Trudny wybór marki - pomys³y?

Data: 2016-06-24 03:22:34
Autor: Majka
Trudny wybór marki - pomys³y?
Witam,
chcê zmieniæ samochód. I mam dwa do wyboru. Dwa konkretne auta: jedno sprzedaje mój s±siad z prawej, drugie s±siad z lewej. Obaj s±siedzi s± porz±dni, uczciwi, znam ich i ufam. Znam te¿ ich samochody /historiê/.

Do wyboru mam: Toyota Yaris 1.4 D4D i Volkswagen Golf 1.9 1.9 TDI.
Wiem, ¿e to dwa ró¿ne wielko¶ci± i klas± auta, jednak maj± wiele innych cech wspólnych, np oba:

- oba od s±siada, którego znam
- oba od nowo¶ci u s±siada
- oba bezwypadkowe, widzia³am je przez ca³e ich /samochodów/ ¿ycie - oba by³y gara¿owane
- oba by³y drugimi samochodami w rodzinie
- oboma nie je¼dzi³y dzieci s±siadów, dzieci s± samodzielne, auta nie by³y katowane
- oba sze¶cioletnie
- oba przebieg prawie 60 tysiêcy km
- oba maj± klimatyzacjê
- oba diesle
- oba skrzynie manualne
- oba 5 drzwi
- oba skrzynia manual 5 biegów

Oba maj± mnóstwo (jak dla mnie) zalet, i wiele jeszcze innych cech wspólnych.

Poprzednie auto, Fabiê 1 gen. kupi³am od ojca, i nie chcê kupiæ inaczej, ni¿ od pierwszego w³a¶ciciela, którego znam.
Nie wchodzi w grê zabawa typu kupu-kota-w-worku od handlarza-po¶rednika-oszusta-krêc±cêgo-licznikiem, który sprzedaje nówkê bit± piêc razy, po dziadku niemcu co bieg³ do granicy za autem bo siê rozmy¶li³.

Jako ¿e korzystam teraz z Fabii, to przesiadka na auto odrobinê mniejsze/Yarisa, czy odrobinê wiêksze/Golfa nie stanowi problemu.
Wielko¶æ auta nie ma znaczenia dla mnie, jak i ró¿nica w klasie/segmancie. Zastanawiam siê i proszê Was o pomoc:
co wybraæ?
Co bêdzie trwalsze, przyjemniejsze w u¿ytkowaniu, tañsze, mniej psuj±ce siê?Nie chcê kierowaæ siê kolorem lakieru, ale kupiæ rozwa¿nie.
Zak³adam kupiæ auto na nastêpne 6 lub nawet 8 lat.
Yaris czy Golf?

Majka

Data: 2016-06-24 23:31:07
Autor: grejon83
Trudny wybór marki - pomysły?
W dniu sobota, 25 czerwca 2016 02:00:05 UTC+2 u¿ytkownik Majka napisa³:
[...]

Mo¿esz zrobiæ prosty test - zaparkuj ka¿de z tych aut w odleg³o¶ci 30-40 cm od ¶ciany i otwórz drzwi kierowcy. Potem wybierz to, gdzie drzwiami nie przywali³a¶ w ¶cianê. No chyba, ¿e ¿adnego z tych aut nie bêdziesz u¿ywaæ w mie¶cie.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Joñca

Data: 2016-06-25 11:12:27
Autor: mk4
Trudny wybór marki - pomys³y?
On 2016-06-25 08:31, grejon83@gmail.com wrote:
[...]

No przy takich kryteriach to polecam rower ;)

--
mk4

Data: 2016-06-25 02:20:10
Autor: grejon83
Trudny wybór marki - pomysły?
W dniu sobota, 25 czerwca 2016 11:12:28 UTC+2 u¿ytkownik mk4 napisa³:
On 2016-06-25 08:31, grejon83@gmail.com wrote:
> [...]

No przy takich kryteriach to polecam rower ;)

Przecie¿ nie ka¿ê jej otwieraæ drzwi na o¶cie¿ tylko do pierwszej zapadki. By³em naprawdê zdziwiony jak auto podobno miejskie tego testu nie przesz³o.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Joñca

Data: 2016-06-25 12:30:36
Autor: cef
Trudny wybór marki - pomys³y?
W dniu 2016-06-25 o 11:20, grejon83@gmail.com pisze:

[...]

