ni± zrobilem. Prawie 2x wiêcej ni¿ ja na skuterku, ale wcze¶niej zacz±³e¶. Dzisiaj mia³em do za³atwienia kilka spraw. Zrobilem 12 kilometrow. Pomimo korków na minimum trzy ¶wiat³a zawsze przeje¿d¿a³ na pierwszym. Nie szukalem miejsca do parkowania bo wszêdzie wpakowalem siê z hulajnoga. Po drodze zrobilem z 6 kilogramow zakupów, tyle mi siê mie¶ci do plecaka. Zajê³o mi to z pó³torej godziny. Samochodem za³atwia³ bym z trzy godziny. To jaka doplata jest jeszcze mi potrzebna. Zaoszczedzilem pó³torej godziny kilka zlotych na parkowaniu i pod dwa litry paliwa. "Podrzuci mnie pan do domu?" "Ile to ma koni?" "Ale faaaajne" "Da siê pan przejechaæ?" |
|
Data: 2019-10-21 14:39:06 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Trójkołowiec lekki | |
Jesli liczyæ to dok³adniej. Zalozmy ze samochodem bym zrobi³ 300 kilometrow zamiast 600 hulajnoga. Ale jechal bym ze 25 razy tramwajem. Do tego je¿d¿±c hulajnoga nie wyda³em na parkowanie. 200 paliwo, 70 tramwaj, 30 parkowanie. Hulajnoga kosztowala 1750. 1750-400=1350. 1350/600=2,20. 2,20 nie jest ¼le po sze¶ciuset kilometrach. Przy tysi±cu kilometrow spadnie poni¿ej zlotowki za kilometr liczac jw. Do tego sporo frajdy mam z jezdzenia hulajnoga. Zainteresowanie wzbudzam spore bo m³ody by³em stosunkowo dawno temu. Chcia³em kupiæ monocykl ale nigdzie w £odzi nie by³o. Wybra³em akurat ta hulajnoge bo jest najlzejsza z dostepnych i ma jakie¶ rozs±dne parametry. Ogólnie ludzie patrz± na mnie ¿yczliwie jak jadê po chodniku. Ale i ja grzeczny jestem. Jak chce wyprzedzic pieszego to nie dzwoniê dzwonkiem tylko grzecznie pytam czy przepuszcza. Nie zdarzy³o siê ¿eby nie przepuscili. Nie twierdzê ¿e hulajnoga jest docelowym najlepszym sposobem na przemieszczanie siê w centrum du¿ego miasta. Jak kupowa³em nic co by mnie satysfakcjonowalo nie by³o. Bez problemu móg³bym kupiæ trojkolowca za 22 tysi±ce. Ale nim pakuje siê w ruch na jezdni. A ten jest tragicznie powolny. Mialbym tak jak samochodem takie same problemy z parkowaniem. No moze troche mniejsze bo ma³a ciê¿arówka robi u mnie za osobowy. Dokad nie zrobi siê infrastruktura umo¿liwiaj±c± korzystanie z trój/czterokolowca elektrycznego jedyny zysk to du¿o ni¿sze koszty. Poza tym kupilem hulajnoge bo taki kaprys mialem. A jak siê oka¿e ¿e np za dwa lata z jakis wzgledow nie dam rady jezdzic to jesli bym nie kupi³ teraz to bym za dwa lata tego ¿a³owa³. Poza tym ¿eby po sze¶ædziesi±tce jezdzic na hulajnodze to w spodniach trzeba mieæ jaja a nie wydmuszki. Wspó³dzielenie nie ma sensu bo ¿eby zaspokoiæ wszystkie potrzeby potrzeba wspó³dzielonych tyle samo co prywatnych. Poza tym Ci co wynajmuj± s± drodzy. Koszt wynajêcia hulajnogi na kilka kilometrow jest porownywalny z taksówk±.. To jesli wspó³dzielic to w trzy osoby jezdzic taksówka.
|
|
Data: 2019-10-22 20:21:10 | |
Autor: kk | |
Trójkołowiec lekki | |
Samochodem by¶ musia³ zrobiæ wiêcej ni¿ hulajnog± bo nie da siê skrótami jechaæ. Hulajnoga zapewne jest fajna, ale ... wiêksze zainteresowanie budzi mój Trybeco Foldie :-) Przebija nawet Winda :-) A jak chodzi o trójko³owca ... jakby babcia mia³a w±sy to by by³a dziadkiem. Tak w³a¶nie jest, ¿e trójko³owiec nie rozwi±zuje tak skutecznie problemów z transportem i parkowaniem jak hulajnoga czy foldie, wiêc go nie masz. Co do je¿d¿enia hulajnog± po 60-tce. To nie od jaj zale¿y tylko ogólnej kondycji fizycznej i psychicznej oraz swobody wydawania kasy. Wielu mi siê pyta co to za pojazd którym jadê, kto¶ kupiæ chce. W koñcu mnie czym¶ zachwyc±. A wspó³dzielenie ... mo¿na zamkn±æ wszystkie drogi dla samochodów prywatnych je¶li da siê alternatywê. Byæ mo¿e obecne wspó³dzielenie za drogie jest, ale .. sam piszesz o darmowym transporcie miejskim.
