Trwałość opon szosowych.

Data: 2009-05-20 14:27:14
Autor: fabian
Trwałość opon szosowych.
Witam!

Możecie podzielić się doświadczeniami co do trwałości opon szosowych? Nie mam doświadczenia w tym temacie, a chciałbym wiedzieć czego się spodziewać.

Fabian.

Data: 2009-05-20 07:38:33
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Trwało¶ć opon szosowych.
On 20 May, 13:27, fabian <fab...@niematakiego.adresu.pl> wrote:
Witam!

Możecie podzielić się do¶wiadczeniami co do trwało¶ci opon szosowych?
Nie mam do¶wiadczenia w tym temacie, a chciałbym wiedzieć czego się
spodziewać.

Fabian.

lol.
Sorry. Ale czasem, jak przeczytam jakies pytanie o porade to zaczynam
sie smiac :)
Mozesz sie spodziewac ze bedziesz jezdzil, az sie zuzyja :)

Niedlugo dojdzie do pytan - Chce kupic rower, ale nie mam
doswiadczenia w tym temacie, a chcialbym wiedziec czego sie
spodziewac :)

Ps. Pisze, zeby zaistniec.

Data: 2009-05-20 12:12:06
Autor: Rowerex
Trwało¶ć opon szosowych.
On 20 Maj, 15:38, "frank.castle0...@googlemail.com"
<frank.castle0...@googlemail.com> wrote:

lol.
Sorry. Ale czasem, jak przeczytam jakies pytanie o porade to zaczynam
sie smiac :)
Mozesz sie spodziewac ze bedziesz jezdzil, az sie zuzyja :)

Wbrew pozorom jest to zasadne pytanie. Zużyć w normalny sposób jest
trudno, ale np. odporno¶ć na przebicia i uszkodzenia ma też wiele
wspólnego ze zużyciem.

Przykład: http://tinyurl.com/36fam

Test sprzed paru lat w dodatku w nieludzkim języku, ale np.
"pannensicherheit" to odporno¶ć na uszkodzenia, defekty, przebicia,
itp - rozbieżno¶ć jest straszliwa, wg tego testu na niektórych oponach
aż strach jeĽdzić.

Ps. Pisze, zeby zaistniec.

Jak każdy :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-05-20 17:46:10
Autor: RadoslawF
Trwało¶ć opon szosowych.
Dnia 2009-05-20 16:38, Użytkownik frank.castle0407@googlemail.com napisał:

[...]

Łyse opony rowerowe widywałem za komuny w rowerach na których
pomykały drugie lub trzecie pokolenia wła¶cicieli.
Ale jak kto¶ chce się pochwalić samodzielnie zdartym bieżnikiem
to chętnie zobaczę fotkę i poczytam info ile tysięcy
zaliczyły.

Pozdrawiam

Data: 2009-05-20 19:29:30
Autor: ±ćęłń󶼿
Trwało¶ć opon szosowych.
Bo za komuny było Torpedo czyli kontra, i można było z fasonem tylnym kołem składaka w po¶lizgi wchodzić ;-))
JaC

-- -- -

Łyse opony rowerowe widywałem za komuny w rowerach na których pomykały drugie lub trzecie pokolenia wła¶cicieli.

Data: 2009-05-20 18:05:43
Autor: Jan Srzednicki
Trwało¶ć opon szosowych.
On 2009-05-20, ±ćęłń󶼿 wrote:
Bo za komuny było Torpedo czyli kontra, i można było z fasonem tylnym
kołem składaka w po¶lizgi wchodzić ;-))

Gorzej, jak się składak podczas takiego po¶lizgu rozpadł na pół. I
trzeba było wracać do domu z rozbitym kolanem i rowerem w dwóch
kawałkach. ;)

Data: 2009-05-20 21:37:10
Autor: Szymon Machel
Trwało¶ć opon szosowych.

Użytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał w wiadomo¶ci

Gorzej, jak się składak podczas takiego po¶lizgu rozpadł na pół. I
trzeba było wracać do domu z rozbitym kolanem i rowerem w dwóch
kawałkach. ;)

Hłehłe,
Mnie się składak "złożył" podczas spokojnej jazdy.
Ale ja jestem chyba trochę ponadwymiarowy :-)

Szymon

Data: 2009-05-21 08:27:19
Autor: bans
Trwało¶ć opon szosowych.
Szymon Machel pisze:

Mnie się składak "złożył" podczas spokojnej jazdy.
Ale ja jestem chyba trochę ponadwymiarowy :-)

Jedyny przypadek złożenia i pokrzywienia ramy składaka zaobserwowałem, kiedy strzelił nam do łbów durny pomysł, żeby jeĽdzić na składakach z odblokowan± i złożon± pod k±tem 90 stopni ram±. Zabawnie to wygl±dało, dopóki kupel się nie wywalił i nie zorientował się, że z powrotem składaka już nie da się złożyć...

--
bans

Data: 2009-05-21 13:15:06
Autor: Wojtek
Trwało¶ć opon szosowych.
bans pisze:

[...]

e tam, pękały mech składaj±ce. mi jubilat rozleciał się na dwie czę¶ci, spawania było co niemiara

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadaj±c prywatnie

Data: 2009-05-21 14:49:19
Autor: fabian
Trwało¶ć opon szosowych.
bans wrote:
Szymon Machel pisze:

[...]

Wystarczyło zjeżdżać po schodach. Mój pelikan był spawany przynajmniej 2 razy :)

Fabian.

Data: 2009-05-21 14:59:13
Autor: bans
Trwało¶ć opon szosowych.
fabian pisze:

Wystarczyło zjeżdżać po schodach. Mój pelikan był spawany przynajmniej 2 razy :)

Po schodach zjeżdżali¶my czym¶ a'la Ukraina (najpopularniejszy rower w moich okolicach, żadne składaki nigdy nie były tu tak popularne).

Tymi rowerami fantastycznie też można było puszczać strumienie iskier przy pomocy pedałów i asfaltu - wystarczyło tylko zahamować przy odpowiednim nachyleniu roweru. Niestety, pedały zdzierały sie w ten sposób zastraszaj±co szybko.

--
bans

Data: 2009-05-20 10:26:26
Autor: Michał Wolff
Trwało¶ć opon szosowych.
On 20 Maj, 14:27, fabian <fab...@niematakiego.adresu.pl> wrote:

Możecie podzielić się do¶wiadczeniami co do trwało¶ci opon szosowych?
Nie mam do¶wiadczenia w tym temacie, a chciałbym wiedzieć czego się
spodziewać.

Jak zwykle konkretne i życzliwe wypowiedzi :)
Ja się wyłamię. Używam opon Schwalbe Ultremo, także sporadycznie (na
wymianę i na zapas) Continental GP4000, trwało¶ć oceniam mniej więcej
na 5-6tys km, po tym się już przecieraj±. Opony należy pompować do
dedykowanego ci¶nienia maksymalnego (9-10atm) - wtedy pożyj± na pewno
dłużej a łapanie gum będzie raczej sporadyczne (mówię tu o dobrych,
wysokiej klasy oponach szosowych). Natomiast trzeba pamiętać, że to s±
jednak bardzo lekkie opony (w granicach 200g, Ultremo nawet mniej),
więc przy dużym niefarcie można na trasie rozerwać tak± oponę, miałem
jedn± tak± sytuację, gdy nadziałem się na duż± ¶rubę leż±c± na drodze,
dlatego na długie trasy dla ¶więtego spokoju wożę jednak oponę
zapasow±
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-05-20 11:54:15
Autor: Rowerex
Trwało¶ć opon szosowych.
On 20 Maj, 13:27, fabian <fab...@niematakiego.adresu.pl> wrote:

Możecie podzielić się do¶wiadczeniami co do trwało¶ci opon szosowych?
Nie mam do¶wiadczenia w tym temacie, a chciałbym wiedzieć czego się
spodziewać.