A o co chodzi z tym testem?
¯e siê nie otwiera i trzeba wychodziæ baga¿nikiem czy co?

Data: 2016-06-25 08:56:18
Autor: grejon83
Trudny wybór marki - pomysły?
W dniu sobota, 25 czerwca 2016 12:30:44 UTC+2 u¿ytkownik cef napisa³:

> [...]

A o co chodzi z tym testem?
¯e siê nie otwiera i trzeba wychodziæ baga¿nikiem czy co?

¯e walniesz w auto stoj±ce obok. Co¶ co mi siê nie przytrafi³o w Mazdzie 6 kombi, by³o notoryczne w Seacie Ibiza 5d.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Joñca

Data: 2016-06-25 18:16:05
Autor: cef
Trudny wybór marki - pomys³y?
W dniu 2016-06-25 o 17:56, grejon83@gmail.com pisze:
[...]

Waln±æ to mo¿na zawsze.
Przecie¿ jak co¶ stoi obok, to nie otwieram na pierwsz± zapadkê,
tylko sprawdzam dyskretnie na ile mogê otworzyæ, wiêc nadal nie bardzo rozumiem test. Chocia¿ ja siê akurat specjalnie nie p...z takimi
obcierkami. Staram siê oczywi¶cie nie drasn±æ komu¶,
bo ludzie ró¿ni s± i niektórzy pielêgnuj± ten swój kawa³ek blachy,
ale jak stojê obok muru, to jak siê szybko nie odsunie,
to bêdzie porysowany i tyle.

Data: 2016-06-25 09:28:16
Autor: grejon83
Trudny wybór marki - pomysły?
W dniu sobota, 25 czerwca 2016 18:16:06 UTC+2 u¿ytkownik cef napisa³:

[...]

Ale jednak to wkurwia po prostu. Chcesz kulturalnie wysi±¶æ z auta i walisz komu¶ w drzwi.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Joñca

Data: 2016-06-25 15:58:22
Autor: elmer radi radisson
Trudny wybór marki - pomys³y?
On 2016-06-25 11:20, grejon83@gmail.com wrote:

Przecie¿ nie ka¿ê jej otwieraæ drzwi na o¶cie¿ tylko do pierwszej zapadki. By³em naprawdê zdziwiony jak auto podobno miejskie tego testu nie przesz³o.

And the winner is
https://heavenmadewithengines.files.wordpress.com/2015/10/scissor-doors.jpg

--

memento lorem ipsum

Data: 2016-06-26 10:47:41
Autor: re
Trudny wybór marki - pomys³y?

U¿ytkownik "elmer radi radisson"

[...]

-- -

https://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_Twizy

Data: 2016-06-25 05:00:06
Autor: Budzik
Trudny wybór marki - pomys³y?
U¿ytkownik Majka kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com ...

Yaris czy Golf?

Wez tanszego. :)
Albo tego ktorym ci sie lepiej jezdzi...

Ach ten nadmiar bogactwa, ludzie szukaja chociaz jednego porzadnego a Ty masz dwa...

Jaka cena tych aut?

Pociesze cie - je¿eli jest tak jak piszesz, to oba autka beda dobrym wyborem.
Toyotka jezdzi³em - auto praktycznie bezawaryjne w przedziale km 0-150kkm.
Mia³em je jako firmówkê, wiec nie oszczedza³em zbytnio.

Spalanie - mega oszczednie - 4l
Cisnac ile wlezie trudno przekroczyc 7,5l.

Na autostradzie spokojnie mozna latac 140km/h

Predkosc maks - ok 170.

Ogólnie ca³kiem sympatyczne autko ale ja bym chyba jednak wzia³ golfa :)

Data: 2016-06-25 07:38:07
Autor: Bolko
Trudny wybór marki - pomysły?
Yaris czy Golf?

Napisz co¶ o sobie :).
Bo je¶li je¿dzisz po autostradach  to lepiej wiêkszy.
Bo komfort wiêkszy i jak walniesz to masz czym.
Jak wyjazdy z miasta nie wchodz± w grê lub w minimalnym zakresie to lepiej mniejszego.

