Trolowanie w cenie 25zł

Data: 2017-01-28 22:16:31
Autor: Sebastian Biały
Trolowanie w cenie 25zł
Taka *hipotetyczna* sytuacja:
a) kogoś nie lubie a ma telefon na kartę w orange
b) idę do salonu i proszę o wymiane karty na nano sima
c) mily pracownik prosi o numer telefonu i pobiera 25zł
d) po kilkunastu minutach sim ofiary przestaje działać

Fajne nie? Nigdzie nie ma weryfikacji czegokolwiek. Co prawda nie wiem czy to reguła, ale kto wie. Mi się to trafiło dzisiaj, tylko że wymieniłem własny numer. Ale już w trakcie procedury zastanawiałem się czy ktoś nie powinien wywinąc numeru np. prezesowi. W końcu nie jednemu psu Burek.

Brawo Orange.

Data: 2017-01-28 22:00:35
Autor: Budzik
Trolowanie w cenie 25zł
Użytkownik Sebastian Biały heby@poczta.onet.pl ...

[...]

Powaznie? Ani wejscia na konto, ani dowodu etc?
Podałes numer i dostałes nowa karte ot tak?

--
Pozdrawia... Budzik
Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

Data: 2017-01-28 16:02:41
Autor: Pszemol
Trolowanie w cenie 25zł
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA70BE8DC4C924budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Ja bym napisał list do działu relacji z klientem Orange...
Na piśmie, papierowy list ze szczegółami gdzie, kiedy i jak.
W atmosferze histerii i przymusu rejestrowania SIMów to jest dziwne.

Data: 2017-01-29 00:26:51
Autor: PlaMa
Trolowanie w cenie 25zł
W dniu 2017-01-28 o 23:02, Pszemol pisze:

[...]

Żeby się nie okazało, że pracownik fizycznie dostał do ręki SIM'a, wbił jego numer seryjny i zamienił na nano...

Data: 2017-01-29 11:52:59
Autor: Sebastian Biały
Trolowanie w cenie 25zł
On 2017-01-29 00:26, PlaMa wrote:
[...]

Nic nie dostał poza 25zł. Ani dowodu, ani telefonu. Nawet karty nie wyjmowałem, dostałem tylko info że przestanie działać po max kilku godzinach. Przestała po kilkunastu minutach.

Data: 2017-01-29 11:56:05
Autor: Sebastian Biały
Trolowanie w cenie 25zł
On 2017-01-28 23:00, Budzik wrote:
Powaznie? Ani wejscia na konto, ani dowodu etc?
Podałes numer i dostałes nowa karte ot tak?

Tak. Prepaid. No i 25zł :)

Byłem pewny że karta zostanie zweryfikowana SMSem albo coś więc przychodze uzbrojony w dowód i telefon właczony i gotowy. E tam. Po co komu jakieś security :D

Data: 2017-01-29 12:56:08
Autor: J.F.
Trolowanie w cenie 25zł
On 2017-01-28 23:00, Budzik wrote:
Powaznie? Ani wejscia na konto, ani dowodu etc?
Podałes numer i dostałes nowa karte ot tak?

Tak. Prepaid. No i 25zł :)

Byłem pewny że karta zostanie zweryfikowana SMSem

SMS to taki sobie pomysl, bo mogles zgubic karte i chcesz nowa.

Ale ze bez dowodu ?
Dziwne.

J.

Data: 2017-02-01 21:20:23
Autor: Arek
Trolowanie w cenie 25zł
J.F. napisał(a) w wiadomości: <1qkkpdkkyj2hr.roahelerg137.dlg@40tude.net>...
On 2017-01-28 23:00, Budzik wrote:
[...]

Albo chociaż nr PUK (np. dla nie zarejestrowanych).

  Potwierdzam. Przy okazji perypetii przy rejestracji (wątek
Rejestracja - ile razy można) ze zdziwieniem zauważyłem, że
mając numer (ew. dodatkowo nazwisko) można właściwie wszystko.
Oprócz reżimowej "rejestracji".
  To zapewne z powodu maksymalnego ułatwienia obsługi w ramach
kampanii rejetracyjnej (i odblokowawczej o ile przewidziana).
  Znany trójkąt: bezpieczeństwo - wygoda (szybkość) - koszty.
Każda z tych cech jest sprzeczna z dwiema pozostałymi.

Arek

Data: 2017-01-29 12:11:18
Autor: Marek
Trolowanie w cenie 25zł
On Sat, 28 Jan 2017 22:00:35 +0000 (UTC), Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Powaznie? Ani wejscia na konto, ani dowodu etc?
Podałes numer i dostałes nowa karte ot tak?

