Trwalosc typow/marek dyskow DVD

Data: 2009-05-13 15:41:21
Autor: Maciek
Trwalosc typow/marek dyskow DVD

Czesc,

Czy byly robione porownania trwalosci nagran na poszczegolnych rodzajach
i/lub markach dyskow DVD? "Pare" lat sa juz w koncu na rynku...

Pytam, bo chce wybrac nosnik do archiwizacji zdjec i nie tylko.

--
pozdrawiam, Maciek
"Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF

Data: 2009-05-13 15:53:15
Autor: Konrad 'd3viCe' Pióro
Trwalosc typow/marek dyskow DVD
On Wed, 13 May 2009 15:41:21 +0200
Maciek <docktor@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Z osobistych doświadczeń, padły mi 3 cake box DVD+R TDK made by Taiyo
Yuden, padały jeden po drugim w okresie około pół roku. Jeżeli chodzi o
DVD+R to wtedy całkowicie przesiadłem się na Sony, i jak dotąd nie padła
mi ani jedna, a mam je już kilka lat, a jeżeli chodzi o DVD+R DL to made
by Ricoh (chyba Verbatim), niestety padły mi ze trzy-cztery sztuki na
50 po paru miesiącach. Pamiętam, że CMC Magnetics i Mitsubishi Chemical
mnie też nie zawiodły.

Generalnie to mam już dość potyczek z tą technologią i wycofałem się
całkowicie na macierze dyskowe RAID1 (mdadm) i nie mam zamiaru już
więcej tracić danych.

Konrad 'd3viCe' Pióro

Data: 2009-05-13 15:55:11
Autor: Maciek
Dnia Wed, 13 May 2009 15:53:15 +0200, Konrad 'd3viCe' Pióro napisał(a):

Generalnie to mam już dość potyczek z tą technologią i wycofałem się
całkowicie na macierze dyskowe RAID1 (mdadm) i nie mam zamiaru już
więcej tracić danych.

Ale ja mam na mysli stworzenie archiwum, gdzie raz nagrany nosnik bedzie
lezal 10 czy 20 lat nie ruszany, ewentualnie sluzyl do zrobienia doraznej
kopii.

Data: 2009-05-13 15:10:44
Autor: kamil

"Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> wrote in message news:fn8vfcwr3m2z$.1gr9cufzugwrl$.dlg40tude.net...
[...]

Tasma, ale za cene dobrego napedu kupisz sobie drugi komputer.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-13 21:37:27
Autor: gargomel
Órzytkownik "kamil" napisał:
Tasma, ale za cene dobrego napedu kupisz sobie drugi komputer.

a ile wytrzymuje taśma?
a co do tych cen to mnie trochę dziwi, przecież taśmy były takie tanie, nie da się przerobić starego walkmena? jaką pojemność ma kaseta magnetofonowa?:O)

Data: 2009-05-13 16:01:32
Autor: Vituniu
[...]

Potrzebujesz preta ze stali nierdzewnej.
Taki metrowej dlugosci wystarczy.
Innej mozliwosci nie ma. :)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-05-13 16:03:44
Autor: Mariusz Kruk
Trwalosc typow/marek dyskow DVD
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek"
Ale ja mam na mysli stworzenie archiwum, gdzie raz nagrany nosnik bedzie
lezal 10 czy 20 lat nie ruszany,

Nie ma takiej opcji. Żaden nośnik nie da ci pewności, że nie nastąpiły
uszkodzenia.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb "Jeśli  jest  to potrzebne" według mnie jest
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' tożsame z "jeśli wersja opengl jest ważniej-

Data: 2009-05-13 16:11:17
Autor: Grzegorz Krukowski
Trwalosc typow/marek dyskow DVD
On Wed, 13 May 2009 15:55:11 +0200, Maciek <docktor@poczta.onet.pl>
wrote:

[...]

Załóżmy, że to DVD bedzie sprawne za 20 lat, tylko czy:
1. Czy za dwadzieścia lat znajdziesz napęd który to odczyta,
2. Czy za dwadzieścia lat znajdziesz progra  który oczyta te pliki z
DVD,
3. Czy za dwadzieścia lat znajdziesz dokumentację i kasę wystarczajcą
abyś mógł napisać samemu/zlecić soft który coś zrobi z tymiy danymi.
4. Czy te dane będą miały jakąś wartość.

Wbrew pozorom, archiwizacja na papierze ciągle ma przewagę w wielu
praktycznych zastosowaniach.