|
|
Data: 2019-10-22 13:14:50 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Trójkołowiec lekki | |
Fajny ten trybeco ale ¿eby by³ u¿yteczny trzeba mieszkaæ na poziomie ulicy. 32 kilo to wyzwanie zeby wtargac na drugie piêtro. Poza tym on nie spe³nia warunków jak dla hulajnogi i je¿d¿enie nim wszêdzie bêdzie niemo¿liwe. Czyli fajnie wygl±da bo uzytecznosc gorsza ni¿ hulajnogi. Siode³ko do mojej kosztuje 270 zlotych. Hulajnoga bije na g³owê wszystko tym ¿e doje¿d¿a sie na metr albo i blizej do punktu docelowego np najpierw do marketu a potem robi za wózek na koszyk i jak wózek doprowadzam ja do kasy.
|
|
Data: 2019-10-22 22:48:35 | |
Autor: kk | |
Trójkołowiec lekki | |
On 2019-10-22 22:14, Zenek Kapelinder wrote:
Fajny ten trybeco ale ¿eby by³ u¿yteczny trzeba mieszkaæ na poziomie ulicy. 32 kilo to wyzwanie zeby wtargac na drugie piêtro. Poza tym on nie spe³nia warunków jak dla hulajnogi i je¿d¿enie nim wszêdzie bêdzie niemo¿liwe. Czyli fajnie wygl±da bo uzytecznosc gorsza ni¿ hulajnogi. Siode³ko do mojej kosztuje 270 zlotych. Hulajnoga bije na g³owê wszystko tym ¿e doje¿d¿a sie na metr albo i blizej do punktu docelowego np najpierw do marketu a potem robi za wózek na koszyk i jak wózek doprowadzam ja do kasy. Przecie¿ foldie do windy wchodzi. Jest mniejszy od niemal ka¿dego roweru. Ma alarm, stawia siê go przed sklepem. Ma ¶wiat³a, stop, kierunkowskazy, wiêksze kó³ka od hulajnogi, wiêkszy silnik. Pewnie chujki zaczn± siê dopierdalaæ do je¿d¿nia jezdni±, ale hulajnogi te¿ mog± ze sklepów wyprosiæ. |
|
Data: 2019-10-22 14:55:21 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Trójkołowiec lekki | |
Praktycznie we wszystkich blokach jakie znam windy s± na wysokim parterze i trzeba z 10 stopni rower wnie¶æ. Roznica pomiedzy ko³em 8,5 ca³a a 12 cali jest taka ¿e pierwszym daje siê bez ryzyka wolno wjechac na krawê¿nik wysoki na 1,5 centymetra a drugim na dwu centymetrowy. Poza tym masa, napiecie akumulatora, moc wypychaja Twój na jezdnie. Ma Twój siode³ko. Ale kosztuje 5,5 tysiaca. Moja hulajnoga jak dokupiæ do niej siode³ko bêdzie kosztowa³a 2 tysi±ce. Co ma hulajnoga. Moja ma alarm i w przypadku kradzie¿y tak silne hamowanie silnikiem ze zlodziej musi j± nie¶æ, wada jest wtedy niska waga. Ma swiatla w standardzie rowerowym plus ¶wiat³o stopu przy hamowaniu. Ma tempomat i odzyskiwanie energii przy hamowaniu. Jeszcze mnie z zadnego sklepu nie wyprosili. Jasne ¿e mog± wyprosiæ, zabiæ te¿ mog±. Jak uchwala takie prawo jak jest projekt o UTO to hulajnoga chwilowo bedzie najelastyczniejsza w mo¿liwo¶ci poruszania siê po mie¶cie. W zasadzie ograniczyæ mo¿e to stan dróg i chodników. Na chodniku bedzie pieszym, na ¶cie¿ce rowerowej rowerem i pewnych przypadkach bêdzie pojazdem mog±cym poruszaæ siê po jezdniach. To Twoje to ¶mieszny motorower z wszystkimi tego konsekwencjami. Chociazby tak± ¿e legalnie po chodniku nie wolno nim jezdzic. A z hulajnoga ca³y myk w tym