Troska Lukasa o mnie

Data: 2010-05-21 13:29:58
Autor: MarekZ
Troska Lukasa o mnie
Lukas przysłał mi poczt± z tr±bk± druk, w którym zawiadamia mnie, że w trosce o bezpieczeństwo finansowe kredytobiorców, w celu minimalizacji ryzyka ich nadmiernego zadłużenia uruchomiona została procedura weryfikacji zdolno¶ci kredytowej dla klientów obci±żonych wg danych BIK znacznym zadłużeniem. Działania te pozwol± Lukasowi ponownie ocenić sytuację finansow± oraz podj±ć ¶rodki przeciwdziałaj±ce powstaniu wysokiego ryzyka braku spłaty..... itd.

W zwi±zku z tym prosimy o dostarczenie oryginału dokumentu potwierdzaj±cego dochody. Na odwrocie wykaz jakie to mogłyby być dokumenty, np. w przypadku dg: KRS albo wpis oraz za¶wiadczenia US/ZUS lub dowody przelewów oraz kserokopie PKPiR oraz roczny PIT potwierdzony przez US. Normalnie komedia.

Naturalnie kompletnie to zignoruję, podobnie jak zrobiłem w przypadku ING, a gdyby posunęli się do zadzwonienia powiem, że nie jestem zainteresowany dostarczaniem niczego, a jak maj± inne zdanie to niech sobie zastrzegaj± karty albo obniżaj± ich limity. Zobaczymy co zrobi±. Będę informował gdyby był jaki¶ dalszy ci±g. :)

Data: 2010-05-21 11:39:06
Autor: jureq
Troska Lukasa o mnie
Naturalnie kompletnie to zignoruję, podobnie jak zrobiłem w przypadku
ING, a gdyby posunęli się do zadzwonienia powiem, że nie jestem
zainteresowany dostarczaniem niczego, a jak majÄ… inne zdanie to niech
sobie zastrzegajÄ… karty albo obniĹĽajÄ… ich limity. Zobaczymy co zrobiÄ….
Będę informował gdyby był jakiś dalszy ciąg. :)

Zanim to zrobisz przeczytaj umowÄ™.

Data: 2010-05-21 13:41:29
Autor: MarekZ
Troska Lukasa o mnie
Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ht5rcq$sng$1@news.onet.pl...

Zanim to zrobisz przeczytaj umowÄ™.

Po co? Znam umowÄ™.

Data: 2010-05-21 11:44:07
Autor: xbartx
Troska Lukasa o mnie
Dnia Fri, 21 May 2010 13:29:58 +0200, MarekZ napisał(a):

[...]

Weryfikacja wśród karciarzy nie przymierzając jak w WSI ;) To czekamy na wieści jak się sprawa zakończy, ale to pewnie jeszcze trochę potrwa. BTW mam kolegę co pracuje (chyba jeszcze tak) w Lukasie, to się podpytam a nóż coś wie więcej odnośnie tej akcji.

--
xbartx

Data: 2010-05-21 13:51:31
Autor: MarekZ
Troska Lukasa o mnie
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ht5rm4$5q2$1@inews.gazeta.pl...

Weryfikacja wśród karciarzy nie przymierzając jak w WSI ;) To czekamy na
wieści jak się sprawa zakończy, ale to pewnie jeszcze trochę potrwa. BTW
mam kolegÄ™ co pracuje (chyba jeszcze tak) w Lukasie, to siÄ™ podpytam a
nóż coś wie więcej odnośnie tej akcji.

Ciekawe, nie? W analogicznych sytuacjach ING oraz Getin poddawały się. Teraz zobaczymy jak Lukas. :)

Wyboru i tak specjalnie nie mam, w BIK mam wpisane limity na około 0,8m, to nie wiem jakie bym musiał opodatkowane dochody zaprezentować aby zdolność kredytową w Lukas Banku uzyskać. Pewnie ze 40k miesięcznie. ;-)

Furorki to by mi nie było bardzo szkoda ale jakby mi zamknęli MC Tesco to bym się chyba rozpłakał. Ta karta dostarczyła mi wiele rozrywki. :)

Data: 2010-05-21 12:50:10
Autor: xbartx
Troska Lukasa o mnie
Dnia Fri, 21 May 2010 13:51:31 +0200, MarekZ napisał(a):

Furorki to by mi nie było bardzo szkoda ale jakby mi zamknęli MC Tesco
to bym się chyba rozpłakał. Ta karta dostarczyła mi wiele rozrywki. :)

Papiery na Tesco, to chyba jakoś jesteś w stanie zorganizować ;) a jeżeli to oddaj Furorkę na ścięcie. Ogólnie ciekawe co zrobią - straszą tylko dla zasady czy jednak coś więcej. Z drugiej strony pewnie coś tam im dajesz zarobić, więc ... no ciekawe.

