Trwalosc Shimano...

Data: 2013-11-14 11:17:32
Autor: AZ
Trwalosc Shimano...
W sumie to moj pierwszy rower gdzie mam 3x9 ale czegos takiego to sie
nie spodziewalem.

<http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1441418_466762296768125_104228303_n.jpg>

Lancuch kupiony tydzien temu zalozony razem z nowa korba i kaseta - zrobione ledwo 180 km po lesie i wcale nie w jakims blocie. Zenada...

--
Artur

Data: 2013-11-14 03:57:28
Autor: tadeklodz
Trwalosc Shimano...
W dniu czwartek, 14 listopada 2013 12:17:32 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
[...]

dlatego ja zacząłem jeździć na C9 Campagnolo. do tej pory zakładałem 7701 i wytrzymywał 2-2,5 tys km

Data: 2013-11-14 12:00:19
Autor: AZ
Trwalosc Shimano...
On 2013-11-14, tadeklodz@poczta.onet.pl <tadeklodz@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Faktycznie jest roznica? Koledze 7701 skonczyl sie po tysiacu a w miedzyczasie
sie jeszcze zerwal :-)

--
Artur

Data: 2013-11-14 13:03:01
Autor: cytawa
Trwalosc Shimano...
AZ pisze:

Lancuch kupiony tydzien temu zalozony razem z nowa korba i kaseta -
zrobione ledwo 180 km po lesie i wcale nie w jakims blocie.

Jesli masz suwmiarke to zmierz 10 ogniw.
Albo konktretnie:
1. ustaw na suwmiarce 13 cm.
2. wloz miedzy ogniwa "wasy zewnetrzne" (te mniejsze)
3. Rozciagnij ile sie da i odczytaj wynik. Nowy lancuch ma 132.3 mm do   133 mm jest jak nowy, Ja wymieniam przy 134.

Jakos mi sie nie chce wierzyc, zeby ten lancuch juz sie zuzyl.

Jan Cytawa

Data: 2013-11-14 12:47:44
Autor: AZ
Trwalosc Shimano...
On 2013-11-14, cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
[...]

No to dzisiaj zmierze. Miarka jest kolegi ale specjalnie sprawdzilem na nowym
lancuchu i nie wchodzila wcale, teraz wchodzi cala. Na 0,1mm troche mniej.
Tez mi sie nie chce wierzyc bo przeciez nie bede lancucha zmienial co tydzien.

--
Artur

Data: 2013-11-14 14:06:26
Autor: bans
Trwalosc Shimano...
W dniu 2013-11-14 13:47, AZ pisze:

Tez mi sie nie chce wierzyc bo przeciez nie bede lancucha zmienial co tydzien.

Może biorą stare, myją i takie sprzedają? ;)

--
bans

Data: 2013-11-14 14:39:53
Autor: piecia aka dracorp
Trwalosc Shimano...
Dnia Thu, 14 Nov 2013 03:57:28 -0800, tadeklodz napisał(a):

dlatego ja zacząłem jeździć na C9 Campagnolo. do tej pory zakładałem
7701 i wytrzymywał 2-2,5 tys km
Ja campę używam w szosie ale ostatnio shimano powoli mnie zniechęca i też się zastanawiałem czy nie zacząć kupować łańcuchów campy.

Na razie czekam na całkowitą dewastację napędu.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-11-14 20:31:57
Autor: Piotr Kosewski
Trwalosc Shimano...
On 2013-11-14 12:17, AZ wrote:
[...]

Kupiony nowy w oryginalnym pudełku czy Pan Ryszard w przydrożnym
serwisie Ci wymieniał...?

Wyjaśnienia są zasadniczo 2:
1) Łańcuch nie jest nowy.
2) Łańcuch jest wadliwy. Nawet w czymś tak prostym zdarzają się wadliwe
sztuki. Nawet jeśli to jest 1 / 1 mln, to na kogoś musi paść. Padło na
Ciebie :).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-11-14 13:46:49
Autor: artur.zabronski
Trwalosc Shimano...
Nowy w oryginalnym pudelku i foli. Wymieniam sam bo nie ufam serwisom ani rowerowym ani motocyklowym ani samochodowym :-) Odroznilbym używany łańcuch. No zobaczymy, wymienię na nowy. Aha - smaruje Zefalem na różne warunki przed każda jazda. --
Artur

Data: 2013-11-15 08:33:54
Autor: ToMasz
Trwalosc Shimano...
W dniu 14.11.2013 12:17, AZ pisze:
[...]

1- Trzeba było zostać na 3x8!
2- nowy był?
3 jaki to jest łańcuch? jak nie wiesz to zrób lepsze zdjęcie ogniwa i zmierz suwmiarką szerokość
ToMasz
Ps jak zmierzysz suwmiarką, tak jak koledzy radzili, to porównamy z naszymi łańcuchami

Data: 2013-11-15 08:13:09
Autor: AZ
Trwalosc Shimano...
On 2013-11-15, ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:
[...]