--
Grzegorz Krukowski

Data: 2009-05-13 15:23:17
Autor: kamil

"Grzegorz Krukowski" <registered.user@op.pl> wrote in message news:80ll05lfnskd7r3dcg0qe6fn3pc5rd6n8m4ax.com...
On Wed, 13 May 2009 15:55:11 +0200, Maciek <docktor@poczta.onet.pl>

Załóżmy, że to DVD bedzie sprawne za 20 lat, tylko czy:
1. Czy za dwadzieścia lat znajdziesz napęd który to odczyta,

CD ma juz 29 lat, a problemow ze znalezieniem napedow nie widac. Zreszta mozna dwa razy na dekade skopiowac dane na nowszy nosnik.

2. Czy za dwadzieścia lat znajdziesz progra  który oczyta te pliki z
DVD,

JPEG ma 17 lat i tez trzyma sie niezle. ;)

4. Czy te dane będą miały jakąś wartość.

Niestety zyjemy w epoce cyfrowej i tez irytuje mnie, ze slajdy z wakacji w dziecinstwie bede mogl jeszcze wlasnym wnukom pokazywac a plyty z muzyka sluchac do konca zycia. Kupione MP3 nie sa nic warte na innym urzadzeniu dzieki DRM, albo po awarii dysku okaze sie ze sklep skad pochodzily nie istnieje od 5 lat, a zdjecia z aparatu cyfrowego sa rownie trwale, co polroczna plyta DVD.

Ale przeciez cyfrowa rewolucja to przyszlosc!

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-13 16:26:41
Autor: Mariusz Kruk
Trwalosc typow/marek dyskow DVD
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kamil"
Załóżmy, że to DVD bedzie sprawne za 20 lat, tylko czy:
1. Czy za dwadzieścia lat znajdziesz napęd który to odczyta,
CD ma juz 29 lat,

No, w praktyce trochę mniej - jednak trochę czasu mu zajęło zdobycie
popularności.

a problemow ze znalezieniem napedow nie widac.

To spróbuj teraz znaleźć np. odtwarzacz Laserdisków.

2. Czy za dwadzieścia lat znajdziesz progra  który oczyta te pliki z
DVD,
JPEG ma 17 lat i tez trzyma sie niezle. ;)

JPEG też stał się popularny parę lat później.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Podejrzewam,  że  wielu jest userów, których
|  Kruk@epsilon.eu.org   | nigdy   nie   użyłbym   np.   Wobec   twojej
| http://epsilon.eu.org/ | matki.(megahal karmioy WO)
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2009-05-13 16:34:22
Autor: Grzegorz Krukowski
On Wed, 13 May 2009 15:23:17 +0100, "kamil" <kamil@spamwon.com> wrote:

CD ma juz 29 lat, a problemow ze znalezieniem napedow nie widac. Zreszta mozna dwa razy na dekade skopiowac dane na nowszy nosnik.
Tylko przeczytaj czego oczekuje orginalny pytacz. Dyskietki 5 1/4 cala
czy 8 cali, całkiem popularnej kiedyś nie przeczytasz już tak łatwo.
Ba!, mam napęd ale gdzie go podłączę?

2. Czy za dwadzieÂścia lat znajdziesz progra  ktĂłry oczyta te pliki z
DVD,

JPEG ma 17 lat i tez trzyma sie niezle. ;)

No, już widzę ten szeroki wybór programów odczytujących, np. plik
TAGa. Albo konwertery plikĂłw RAW z obecnych cyfrĂłwek za 20 lat ;)

I trzeba byc świadomomym, że pewne formaty będą żyły jeszcze długo a
po innych śladu nie będzie.

Ja staram się pokazać pytaczowi, że problem nie leży wyłącznie w
trwałości nośnika.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2009-05-13 15:51:49
Autor: kamil

"Grzegorz Krukowski" <registered.user@op.pl> wrote in message news:06ml05dpneseeb0e1ekjiifpsvjn3cn7al4ax.com...
[...]

czy 8 cali, calkiem popularnej kiedys nie przeczytasz juz tak latwo.
Ba!, mam naped ale gdzie go podlacze?

Dlatego co jakis czas dane kopiuje na nowy nosnik. Z kiklunastu CD zrobily mi sie 3 plyty DVD a przy okazji upewnilem sie, ze dane jeszcze tam sa. Ale masz racje, bo wiele rzeczy jak chocby zdjecia zamyka sie w pudle na strychu. Po 15 latach wyciagasz i okazuje sie, ze cala bezcenna kolekcje szlag trafil..