Przecież wyraźnie napisał, że prepaid. Po co komu dowód do prepaida PRZED 1 lutego b.r.?

--
Marek

Data: 2017-01-29 12:00:33
Autor: Budzik
Trolowanie w cenie 25zł
Użytkownik Marek fake@fakeemail.com ...

Powaznie? Ani wejscia na konto, ani dowodu etc?
Podałes numer i dostałes nowa karte ot tak?

Przecież wyraźnie napisał, że prepaid. Po co komu dowód do prepaida PRZED 1 lutego b.r.?

No to chociaz poprzednia karte powinien dać.

--
Pozdrawia... Budzik
by Jenka

Data: 2017-01-29 13:08:55
Autor: Sebastian Biały
Trolowanie w cenie 25zł
On 2017-01-29 13:00, Budzik wrote:
Przecież wyraźnie napisał, że prepaid. Po co komu dowód do prepaida
PRZED 1 lutego b.r.?
No to chociaz poprzednia karte powinien dać.

Przeca zostawili w telefonie :D Mam pamiątke, 17 lat miała. POP.

Data: 2017-01-29 12:27:15
Autor: Robert Tomasik
Trolowanie w cenie 25zł
W dniu 29-01-17 o 12:11, Marek pisze:
[...]

Ale weryfikacja M-em już by się przydała.

Data: 2017-01-29 21:23:24
Autor: J.F.
Trolowanie w cenie 25zł
Dnia Sun, 29 Jan 2017 12:11:18 +0100, Marek napisał(a):
[...]

Przeciez nawet wtedy prepaidy mogly byc zarejestrowane.
Czesto byly przy okazji przenosin.

A o ile pamietam, to przy niezarejestrowanych operatorzy czynili
problemy.

Cos sie zmienilo, czy szkolenie pracownika zawiodlo ?

J.

Data: 2017-01-29 22:29:45
Autor: Sebastian Biały
Trolowanie w cenie 25zł
On 2017-01-29 21:23, J.F. wrote:
Przecież wyraźnie napisał, że prepaid. Po co komu dowód do prepaida
PRZED 1 lutego b.r.?
Przeciez nawet wtedy prepaidy mogly byc zarejestrowane.
Czesto byly przy okazji przenosin.

Ba, jak kupowałem te naście lat temu POPa to mnie zarejestrowali przy zakupie. Potem miesiące później ukradli mi telefon i przy odzyskaniu karty całe szczęscie że byłem w systemie. Po czym mineło te nascie lat i dane znikneły :D Mają bardzo nietrwałe dyski w tym Orange czy Idea.

Identyczny problem z zetafonem. Umowa spisana w 200x roku, dane do dzisiaj nie przetrwały, Orange nie ma śladu żadnego po właścicielu numeru.

Ogólnie bałagan. To w zasadzie dobre wiesci dla obywatelów, nieco gorsze dla Ziobry.

Data: 2017-01-29 22:47:05
Autor: Robert Wańkowski
Trolowanie w cenie 25zł
On 2017-01-29 21:23, J.F. wrote:
[...]

Z tym Orange coś jest na rzeczy. W zeszłym roku zrobiłem cesję stacjonarnego na siebie a przyszła jakaś faktura na poprzedniego właściciela.
No i ta ich strona gdzie niby mogę przejrzeć rachunki czy usługi. Albo ja się uwsteczniłem i nie ogarniam tego. Pomijam ten styl kafelkowo windowsowodziesięty styl. ;-)

Robert

Data: 2017-01-31 23:38:00
Autor: Kamil
Trolowanie w cenie 25zł

Użytkownik "Budzik" napisał:

Powaznie? Ani wejscia na konto, ani dowodu etc?
Podałes numer i dostałes nowa karte ot tak?

Bredzi facet. Coś mu się pomieszało. Przerabiałem to, Trzeba podać PUK i nr seryjny karty. A kto ma do tego dostęp oprócz właściciela? Chyba, że taki numer wykręci komuś np. żona :)

Pzdr

Data: 2017-02-01 20:15:12
Autor: Sebastian Biały
Trolowanie w cenie 25z?
On 2017-01-31 23:38, Kamil wrote:
Powaznie? Ani wejscia na konto, ani dowodu etc?
Podałes numer i dostałes nowa karte ot tak?
Bredzi facet. Coś mu się pomieszało. Przerabiałem to, Trzeba podać PUK

Nie.

nr seryjny karty.

Nie.

