Trwale plyty DVD?

Data: 2009-08-28 12:41:07
Autor: kamil
Trwale plyty DVD?

"XYZ" <junk@mail.bin> wrote in message news:h77575$ela$1news.onet.pl...
Jakie odporne na starzenie plyty DVD-R(W) i DVD+R(W) polecacie? Czy trwalosc danych jest zalezna of formatu zapisu -/+?

Niesety licz sie z tym, ze cala kolekcja cyfrowych zdjec z pierwszych lat zycia dziecka, bedzie nadawala sie do wyrzucenia po kilku latach.

Najsensowniejsze wyjscie na wazne dane to tasma + naped + komputer ktory to obsluzy gdzies na strychu, bo za 20 lat i tak nie bedziesz miec do czego podlaczyc napedu.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-02 12:57:02
Autor: Wiktor S.
Trwale plyty DVD?
[...]

Jeśli komputer będzie leżał gdzieś na strychu zapomniany, to łatwo przegapić jakąś rewolucję i stracić łańcuch kompatybilności. Trzeba na bieżąco pilnować zmian i w miarę potrzeby kolekcjonować różne przejściówki (np. ATA-SATA) póki trwa okres przejściowy i póki są dostępne.

--
Azarien

Data: 2009-09-02 15:17:30
Autor: Tiber
Trwale plyty DVD?
Silly, silly Wiktor S. nabazgrału:

[...]

Albo na bieżąco przenosić na aktualnie stosowane nośniki: taka zwykła płyta Blu-ray mieści zawartość prawie siedemnastu tysięcy dyskietek 3,5 cala.

--
tbr

Data: 2009-09-02 15:28:25
Autor: kamil
Trwale plyty DVD?

"Tiber" <pra_anime@poczta.onet.pl> wrote in message news:h7lr9d$pe0$1news.onet.pl...
[...]

Wiem, ale to po prostu upierdliwa upierdliwosc. Rozwoj technologii ma zycie ulatwic, a nie zmuszac mnie do backupowania backupow i weryfikowania dwa razy do roku. Jestem moze i starej daty, ale slajdy ktore ojciec robil leza na strychu juz kilkadziesiat lat i raz na 10 ktos je wyciagnie przy okazji zjazdu rodzinnego.

A ja bede mogl co najwyzej zrobic przepraszajaca mine, kiedy dorosla corka poprosi o pamiatki z dziecinstwa, bo plyta Blue-Green-Day ktora nagram w 2011 roku w 2015 juz sie odczytac nie da.

Pozdrawiam
Kamil

Trwale plyty DVD?