No, juz widze ten szeroki wybór programów odczytujacych, np. plik
TAGa. Albo konwertery plików RAW z obecnych cyfrówek za 20 lat ;)

Na plycie ze zdjeciami mozna nagrac soft do konwersji. Inna sprawa, czy za 20 lat jakis komputer to uruchomi..

I trzeba byc swiadomomym, ze pewne formaty beda zyly jeszcze dlugo a
po innych sladu nie bedzie.

Ja staram sie pokazac pytaczowi, ze problem nie lezy wylacznie w
trwalosci nosnika.

Masz oczywiscie racje, chodzilo mi o racjonalne podejscie - raz na jakis czas skopiowac na nowy nosnik (i trzymac tez poprzedni), raz na 5 lat widzac zmierzch technologii skopiowac na bardziej przyszlosciowy. Dla cennych danych warto w ten sposob poswiecic dwa popoludnia w roku.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-13 21:44:48
Autor: gargomel
Órzytkownik "kamil" napisał:
Na plycie ze zdjeciami mozna nagrac soft do konwersji. Inna sprawa, czy za 20 lat jakis komputer to uruchomi..

jak już tak sie boisz to możesz zamiast softu nagrać algorytm JPG, za 20 lat sam sobie program napiszesz:O)

Data: 2009-05-13 23:31:26
Autor: G Nowak
Trwalosc typow/marek dyskow DVD

Na plycie ze zdjeciami mozna nagrac soft do konwersji. Inna sprawa,
czy za  20 lat jakis komputer to uruchomi..

Skoro teraz mozna sciagnac win 3.11 z torrenta i go odpalic w vmware / virtualboksie pewnie tez za 15-20 lat bedzie mozna sciagnac sobie z jakiegos forum ze starymi smieciami win 7 czy win win 8 ;)

--
pozdr

Data: 2009-05-14 15:26:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Trwalosc typow/marek dyskow DVD

"kamil" guel4l$ro4$1@inews.gazeta.pl

CD ma juz 29 lat, a problemow ze znalezieniem napedow nie widac. Zreszta mozna dwa razy na dekade skopiowac dane na nowszy nosnik.

Teraz wszystko zmienia się szybciej, coraz szybciej. :)

Data: 2009-05-14 15:25:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Trwalosc typow/marek dyskow DVD

"Grzegorz Krukowski" 80ll05lfnskd7r3dcg0qe6fn3pc5rd6n8m@4ax.com

4. Czy te dane będą miały jakąś wartość.

:)

Data: 2009-05-14 06:43:36
Autor: Michal Kawecki
Dnia Wed, 13 May 2009 15:55:11 +0200, Maciek napisał(a):

[...]

Zainteresuj się dyskami DVD-RAM. Są droższe, ale spełniają te warunki.
Ponadto sposób zapisu pozwala na odzyskanie z nich danych nawet przy
częściowym uszkodzeniu nośnika.
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2009-05-13 16:45:45
Autor: JoteR
"Maciek" napisał:

Pytam, bo chce wybrac nosnik do archiwizacji zdjec i nie tylko.

Internet. Poważnie.
Tylko, cholera, na czym zarchiwizować nazwę serwera, login i hasło? ;->

JoteR

Data: 2009-05-13 15:52:19
Autor: kamil

"JoteR" <joter@pf.pl> wrote in message news:guemet$3r8$1inews.gazeta.pl...
"Maciek" napisał:

Pytam, bo chce wybrac nosnik do archiwizacji zdjec i nie tylko.

Internet. Poważnie.
Tylko, cholera, na czym zarchiwizować nazwę serwera, login i hasło? ;->

I na czym zarchiwizowac serwer, ktory dzis jest, jutro nie bedzie? :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-13 19:30:40
Autor: JoteR
"kamil" napisał:

[...]

Ale to wtedy już jest zmartwienie jego administratorów ;-)
"Albowiem mądrość polega na tym, żeby zlecić komuś innemu robotę, którą miało się samemu wykonać" - że tak sobie pozwolę zacytować Stanisława Lema ;->

JoteR

Data: 2009-05-14 12:08:51
Autor: kamil

"JoteR" <joter@pf.pl> wrote in message news:guf047$j7a$1inews.gazeta.pl...
"kamil" napisał:

[...]