--
xbartx

Data: 2010-05-21 14:58:00
Autor: MarekZ
Troska Lukasa o mnie
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ht5vi2$5q2$2@inews.gazeta.pl...

Papiery na Tesco, to chyba jakoś jesteś w stanie zorganizować ;)

Trudno stwierdzić. ;-) Ale tak naprawdę, to chyba wydanie nowej MC Tesco jest nadal "na oświadczenie".

a jeĹĽeli
to oddaj Furorkę na ścięcie. Ogólnie ciekawe co zrobią - straszą tylko
dla zasady czy jednak coś więcej. Z drugiej strony pewnie coś tam im
dajesz zarobić, więc ... no ciekawe.

Tak, to jest bardzo ciekawe, będę się przyglądał z zainteresowaniem. Spore obroty są na Furorce, więc jej zamknięcie to dla banku strata interchange. No zobaczymy co zrobią, czy wygra bieżący rachunek ekonomiczny czy biurokracja lub długoterminowe modele oceny ryzyka.

Data: 2010-05-21 13:19:44
Autor: xbartx
Troska Lukasa o mnie
Dnia Fri, 21 May 2010 14:58:00 +0200, MarekZ napisał(a):

Trudno stwierdzić. ;-) Ale tak naprawdę, to chyba wydanie nowej MC Tesco
jest nadal "na oświadczenie".

No właśnie oświadczenie, dodatkowe oświadczenie najlepiej od rodziców "że ta karta jest Panu naprawdę potrzebna" hłe hłe.

--
xbartx

Data: 2010-05-21 16:50:40
Autor: Darek
Troska Lukasa o mnie
Wyboru i tak specjalnie nie mam, w BIK mam wpisane limity na około 0,8m,

Wow

to nie wiem jakie bym musiał opodatkowane dochody zaprezentować aby
zdolność kredytową w Lukas Banku uzyskać. Pewnie ze 40k miesięcznie. ;-)

Standardowo banki liczą 10% wartości limitu KK więc 40k to ciut za mało

Darek

Data: 2010-05-21 07:53:22
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
Troska Lukasa o mnie
On 21 Maj, 16:50, Darek <n...@podam.maila.pl> wrote:
> [...]

> to nie wiem jakie bym musiał opodatkowane dochody zaprezentować aby
> zdolno¶ć kredytow± w Lukas Banku uzyskać. Pewnie ze 40k miesięcznie. ;-)

Standardowo banki licz± 10% warto¶ci limitu KK więc 40k to ciut za mało

Darek

Byłem na etapie, że  banki licz± 5% warto¶ci limitów. Od kiedy
zmieniło się na 10%?
Czy to w zwi±zku z tymi nowymi wytycznymi?

Data: 2010-05-21 17:51:46
Autor: Darek
Troska Lukasa o mnie
Byłem na etapie, że  banki licz± 5% warto¶ci limitów. Od kiedy
zmieniło się na 10%?
Czy to w zwi±zku z tymi nowymi wytycznymi?

Kurcze pomyłka, zazwyczaj to jest wła¶nie 5% (choć znam i takie które stosuj± dla KK 10%)

Darek

Data: 2010-05-21 12:34:07
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
Troska Lukasa o mnie
Do mnie przyszło pisemko z Lukasa w poniedziałek, nadane 4 maja.
Wyznaczyli mi ternim doręczenia za¶wiadczenia do 21 maja. Normalnie
porażka. Dla banku trzeba wszystko natychmiast, a najlepiej wstecz, a
banki to maj± zawsze czas odpowiedni na rozpatrywanie
reklamacji...którego nawet nie dotrzymuj±.
Z reszt±, papier mam już przygotowany i wysłany. Może do wtorku
dojdzie list do Wrocławia.

Data: 2010-05-21 22:14:03
Autor: MarekZ
Troska Lukasa o mnie
Użytkownik <krzysztof_krawczyk@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:7a4af073-31b7-485e-b873-4aa21d428592@r9g2000vbk.googlegroups.com...

A jak± masz liczbę w lewym dolnym rogu pierwszej strony tego pisemka, prostopadle do normalnego kierunku tekstu? 1243 czy jak±¶ inn±?

Data: 2010-05-22 01:11:59
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
Troska Lukasa o mnie
On 21 Maj, 22:14, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Użytkownik <krzysztof_krawc...@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci grup

A jak± masz liczbę w lewym dolnym rogu pierwszej strony tego pisemka,
prostopadle do normalnego kierunku tekstu? 1243 czy jak±¶ inn±?

Prostopadle 3 cyfrowa poniżej 1000.

Data: 2010-05-22 10:49:32
Autor: MarekZ
Troska Lukasa o mnie
Użytkownik <krzysztof_krawczyk@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:28e1ed85-8bdf-4038-9434-5f0ba69a513d@a20g2000vbc.googlegroups.com...