I ostatnia kwestia je¶li te auta maj± 6 lat a ty chcesz nimi jeszcze trochê poje¿dziæ to znaczy ¿e wcze¶niej czy pó¿niej zaczn± siê psuæ.
Czyli licz± siê koszty serwisu.
A japoñczycy s± w serwisie dro¿si.

I druga kwestia.
Golf to fabia wiec mechanika nie musisz zmieniaæ.
I dostêp do czê¶ci ³atwiejszy (na ka¿dym z³omie znajdziesz jakiego¶ golfa).

Kurcze chyba golf :)

Data: 2016-06-25 11:20:25
Autor: mk4
Trudny wybór marki - pomys³y?
On 2016-06-24 12:22, Majka wrote:
Witam,
[...]

Je¶li warunki s± jak piszesz to bez wahania Golf - zw³aszcza, ze 60kkm to przecie¿ nówka sztuka.

A swoj± drog± zastanawiam siê co sk³ania ludzi do kupowania nowego diesla ¿eby nim robiæ rocznie 10kkm?

--
mk4

Data: 2016-06-25 11:36:28
Autor: PiteR
Trudny wybór marki - pomys³y?
na  ** p.m.s **  mk4 pisze tak:

A swoj± drog± zastanawiam siê co sk³ania ludzi do kupowania nowego diesla ¿eby nim robiæ rocznie 10kkm?

Du¿y moment, ni¿sze obroty, tañsze s± bo diesli nikt teraz nie chce, s³u¿bowy na ropê.

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-06-25 11:42:58
Autor: Cavallino
Trudny wybór marki - pomys³y?
W dniu 25.06.2016 o 11:36, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  mk4 pisze tak:

A swoj± drog± zastanawiam siê co sk³ania ludzi do kupowania nowego
diesla ¿eby nim robiæ rocznie 10kkm?

Du¿y moment, ni¿sze obroty, tañsze s±

Od czego, od elektryków?

To ¿e w¶ród klientów na powypadkowe przystanki z Niemiec panuje strach przed dieslami, nijak nie oznacza, ¿e tak samo jest w¶ród klientów nowych aut.
Ja mam gdzie¶ wzglêdn± awaryjno¶æ diesla, bo jak siê zacznie psuæ to ju¿ najczê¶ciej u kolejnego w³a¶ciciela, a do tego czasu na gwarancji koszty pokrywa gwarant.

Data: 2016-06-25 12:02:04
Autor: PiteR
Trudny wybór marki - pomys³y?
na  ** p.m.s **  Cavallino pisze tak:

[...]

ups przegapi³em nowego. Dzi¶ 29st w mieszkaniu i wzrok nie ten ;)

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-06-25 22:27:45
Autor: AL
Trudny wybór marki - pomys³y?
na  ** p.m.s **  mk4 pisze tak:

[...]

ja tam traktorem je¼dzi³ ie bêdê (dodatkowo truj±cym ¶rodowisko NOx'ami)
;)
Du¿a benzyna > 2l wolnossak to jest to co daje rado¶æ a nie downsizing 3 cylindrowy z 5cioma turbinami lub trzess±cy i warcz±cy klekot diesla.
A koszty paliwa?  Wali mnie to - liczy siê komfort i cicho¶æ=komfort w ¶rodku.
:)

Data: 2016-06-28 20:11:25
Autor: mk4
Trudny wybór marki - pomys³y?
On 2016-06-26 23:54, X-Man wrote:
"Majka" <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> wrote in message
[...]

ilu konny ten Golf?

ze 105KM silnikiem BXE bym uwa¿a³ albo od razu panewki na wale zmieni³
bo lubi³y siê przekrêcaæ i korby bokiem wychodzi³y (ale to tylko w
niektóych) i do jakiego¶ rocznika... Ogólnie raczej Golf przy tym
przebiegu to jeszcze ca³e ¿ycie przed nim tylko dbaæ i bêdzie je¼dzi³.

Je¶li ma 6 lat to prawie na pewno nie bêdzie to BXE, wiec raczej ten problem (tez rozdmuchany trochê na forach) nie powinien go dotyczyæ.

--
mk4

Trudny wybór marki - pomys³y?