Trwałość opon szosowych.

Data: 2009-05-21 14:57:10
Autor: fabian
Trwałość opon szosowych.
fabian wrote:
Witam!

Możecie podzielić się doświadczeniami co do trwałości opon szosowych? Nie mam doświadczenia w tym temacie, a chciałbym wiedzieć czego się spodziewać.

Fabian.

Dzięki za odpowiedzi w wątku i te pomocne i te mniej ;)

Sam używam teraz opon, które były założone na rowerze kiedy go kupiłem, a było to 1400km temu. Jak kupowałem to wydawało mi się, że niedługo będą nadawały się do wymiany, a teraz wyglądają tylko trochę gorzej. Dla tego zastanawiałem się nad trwałością i czy nie jestem mało spostrzegawczy, że nie widzę jak się zużywają i najmniej odpowiednim momencie pękną ;).

Rowerex: Dzięki za informacje na temat przebiegu Michelinów Pro2Race. Jedna z moich opon to Micheline Pro Grip więc pewnie z trwałością będzie podobnie.

Jak będę kupował nowe to jedną z nich będzie Micheline Pro2Race, a druga Schwalbe Ultremo R. Będę miał porównanie.

Fabian.

Data: 2009-05-21 06:48:03
Autor: Michał Wolff
Trwałość opon szosowych.
On 21 Maj, 14:57, fabian <fab...@niematakiego.adresu.pl> wrote:

Jak będę kupował nowe to jedną z nich będzie Micheline Pro2Race, a druga
Schwalbe Ultremo R. Będę miał porównanie.

To byś musiał bardzo często zmieniać przód z tyłem, bo inaczej to
niewiele się dowiesz. Tutaj masz profesjonalny  test magazynu Tour,
gdzie najlepiej wypadły Continentale GP 4000 (moim zdaniem trwalsze od
Ultremo, choć jednak cięższe); Michelin Pro2Race dopiero na 4 miejscu:
http://tinyurl.com/7j8plw

Wtedy jeszcze nie było Ultremo R, podobno od starszej wersji lepszej
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-05-21 09:01:50
Autor: Rowerex
Trwałość opon szosowych.
On 21 Maj, 14:48, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
On 21 Maj, 14:57, fabian

Tutaj masz profesjonalny  test magazynu Tour,
http://tinyurl.com/7j8plw

Wiadomo, niemieckie produkty są najlepsze, a Tour Magazin to nie
czasem niemieckie pismo? ;-)

A gdzie w tym teście jest mowa o trwałości? To że coś się ciut lepiej
toczy, do tego jest lżejsze (o niemieckości nie wspominając ;) nie
świadczy jeszcze o trwałości.

gdzie najlepiej wypadły Continentale GP 4000 (moim
zdaniem trwalsze od

Zaraz zaraz, GP4000 i Gp4000S to zdaje się dwie równe opony, więc o co
kaman ;)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-05-21 09:06:39
Autor: Rowerex
Trwałość opon szosowych.
On 21 Maj, 17:01, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

Zaraz zaraz, GP4000 i Gp4000S to zdaje się dwie _równe_...

Różne miało być, _różne_

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-05-21 09:37:56
Autor: Michał Wolff
Trwałość opon szosowych.
On 21 Maj, 18:01, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

Wiadomo, niemieckie produkty są najlepsze, a Tour Magazin to nie
czasem niemieckie pismo? ;-)

Co sugerujesz? Ja podaję w miarę obiektywny test, 100% obiektywnych to
nie ma, można wierzyć, można nie wierzyć - ale dla mnie to jest dużo
bardziej wiarygodne źródło od opinii pojedynczych użytkowników.

gdzie w tym teście jest mowa o trwałości? To że coś się ciut lepiej
toczy, do tego jest lżejsze (o niemieckości nie wspominając ;) nie
świadczy jeszcze o trwałości

Nie oszukujmy się, trwałość będzie bardzo zbliżona, będą się różniły w
takiej skali, w jakiej różnią się innymi parametrami, bo żadna firma
Ameryki nie odkryła. Wyraźnie trwalsze mogą być tylko wyraźnie cięższe
opony

Zaraz zaraz, GP4000 i Gp4000S to zdaje się dwie równe opony, więc o co
kaman ;)

Użyłem skrótu myślowego, chodziło mi o te z S, których używam..
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-05-21 11:22:21
Autor: Rowerex
Trwałość opon szosowych.
On 21 Maj, 17:37, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
> Wiadomo, niemieckie produkty są najlepsze, a Tour Magazin to nie
> czasem niemieckie pismo? ;-)

Co sugerujesz?.

W innym teście Touru wygrała sztyca Syntace P6 - no ale to z
przymróżeniem oka było :)

Nie oszukujmy się, trwałość będzie bardzo zbliżona, będą się różniły w
takiej skali, w jakiej różnią się innymi parametrami,

I tu bym polemizował - różnice są znaczne, choćby w odporności na
przebicie. Wątek dotyczy trwałości - gdyby test polegał na
przejechaniu 25Mm przez peleton złożony z zawodnikow o podobnych
wagach i sylwetkach, to sam bym się na nim oparł przy wyborze
następnych opon.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-05-21 16:36:20
Autor: fabian
Trwałość opon szosowych.
Michał Wolff wrote:
[...]

Wiem, tak gadam, a jak założę to nie zdejmę aż nie będę musiał ;)

> [...]
gdzie najlepiej wypadły Continentale GP 4000 (moim zdaniem trwalsze od
Ultremo, choć jednak cięższe); Michelin Pro2Race dopiero na 4 miejscu:

Dzięki, przeglądałem i zmieniłem zdanie co do zakupów. Mam nadzieję, że trochę czasu do zastanowienia jeszcze mam ;)

Fabian.

Data: 2009-05-22 14:36:59
Autor: fabian
Trwałość opon szosowych.
Michał Wolff wrote:
Ultremo, choć jednak cięższe); Michelin Pro2Race dopiero na 4 miejscu:
http://tinyurl.com/7j8plw

Zajrzałem na stronę michelin i zobaczyłem, że jest informacja o Pro3 Race które są 20% bardziej przyczepne po środku i 40% bardziej przyczepne na brzegach :D

Fabian.

Data: 2009-05-21 09:04:37
Autor: Rowerex
Trwałość opon szosowych.
On 21 Maj, 13:57, fabian <fab...@niematakiego.adresu.pl> wrote:

Dzięki za informacje na temat przebiegu Michelinów Pro2Race.
Jedna z moich opon to Micheline Pro Grip więc pewnie z trwałością będzie
podobnie.

Podobne na pewno są - np. obydwie są okrągłe - poza tym podobieństw
może już nie być :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-05-22 18:55:49
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Trwałość opon szosowych.
Panie fabian, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gv3j34$quj$3opal.futuro.pl> przy ul....

Sam używam teraz opon, które były założone na rowerze kiedy go kupiłem, a było to 1400km temu. Jak kupowałem to wydawało mi się, że niedługo będą nadawały się do wymiany, a teraz wyglądają tylko trochę gorzej.

Ja kupiłem używaną oponę Schwalbe Marathon Supreme, przejechałem na niej
prawie 3000km i... Nie widzę zużycia. Dobra opona, jednym słowem.

Trwałość opon szosowych.