Trwala zmiana adresu MAC w karcie zintegrowanej

Data: 2009-04-14 08:40:20
Autor: qwerty
Trwala zmiana adresu MAC w karcie zintegrowanej
Użytkownik "Seba" <bh@[antyspam]sih.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gs1akk$kop$1@inews.gazeta.pl...
Mam na plycie karte nForce 570 Ultra x2. Ma jakis dziwny adres MAC 60:50:40:30:20:10/11. Lacze dostarcza mi Aster i jego routery nie akceptuja tego adresu. Jak zmienic w sposob trwaly MAC na karcie?

Nie możesz zmienić w systemie?

Data: 2009-04-14 08:47:30
Autor: BETON

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gs1b4u$gnu$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Trwały to raczej nie zmienisz-
W sterowniku zazwyczaj za to jest taka mozliwość.

Data: 2009-04-14 08:59:01
Autor: Seba
BETON pisze:
[...]

W windows sie da w preferencjach, ale w apple trzeba za kazdym reboot zmianic z kosoli przez ifconfig.

Trwały to raczej nie zmienisz-
W sterowniku zazwyczaj za to jest taka mozliwość.
Jeszcze ze 100 lat :)) temu do zewnatrznych kart sieciowych byly dodawana na dyskietkach drivery i programy diagnostyczne. Wlasnie przy ich pomocy mozna bylo zmieniac MAC.

Data: 2009-04-14 08:19:33
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <gs1c7l$qug$1@inews.gazeta.pl>, Seba napisał(a):

W windows sie da w preferencjach, ale w apple trzeba za kazdym reboot zmianic z kosoli przez ifconfig.

A gdzie napisałeś wcześniej, że to mak? No to pytaj na ich grupach/forach.
Jeśli to jakiś 10.x, to bez problemu da się to zrobić. Ale to nie temat
na tą grupę.

Jacek

Data: 2009-04-14 12:09:58
Autor: Robbo

Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w wiadomości news:slrngu8hmh.tjm.jacek_kalnntp.dyski.one.pl...
[...]

Najwyrazniej dlatego napisal na grupe sprzetowa - "trwala" zmiana, czyli w domyśle sprzętowa i niezalezna od systemu. Pytanie ma sens.
A ze mozna to zrobic programowo to inna bajka, i jak widac, przysparza problemow np. na Macu :-)

--
rb

Data: 2009-04-14 16:11:28
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <gs1o1n$kl1$1@nemesis.news.neostrada.pl>, Robbo napisał(a):

[...]

Dla mnie "trwała" (jak wynika to z poprzedniej wypowiedzi), to metoda,
w której nie trzeba za każdym razem zmieniać tego _ręcznie_.
Tj. restartujesz system i przed nawiązaniem połączenia, system już zna
prawidłowy MAC adres.

A to da się jak najbardziej (i banalnie prosto) zmienić w sposób systemowy,
bez znaczenia, czy jest to najnowsza karta Gbit, stara setka, czy karta bezprzewodowa (swoją drogą to nigdzie nie wyczytałem, że autorowi chodzi o kartę zintegrowaną na płycie głównej).

Dlatego nadal (tym razem już poparte argumentami), uważam, że najszybciej
można to zrobić w sposób programowy, dopisując 1 linijkę do skryptu
startowego. Dopisanie 1 linijki zajmie kilka minut, a autor nadal
traci czas na szukanie sposobu na sprzętową zmianę adresu.
Na dodatek niektórzy proponują aktualizacje BIOSu, co może jeszcze bardziej zwiększyć ryzyko. Ale mają rację, bo niektóre BIOSy mają
taką funkcjonalność - a to grupa sprzętowa.

Jacek

Data: 2009-04-14 12:18:45
Autor: OMSON
Jacek Kalinski pisze:

A gdzie napisałeś wcześniej, że to mak? No to pytaj na ich grupach/forach.
Jeśli to jakiś 10.x, to bez problemu da się to zrobić. Ale to nie temat
na tą grupę.

Na tą grupę ponieważ zintegrowane sieciówki nForce_Ethernet maja możliwość ręcznego przypisania MAC z poziomu BIOS-u (przynajmniej wszystkie te, z którymi spotkałem sie dotychczas np na płytach Gigabyte).

Pzdr, OMSON

Data: 2009-04-14 22:35:59
Autor: DooMiniK
Seba wrote:
BETON pisze:
[...]

[...]

A kto broni skrypt do tego napisać, co robi to po uruchomieniu systemu? :)

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,

Trwala zmiana adresu MAC w karcie zintegrowanej