Trudne pyt. dot. przednich przerzutek MTB

Data: 2013-03-08 04:15:28
Autor: Baudinho Junior da Silva
Trudne pyt. dot. przednich przerzutek MTB
Cześć.
1. Czy można kupić środkowy wieniec zębaty BCD 104mm 30T?
2. Czy można kupić przerzutkę przednią, która będzie zmieniać pomiędzy 40, 32 i 2n zębami? Jeśli nie to czy dotępne przerzutki o deklarowanej różnicy zębów pomiędzy  zewn. i środkową zębatką wynoszącą 12T obsłużą zębatkę 42T z 32T?
3. Jeśli nie da się kupić przedmiotów z punktów 1 i 2 to przy jakiej prędkości zrobi się młynek na 38T na 11T? Znacie jakiś seansowny kalkulator online
Dzięks & miłego popołudnia.

Data: 2013-03-08 09:01:43
Autor: rzymo
W dniu piątek, 8 marca 2013 13:15:28 UTC+1 użytkownik Baudinho Junior da Silva napisał:
1. Czy można kupić środkowy wieniec zębaty BCD 104mm 30T?

Można http://www.extralite.com/imagesbike/OctaRamp30T.jpg , ale nie jest to tania zabawka :) (~200zł od sztuki)

2. Czy można kupić przerzutkę przednią, która będzie zmieniać pomiędzy 40, 32 i 2n zębami?

Znakomita większość zmieniarek sobie z tym poradzi. Podobnie z 42/32.

3. Jeśli nie da się kupić przedmiotów z punktów 1 i 2 to przy jakiej prędkości zrobi się młynek na 38T na 11T?

Średnica całego koła (z oponą) jaka?

Data: 2013-03-08 10:22:20
Autor: Rowerex
On 8 Mar, 18:01, rzymo <rzy...@gmail.com> wrote:
W dniu piątek, 8 marca 2013 13:15:28 UTC+1 użytkownik Baudinho Junior da Silva napisał:

> 1. Czy można kupić środkowy wieniec zębaty BCD 104mm 30T?

> [...]

Najprawdopodobniej trzeba będzie piłować korbę tuż nad otworami
mocującymi, bo inaczej łańcuch będzie skakał po ramionach.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-03-08 13:46:48
Autor: PeJot
W dniu 2013-03-08 13:15, Baudinho Junior da Silva pisze:

1. Czy można kupić środkowy wieniec zębaty BCD 104mm 30T?

Jeśli nie kupić, to na pewno zrobić z jakiejś 30.

2. Czy można kupić przerzutkę przednią, która będzie zmieniać pomiędzy 40, 32 i 2n zębami?

To się niewiele różni od standardu MTB. Myślę że tego rodzaju przerzutka spokojnie da radę, chyba że koronki będą całkiem płaskie, pozbawione wycięć wspomagających shift.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-03-08 10:28:20
Autor: Rowerex
On 8 Mar, 13:46, PeJot <PeJot_slepy_ad...@mm.pl> wrote:
W dniu 2013-03-08 13:15, Baudinho Junior da Silva pisze:

> 1. Czy można kupić środkowy wieniec zębaty BCD 104mm 30T?

Jeśli nie kupić, to na pewno zrobić z jakiejś 30.

To niewykonalne w normalnym przypadku (standardowe śruby). No chyba że
użyje się jakichś śrub o mniejszej średnicy, ale bez gwarancji, że
ramiona korby nie będą przeszkadzać łańcuchowi.

Konstrukcja extralite nie bez powodu jest taka a nie inna i na wielu
forach ostrzegają, że ta zębatka bez problemu pasuje tylko do korb
tego samego producenta.

Pozdr-
-Rowerex

Trudne pyt. dot. przednich przerzutek MTB