Wracalem do rowerowania po dluzszym czasie wiec nie mialem o tym pojecia,
poza tym z wyzszych grup chyba nie ma juz 3x8.

2- nowy był?

Tak.

3 jaki to jest łańcuch? jak nie wiesz to zrób lepsze zdjęcie ogniwa i zmierz suwmiarką szerokość

HG53 ale czytalem ze od HG73/93 odroznia go tylko wykonczenie plytek a
sworznie i rolki zostaja te same.

--
Artur

Data: 2013-11-15 02:23:56
Autor: Ignac
Trwalosc Shimano...
W dniu piątek, 15 listopada 2013 09:13:09 UTC+1 użytkownik AZ napisał:

> [...]

Reklamowałbym-zwrot tego badziewia,na nim w ogóle nie widać(na oko)
żadnej obróbki cieplnej(utwardzania czegokolwiek),bo jego kolor to
czysta stal,ponadto,kupuję łańcuchy ze sworzniami pełnymi.
Nie robią obróbki cieplnej,bo kaszty i szybciej się zużywa i o to
właśnie marketingowi chodzi.
Tam gdzie kupiłeś pokaż im to foto,lub pojedź niech sami sobie sprawdzą.

Data: 2013-11-15 10:29:50
Autor: AZ
Trwalosc Shimano...
On 2013-11-15, Ignac <smak870221@gmail.com> wrote:

Reklamowałbym-zwrot tego badziewia,na nim w ogóle nie widać(na oko)
Ĺźadnej obrĂłbki cieplnej(utwardzania czegokolwiek),bo jego kolor to
czysta stal,ponadto,kupuję łańcuchy ze sworzniami pełnymi.
Nie robią obróbki cieplnej,bo kaszty i szybciej się zużywa i o to
właśnie marketingowi chodzi.
Tam gdzie kupiłeś pokaĹź im to foto,lub pojedĹş niech sami sobie sprawdzą.
No bo HG53 nie ma wykonczenia niklem czy chromem ale mi to tam nie przeszkadza bo myje i smaruje lancuch dosc czesto. Sworznie sa pelne.

--
Artur

Data: 2013-11-15 07:44:03
Autor: Ignac
Trwalosc Shimano...
W dniu piątek, 15 listopada 2013 11:29:50 UTC+1 użytkownik AZ napisał:

No bo HG53 nie ma wykonczenia niklem czy chromem

To o czym mówisz nie ma nic wspólnego z obróbką cieplną

Sworznie sa pelne.

Pod otworami zewnętrznych blaszek-ogniw akurat są puste wgłębienia.
No ale,po co te całe gorzkie żale,mierzenie wydłużenia łańcucha,
jak dalej nie masz zamiaru nic z tym zrobić-co najmniej dziwna jesteś
mężczyzna:-)
Mamy się tylko jak Ty zdziwić,to ok.,ale to jest mało konstruktywne rozwiązanie problemu.

Data: 2013-11-15 15:49:44
Autor: AZ
Trwalosc Shimano...
On 2013-11-15, Ignac <smak870221@gmail.com> wrote:
No bo HG53 nie ma wykonczenia niklem czy chromem

To o czym mówisz nie ma nic wspólnego z obróbką cieplną

Ale jaki powinien byc po obrobce? Czarny?

[...]

Ale co mam zrobic? Jak udowodnie, ze zrobilem na tym lancuchu niewiele
kilometrow? No i o co sie klocic skoro producent nie daje gwarancji
na przebieg? :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-15 12:55:49
Autor: Ignac
Trwalosc Shimano...
W dniu piątek, 15 listopada 2013 16:49:44 UTC+1 użytkownik AZ napisał:

Ale co mam zrobic?

1-Załamać ręce w geście rozpaczy;)
2-kupić nowy;)

Jak udowodnie, ze zrobilem na tym lancuchu niewiele kilometrow?

Po pierwsze masz go tydzień,po drugie,jest nowy-wystarczy zmierzyć dodatkowo średnicę rolek,naciągnął się ponad przeciętnie,
jeśli w takim tempie będzie się nacągał to niedługo wymienisz kasetę i korby,marketing na to czeka.
Powinien być czarny lub brązowy w zależności w czym jego elementy
chłodzone były po obróbce cieplnej.
Wciąż mało argumentów?

Data: 2013-11-15 22:10:16
Autor: live_evil
Trwalosc Shimano...
On 15.11.2013 21:55, Ignac wrote:
[...]