Prostopadle 3 cyfrowa poniżej 1000.

Czyli to zapewne licznik.

Data: 2010-05-21 13:00:01
Autor: szczurwa
Troska Lukasa o mnie

Mocne..!

Data: 2010-05-21 18:38:02
Autor: Animka
Troska Lukasa o mnie
W dniu 2010-05-21 13:29, MarekZ pisze:

[...]

A jak za karę każ± Ci zwrócić w cało¶ci do dnia takiego a takiego ten kredyt to co zrobisz? Masz pieni±dze, żeby ten kredyt w cało¶ci spłacić?

--
animka

Data: 2010-05-21 20:31:35
Autor: MarekZ
Troska Lukasa o mnie
Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ht6cus$hmh$1@node1.news.atman.pl...

A jak za karę każ± Ci zwrócić w cało¶ci do dnia takiego a takiego ten kredyt to co zrobisz? Masz pieni±dze, żeby ten kredyt w cało¶ci spłacić?

Ano mam. :)

Data: 2010-05-21 22:50:45
Autor: Animka
Troska Lukasa o mnie
W dniu 2010-05-21 20:31, MarekZ pisze:
[...]

Aaaa, to bezproblemowo, bezstresowo możesz im pokazać, że PANEM to Ty jeste¶ :-)

--
animka

Data: 2010-05-22 16:43:30
Autor: DanW
Troska Lukasa o mnie
W dniu 21-05-2010 13:29, MarekZ pisze:
Lukas przysłał mi pocztą z trąbką druk, w którym zawiadamia mnie, że w
trosce o bezpieczeństwo finansowe kredytobiorców, w celu minimalizacji
ryzyka ich nadmiernego zadłużenia uruchomiona została procedura
weryfikacji zdolności kredytowej dla klientów obciążonych wg danych BIK
znacznym zadłużeniem. Działania te pozwolą Lukasowi ponownie ocenić
sytuację finansową oraz podjąć środki przeciwdziałające powstaniu
wysokiego ryzyka braku spłaty..... itd.

W związku z tym prosimy o dostarczenie oryginału dokumentu
potwierdzającego dochody. Na odwrocie wykaz jakie to mogłyby być
dokumenty, np. w przypadku dg: KRS albo wpis oraz zaświadczenia US/ZUS
lub dowody przelewĂłw oraz kserokopie PKPiR oraz roczny PIT potwierdzony
[...]

Ciekawe czy wszystkim będą to rozsyłać, już czekam z niecierpliwością kiedy taki list znajdę w skrzynce. A propos przysyłają to listem poleconym? Dan

Data: 2010-05-22 11:21:30
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
Troska Lukasa o mnie
On 22 Maj, 16:43, DanW <my...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> sobie zastrzegaj± karty albo obniżaj± ich limity. Zobaczymy co zrobi±.
> Będę informował gdyby był jaki¶ dalszy ci±g. :)

Ciekawe czy wszystkim będ± to rozsyłać, już czekam z niecierpliwo¶ci±
kiedy taki list znajdę w skrzynce. A propos przysyłaj± to listem
poleconym? Dan- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

List zwykły. W czerwcu kończy ważno¶ć moja karta, tak więc pewnie to
jest przyczyn± korespondencji z banku.

Data: 2010-05-22 21:01:24
Autor: MarekZ
Troska Lukasa o mnie
Użytkownik <krzysztof_krawczyk@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:b61eef2c-6a34-4bd7-af7a-01bd47a070d0@f13g2000vbm.googlegroups.com...

List zwykły. W czerwcu kończy ważno¶ć moja karta, tak więc pewnie to
jest przyczyn± korespondencji z banku.

Żadna z moich dwóch kart Lukasa nie kończy się w tym roku, więc to chyba niezależna akcja zwi±zana z eufori± lub zaskoczeniem po rozpoczęciu przez ten bank wymiany danych z BIK.

Data: 2010-05-23 02:39:11
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
Troska Lukasa o mnie

> [...]

niezależna akcja zwi±zana z eufori± lub zaskoczeniem po rozpoczęciu przez

Całkiem możliwe. 30 kwietnia zamówiłem sobie raport z BIK i zobaczyłem
w nim kilka rejestrów otwartych, które powinny być zamknięte jeszcze
na jesieni ubiegłego roku. Np. DB wogóle mi nie zamkn±ł karty, Multi
nie przekazał danych do BIKu żeby zamkn±ć kartę i tak dalej. Mam
nadzieję, że zd±ż± się te dane zaktualizować, zanim Lukasek sprawdzi
dane, bo rzeczywi¶cie, ta karta z DB mi trochę fałszowała obraz.

Troska Lukasa o mnie