Używam Michelinów Pro2Race - przebieg przedniej ponad 10Mm, tylnej
trochę mniej, bo poprzedni± ukatrupiło mi jakie¶ ostre jak brzytwa
żelastwo. Poza t± przygod± _żadnej_ gumy przez ładnych parę lat!
(odpukam w niemalowane jak znajdę jakis kawałek ;-)

Zużycie? Hmmm... nie wiem na czym ma polegać zużywanie się opon
szosowych, bo s± z natury łyse. Kord mi do wierzchu jeszcze nie
wylazł, więc wg mnie ¶lady zużycia na moich oponach s± niewielkie..

Do¶ć często zdarza mi się jeĽdzic po dziurawych drogach, z
rozsypuj±cym się asfaltem, bywa, że jest to już drobny żwir i multum
dziur których nie sposób omin±ć.

IMHO, je¶li istniej± opony lepsze niż Pro2Race, to nie chcę ich
widziec na oczy, bo mogłyby być przedobrzone ;) Ogólnie jestem nimi
zachwycony.

Na pocz±ku przygody z szosówk± miałem Maxxisy C1115 (takich używał
poprzedni wła¶ciciel roweru) - porażka totalna, wbijał się w nie każdy
kamyczek i jechało się jak na zakolcowanej oponie, nagminne łapanie
gum, itp...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-05-20 17:27:20
Autor: Heming
Trwałość opon szosowych.
fabian pisze:
Witam!

Możecie podzielić się doświadczeniami co do trwałości opon szosowych? Nie mam doświadczenia w tym temacie, a chciałbym wiedzieć czego się spodziewać.

Nie jeździj po szkle ani po ostrych kamieniach to posłużą długo.

Data: 2009-05-20 21:49:25
Autor: Łukasz Goran
Trwało¶ć opon szosowych.
Lekkie typowo ¶ciganckie;) zajechałem w niecałe pól sezonu- w granicach 5-6 tys

Data: 2009-05-21 07:14:28
Autor: PeJot
Trwałość opon szosowych.
fabian pisze:
Witam!

Możecie podzielić się doświadczeniami co do trwałości opon szosowych?

Używam tanich Kenda Kontender i nie muszę się martwić o trwałość.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-05-21 14:50:00
Autor: fabian
Trwałość opon szosowych.
PeJot wrote:
fabian pisze:
Witam!

Możecie podzielić się doświadczeniami co do trwałości opon szosowych?

Używam tanich Kenda Kontender i nie muszę się martwić o trwałość.

A jak często łatasz?

Fabian.

Data: 2009-05-21 15:15:09
Autor: Tomek Banach
Trwałość opon szosowych.
fabian wrote:
PeJot wrote:
fabian pisze:
[...]

Ja sie moze podepne - kontendera 26cali mam na przodzie w singlu miejskim. Dopoki nie mialem przyzwoitej pompki dziury non stop teraz na wysokim cienieniu zero problemow.

Tomek

Data: 2009-05-21 20:06:47
Autor: PeJot ( home)
Trwałość opon szosowych.
Tomek Banach pisze:

Ja sie moze podepne - kontendera 26cali mam na przodzie w singlu miejskim. Dopoki nie mialem przyzwoitej pompki dziury non stop teraz na wysokim cienieniu zero problemow.

Mnie teĹĽ chodzi o rozmiar 559; Kontendery spokojnie znoszÄ… 8 atmosfer.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-05-21 20:05:27
Autor: PeJot ( home)
Trwałość opon szosowych.
fabian pisze:
PeJot wrote:
fabian pisze:
Witam!

Możecie podzielić się doświadczeniami co do trwałości opon szosowych?

Używam tanich Kenda Kontender i nie muszę się martwić o trwałość.

A jak często łatasz?

