Trwałość klocków

Data: 2010-11-07 21:13:06
Autor: Rafał VFR
Trwałość klocków
Przeglądam sobie ostatnio alledrogo w zakresie hamulców tarczowych i zastanawia mnie jedna rzecz:
piszą chłopaki że dorzucają klocki używane ale "spokojnie posłóżą jeszcze jeden sezon" (pis. ogyginalna).
A przeglądam allegro dlatego, że moje hayesy mx2 potrafią "zniknąć" klocki w ciągu tygodnia (fakt, muszą mieć do tego sprzyjające warunki - deszcz, dużo piachu - a tego miały np we wrześniu pod dostatkiem) a w ciągu tygodnia to ja nie przejeżdzam więcej niż 200 km (ot codzienne dojazdy  do pracy).

Ludzie pisza .... co im ślina na język przyniesie :-)
Generalnie trudno określić czym kto się kieruje pisząc, że wytrzyma jeszcze jeden sezon.
Chcesz wiedzieć w jakim stanie są klocki poprosoś o ich grubość, sprawdz ile mają nowe i ile mogą mieć min. gdy konieczna jest zmiana.

No i teraz pytanko: czy jeśli zmienie hamulce na jakieś z większymi klockami, twardszymi, bardziej zaczarowanymi to dam radę  przejechać więcej niż 1000 km na jednym komplecie?

No właśnie - to pytanie tak samo tajemne jak okręślenie długowieczności klocków.
W tym roku pierwszego dnia na TC szacuje, że 80% zawodnikow straciło klocki. Odcinek miał koło 120 km ....
Potem te zajechane prawe klocki (naprawdę cienkie) wstawiłem na dojeżdzenie w Poznaniu, byłem jeszcze w Świeradowie z kumpalmi ....
Zrobily już ze 600 i sprawdzam często ale są jeszcze OK. Generalnie w Twoim przypadku mowienie czy przejade 1000 km to dziwy jakieś .... chyba, że są niesprzyjające warunki ?

Rozumiem, że na zużycie ma wpływ moja masa (niemała) sposób jeżdżenia (miasto), wielkość tarcz  ale , do cholery, to nie są góry!!! Przewyższenia nie są powalające a klocki znikają jak kamfora.
A może coś źle ustawiam?
Pomóżcie please bo zbankrutuję.

Coś mało tych km zwłaszcza na miasto ....
Poza tym kto hamuje ten się boi :-)

Rafal VFR
GG 85456
http://etacar.put.poznan.pl/rafal.kowalski/

Naprawiam rowery
www.rafcio.rekin.net

Data: 2010-11-08 16:06:53
Autor: smiechu
Trwałość klocków

Użytkownik "Rafał VFR" <rafalvfr@tlen.pl> napisał w wiadomości news:ib718n$tsm$1speranza.aioe.org...
Zrobily już ze 600 i sprawdzam często ale są jeszcze OK. Generalnie w Twoim przypadku mowienie czy przejade 1000 km to dziwy jakieś .... chyba, że są niesprzyjające warunki ?

Tak się dzieje w czasie gdy jeźdźę w czasie deszczu (tzw dobra pogoda na rower). W czsie Bardzo Dobrej Pogody nie zauważyłem szybszego niż oczekiwane zużycia klocków.

Coś mało tych km zwłaszcza na miasto ....
Poza tym kto hamuje ten się boi :-)

i nie wygrywa...

Pozdr
smiechu