Mialem na mysli sytuacje, w ktorej pakujesz pliki na serwer, za rok chcesz je sobie przejrzec a tu niespodzianka - firma poszla z torbami.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-15 01:26:24
Autor: ąćęłńóśźż
Trwalosc typow/marek dyskow DVD
Jak ś.p. chlip chlip Polbox chlip chlip...
JaC
PS. Zanim torby, to w interku właśniutką golutką żonkę znajdziesz ;-))

-- -- -

Data: 2009-05-13 18:49:53
Autor: ulong
Maciek pisze:
[...]

Wsród posiadaczy konsol, gdzie wykorzystywane są płyty DVD DL dominują całkowicie Verbatimy.

--
Pozdrawiam,
Wojtek.

Data: 2009-05-13 19:05:44
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-05-13 15:41, Użytkownik Maciek napisał:

Czy byly robione porownania trwalosci nagran na poszczegolnych rodzajach
i/lub markach dyskow DVD? "Pare" lat sa juz w koncu na rynku...

Pytam, bo chce wybrac nosnik do archiwizacji zdjec i nie tylko.

Zapomnij o jednym nośniku.
Jeśli dane są naprawdę ważne to robisz dwie kopie na płytkach DVD
i co roku sprawdzasz czy dają sie przeczytać.
Jak jedna się nie daje to z drugiej robisz kolejne dwie kopie.
Do tego dojdzie co jakiś czas kopia na nowym pojemniejszym
nośniku. Ja przeszedłem już z archiwami z CD na DVD a w tym lub
w przyszłym roku trzeba będzie to przegrać na BR.

Pozdrawiam

Data: 2009-05-13 19:11:26
Autor: Marcin Kocur
Osoba Maciek napisała na pl.comp.pecet:

[...]

http://rapidshare.com/files/130329881/ks.pdf (test nośników DVD Komputer
Świata)

http://74.125.77.132/search?q=cache:yDxaNxCoDH0J:forum.cdrinfo.pl/f28/najtrwalsze-plyty-79335/+http://forum.cdrinfo.pl/f28/najtrwalsze-plyty-79335/&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl
(wątek o najtrwalszych płytach na forum cdrinfo).

Osobiście polecam dysk twardy + dysk wirtualny (na necie) + kopia na DVD
Verbatim najlepiej Made in Taiwan (CMC). W sumie zależy jeszcze ile
tych danych jest :]

http://proline.pl/sklep.php?prodid=V+D%2BR+4%2C7+16+50 :
(mój komentarz)
Jak w kodzie wytłoczonym na wewnętrznej części płyty (przy otworze) jest
jakieś_literki+jakieś_literki to jest to z Prodisca (lub - dla
minusów), jak kod zaczyna się od PAP to CMC Magnetics. Te ostatnie
zwykle najlepiej w stacjonarkach działają.

Marcin Kocur

Data: 2009-05-16 18:33:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Trwalosc typow/marek dyskow DVD

"Marcin Kocur" gueuvl$cqm$2@news2.ipartners.pl

Osobiście polecam dysk twardy + dysk wirtualny (na necie) + kopia
na DVD Verbatim najlepiej Made in Taiwan (CMC). W sumie zależy
jeszcze ile tych danych jest :]

Dla mnie poprawny zapis na DVD jest pewniejszy niż na HDD. :)

Data: 2009-05-17 11:52:14
Autor: Marcin Kocur
Osoba Eneuel Leszek Ciszewski napisała na pl.comp.pecet:

[...]

Dla mnie nie. Ale jeśli dane nie zajmują dużo miejsca, to w sumie czemu
nie trzymać ich na wolnej przestrzeni dyskowej? Szybszy dostęp jakby
co.

Marcin Kocur

Data: 2009-05-17 12:04:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Trwalosc typow/marek dyskow DVD

"Marcin Kocur" guomnj$28ea$1@news2.ipartners.pl

Dla mnie poprawny zapis na DVD jest pewniejszy niż na HDD. :)

Dla mnie nie. Ale jeśli dane nie zajmują dużo miejsca, to w sumie czemu
nie trzymać ich na wolnej przestrzeni dyskowej? Szybszy dostęp jakby co.

MZ pomiędzy danymi i wolną przestrzenią dyskową jest jakiś
spisek (lub nawet zmowa) -- te dane zazwyczaj zajmują całą
przestrzeń dyskową -- i tę wolną, i tę szybką... ;) Próby
dokupowania dodatkowej przestrzeni dyskowej przypominają
obcinanie głów mitycznych potworów -- głowy te odrastają
tym szybciej, im szybciej są odcinane mieczami żwawych rycerzy... ;)

Data: 2009-05-14 09:25:59
Autor: szary móżyn
Maciek napisał:
[...]

