Trwała impregnacja sakw z Cordury

Data: 2011-05-25 06:38:28
Autor: Michał Wolff
Trwała impregnacja sakw z Cordury
On 25 Maj, 15:27, "#:-) gps" <gpsgps...@poczta.onet.pl> wrote:

Nowych nie chce kupować, bo nie znalazłem modelu, żeby
1. był zrobiony z materiału typu Ortlieb/Vaude/Crosso-Dry (łatwo
zmywalny i wodoszczelny)
2. posiadał klapę jak Crosso Expert
3. miał kieszenie zewnętrzne typu Crosso Expert.
4. miał wygodne zaczepy w stylu Ortlieb/Vaude

Jest taki model Ortlieb Bike-Packer Plus:
http://ortlieb.de/index_black.php

Plus to model droższy, ale ma od razu kieszeń w zestawie; model
klasyczny Bike-Packer ma natomiast możliwość dokupienia zewnętrznych
kieszeni.

W impregnację starych sakw nie ma sensu się bawić, będzie to skuteczne
bardzo krótko (lub wcale), jeśli już - to kupić duży dry-bag do środka
(waży niecałe 100g)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-05-25 06:40:17
Autor: Michał Wolff
On 25 Maj, 15:38, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:

http://ortlieb.de/index_black.php

Link nie działa, trzeba sobie samemu wyszukać tą sakwę na stronie
Ortlieba

--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-05-25 16:10:47
Autor: #:-) gps
W dniu 2011-05-25 15:40, Michał Wolff pisze:
[...]

Tak, Michale, znam ten model, ale on ma kieszeń z boku, a nie z tyłu. Można by kupić model Ortlieb Bike-Packer Classic i dokupić kieszenie zewnętrzne (2 x 3,5 litry pojemności), ale jakoś nie mogę się przekonać do dziurawienia sakw (nawet jeśli jest to metoda opracowana przez Ortlieba).

No i Crosso Expert to jednak pojemność 60 litrów (kontra 40 Ortlieba).

#:-)
gps

Data: 2011-05-25 09:42:01
Autor: Michał Wolff
Trwała impregnacja sakw z Cordury
On 25 Maj, 16:10, "#:-) gps" <gpsgps...@poczta.onet.pl> wrote:

Tak, Michale, znam ten model, ale on ma kiesze z boku, a nie z ty u.
Mo na by kupi model Ortlieb Bike-Packer Classic i dokupi kieszenie
zewn trzne (2 x 3,5 litry pojemno ci), ale jako nie mog si przekona
do dziurawienia sakw (nawet je li jest to metoda opracowana przez Ortlieba).

No to powiedz wprost, że tylko Experty Cię interesują, a nie
marudzisz, że nie ma innych sakw - bo inne są. Co to za różnica czy
kieszenie są z boku czy z tyłu? W nowej serii Crosso - kieszenie są
rozwiązane tragiczne, patent Ortlieba jest sprawdzony. Ja używam
kieszeni zewnętrznych Ortlieba od długich lat - i nie ma żadnych
minusów. Sakwy dziurawisz jeden raz, śrubę niejako wkręcasz w "gwint"
z materiału sakwy, nic się dalej nie rozdziera, ani nie przecieka.

No i Crosso Expert to jednak pojemno 60 litr w (kontra 40 Ortlieba).

To są parametry katalogowe, rzeczywistą różnicę trzeba by zmierzyć, bo
każdy producent inaczej to liczy (różna ilość rolowań itd.). Ostatnio
porównywaliśmy z kolegą Crosso Dry i Ortlieba i wcale to nie wyglądało
jak 2/3 do 1. A poza tym mniejsze sakwy się przydają, niejako zmuszają
do ograniczenia ekwipunku, jak tak spojrzę ile niepotrzebnych rzeczy
woziłem jeszcze parę lat temu - to aż mi się wierzyć nie chce. A Ty i
tak jeździsz z przednimi sakwami i jeszcze worem, to jest przestrzeń
ładunkowa ogromna.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-05-26 10:13:26
Autor: #:-) gps
Trwała impregnacja sakw z Cordury

No to powiedz wprost, że tylko Experty Cię interesują, a nie
marudzisz, że nie ma innych sakw - bo inne są. Co to za różnica czy
[...]
z materiału sakwy, nic się dalej nie rozdziera, ani nie przecieka.

No więc wprost: Corsso Expert mają mz niezaprzeczalne zalety
- pakowność; moja krzywa przyswajania wiedzy o tym, jak się zapakować na lekko jest baaardzo płaska :-D
- klapa - szybkie i bardzo wygodne pakowanie na podorędziu np. kurtki, wody itp.; jest to dla mnie _bardzo_ istotny element sakwy, te u Ortlieba to bardziej przykrywki zabezpieczające przed wodą niż, dodatkowo, element pakowności
- pakowne kieszenie - to że są z tyłu i nadszyte na sakwy jest mz znacznie lepszą koncepcją (nie wiem, jak się spisują te przyczepiane na paski, czy aby się np. nie merdają) - 1. wypchanie sakw nie zmniejsza ich objętości, 2. te boczne u Ortlieba Bike-Packer Plus sprawiają wrażenie jakby po wypchaniu sakw robiły się ciasnymi kieszeniami, no i sądzę, że cokolwiek odstaje na bok to gorzej, bo łatwiej zaczepić w trakcie jazdy i przeciąć/odpruć; te naszyte/naczepione/przyśrubowane dają komfortowy dostęp do niezbędników np. naprawczych, toaletowych lub oświetlenia

Na dodatek moje Experty nie mają stalowych haków tylko plastikowe blokowane zaczepy Rixen&Kaul twist (miałem szczęście, w Polsce jest chyba tylko kilka sztuk takich Crosso), zalety tego systemu są oczywiste: możliwość wygodnej regulacji rozstawu, no i blokada zaczepów u góry poprzez przekręcenie dinksa (czyli są w tym względzie ortliebo-podobne).

Dla mnie zasadnicze wady Crosso to:
- chłonięcie brudu i wody przez Cordurę [i to główna przyczyna mojego postu], żeby je odczyścić muszę zapieprzyć całą łazienkę po sufit piorąc materiał szczotami i gąbkami, a i w dłuższej trasie po czasie brzydzę się ich dotykać tak lepkie od brudu się robią
- mam jeszcze starą wersję z nieprzemakalnymi wkładami na rzepy, zdarza się, że czymś je przekłuję, ale też nietrudno je jakąś taśmą i klejem uszczelnić (każdą sakwę da się przebić niedokładnie zabezpieczonymi kluczami lub t.p.), jednak takie wkłady to nie był najlepszy pomysł

Pytałem w Crosso czy uszyliby mi wersję Dry (materiał) tak jak Experty (krój, klapa, kieszenie). Odpowiedź nie była negatywna, tylko trudno było dogadać się co do terminu (zrobiliby, ale po sezonie) i ceny (bo zamówienie indywidualne), a i cena pewnie wtedy stałaby się ortliebowska, więc nie drążyłem kwestii.

[...]

No właśnie, jakże by się przydało zrobić solidne porównanie dajmy na to:
- Ortliebów
- Vaude
- Crosso
- inne popularne
pod kątem pojemności/wodoodporności/wagi/ceny/icotmajeszcze.
Może istotnie pewne mity i przeświadczenia by 'pękły'.
Nie mam raczej złudzeń, że pod kątem trwałości i systemu nośnego Ortlieb wszystkie kasuje.

#:-)
gps

Trwała impregnacja sakw z Cordury