Trudność ze zdobyciem części do aut : dostępnośc = cena

Data: 2015-07-22 02:05:08
Autor: Bolko
Trudność ze zdobyciem części do aut : dostępnośc = cena
Chyba auto trzeba wymienić. Powoli robi się pełnoletnie.
Mam dwa założenia
1) Zawsze kupuje auto od kogoś kogo znam.
Znać żródło.
A czy to będzie Skoda czy citroen to już nie ważne.
Po ostatnim wiem tylko jedno Klima - koniecznie

2) Auta się psują i nie ma co dyskutować.
I z mojego doświadczenia jest tak że im dłużej jest spokój to później idzie auto do mechanika na tydzień.
Bo to i to i tam to.

Mechanika mam (nawet dwóch).
Więc pozostaje sprawa części - ceny - dostępności.

Pytanie jakich firm UNIKAĆ w tym zakresie????

ps
jak bym miał wybór saab mi się podoba ale podobno już go nie ma.
I problem z częściami.

Data: 2015-07-22 11:22:33
Autor: kosmos
W dniu 2015-07-22 o 11:05, Bolko pisze:
Mechanika mam (nawet dwóch).
Więc pozostaje sprawa części
- ceny
- dostępności.

Pytanie jakich firm UNIKAĆ w tym zakresie????

W dzisiejszych czasach dostępność rzadko kiedy jest problemem, wystarczy mieć odpowiednio zasobną kiesę...
Jeżeli chodzi o ceny części to unikałbym volvo. To solidne samochody, ale ceny niektórych części (poduszki silnika, tarcze hamulcowe) potrafią nieprzyjemnie zaskoczyć.
Jeżeli chcesz podejść do tematu analitycznie, to poszukaj sobie w jakimś sklepie internetowym cen dla określonego zestawu części eksploatacyjnych (np. filtry, paski, tarcze i klocki hamulcowe, sprzęgło) dla kilku różnych aut z segmentu który Cię interesuje.
A co do mechanika - przy dzisiejszych autach to oprócz blacharza i mechanika warto mieć jeszcze "swojego" elektryka ;-)

> ps
> jak bym miał wybór saab mi się podoba ale podobno już go nie ma.
> I problem z częściami.

Saab to tak naprawdę GM, czyli tłumacząc na polskie realia głównie opel i fiat. Zawieszenie w saabie 9-3 to w dużej mierze to samo co w Vectrze C, a silniki diesla 1.9 pochodzą od fiata, więc problemów z dostępnością części raczej nie ma się co obawiać.

Data: 2015-07-22 12:41:43
Autor: Chris
W dniu 2015-07-22 o 11:22, kosmos pisze:
Jeżeli chodzi o ceny części to unikałbym volvo. To solidne samochody,
ale ceny niektórych części (poduszki silnika, tarcze hamulcowe) potrafią
nieprzyjemnie zaskoczyć.

8 lat miałem VOLVO i powiem waść że pierdolisz ...

Nowe tarcze to ile pamiętam 80 zł, poduszki nie wymieniałem nigdy więc nie powiem.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-07-22 06:03:27
Autor: sczygiel
W dniu środa, 22 lipca 2015 12:41:45 UTC+2 użytkownik Chris napisał:
> [...]

8 lat miałem VOLVO i powiem waść że pierdolisz ...

Nowe tarcze to ile pamiętam 80 zł, poduszki nie wymieniałem nigdy więc nie powiem.

No tak, na ten przyklad w focusie I łożyska można wymienic jako samo łozysko. Koszty niewielkie.
W dwójce juz są zespolone, koszt w okolicy 200-300pln za sztuke.

A niby to podobne auta tej samej firmy...

U ciebie pewnie podobnie, starsze auta byy tanie aktualne tanie nie będą...
Taki trend...

--
Łukasz Sczygiel

Data: 2015-07-22 12:47:09
Autor: Chris
W dniu 2015-07-22 o 12:41, Chris pisze:
[...]

Ostatnia FA:

ATM: 2419, 1.8 (90kW/122KM) 03.99-06.04 (-07.03), tarcza podstawowa 2 104.98 zł 209.96 zł
ATM: 2418, 1.8 (90kW/122KM) 03.99-06.04 (-07.03), tarcza podstawowa 2 70.03 zł 140.06 zł
Wartość produktów: 350.02 zł
Opcja dostawy i płatności: Płatność:przelew, wysyłka:kurier 19.5 zł
Całkowity koszt zamówienia: 369.52 zł

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-07-22 14:38:40
Autor: kosmos
[...]

Brzydko się odzywasz - nie ma powodu.
Volvo ma w ofercie więcej modeli niż S40/V40.
Ja swoją opinię opieram na tym, że kiedyś sprawdzałem ceny części do XC90 i S80 oraz na doświadczeniach kolegi, który jeździ V70 pierwszej generacji. W tych samochodach części są moim zdaniem drogie, droższe niż u konkurencji. Masz prawo mieć swoje zdanie, a Bolko ma okazję zapoznać się z obiema opiniami i samemu przemyśleć temat.

