Trwa??o??Ä? gwintu w korbie a peda??y SPD

Data: 2014-02-28 08:32:25
Autor: AZ
On 2014-02-28, JDX <jdx@onet.pl> wrote:
Mam korbę Alivio FC-M411 i na nadchodzący sezon planuję kupić do mojego
trekkinga pedały PD-M540. Problem w tym, że jeżdżę głównie po mieście -
pod względem częstotliwości wyjazdów, niekoniecznie pod względem
przejechanych kilometrów. Pedały byłyby mi potrzebne na weekendy. I tak
się zastanawiam jak długo przeżyją aluminiowe gwinty w mojej korbie
jeśli będę wkręcał pedały SPD na weekend, a na koniec weekendu wkręcał
moje dotychczasowe platformy.

Jezeli nie bedziesz tego przykrecal metrowa rura to mysle, ze nie masz co
sie martwic. Ja aktualnie tak robie w goralu ktorym dojezdzam do roboty ;-)

Inną opcją jest zakup pedałów SPD z platformami, np. PD-M545
(dwustronne) lub PD-A539 (jednostronne). Tyle tylko, że jestem wyznawcą
starej i wielokrotnie sprawdzonej zasady mówiącej, że "rzeczy
uniwersalne są do dupy". A może jednak jestem w błędzie i te dwa w/w
modele dobrze sprawdzają się w jeździe zarówno ze zwykłymi butami jak i SPD?

No ja wlasnie PD-M545 zdejmuje po weekendzie ;-) Ciezko je nazwac uniwersalnymi, bo caly zatrzask wystaje ponad plaszczyzne wiec w zwyklych
butach sie wcale na nich tak super nie jezdzi. Do lasu sa super bo platforma
daje wiecej podparcia dla buta. No i zawsze mozesz te platformy po prostu
zdjac.

--
Artur

Data: 2014-02-28 10:39:22
Autor: JDX
On 2014-02-28 09:32, AZ wrote:
[...]
Jezeli nie bedziesz tego przykrecal metrowa rura to mysle, ze nie masz co
sie martwic. Ja aktualnie tak robie w goralu ktorym dojezdzam do roboty ;-)
No mam taki 30 centymetrowy klucz do pedałów. Dosyć "mocny" jest. :-)

No ja wlasnie PD-M545 zdejmuje po weekendzie ;-) Ciezko je nazwac uniwersalnymi, bo caly zatrzask wystaje ponad plaszczyzne wiec w zwyklych
butach sie wcale na nich tak super nie jezdzi.
A to jest istotna informacja ponieważ na zdjęciach jakoś tego nie
zauważyłem. :-/

Data: 2014-02-28 09:55:45
Autor: AZ
On 2014-02-28, JDX <jdx@onet.pl> wrote:
[...]

No nie wiem jak mocno dokrecasz, ja przykrecam zwyklym plaskooczkowym z sila
pewnie kilkunastu Nm.

A to jest istotna informacja ponieważ na zdjęciach jakoś tego nie
zauważyłem. :-/

Ano, plus taki, ze platforma jest ruchoma wzgledem reszty ale w sportowych butach na tym slabo sie jezdzi, a jak jest mokro to robi sie troche
niebezpiecznie.

Mam tez M324 - dla mnie sie niestety nie nadaja, w lesie czesto nie ma czasu
na obracanie go strona do SPD, w miescie gdzie czesto sie zatrzymujesz to
szukanie wlasciwej strony robi sie irytujace. No i jezeli myslisz, ze zatrzymuja sie zawsze jedna strona do gory to jestes w bledzie, maja taki
ficzer ze zawsze sa odwrocone ta strona ktorej w tej chwili nie potrzebujesz.

--
Artur

Data: 2014-02-28 10:39:51
Autor: qrt
Trwa?o?? gwintu w korbie a peda?y SPD
Dnia Fri, 28 Feb 2014 08:32:25 +0000 (UTC), AZ napisa³(a):

[...]

bo to nie sa turystyczno uniwersalne peda³y a sprzêt do FR czy DH. Platforma jest po to by daæ wieksze podparcie, a nie po to by da³o sie w
nich wygodnie pocinaæ maj±c na nogach lakierki :)

Data: 2014-02-28 09:47:49
Autor: AZ
On 2014-02-28, qrt <m@il.jakis> wrote:
[...]

bo to nie sa turystyczno uniwersalne pedały a sprzęt do FR czy DH. Platforma jest po to by dać wieksze podparcie, a nie po to by dało sie w
nich wygodnie pocinać mając na nogach lakierki :)

No toz wlasnie mowie. Plus taki ze lepsze od golych SPD ;-)

--
Artur

Trwa??o??Ä? gwintu w korbie a peda??y SPD