ze chodnikiem mo¿na. Bardziej do kapitalizmu niz socjalizmu pasuje has³o ze byt kszta³tuje ¶wiadomo¶æ. Niedawno przeczytalem ze sa na ¶wiecie miasta w których tablice rejestracyjne siê kupuje i s± przypisane do ich w³a¶ciciela. U nas idziesz do WK, p³acisz jakas kwotê i masz tablice. A tam losowania jak w Lotto albo przetargi kto da wiêcej. Sprzedajesz samochod zdejmujesz tablice. Ale jak nabywca nie ma swoich to kupi ale na lawecie odjedzie. Napisali ¿e tablice potrafi± kosztowac do 150 tysiecy zlotych. Rozwiazaniem mo¿e byæ zbiorkom, ale on te¿ ma jak±¶ maksymalna przepustowo¶æ. Widzialem jak w Japonii do wagonów metra pracownicy wpychaja pasa¿erów zeby drzwi siê zamknê³y. Zeby transport w du¿ych miastach dzialal to musi byæ oparty na zbiorkmie i na innych pojazdach. Ale nie moga to byc samochody osobowe wielko¶ci niedu¿ych ciê¿arówek w których przecietnie jedzie 1,26 cz³owieka. Naiwniak powie za nas to nie dotyczy. W jakims rankingu najbardziej zablokowanych miast na ¶wiecie £ód¼ by³a na bardzo wysokim miejscu. Mnie to dotyczy.
|
|
Data: 2019-10-23 00:53:41 | |
Autor: kk | |
Trójkołowiec lekki | |
On 2019-10-22 23:55, Zenek Kapelinder wrote:
Praktycznie we wszystkich blokach jakie znam windy s± na wysokim parterze i trzeba z 10 stopni rower wnie¶æ. Co Ty gadasz, wszêdzie podjazdy s±. Roznica pomiedzy ko³em 8,5 ca³a a 12 cali jest taka ¿e pierwszym daje siê bez ryzyka wolno wjechac na krawê¿nik wysoki na 1,5 centymetra a drugim na dwu centymetrowy. Foldie ma amortyzatory. Poza tym masa, napiecie akumulatora, moc wypychaja Twój na jezdnie. Nie bardzo. Mogê jechaæ równie dobrze po chodniku jak i po jezdni. Jezdni± tylko dziêki dobremu o¶wietleniu. Ma Twój siode³ko. Ale kosztuje 5,5 tysiaca. Moja hulajnoga jak dokupiæ do niej siode³ko bêdzie kosztowa³a 2 tysi±ce. Foldie kosztuje 5, ale s± mniejsze, jak ta twoja hulajnoga, co z 500$ kosztuj±. Tej samej firmy, znaczy tej chiñskiej co robi dla tej polskiej. Co ma hulajnoga. Moja ma alarm i w przypadku kradzie¿y tak silne hamowanie silnikiem ze zlodziej musi j± nie¶æ, wada jest wtedy niska waga. Ma swiatla w standardzie rowerowym plus ¶wiat³o stopu przy hamowaniu. Ma tempomat i odzyskiwanie energii przy hamowaniu. Jeszcze mnie z zadnego sklepu nie wyprosili. Jasne ¿e mog± wyprosiæ, zabiæ te¿ mog±. Jak uchwala takie prawo jak jest projekt o UTO to hulajnoga chwilowo bedzie najelastyczniejsza w mo¿liwo¶ci poruszania siê po mie¶cie. W zasadzie ograniczyæ mo¿e to stan dróg i chodników. Dlatego wiêksze kó³ka lepsze s±. Na chodniku bedzie pieszym, na ¶cie¿ce rowerowej rowerem i pewnych przypadkach bêdzie pojazdem mog±cym poruszaæ siê po jezdniach. To Twoje to ¶mieszny motorower z wszystkimi tego konsekwencjami. Ale, ¿e co? Zakup trafiony w 100%. Chociazby tak± ¿e legalnie po chodniku nie wolno nim jezdzic. A z hulajnoga ca³y myk w tym ze chodnikiem mo¿na. Na razie to niczym nie mo¿na i wszystkim siê je¼dzi. Bardziej do