A kto ma do tego dostęp oprócz właściciela? Chyba, że
taki numer wykręci komuś np. żona :)

Czyżbyś był jednym z tych ludzi którzy wiedza lepiej co mnie spotkało niż ja sam? W celu weryfikacji tych swoich bredni zapytaj na czacie orange. Są chętni i odpowiadają co trzeba miec przy sobie. PUKa nie trzeba. Numer mają w kompie.

Data: 2017-02-02 19:59:32
Autor: Adam
Trolowanie w cenie 25z?
On 2017-01-31 23:38, Kamil wrote:
[...]

No właśnie.
A jeśli ktoś ma sporo kart poutykanych po różnych urządzeniach, niekoniecznie telefonach, a na tychże kartach czasami brak napisów? Bo chyba raczej PIN-y i PUK-i nie były drukowane.
Wydaje mi się, że mam jeszcze gdzieś pełną kartę (pełnej wielkości), która być może (nie jestem pewien) w ogóle nie posiadała PUK.
Tego typu klient też powinien mieć możliwość rejestracji takich kart.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-02-02 19:40:40
Autor: Budzik
Trolowanie w cenie 25z?
Użytkownik Adam a.g@poczta.onet.pl ...

[...]

No to powinna byc możliwość sprawdzic jaki jest na niej numer...

--
Pozdrawia... Budzik
"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

Data: 2017-02-03 21:37:10
Autor: Adam
Trolowanie w cenie 25z?
W dniu 2017-02-02 o 20:40, Budzik pisze:
[...]

Sprzwdzić numer na pełnowymiarowej karcie? Już chyba nie ma na czym sprawdzić. Chyba, że są jakieś serwisowe czytniki.
Mój czytnik (ale "zwykły", combo typu "32 w jednym") łyka tylko mini i mniejsze.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-01-28 22:25:59
Autor: atm
Trolowanie w cenie 25zł
On 28.01.2017 22:16, Sebastian Biały wrote:
[...]

W Playu chcieli dowod.

Data: 2017-01-29 02:12:45
Autor: Robert Tomasik
Trolowanie w cenie 25zł

Fajne nie? Nigdzie nie ma weryfikacji czegokolwiek.

To był jeden ze sposobów robienia oszustw polegających na przełamaniu
rachunków bankowych. Jak Ci się uda już włamać na czyjeś konto - bo
przykładowo ma wszędzie jednakowe hasło, to znajdziesz tam w systemie
numer telefonu. Podmieniasz kartę - a da się, bo dwa lata temu celowo
przetestowaliśmy i dostałem kartę nano do numeru kolegi. Potem na nową
kartę przychodzą SMS-y z banku z kodami.

Operatorzy mieli wdrożyć procedury zaradcze, a przede wszystkim SMS na
tarą kartę o wymianie na nową przed przełączeniem oraz oczywiście
identyfikacja wymieniającego. W Twoim wypadku najwyraźniej coś nie
zadziałało i przynajmniej e-mail bym do operatora wysłał, bo pół biedy,
jak ktoś to dla hecy zrobi.

Data: 2017-01-29 12:47:54
Autor: J.F.
Trolowanie w cenie 25zł
Dnia Sun, 29 Jan 2017 02:12:45 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
[...]

Znaczy sie zrobiliscie kopie karty SIM ? I to przez generacje, bez
widzenia oryginalu ?

Ale IMO to siec powinna obslugiwac telefon z ta karta do czasu
zalogowania drugiego aparatu.

Na autoryzacje przelewu czasu starczy, bo to co najmniej kilkanascie
minut powinno byc, moze i godziny.
Operatorzy mieli wdrożyć procedury zaradcze, a przede wszystkim SMS na
tarą kartę o wymianie na nową przed przełączeniem oraz oczywiście
identyfikacja wymieniającego.

Chyba, ze masz na mysli wymiane u operatora ... z dobrze podrobionym
dowodem zaden problem ... J.

Data: 2017-01-29 14:54:22
Autor: Pszemol
Trolowanie w cenie 25zł
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:125go1hunws8u.t254rxbh530j$.dlg40tude.net...
[...]

Kopię? Nie, sądzę że zarejstrowali po prostu nową kartę SIM do
jego numeru, a starą SIM zdeaktywowali...
Bank nie wysyła SMSów na numer karty SIM tylko na numer telefonu...

Chyba, ze masz na mysli wymiane u operatora ... z dobrze podrobionym
dowodem zaden problem ...

Cały ten wątek jest o wymianie karty SIM u operatora, i podrabianie dowodu nie jest potrzebne, jak się okazuje.

