Trwa?o?? gwintu w korbie a peda?y SPD

Data: 2014-02-28 02:04:44
Autor: JDX
Trwa?o?? gwintu w korbie a peda?y SPD
Mam korbę Alivio FC-M411 i na nadchodzący sezon planuję kupić do mojego
trekkinga pedały PD-M540. Problem w tym, że jeżdżę głównie po mieście -
pod względem częstotliwości wyjazdów, niekoniecznie pod względem
przejechanych kilometrów. Pedały byłyby mi potrzebne na weekendy. I tak
się zastanawiam jak długo przeżyją aluminiowe gwinty w mojej korbie
jeśli będę wkręcał pedały SPD na weekend, a na koniec weekendu wkręcał
moje dotychczasowe platformy.

Inną opcją jest zakup pedałów SPD z platformami, np. PD-M545
(dwustronne) lub PD-A539 (jednostronne). Tyle tylko, że jestem wyznawcą
starej i wielokrotnie sprawdzonej zasady mówiącej, że "rzeczy
uniwersalne są do dupy". A może jednak jestem w błędzie i te dwa w/w
modele dobrze sprawdzają się w jeździe zarówno ze zwykłymi butami jak i SPD?

Data: 2014-02-28 00:22:12
Autor: WS
W dniu piątek, 28 lutego 2014 02:04:44 UTC+1 użytkownik JDX napisał:

Inną opcją jest zakup pedałów SPD z platformami, np. PD-M545
(dwustronne) lub PD-A539 (jednostronne).

Jest jeszcze wiecej opcji
Ja mam nakladki SHIMANO SM-PD22, ale nie chcialo mi sie ich co chwile zaladac ;), wiec zostawiam zwykle buty w pracy + jezdze w SPD

WS

Data: 2014-02-28 10:33:43
Autor: JDX
On 2014-02-28 09:22, WS wrote:
[...]
Jest jeszcze wiecej opcji Ja mam nakladki SHIMANO SM-PD22, ale nie
chcialo mi sie ich co chwile zaladac ;), wiec zostawiam zwykle buty w
pracy + jezdze w SPD
Tak, widziałem te nakładki i nawet rozważam ich zakup w komplecie z
PD-M540, ale jednak wydają się mi być gorszym rozwiązaniem do jazdy
codziennej od pedałów uniwersalnych. Dlatego nawet o nich nie
wspominałem w moim pierwszym poście.

Data: 2014-03-04 04:45:39
Autor: rmikke
W dniu piątek, 28 lutego 2014 09:22:12 UTC+1 użytkownik WS napisał:
> [...]

Ja mam nakladki SHIMANO SM-PD22, ale nie chcialo mi sie ich co chwile zaladac ;), wiec zostawiam zwykle buty w pracy + jezdze w SPD

Ja też po prostu stale jeżdżę w zatrzaskach. Buty mam takie, że
bez problemu można chodzić, co skwapliwie wykorzystuję na wszelkich
postojach (sklepy, inne takie po drodze), a w robocie mam buty na zmianę.

Data: 2014-02-28 06:46:49
Autor: PeJot
W dniu 2014-02-28 02:04, JDX pisze:
[...]

Chyba nikt tego nie praktykował, ale takie wkręcanie "w te i nazad" to marny pomysł.

[...]

Nie wiem jak powyższe, ale zastanowiłbym się nad 2 innymi opcjami.
1. PD-M 324 ( lub odpowiednik ). Przy okazjonalnym jeżdżeniu w SPD da się przyzwyczaić.
2. Inny rower na miasto, w cenie kilkuset złotych jako opcja zdecydowanie bardziej złodziejoodporna.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-02-28 07:27:58
Autor: mbut
W dniu 14-02-28 06:46, PeJot pisze:
[...]

Ja  osobiście czasami zmieniam pedały zatrzaskowe na zwykłe, z tym, że za każdym razem umyję  gwinty i nasmaruje towotem i jest OK

Data: 2014-02-28 07:37:35
Autor: piecia aka dracorp
Trwa??o??Ä? gwintu w korbie a peda??y SPD
Dnia 28.02.2014, JDX napisał lub napisała:
[...]
Ja kupiłem pedały PD-M324 a wcześniej używałem 540. Stare już za duże
luzy miały i były niepewne. A platformy w połączeniu z spd są dobrym
pomysłem. Aktulnie jednak nie szaleje rowerem w terenie więc nie wiem
jak się sprawdzą przy ostrzejszej jeździe.

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-02-28 08:01:57
Autor: cytawa
JDX pisze:

[...]