Jedyny kapeć jaki mi się przytrafił, to wyrwany wentyl z ultralekkiej dętki Hutchinsona.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-05-21 14:57:10
Autor: fabian
Trwałość opon szosowych.
fabian wrote:
[...]

Dzięki za odpowiedzi w wątku i te pomocne i te mniej ;)

Sam używam teraz opon, które były założone na rowerze kiedy go kupiłem, a było to 1400km temu. Jak kupowałem to wydawało mi się, że niedługo będą nadawały się do wymiany, a teraz wyglądają tylko trochę gorzej. Dla tego zastanawiałem się nad trwałością i czy nie jestem mało spostrzegawczy, że nie widzę jak się zużywają i najmniej odpowiednim momencie pękną ;).

Rowerex: Dzięki za informacje na temat przebiegu Michelinów Pro2Race. Jedna z moich opon to Micheline Pro Grip więc pewnie z trwałością będzie podobnie.

Jak będę kupował nowe to jedną z nich będzie Micheline Pro2Race, a druga Schwalbe Ultremo R. Będę miał porównanie.

Fabian.

Data: 2009-05-21 06:48:03
Autor: Michał Wolff
Trwało¶ć opon szosowych.
On 21 Maj, 14:57, fabian <fab...@niematakiego.adresu.pl> wrote:

Jak będę kupował nowe to jedn± z nich będzie Micheline Pro2Race, a druga
Schwalbe Ultremo R. Będę miał porównanie.

To by¶ musiał bardzo często zmieniać przód z tyłem, bo inaczej to
niewiele się dowiesz. Tutaj masz profesjonalny  test magazynu Tour,
gdzie najlepiej wypadły Continentale GP 4000 (moim zdaniem trwalsze od
Ultremo, choć jednak cięższe); Michelin Pro2Race dopiero na 4 miejscu:
http://tinyurl.com/7j8plw

Wtedy jeszcze nie było Ultremo R, podobno od starszej wersji lepszej
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-05-21 09:01:50
Autor: Rowerex
Trwało¶ć opon szosowych.
On 21 Maj, 14:48, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
On 21 Maj, 14:57, fabian

Tutaj masz profesjonalny  test magazynu Tour,
http://tinyurl.com/7j8plw

Wiadomo, niemieckie produkty s± najlepsze, a Tour Magazin to nie
czasem niemieckie pismo? ;-)

A gdzie w tym te¶cie jest mowa o trwało¶ci? To że co¶ się ciut lepiej
toczy, do tego jest lżejsze (o niemiecko¶ci nie wspominaj±c ;) nie
¶wiadczy jeszcze o trwało¶ci.

gdzie najlepiej wypadły Continentale GP 4000 (moim
zdaniem trwalsze od

Zaraz zaraz, GP4000 i Gp4000S to zdaje się dwie równe opony, więc o co
kaman ;)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-05-21 09:06:39
Autor: Rowerex
Trwało¶ć opon szosowych.
On 21 Maj, 17:01, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

Zaraz zaraz, GP4000 i Gp4000S to zdaje się dwie _równe_...

Różne miało być, _różne_

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-05-21 09:37:56
Autor: Michał Wolff
Trwało¶ć opon szosowych.
On 21 Maj, 18:01, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

Wiadomo, niemieckie produkty s± najlepsze, a Tour Magazin to nie
czasem niemieckie pismo? ;-)

Co sugerujesz? Ja podaję w miarę obiektywny test, 100% obiektywnych to
nie ma, można wierzyć, można nie wierzyć - ale dla mnie to jest dużo
bardziej wiarygodne Ľródło od opinii pojedynczych użytkowników.

gdzie w tym te¶cie jest mowa o trwało¶ci? To że co¶ się ciut lepiej
toczy, do tego jest lżejsze (o niemiecko¶ci nie wspominaj±c ;) nie
¶wiadczy jeszcze o trwało¶ci