kapitalizmu niz socjalizmu pasuje has³o ze byt kszta³tuje ¶wiadomo¶æ. Niedawno przeczytalem ze sa na ¶wiecie miasta w których tablice rejestracyjne siê kupuje i s± przypisane do ich w³a¶ciciela. O¶wiêcim? U nas idziesz do WK, p³acisz jakas kwotê i masz tablice. A tam losowania jak w Lotto albo przetargi kto da wiêcej. Sprzedajesz samochod zdejmujesz tablice. Ale jak nabywca nie ma swoich to kupi ale na lawecie odjedzie. Napisali ¿e tablice potrafi± kosztowac do 150 tysiecy zlotych. G³upota jest argumentem za czym? Rozwiazaniem mo¿e byæ zbiorkom, ale on te¿ ma jak±¶ maksymalna przepustowo¶æ. Widzialem jak w Japonii do wagonów metra pracownicy wpychaja pasa¿erów zeby drzwi siê zamknê³y. Zeby transport w du¿ych miastach dzialal to musi byæ oparty na zbiorkmie i na innych pojazdach. Ale nie moga to byc samochody osobowe wielko¶ci niedu¿ych ciê¿arówek w których przecietnie jedzie 1,26 cz³owieka. No przecie¿ mog±, widzisz to. I nic nie jest lepiej, nie ma Smartów, nie ma Twizy, niczego naprawdê ma³ego. I jako¶ ¿yjemy z tym. Naiwniak powie za nas to nie dotyczy. W jakims rankingu najbardziej zablokowanych miast na ¶wiecie £ód¼ by³a na bardzo wysokim miejscu. Mnie to dotyczy. I co, kupisz sobie trójko³owca by je¼dziæ w deszczowe poranki i wieczory? |
|
Data: 2019-10-23 02:54:58 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Trójkołowiec lekki | |
Nie kupiê trojkolowca bo ma takie same wady jak samochod. Przede wszystkim nie wolno nim jezdzic po chodniku, chyba ¿e wózek inwalidzki.. Na niepogodê mam samochód. Uwazam ze jesli idzie o technikê to nie ma co twierdziæ ¿e siê czego¶ nie da albo ze sie nie przyjmie bo co¶ tam nie ten teges. Eksperci te¿ siê myl±. Kiedys na poczatku ery komorek wykoncypowali i og³osili ¿e w 2000 roku na Ziemi bêdzie 700 000 telefonów komórkowych. Inni twierdzili ¿e du¿e miasta upadn± bo konie ci±gn±ce wozy z zaopatrzeniem tak zasraja ulice ze gowien bêdzie na dwa metry.
|
|
Data: 2019-10-23 23:47:42 | |
Autor: kk | |
Trójkołowiec lekki | |
On 2019-10-23 11:54, Zenek Kapelinder wrote:
Nie kupiê trojkolowca bo ma takie same wady jak samochod. Przede wszystkim nie wolno nim jezdzic po chodniku, chyba ¿e wózek inwalidzki. Na niepogodê mam samochód. Uwazam ze jesli idzie o technikê to nie ma co twierdziæ ¿e siê czego¶ nie da albo ze sie nie przyjmie bo co¶ tam nie ten teges. Eksperci te¿ siê myl±. Kiedys na poczatku ery komorek wykoncypowali i og³osili ¿e w 2000 roku na Ziemi bêdzie 700 000 telefonów komórkowych. Inni twierdzili ¿e du¿e miasta upadn± bo konie ci±gn±ce wozy z zaopatrzeniem tak zasraja ulice ze gowien bêdzie na dwa metry. Wpa¶æ na to, jak dok³adnie bêdzie ciê¿ko, ale wykluczyæ co¶ da siê. Wiêc wykluczam powszechno¶æ trójko³owców, hulajnóg, skuterów, rowerów, Twizy, Smarta mimo, ¿e fajne s±. |
|
Data: 2019-10-24 13:35:30 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Trójkołowiec lekki | |
I ¿eby nie by³o niczego. Kononowicz.
