True Detective

Data: 2014-03-25 19:01:54
Autor: the_foe
True Detective
W dniu 2014-03-12 21:41, Skylla pisze:

W sumie przeciętniak nie wart 8 godzin, choć na tle innych seriali
pewnie nie jest najgorszy.
S.

Dla mnie jest genialny. Niedosyt czują ci, którzy spodziewali sie twist-offu na miare fight clubu czy "podejrzanych". Ale ten czas minął to zgrana karta. Tu mamy twist-off dla bardziej myślących. Nie wali po oczach jak "7" i nie zwala do parteru jak psychoza (w dniu premiery ofc). Tu mamy co innego, pojedynek między człowiekiem nauki a człowiekiem wiary. Na koncu jednak okazuje się co innego, to ten sceptyk, obrazoburca jest głęboko wierzący i to jest pokazane od pierwszego odcinka. Nie widzimy tego, bo dla nas jak dla Martego wiara to to coś mało intymnego, to coś co się kultywuje wspólnie, beznamietnie bez refleksji.

--
@foe_pl

Data: 2014-03-25 19:24:29
Autor: Skylla
True Detective

[...]

Więc dla Ciebie to doskonały serial religijny, ciekawe.
Ja go odebrałem jako zwykły kryminał, osadzony w lokalnej społeczności, a pseudoreligijne zakończenie jako żałosną próbę przykrycia sztampowego zakończenia czymś "głębszym"...

True Detective