Nie oszukujmy się, trwało¶ć będzie bardzo zbliżona, będ± się różniły w
takiej skali, w jakiej różni± się innymi parametrami, bo żadna firma
Ameryki nie odkryła. WyraĽnie trwalsze mog± być tylko wyraĽnie cięższe
opony

Zaraz zaraz, GP4000 i Gp4000S to zdaje się dwie równe opony, więc o co
kaman ;)

Użyłem skrótu my¶lowego, chodziło mi o te z S, których używam..
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-05-21 11:22:21
Autor: Rowerex
Trwało¶ć opon szosowych.
On 21 Maj, 17:37, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
> Wiadomo, niemieckie produkty s± najlepsze, a Tour Magazin to nie
> czasem niemieckie pismo? ;-)

Co sugerujesz?.

W innym te¶cie Touru wygrała sztyca Syntace P6 - no ale to z
przymróżeniem oka było :)

Nie oszukujmy się, trwało¶ć będzie bardzo zbliżona, będ± się różniły w
takiej skali, w jakiej różni± się innymi parametrami,

I tu bym polemizował - różnice s± znaczne, choćby w odporno¶ci na
przebicie. W±tek dotyczy trwało¶ci - gdyby test polegał na
przejechaniu 25Mm przez peleton złożony z zawodnikow o podobnych
wagach i sylwetkach, to sam bym się na nim oparł przy wyborze
następnych opon.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-05-21 16:36:20
Autor: fabian
Trwało¶ć opon szosowych.
Michał Wolff wrote:
[...]

Wiem, tak gadam, a jak założę to nie zdejmę aż nie będę musiał ;)

> [...]
gdzie najlepiej wypadły Continentale GP 4000 (moim zdaniem trwalsze od
Ultremo, choć jednak cięższe); Michelin Pro2Race dopiero na 4 miejscu:

Dzięki, przegl±dałem i zmieniłem zdanie co do zakupów. Mam nadzieję, że trochę czasu do zastanowienia jeszcze mam ;)

Fabian.

Data: 2009-05-22 14:36:59
Autor: fabian
Trwało¶ć opon szosowych.
Michał Wolff wrote:
Ultremo, choć jednak cięższe); Michelin Pro2Race dopiero na 4 miejscu:
http://tinyurl.com/7j8plw

Zajrzałem na stronę michelin i zobaczyłem, że jest informacja o Pro3 Race które s± 20% bardziej przyczepne po ¶rodku i 40% bardziej przyczepne na brzegach :D

Fabian.

Data: 2009-05-21 09:04:37
Autor: Rowerex
Trwało¶ć opon szosowych.
On 21 Maj, 13:57, fabian <fab...@niematakiego.adresu.pl> wrote:

Dzięki za informacje na temat przebiegu Michelinów Pro2Race.
Jedna z moich opon to Micheline Pro Grip więc pewnie z trwało¶ci± będzie
podobnie.

Podobne na pewno s± - np. obydwie s± okr±głe - poza tym podobieństw
może już nie być :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-05-22 18:55:49
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Trwałość opon szosowych.
Panie fabian, prezesie pl.rec.rowery z siedzib± w
<news:gv3j34$quj$3opal.futuro.pl> przy ul....

Sam używam teraz opon, które były założone na rowerze kiedy go kupiłem, a było to 1400km temu. Jak kupowałem to wydawało mi się, że niedługo będ± nadawały się do wymiany, a teraz wygl±daj± tylko trochę gorzej.

Ja kupiłem używan± oponę Schwalbe Marathon Supreme, przejechałem na niej
prawie 3000km i... Nie widzę zużycia. Dobra opona, jednym słowem.

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2009-05-21 23:08:43
Autor: Bassteq
Trwałość opon szosowych.
fabian wrote:
[...]

  6kM na komplecie .... zupeĹ‚nie nieuĹĽyteczna informacja o shwable country cruiser , ktĂłre wymieniĹ‚em na takie same i goniÄ™ dalej

Bassteq

Trwałość opon szosowych.