Trwała impregnacja sakw z Cordury

Data: 2011-05-25 15:47:21
Autor: geos
Trwała impregnacja sakw z Cordury
#:-) gps wrote:

Czy znacie środki, które na trwałe zaimpregnowałyby te sakwy i sprawiłyby, że można by je polać ze szlaucha i po prostu spłukać (coś w stylu sakw Crosso Dry).

nie do końca to, ale zerknij tutaj, może Cię zainspiruje, u mnie torba trzyma się dzielnie:

http://forum.speleo.pl/read.php?4,10420,13734#msg-13734

pozdrawiam,
geos

Data: 2011-05-25 23:12:57
Autor: #:-) gps
W dniu 2011-05-25 15:47, geos pisze:
#:-) gps wrote:

[...]

Jaka jest wydajność roztworu?
Jak sądzisz, na jedną sakwę, ile trzeba tubek silikonu (po 310 ml)?
Jak bardzo i jak długo śmierdzi ta mikstura zanim wywietrzeje?
Jaki jest materiał po nałożeniu, czy ma tę dziwną lepkość silikonu?
Czy materiał jest sztywniejszy, cięższy?

#:-)
gps

Data: 2011-05-25 23:38:39
Autor: geos
#:-) gps wrote:
Jaka jest wydajność roztworu?
Jak sądzisz, na jedną sakwę, ile trzeba tubek silikonu (po 310 ml)?

IMHO niezła. zużyłem 1/3 tuby silikonu + benzyna i jeszcze zostało. szacuję objętość jednorazowo impregnowanego materiału na równoważną 1/2..2/3 dużej sakwy. nakładałem pędzlem kilka warstw z zewnątrz, nie pamiętam czy dwie czy trzy. ważne, aby roztwór dobrze penetrował włókna, aby nie był zbyt gęsty ale też niezbyt rzadki. wchłanialność badałem na próbce materiału, rozcieńczałem "na oko". lepiej powtórzyć zabieg niż mieć "gluty" lub zacieki silikonu. sądzę, że spokojnie jedną tubą za cirka 11PLN oblecisz komplet sakw.

Jak bardzo i jak długo śmierdzi ta mikstura zanim wywietrzeje?

nie wąchałem specjalnie, może kilka godzin. ważne, aby silikon był bezzapachowy, neutralny i benzyna ekstrakcyjna (nie lakowa). użyłem tego wymienionego przez autora soudala ale teraz użyłbym pod kolor (rownież neutralnego).

Jaki jest materiał po nałożeniu, czy ma tę dziwną lepkość silikonu?

nie. materiał u mnie ładnie nasiąkł miksturą, zwietrzał a później to już tak jak z silikonem: wilgoć z powietrza załatwiała sprawę. chyba poczekałem dobę zanim przeprowadziłem próbę pod prysznicem, ale prawdopodobnie trzeba poczekać trochę dłużej aby było zgodnie ze sztuką.

Czy materiał jest sztywniejszy, cięższy?

w moim przypadku nie. materiał to cordura lub coś podobnego. stał się tylko śliski w dotyku. na zdjęciu wygląda jakby błyszczał, ale jest to efekt od lampy błyskowej, chociaż pod światło widać delikatną powłokę na włóknach.

pozdrawiam,
geos

Data: 2011-05-25 23:46:11
Autor: geos
Trwała impregnacja sakw z Cordury
i jeszcze jedno: wyczyściłem/wysuszyłem materiał przed nałożeniem tej mikstury.

pozdrawiam,
geos

Trwała impregnacja sakw z Cordury