Tak jak już napisali poprzednicy, najpewniejszy jest Verbatim, identyfikator MCC lub CMC. Absolutnie wystrzegać się płyt TDK. Trafiłem na takie o identyfikatorze TDK-003 i degradacja nośnika po pół roku stania na półce nie pozwala na odczytanie płyty w moich nagrywarkach (na szczęście znalazłem napęd z dobrą korkekcją, który sobie z trudem, ale jednak poradził z większością danych). Inne marki to loteria, mam stare Esperanzy od CMC i Prodisca, które trzymają się bardzo dobrze.

Najlepiej powielać dane w 2-3 kopiach na nośnikach od róznych producentów (nie mylić z marką, pod którą sprzedawana jest płyta)

Data: 2009-05-14 16:04:11
Autor: kamil

"szary móżyn" <brak@adresu.email> wrote in message news:0051957a$0$23909$c3e8da3news.astraweb.com...
Maciek napisał:
[...]

Skoro juz o tym rozmawiamy, zwracacie uwage na predkosc zapisu? Nagrywajac plyty audio 40x sciezki potrafia przeskoczyc w stacjonarnym odtwarzaczu, nagrywajac z najwolniejsza dostepna predkoscia nigdy nie mialem tego problemu. Dlatego co wazniejsze dane zawsze wypalam najwolniej jak sie da, ale przyznam szczerze ze nigdzie nie widzialem testu potwierdzajacego sens takiego dzialania.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-14 18:31:37
Autor: Marcin Kocur
Osoba kamil napisała na pl.comp.pecet:

Skoro juz o tym rozmawiamy, zwracacie uwage na predkosc zapisu?

Chyba żartujesz :P

[...]

Testów jest od pierona choćby tu:
http://74.125.77.132/search?q=cache:ma1y2Gub97UJ:forum.cdrinfo.pl/f28/verbatim-dvd-r-x16-57886/index67.html+http://forum.cdrinfo.pl/f28/verbatim-dvd-r-x16-57886/index67.html&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl

Co do audio to jest różnie. Niby z maksymalną prędkością na dobrej
nagrywarce nie powinno być problemu. W praktyce lepiej brać najwyższą
szybkość z którą nagrywarka używa trybu CLV (wyjaśnienie na cdrinfo).
Zwykle 16x. Wydaje mi się (może błędnie), że dzisiejsze płyty nie są
już przeznaczone do nagrywania prędkościami 1-8x. Natomiast na pewno
nagrywarki nie są. Model popularny 2(?) lata temu
http://pl.lge.com/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=050204&categoryId=050204&parentId=0502&modelCodeDisplay=GSA-H62N&model=NOTHING#
i dzisiejszy
http://pl.lge.com/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=050204&categoryId=050204&parentId=0502&modelCodeDisplay=GH22NS30&model=NOTHING#
(klikać w specyfikację)
Marcin Kocur

Data: 2009-05-15 16:07:51
Autor: Mariusz
W dniu 2009.05.14 17:04, kamil pisze:

problemu. Dlatego co wazniejsze dane zawsze wypalam najwolniej jak sie da,
ale przyznam szczerze ze nigdzie nie widzialem testu potwierdzajacego sens
takiego dzialania.

To nie jest najlepsze rozwiazanie, a szczególnie przy dyskach dvd. Na testach zapisu przy róznych prędkościach widać, że czasem największe błędy generuje zapis z mniejszą prędkością z powodu nieoptymalnego doboru strategii zapisu. A to już zależy od nagrywarki i jej firmware'u.

--
Mar

Data: 2009-05-16 01:58:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Trwalosc typow/marek dyskow DVD

"Mariusz" gujsvl$qq7$2@news.dialog.net.pl

[...]

OPC -- proponuję włączenie. :)

Data: 2009-05-14 18:18:51
Autor: Marcin Kocur
Osoba szary móżyn napisała na pl.comp.pecet:

Tak jak już napisali poprzednicy, najpewniejszy jest
Verbatim, identyfikator MCC lub CMC.

Ekhem. Chyba nie ma Verbatimów z MID-em CMC.

Marcin Kocur

Data: 2009-05-15 09:23:12
Autor: szary móżyn
Marcin Kocur napisał:
Osoba szary móżyn napisała na pl.comp.pecet:

Tak jak już napisali poprzednicy, najpewniejszy jest
Verbatim, identyfikator MCC lub CMC.

Ekhem. Chyba nie ma Verbatimów z MID-em CMC.

