Trwały ślad

Data: 2010-03-20 13:14:38
Autor: u2
Trwały ślad
... czyli memuary Albina Siwaka :

http://www.wicipolskie.org/index.php?option=com_content&task=view&id=3437&Itemid=56

"4 stycznia 1972 roku w Warszawie zebrał się Centralny Komitet Żydów w
Polsce. Mam wykaz nazwisk i tematy tam omawiane. Chodzi o to, żeby
polską gospodarkę uzależnić i firm i finansjery żydowskiej w taki
sposób, by po kilku latach Żydzi mieli decydujący wpływ na to, co się
dzieje w Polsce. Wtedy, gdy otrzymałem te materiały nie byłem jeszcze
politykiem ogarniającym swą wiedzą tę dziedzinę życia i polityki i
dlatego nie zwróciłem większej uwagi na te sprawy. Jeśli poruszano temat
Żydów, uważałem, że to Polacy “przeginają” niepotrzebnie temat.

Absorbowały mnie sprawy związków zawodowych, problemy budownictwa i
praca mojej brygady. Dlatego nie analizowałem informacji otrzymanej od
przyjaciela i nie przywiązywałem dużej wagi do tego tematu. Ten jednak
dał mi kolejną notatkę, z której wynikało, że 4 marca 1972 roku ponownie
zwołano Centralny Komitet Żydów w Polsce. W czasie tego spotkania
zajmowano się osobami narodowości polskiej, zajmującymi kluczowe
stanowiska w administracji państwowej, partyjnej i wojskowej.

Najogólniej rzecz biorąc Żydzi podzielili ludzi sprawujących władzę na
swoich i obcych. Postanowiono odsuwać od władzy i z życia społecznego
ludzi nieżyczliwych Żydom. Nadal jednak dość chłodno odnosiłem się to
tych wiadomości. Poważnie zainteresowałem się sprawą dopiero po
otrzymaniu kolejnej informacji mówiącej o nadzwyczajnym posiedzeniu
prezydium Centralnego Komitetu Żydów, w dniu 11 czerwca 1978 roku, w
którym zasiadały osoby, które jednocześnie pełniły wysokie funkcje w
polskim rządzie i w Biurze Politycznym PZPR. Rozpatrywano tam sprawę
podwyżek cen na artykuły żywnościowe, w tym mięsne aż o 80%. W czasie
obrad tego żydowskiego prezydium padły tam słowa: “Trzeba potrząsnąć
drzewem, żeby spadły zepsute owoce”. Tymi “zepsutymi owocami”, które
chciano strząsnąć z drzewa mieli być Gierek i Jaroszewicz.

Wytypowane zostały zakłady, w których dojdzie do rozruchów, a więc
będzie to “Ursus” i radomski “Walter” oraz “Naftoremont”. Oszołomiony tą
informacją z początku nie mogłem uwierzyć, że możliwe jest takie
manipulowanie załogami robotniczymi. Jednak po dwóch dniach słyszę w
Sejmie jak Premier Jaroszewicz mówi: Mięso i jego przetwory zdrożeją o
69%, a drób o 300%, oraz, że towarzysz Pierwszy Sekretarz Edward Gierek
popiera te podwyżki."

Trwały ślad