Po pierwsze masz go tydzień,

Mógł w tym czasie RAAM przejechać :P

--
live_evil

Data: 2013-11-16 08:53:44
Autor: Ignac
Trwalosc Shimano...
W dniu piątek, 15 listopada 2013 22:10:16 UTC+1 użytkownik live_evil napisał:
On 15.11.2013 21:55, Ignac wrote:

> Po pierwsze masz go tydzień,

Mógł w tym czasie RAAM przejechać :P

Lub tylko holował teściową na tragaczu po podwórku,ale za to w kółko,
albo wyciągał byczka Fernando ze stajni,bo się bydle zaparło i nie chciało
wyleźć :)
Rzeczywiście,gwarancja tego nie obejmuje!

Data: 2013-11-15 22:31:42
Autor: Piotr Kosewski
Trwalosc Shimano...
On 2013-11-15 21:55, Ignac wrote:
Powinien być czarny lub brązowy w zależności w czym jego elementy
chłodzone były po obróbce cieplnej.
Wciąż mało argumentów?

No skoro tak twierdzisz, to wszystko jest OK. Najwyraźniej Shimano
wszystkie łańcuchy sprzedaje "niedorobione", bo według oficjalnego
katalogu HG-53 jest właśnie szaro-brązowy.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-11-15 20:04:23
Autor: Piotr Kosewski
Trwalosc Shimano...
On 2013-11-15 11:23, Ignac wrote:
Reklamowałbym-zwrot tego badziewia,na nim w ogóle nie widać(na oko)
żadnej obróbki cieplnej(utwardzania czegokolwiek),bo jego kolor to

Nie no bez przesady. Łańcuch powstaje hurtem (np. tona ogniw) i potem
jest spinany. Obróbka cieplna to jeden z przystanków na linii
produkcyjnej i nie da się jej przegapić :P. Poza tym takie nieobrobione
ogniwa mogłyby nawet nie wytrzymać spinania. A kolor HG53 jest taki,
jak na fotce (jeżdżę na nich od lat, wymieniam co 3-4kkm).

Pewnie warto byłoby tym miernikiem (skoro już jest pod ręką) sprawdzić
jeszcze w kilku miejscach. Może problemem jest tylko kilka ogniw.
A jeśli jest cały za długi, to albo był używany albo maszynka wyrzuciła
całą partię niewymiarowych ogniw, czyli pewnie poszedł tego w świat
cały kontener :).

I tak: Polska wciąż jest krajem, do którego wysyła się towar niższej
kategorii. W fabryce prawie na pewno zauważyli problem. Gdyby takie
łańcuchy trafiły do rowerów marketowych, to nikt by nie zauważył :P.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-11-15 14:01:46
Autor: artur.zabronski
Trwalosc Shimano...
Sprawdzałem, było to samo. Używany nie był bo był zapakowany i w smarze tak jak zawsze. Mierzony suwmiarka od rolki do rolki ma 133.1mm, zdjęty jeden z szosy po 1500km ma 123.7mm jezdzony na uzywanej kasecie/korbie Dura-Ace. No chyba ze w terenie łańcuch zużywa się 10x szybciej :-)

Data: 2013-11-15 14:01:46
Autor: artur.zabronski
Trwalosc Shimano...

Data: 2013-11-15 11:18:40
Autor: qrt
Trwalosc Shimano...
Dnia Thu, 14 Nov 2013 11:17:32 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

[...]

raczej jakiegoś niefarta miałeś albo co. Takie rzeczy to jednak nie sa na
porządku dziennym. Może przeoczyłeś jedno 0 na liczniku?
Nie dłuzyła ci sie ta wycieczka jakoś bardziej? :)

Data: 2013-11-15 10:28:06
Autor: AZ
Trwalosc Shimano...
On 2013-11-15, qrt <m@il.jakis> wrote:
[...]

Nie :-) Zmienialem caly naped tydzien temu i specjalnie spojrzalem na licznik
i zapisalem, wpadl kolega z miarka to z ciekawosci chcialem zobaczyc jak mocno
zuzyl sie lancuch po tych paru kilometrach i sie lekko zdziwilem :-)

--
Artur

Data: 2013-11-16 19:50:13
Autor: Jacek
Trwalosc Shimano...
W dniu 2013-11-14 12:17, AZ pisze:
Lancuch kupiony tydzien temu zalozony razem z nowa korba i kaseta -
zrobione ledwo 180 km po lesie i wcale nie w jakims blocie.

Ja mam łańcuch KMC X9 XSP i po przejechaniu ponad 3000 km (99% szosa)
mam wymiar 10 ogniw 133,0 - 133,1 mm. Z tego, co czytam, to mój łańcuch to żadne cudo.
Aha smaruję go motocyklowym "Chain lube" w sprayu.
Jacek

Trwalosc Shimano...