Fakt, chyba nie ma. Ja nigdy nie miałem innych Verbatimów niż MCC. Za to TDK miałem od CMC i ta partia była całkiem ok. Szkoda, że później zaczęli robić swoje.

Data: 2009-05-16 02:05:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Trwalosc typow/marek dyskow DVD

"szary móżyn" 0051957a$0$23909$c3e8da3@news.astraweb.com

[...]

Ja nagrywam DVD (programem ImgBurn) wyłącznie na TDK i nie mam
problemów, o ile nagrywam z włączonym OPC. Po pół roku czy po
dwóch latach -- jest stale bardzo dobra jakość. :) CD (głównie
CDDA do samochodu; program EAC) to Philipsy. Dwie płyty plus
cienkie, kolorowe pudełko na te dwie płyty -- 149 groszy, co
po ,,odliczeniu'' podatków daje dobrą cenę. :) Jakość nagrania
rewelacyjna. :)

Jeśli dubluję jakieś nagranie DVD to z zupełnie innego powodu -- na przykład
raz kompresuję film DVD za pomocą Shrinka, a raz za pomocą innego programu. :)

Data: 2009-05-16 13:46:43
Autor: szary móżyn
[...]

To użyj w tym programie trybu Discovery i sprawdź Disc ID, zresztą info jest widoczne też przy tworzeniu kompilacji. Mam kilka starszych TDK o identyfikatorze CMC MAG-M01-00, i z nimi nie ma większych problemów, natomiast w przypadku płyt o identyfikatorze TDK-003-00 padają mi po prostu wszystkie, które nagrałem, jedna po drugiej. Dodam, że z zewnątrz wizualnie niczym się te płyty nie różnią, a bezpośrednio po nagraniu oczywiście odczyt był idealny.

Data: 2009-05-16 17:27:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Trwalosc typow/marek dyskow DVD

"szary móżyn" 0054747e$0$3316$c3e8da3@news.astraweb.com

To użyj w tym programie trybu Discovery i sprawdź Disc ID, zresztą info jest widoczne też przy tworzeniu kompilacji.

Po włożeniu płyty -- widać ID.

Mam kilka starszych TDK o identyfikatorze CMC MAG-M01-00, i z nimi nie ma większych problemów, natomiast w przypadku płyt o identyfikatorze TDK-003-00 padają mi po prostu wszystkie, które nagrałem, jedna po drugiej.

A mnie żadna nie pada, choc przez jakiś czas (ze dwie płyty)
nagrywałem z wyłącznym OPC, bo program tak się instalował. :)
No i  wówczas było baardzo źle. :)

Miałem też kilk apłyt DVD TDK, ktrrych nagrywarki nie widziały
lub widziały jakos niepoprawnie -- tych płyt (a było tego kilka
sztuk) nie udało się w ogóle nagrać.

Dodam, że z zewnątrz wizualnie niczym się te płyty nie różnią, a bezpośrednio po nagraniu oczywiście odczyt był idealny.

Chyba każdą płytę sprawdzam za pomocą NerDiskSpeed -- zazwyczaj
mam więcej niż 90 punktów. Tak w okolicach 95. Mam tych wykresów
cała masę. :) Nagrywam dwiema nagrywarkami (jedną mam w notebooku
a drugą w desktopie) a sprawdzam nagywrką desktopową, bo notebookowa
nie raportuje.

Jedną płytę nagrałem przy/w solidnie machającym się notebooku -- nagrała się źle. :)

Data: 2009-05-14 15:23:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Trwalosc typow/marek dyskow DVD

"Maciek" 1jw6ybce6nrmq.q7g4jj1ve4dl$.dlg@40tude.net

Czy byly robione porownania trwalosci nagran na poszczegolnych rodzajach
i/lub markach dyskow DVD? "Pare" lat sa juz w koncu na rynku...

Pytam, bo chce wybrac nosnik do archiwizacji zdjec i nie tylko.

Ja kupuję 10 sztuk TDK w plastykowym, ,,kwadratowym'' pudełku i płacę
za to 7.2 złotych. (po czym odliczam ,,podatki'', wiec mam płyty
po niecałe 50 groszy za sztukę) Jak na razie zapis jest rewelacyjny.
Nie zawracam sobie głowy dublowaniem nagrań.

Co pół roku, może co rok, wyrywkowo sprawdzam płyty i na razie nie
notuje niczego niepokojącego. Wobec zapisu na HDD DVD są dla mnie
pewne. :)

Trwalosc typow/marek dyskow DVD