Trwa³o¶æ opon szosowych.

Data: 2009-05-20 10:26:26
Autor: Micha³ Wolff
Trwa³o¶æ opon szosowych.
On 20 Maj, 14:27, fabian <fab...@niematakiego.adresu.pl> wrote:

Mo¿ecie podzieliæ siê do¶wiadczeniami co do trwa³o¶ci opon szosowych?
Nie mam do¶wiadczenia w tym temacie, a chcia³bym wiedzieæ czego siê
spodziewaæ.

Jak zwykle konkretne i ¿yczliwe wypowiedzi :)
Ja siê wy³amiê. U¿ywam opon Schwalbe Ultremo, tak¿e sporadycznie (na
wymianê i na zapas) Continental GP4000, trwa³o¶æ oceniam mniej wiêcej
na 5-6tys km, po tym siê ju¿ przecieraj±. Opony nale¿y pompowaæ do
dedykowanego ci¶nienia maksymalnego (9-10atm) - wtedy po¿yj± na pewno
d³u¿ej a ³apanie gum bêdzie raczej sporadyczne (mówiê tu o dobrych,
wysokiej klasy oponach szosowych). Natomiast trzeba pamiêtaæ, ¿e to s±
jednak bardzo lekkie opony (w granicach 200g, Ultremo nawet mniej),
wiêc przy du¿ym niefarcie mo¿na na trasie rozerwaæ tak± oponê, mia³em
jedn± tak± sytuacjê, gdy nadzia³em siê na du¿± ¶rubê le¿±c± na drodze,
dlatego na d³ugie trasy dla ¶wiêtego spokoju wo¿ê jednak oponê
zapasow±
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Trwa³o¶æ opon szosowych.