Mam jednostronne SPD w 3 rowerach i widze same zalety takiego rozwiazania. Jesli nie masz sportowych zapedow, to klasyczne podwojne kliki nie sa konieczne.

Jan Cytawa

Data: 2014-02-28 10:29:10
Autor: JDX
On 2014-02-28 08:01, cytawa wrote:
[...]
Mam jednostronne SPD w 3 rowerach i widze same zalety takiego rozwiazania.
A jakie masz modele? I jak ustawia się w nich platforma w stosunku do
gruntu? Do dołu, do góry, czy też jakoś pod kątem?

Jesli nie masz sportowych zapedow, to klasyczne podwojne kliki nie
sa konieczne.
Zdecydowanie nie mam. :-D

Data: 2014-02-28 12:41:58
Autor: cytawa
JDX pisze:

Mam jednostronne SPD w 3 rowerach i widze same zalety takiego
rozwiazania.
A jakie masz modele? I jak ustawia się w nich platforma w stosunku do
gruntu? Do dołu, do góry, czy też jakoś pod kątem?

Jakos pod katem ale strona SPD bardziej do gory. Naprawde nie ma problemu by szybko ustawic sobie pedal ta strona, ktora jest potrzebna. Normalnie jezdze wpiety ale gdy np. jade piaszczysta droga lub trudna technicznie szybko przechodze na "niewpietosc". Zdarzalo mi sie w trybie awaryjnym przeskakiwac przez kierownice, gdy na stromym zjezdzie tracilem rownowage. Nie bardzo sobie wtedy wyobrazam, jak mozna byc wpietym.

Nie wiem dokladnie jakie mam modele. Jedne to jakies WPD, inne SPD wszystkie w cenie ponad 100 zl. Jakies inne kupowalem tanio na Allegro juz uzywane.

Tak na oko to cos kolo tego:

http://allegro.pl/pedaly-spd-wellgo-wpd-95b-jednostronne-mtb-cross-i4004498531.html

tylko starszy model. Pierwsze kupilem w 1998 roku i do tej pory mam je w mocnym uzywaniu.

Jan Cytawa

Data: 2014-02-28 13:02:43
Autor: PeJot
On 2014-02-28 08:01, cytawa wrote:
[...]
Mam jednostronne SPD w 3 rowerach i widze same zalety takiego
rozwiazania.
A jakie masz modele? I jak ustawia się w nich platforma w stosunku do
gruntu? Do dołu, do góry, czy też jakoś pod kątem?

Używałem PD-M 323, stary, bardzo ciężki model. Ustawiał się on niezbyt dokładnie SPD do góry. Po dołożeniu nosków i pasków ustawiał się on bardziej radykalnie SPD do góry, za to bardziej upośledzona była funkcja zwykłego pedału.

Shimano oferuje platformy do przypinania do SPD. Tyle że one są z polipropylenu i wyglądają tak, jakby służyły wyłącznie do tego by nowo zakupionym rowerem z SPD dojechać do domu w zwykłych butach. Tym niemniej można by zrobić coś podobnego na wzór, ale z *metalową* ramką ( nawet z noskiem ) i metalowymi blokami. Takie cudo na pewno będzie się ustawiać platformą w dół, ramka mus mieć język do odwracania czubkiem buta.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-02-28 08:18:53
Autor: qrt
Dnia Fri, 28 Feb 2014 02:04:44 +0100, JDX napisał(a):

Inną opcją jest zakup pedałów SPD z platformami, np. PD-M545
(dwustronne) lub PD-A539 (jednostronne).

Jednostronne. Jechanie np w trampkach na pedałach gdzie blok sie wbija w
buta to srednia przyjemność.  Widze iż aktualnie jednstronnych spd z platformą jest całkiem sporo i mają
różne konstrukcje - wiec można by zwrócić uwagę jak są wyważone tak by sie
samoistnie obracały do takiej pozycji w jakiej bedziesz ich najczęsciej
używał.
Tyle tylko, że jestem wyznawcą
starej i wielokrotnie sprawdzonej zasady mówiącej, że "rzeczy
uniwersalne są do dupy".

a ja nie. Lubie np szwajcarskie scyzoryki,
I wcale nie uważam iż są do dupy  :)
A może jednak jestem w błędzie i te dwa w/w
modele dobrze sprawdzają się w jeździe zarówno ze zwykłymi butami jak i SPD?

jedyna niedogodnośc to taka iż przy wsiadaniu będziesz musiał obrócić pedał
na własciwą stonę. Z własnej praktyki wiem iż nie jest to uciążliwe.

