"Trwaj u boku pijaka"

Data: 2017-06-13 21:59:56
Autor: prezydent San Escobar
"Trwaj u boku pijaka"
"Trwaj u boku pijaka albo z dziećmi zdechniesz z głodu na ulicy". Ministerstwo
wyrzuci matki ze schronisk?

Ministerstwo zaleca, by do schronisk nie przyjmować matek z dziećmi - to GDZIE
się mają podziać? Zamiast realnej pomocy, kobiety muszą zmierzyć się z
kolejnymi problemami.

Ministerstwo zakazuje przyjmowania matek z dziećmi w ramach pomocy bezdomnym,
sugerując, że takie kobiety muszą znaleźć schronienie w domach samotnej matki.
Niestety jest to jednak niewykonalne, gdyż takich domów jest w Polsce 22, a
bezdomnych dzieci 1,2 tys.

Przepisy się nie zmieniły, tylko interpretatorzy

Prezes Wilczek w rozmowie z Wyborczą przyznaje, że zamieszanie wokół schronisk
może być związane z chęcią ukrycia rzeczywistych danych o liczbie bezdomnych w
Polsce. Kobiety przebywające w domach dla samotnych matek nie są bowiem
wliczane w statystykach jako bezdomne, więc jak mniemamy przesunięcie ich ze
schronisk do takich placówek, wykazałoby spory sukces w walce z bezdomnością w
Polsce.

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

"Trwaj u boku pijaka"