Data: 2017-01-29 12:10:01
Autor: Marek
Trolowanie w cenie 25zł
On Sat, 28 Jan 2017 22:16:31 +0100, Sebastian Biały<heby@poczta.onet.pl> wrote:
czy ktoś nie powinien wywinąc numeru np. prezesowi. W końcu nie
jednemu
psu Burek.

Serio, uważasz, że prezes ma prepaida?

--
Marek

Data: 2017-01-29 13:10:42
Autor: Sebastian Biały
Trolowanie w cenie 25zł
On 2017-01-29 12:10, Marek wrote:
czy ktoś nie powinien wywinąc numeru np. prezesowi. W końcu nie
jednemu
psu Burek.
Serio, uważasz, że prezes ma prepaida?

Oczywiście że serio, czy ja kiedykowliek pozwolilem sobie na żarty na grupach? Ja powazny człowiek jestem a prezes nie pozostawia żadnych sladów, bak konta w banku, brak umowy z tele, brak wszystkiego. To pasuje.

Data: 2017-01-29 13:40:29
Autor: the_foe
Trolowanie w cenie 25zł
[...]

W Orange mają postkomunistyczny burdel w genach.
Rejestrowałem numer w salonie, jakiś tydzien temu. Wczesniej zarajestrowałem dane na ich stronie. Dostałem jakis kod który miałem podać w Salonie + dowód = żadnych wklepywań. Pokazuje fona z smsem od ORANGE a ta panie robi wielkie oczy, ze ona nie wie o co chodzi i pierwszy raz coś takiego widzi. Zarejstrowała mnie normalnie (wklepywanie danych).

--
@foe_pl

Data: 2017-01-29 13:46:00
Autor: the_foe
Trolowanie w cenie 25zł
W dniu 2017-01-29 o 13:40, the_foe pisze:
[...]

aaa zapomniałem dodać, ze pani nie weryfikowała karty SIM, to ja podawałem numer telefonu - mogłem podać jakikolwiek jeszcze nie zarejstrowany i go "przejąć".

--
@foe_pl

Data: 2017-01-30 11:51:12
Autor: J.F.
Trolowanie w cenie 25zł
Użytkownik "Sebastian Biały"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o6j1nm$s9f$1@node1.news.atman.pl...
[...]

A tak a propos
-ze prepaid to juz wiemy,
-zarejestrowany ? Jesli nie, to chyba powinni usilnie przypominac

Moze pani wyskoczyl skan dowodu i uznala, ze zdjecie pasuje :-)

J.

Data: 2017-01-30 18:09:34
Autor: Sebastian Biały
Trolowanie w cenie 25zł
On 2017-01-30 11:51, J.F. wrote:
-zarejestrowany ?

Tak. W zeszłym roku. Pilnowalem żeby skanu dowodu nie zrobili, więc zdjęcia nie mają.

Moze pani wyskoczyl skan dowodu i uznala, ze zdjecie pasuje :-)

Właśnie nie :D W dowodzie mam zdjęcie, powiedzmy, diametralnie różne :D Ale i tak go nie mają.

Data: 2017-01-30 18:24:44
Autor: J.F.
Trolowanie w cenie 25zł
On 2017-01-30 11:51, J.F. wrote:
-zarejestrowany ?

Tak. W zeszłym roku. Pilnowalem żeby skanu dowodu nie zrobili, więc zdjęcia nie mają.

No to pozostaje poszukac nr prezesa :-)
A moze by tak losowe nr ... trafi sie w koncu na jakis malo uzywany i bedzie sluzyl dluzej, a zarejestrowany na innego :-)

A powinno byc tak
http://www.orange.pl/kid,4004241524,id,4004241449,title,Jak-wymienic-karte-SIM,helparticle.html

O dokumentach nic nie pisza, ale trzeba znac PUK.

J.

Data: 2017-01-30 19:23:28
Autor: Sebastian Biały
Trolowanie w cenie 25zł
On 2017-01-30 18:24, J.F. wrote:
A powinno byc tak
http://www.orange.pl/kid,4004241524,id,4004241449,title,Jak-wymienic-karte-SIM,helparticle.html
O dokumentach nic nie pisza, ale trzeba znac PUK.

Nie trzeba. Dopytałem na infolini i złosiłem ze skutkiem wiadomym że mają kilka bugow w tym tekscie :D

a) nie działa link
b) wymienić da się w każdym salonie
c) PUK zbędny jesli się ma zarejestrowaną

Trolowanie w cenie 25zł