Data: 2015-07-22 06:03:24
Autor: Bolko
Trudność ze zdobyciem części do aut : dostępnośc = cena
Chris
Wujek miał nowe Volvo S80 na gwarnacji.
Padł akumlator.
Volvo: Nie ma problemu damy nowy. Tylko proszę poczekać 2 tygodnie!!!!!!!!!!!!!
Oczywiście dali auto zastępcze.
Tak że szczegóły są ważne

Data: 2015-07-22 15:14:51
Autor: Chris
W dniu 2015-07-22 o 15:03, Bolko pisze:
Chris
Wujek miał nowe Volvo S80 na gwarnacji.
Padł akumlator.
Volvo: Nie ma problemu damy nowy. Tylko proszę poczekać 2 tygodnie!!!!!!!!!!!!!

Mi padł akumulator w V40 2x, pierwszy lepszy sklep i kupiony (raz Feuwert i raz bosch), nie widzę z tym problemu.

Oczywiście dali auto zastępcze.
Tak że szczegóły są ważne

Dla tego podałem przykład tarcz które były wymienione w poście jakie Volvo jest drogie. Piszesz o szczegółach to podaj co chcesz kupić, nowe/używane, salon, komis, wujek Stefan ...

Inne auto jakie miałem (kobieta) to KIA CEED i w ciągu 5 lat użytkowania sprawy mechaniczne poszły z gwarancji (drążki, kolumna itp.) tarcze czy klocki poniżej 100zł w ASO po ile pamiętam.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-07-22 15:22:53
Autor: J.F.
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:moo50b$u5g$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale wiesz - gwarancja. Buty ci sie rozleca, spodnie, pralka, radio - podobnie, dwa tygodnie na naprawe prosze czekac.
I specjalnie nie doskwiera.
A akumulator, opony, telefon, komputer - bedziesz czekal, czy kupisz nowe, a potem serwis wyda ci tez nowe ?

Taki np Ford wymyslil specjalne klemy w akumulatorze.
I juz problem, gdzie to kupic, bo pasuja tylko do forda.
Nie taki duzy, w wielu sklepach bywaly, ale zawsze dodatkowy klopot.
A potem Ford kupil Volvo :-)

Oczywiście dali auto zastępcze.

A, to nie bylo pisania :-)

J.

Data: 2015-07-22 15:28:11
Autor: Chris
W dniu 2015-07-22 o 15:22, J.F. pisze:
[...]

Temat był o kosztach a jak kupujesz nowe auto to nie płacisz bo masz gwarancję :)

Taki np Ford wymyslil specjalne klemy w akumulatorze.
I juz problem, gdzie to kupic, bo pasuja tylko do forda.
Nie taki duzy, w wielu sklepach bywaly, ale zawsze dodatkowy klopot.

Mam Forda i o ile wiem to tylko z montażem jest problem bo jest dość dobrze ukryty ale może masz rację, mi przy okazji serwisu rok temu wymienili bo był już zdechły.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-08-13 23:43:08
Autor: Michał
On 2015-07-22 15:28, Chris wrote:
[...]

W reno jak montowali silniki i pierdoły z Volvo S80/V70/850 to się
je uznawało za tanie, bo duperele do silnika jakieś takie ze 3x tańsze.

co do forda to chyba też 2.5 5 cyl 305 koni siedziało w którymś fokusie,
i chyba w 100% na tanich częściach volvo.

-- -

Data: 2015-07-22 15:09:23
Autor: Chris
W dniu 2015-07-22 o 14:38, kosmos pisze:
[...]

Sorry tak mi się napisał ..

Volvo ma w ofercie więcej modeli niż S40/V40.

To napisz że taki i taki model z takiego rocznika ma drogie części i podaj przykłady bo tak to dałeś ogólnik że Volvo jest drogie.

[...]

Podajesz auta klasy SUV i Premium więc porównajmy to do Q7 czy A6 gdzie też nie jest tanio. Jak pisałem, podaj konkretne przykłady i fajnie jak byś podał odpowiednik konkurencji typu XC90 vs Q7 bo to ta sama klasa aut.
Ja miałem (mam bo sobie stoi dalej) V40 i wiem jakie są ceny części, sam się zdziwiłem że jest tak tanio a wcześniej miałem Hondę Conncerto gdzie ceny części zabijały.
Obecnie jeżdżę Mondeo MK4 1.8D (2010r) i ceny części uważam że są niskie poza tym wbrew opinii na temat Forda nic nie chce się popsuć (202 tyś na liczniku). Wczoraj byłem w ASO na wymianie filtrów + oleju i zapłaciłem 279zł, dużo czy mało zależny od auta, cenę podnosi ilość oleju >5L gdzie już trzeba kupić 5+1.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-07-22 15:25:39
Autor: J.F.
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3539b980-b686-4bae-a822-c21c69e5cd41@googlegroups.com...
ps
jak bym miał wybór saab mi się podoba ale podobno już go nie ma.
I problem z częściami.

co bys nie wybral - im mniej popularne auto, tym ceny wyzsze.
A tobie sie saab marzy ... ile tego w Polsce widziales ?

J.

Data: 2015-07-22 15:41:24
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-22 o 15:25, J.F. pisze:
UĹźytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup
[...]

Kiedyś mój dłużnik miał saaba. Komornik mu go sprzedał. I mówi "dziwny
ten dłużnik. Już samo to, że ma saaba o tym świadczy" ;)

--
Liwiusz

Trudność ze zdobyciem części do aut : dostępnośc = cena