Data: 2014-02-28 08:29:51
Autor: ikov
[...]

Od dwóch lat robię tak dość często - jadąc w tygodniu do pracy zakładam zwykłe platformy, coby w normalnych półbutach i dżinsach jechać, a gdy w weekend (lub w tygodniu) zdarzy mi się jakiś wyjazd dla przyjemności, to zakładam spd. Może stwierdzenie "dość często" jest na wyrost, bo z małym dzieckiem w domu ciężko z czasem na jeżdżenie rekreacyjne, ale zmieniam platformy na spd regularnie i żadnego problemu nie widzę, no chyba że się rano śpieszę do pracy i próbuję wkręcić lewy pedał w prawą korbę i na odwrót :)

Data: 2014-02-28 08:32:25
Autor: AZ
On 2014-02-28, JDX <jdx@onet.pl> wrote:
[...]

Jezeli nie bedziesz tego przykrecal metrowa rura to mysle, ze nie masz co
sie martwic. Ja aktualnie tak robie w goralu ktorym dojezdzam do roboty ;-)

[...]

No ja wlasnie PD-M545 zdejmuje po weekendzie ;-) Ciezko je nazwac uniwersalnymi, bo caly zatrzask wystaje ponad plaszczyzne wiec w zwyklych
butach sie wcale na nich tak super nie jezdzi. Do lasu sa super bo platforma
daje wiecej podparcia dla buta. No i zawsze mozesz te platformy po prostu
zdjac.

--
Artur

Data: 2014-02-28 10:39:22
Autor: JDX
On 2014-02-28 09:32, AZ wrote:
[...]
Jezeli nie bedziesz tego przykrecal metrowa rura to mysle, ze nie masz co
sie martwic. Ja aktualnie tak robie w goralu ktorym dojezdzam do roboty ;-)
No mam taki 30 centymetrowy klucz do pedałów. Dosyć "mocny" jest. :-)

No ja wlasnie PD-M545 zdejmuje po weekendzie ;-) Ciezko je nazwac uniwersalnymi, bo caly zatrzask wystaje ponad plaszczyzne wiec w zwyklych
butach sie wcale na nich tak super nie jezdzi.
A to jest istotna informacja ponieważ na zdjęciach jakoś tego nie
zauważyłem. :-/

Data: 2014-02-28 09:55:45
Autor: AZ
On 2014-02-28, JDX <jdx@onet.pl> wrote:
[...]

No nie wiem jak mocno dokrecasz, ja przykrecam zwyklym plaskooczkowym z sila
pewnie kilkunastu Nm.

A to jest istotna informacja ponieważ na zdjęciach jakoś tego nie
zauważyłem. :-/

Ano, plus taki, ze platforma jest ruchoma wzgledem reszty ale w sportowych butach na tym slabo sie jezdzi, a jak jest mokro to robi sie troche
niebezpiecznie.

Mam tez M324 - dla mnie sie niestety nie nadaja, w lesie czesto nie ma czasu
na obracanie go strona do SPD, w miescie gdzie czesto sie zatrzymujesz to
szukanie wlasciwej strony robi sie irytujace. No i jezeli myslisz, ze zatrzymuja sie zawsze jedna strona do gory to jestes w bledzie, maja taki
ficzer ze zawsze sa odwrocone ta strona ktorej w tej chwili nie potrzebujesz.

--
Artur

Data: 2014-02-28 10:39:51
Autor: qrt
Dnia Fri, 28 Feb 2014 08:32:25 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

[...]

bo to nie sa turystyczno uniwersalne pedały a sprzęt do FR czy DH. Platforma jest po to by dać wieksze podparcie, a nie po to by dało sie w
nich wygodnie pocinać mając na nogach lakierki :)

Data: 2014-02-28 09:47:49
Autor: AZ
On 2014-02-28, qrt <m@il.jakis> wrote:
[...]

No toz wlasnie mowie. Plus taki ze lepsze od golych SPD ;-)

--
Artur

Data: 2014-02-28 08:51:45
Autor: twistedme
[...]

Mam takie coś praktycznie na stałe i sobie chwalę,

http://rowertour.com/allegro_zdjecia/pedaly/SM_PD22.jpg

jak jadę w klapkach do biedry, to rzeczywiście zawsze trzeba je przekręcić przy wsiadaniu, ale jak już napisano, nie jest to strasznie uciążliwe.

Trwa?o?? gwintu w korbie a peda?y SPD