|
|
Data: 2019-10-22 09:29:39 | |
Autor: T. | |
Trójkołowiec lekki | |
W dniu 2019-10-20 o 21:41, Zenek Kapelinder pisze:
Wyobraz sobie ¿e za 20 lat w du¿ych miastach 80% pojazdów to bêd± takie trójko³owe. Kto i kogo wtedy bêdzie wyprzedza³ jak wszystkie beda mialy v max 45km/h.Nieprawda! Za 20 lat bêd± piêkne podziemne galerie z ruchomymi chodnikami w miastach :-) T. |
|
Data: 2019-10-22 12:36:27 | |
Autor: J.F. | |
Trójko³owiec lekki | |
U¿ytkownik "T." napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5daeafe5$0$31100$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-10-20 o 21:41, Zenek Kapelinder pisze: Wyobraz sobie ¿e za 20 lat w du¿ych miastach 80% pojazdów to bêd± takie trójko³owe. Kto i kogo wtedy bêdzie wyprzedza³ jak wszystkie beda mialy v max 45km/h. Malo prawdopodobne. Te tunele sie jednak dlugo wierci. Wiec raczej beda tysiace rowerow :-) Ale w Toronto to juz jest https://pl.wikipedia.org/wiki/PATH_(Toronto) J. |
|
Data: 2019-10-20 20:50:47 | |
Autor: J.F. | |
Trójko³owiec lekki | |
Dnia Sun, 20 Oct 2019 20:39:57 +0200, Marcin N napisa³(a):
W dniu 2019-10-14 o 21:43, kk pisze: Pewnie nie mogli, bo chca sie wpisac w kategorie motorower. Ewentualnie zrobia drugi szybszy ... ale znow kswestia zakretow. O ile wyprzedzanie jedno¶ladu - jako¶ tam idzie, to wyprzedzanie tego cudaka bêdzie igraniem ze ¶mierci± (wyprzedzanego). Od jednosladu musisz miec 1m odstepu, od tego nie :-) (chyba) No i w miescie wolno 50, wiec 45 to znow nie tak wolno :-) J. |
|
Data: 2019-10-20 21:42:30 | |
Autor: Marcin N | |
Trójkołowiec lekki | |
W dniu 2019-10-20 o 20:50, J.F. pisze:
Od jednosladu musisz miec 1m odstepu, od tego nie :-) (chyba) W moim mie¶cie mo¿na i 70 i 100 i 120 nawet. Poje¼dzij kiedy¶ skuterem. Gdy raz i drugi wyprzedzi Ciê autobus albo ciê¿arówka - od razu przestaniesz broniæ Vmax na poziomie 45. -- MN |
|
Data: 2019-10-21 01:02:39 | |
Autor: kk | |
Trójkołowiec lekki | |
On 2019-10-20 20:39, Marcin N wrote:
W dniu 2019-10-14 o 21:43, kk pisze: W mie¶cie? Jadê skuterem 20..30 i .. no wyprzedzaj±, ale tak niespecjalnie szybciej jad±. Nie mogli zrobiæ 70 km/h? Motorower? Nie. Twizy sobie kup :-) O ile wyprzedzanie jedno¶ladu - jako¶ tam idzie, to wyprzedzanie tego cudaka bêdzie igraniem ze ¶mierci± (wyprzedzanego). Przesadzasz. |
|
Data: 2019-10-21 15:13:55 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Trójkołowiec lekki | |
Na Allegro s± elektryczne kangoo za 19 tysiecy.
|
|
Data: 2019-10-22 09:17:22 | |
Autor: T. | |
Trójkołowiec lekki | |
W dniu 2019-10-14 o 21:43, kk pisze:
Takie Twizy trochê :-) Te¿ fajne, ale na razie cena nieznana, No i nie wiadomo, czy z ogrzewanie, Ale drzwi ma :-) https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/1786439718321176?__tn__=K-R T. Ps. Toyota to powa¿na firma - je¶li przekrocz± punkt krytyczny w sprzeda¿y, to ceny mog± w koñcu mocno spa¶æ. A 100 km to wystarczaj±cy zasiêg do poruszania siê po mie¶cie. |
|
Data: 2019-10-22 19:47:20 | |
Autor: kk | |
Trójkołowiec lekki | |
On 2019-10-22 09:17, T. wrote:
W dniu 2019-10-14 o 21:43, kk pisze: Zaczytuj no co¶ chyba, ¿e ten syfiasty serwis nie oferuje mo¿liwo¶ci cytowania.
Mo¿e byæ mniejszy, ale po co komu samochód tylko do miasta?! |
|
Data: 2019-10-22 12:53:25 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Trójkołowiec lekki | |
S± miasta w których ¿yje 15 milionow ludzi. Ludziom którzy ¿yj± w takich miastach potrzebny jest miejski samochód.
|
|
Data: 2019-10-22 22:53:10 | |
Autor: kk | |
Trójkołowiec lekki | |
No w Chinach s±, w Polsce nie ma. W zasadzie nie chodzi o to jak du¿e miasto tylko co jeszcze oprócz ¿ycia w mie¶cie robisz. Jak twoje ¿ycie ogranicza siê do miasta to miejski ma sens, ale je¶li oprócz miasta regularnie je¼dzisz poza nie i nie jeste¶ fanem kolei to czym¶ musisz to robiæ.
|
|
Data: 2019-10-22 20:11:29 | |
Autor: Marcin N | |
Trójkołowiec lekki | |
W dniu 2019-10-22 o 09:17, T. pisze:
O widzisz. Znacznie lepsze: trójko³owiec pochyla siê w zakrêtach, V max 60 km/h. -- MN |