Tryb XP na Windows 10?

Data: 2015-11-16 10:51:05
Autor: Jacek
Tryb XP na Windows 10?
Jeżeli nie ta grupa, to gdzie pisać?
Pytanko mam takie: czy w Win10 jest tryb XP?
Mam program Corela, który działa tylko w Windows XP i liczę na to, że gdy zmienię obecnie używaną siódemkę na 10, to będę mógł go używać.
Jacek

Data: 2015-11-16 11:05:08
Autor: Robert Winkler
Tryb XP na Windows 10?
W dniu 16.11.2015 o 10:51, Jacek pisze:
[...]

Nie, nie ma takiej funkcji.
XP Mode był dostępny TYLKO w Windows 7 Professional,
żadna późniejsza wersja systemu nie ma już tej funkcji.
--
Robert

Data: 2015-11-16 10:43:04
Autor: Dominik & Co
Tryb XP na Windows 10?
Dnia 16.11.2015 Robert Winkler <noone@nowhere.org> napisał/a:

XP Mode był dostępny TYLKO w Windows 7 Professional,
żadna późniejsza wersja systemu nie ma już tej funkcji.

Gwoli ścisłości, nie tylko. Także w W7 Enterprise i Ultimate :-)

--
Dominik & kÄ…pany (via debianowy slrn)

Data: 2015-11-16 12:28:56
Autor: X-Man
Tryb XP na Windows 10?
"Robert Winkler" <noone@nowhere.org> wrote in message news:5649aa56$0$694$65785112news.neostrada.pl...
[...]

a co w sytuacji gdy chcę zrobić upgrade z win7 z trybem XP do Win10 ? tracę wszystko co miałem na XP?

Pzdr
Piotrek

Data: 2015-11-16 14:58:08
Autor: Robert Winkler
Tryb XP na Windows 10?
W dniu 16.11.2015 o 13:28, X-Man pisze:
[...]

Po aktualizacji z Windows 7 do nowszego systemu tracisz dostęp
do tych wirtualek z XP Mode.

Co najwyżej możesz podmountować plik Windows XP Mode.vhd
jako nowy dysk w systemie i odzyskać dane,
tak jak to jest opisane na stronie
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2724115

Dlatego o migracji danych lepiej pomyśleć przed aktualizacją systemu.

--
Robert

Data: 2015-11-18 16:04:45
Autor: Wiktor S.
Tryb XP na Windows 10?
Po aktualizacji z Windows 7 do nowszego systemu tracisz dostęp
do tych wirtualek z XP Mode.

Ale można wirtualkę odpalić pod VMware albo Virtual Box...

--
Wiktor S.

Data: 2015-11-18 16:23:09
Autor: Robert Winkler
Tryb XP na Windows 10?
W dniu 18.11.2015 o 16:04, Wiktor S. pisze:
Po aktualizacji z Windows 7 do nowszego systemu tracisz dostęp
do tych wirtualek z XP Mode.

Ale można wirtualkę odpalić pod VMware albo Virtual Box...

SkÄ…d weĹşmiesz instalkÄ™ i licencje na ten system wirtualny?

Prawo do korzystanie z XP Mode jest przywilejem
wynikajÄ…cym z tego ĹĽe uĹĽywasz Windows 7 Profesional,
Enterprise lub Ultimate.
Gdy zmienisz system na Windows 10 to tracisz ten przywilej.

--
Robert

Data: 2015-11-19 18:21:35
Autor: Wiktor S.
Tryb XP na Windows 10?
Prawo do korzystanie z XP Mode jest przywilejem
wynikajÄ…cym z tego ĹĽe uĹĽywasz Windows 7 Profesional,
Enterprise lub Ultimate.
Gdy zmienisz system na Windows 10 to tracisz ten przywilej.

Mam wątpliwości. Aktualizując Windows 7 do 10 nie tracisz licencji na Windows 7. Więc licencja na wirtualnego XP-ka jest nadal ważna.

Być może licencja ta wymaga, by XP był uruchamiany pod Windows 7 (wtedy, jeśli sprzęt wydoli, można pod 10 odpalić wirtualny Windows 7 a pod nim wirtualny XP) - ale to zależy jak ta licencja jest dokładnie skonstruowana, i jak się ma do tego zapisu polskie prawo.

W najgorszym przypadku, jest to uĹĽytkowanie niezgodne z licencjÄ…, a nie bez licencji.

--
Wiktor S.

Data: 2015-11-24 21:30:22
Autor: \(c\)RaSz
Tryb XP na Windows 10?
Użytkownik "Robert Winkler" <noone@nowhere.org> napisał w
news:5649e0f3$0$687$65785112news.neostrada.pl ...
:
: (...)
: > "Robert Winkler" <noone@nowhere.org> wrote in message
: > news:5649aa56$0$694$65785112news.neostrada.pl...
: >>
: >> XP Mode był dostępny TYLKO w Windows 7 Professional,
: >> żadna późniejsza wersja systemu nie ma już tej funkcji.
: >
[...]

Przypinam się do tematu, choć mam problem nieco inny. Od niedawna się
przesiadłem z Win XP na siódemkę (Professional), na nowej maszynie (no, prawie,
bo to z "second hand") kompie na intelowskim Q8300.  PĂłki co o 10-ce nie myĹ›lÄ™,
a jeszcze z tą 7-ką słabo sobie radzę, więc muszę spytać starych wyjadaczy:

Czy w niej "wirtualizacja XP" jest tym samym, co "uruchomienie danego programu w
trybie zgodności z XP"? Bo próbuję zainstalować na 7 program, który mi pod
XP-SP3 chodził, a na 7-ce go nie mogę *zainstalować*. Nazywa się on Q-Plus
Bridge, dość leciwy, jeszcze z epoki gdy XP był nowinką. Jest na krążku CD,
wybieram dla jego pliku instalacyjnego tryby (różne) zgodności: a to 95/98/Me
(jedna opcja), a to NT/2000/XP (druga możliwość. Więcej już ten instalator nie
przewiduje). Podobne "zgodności" ustawiam we właściwościach instalatora na
kompie, zapuszczam i... kicha! Wyskakuje mi komunikat o błędzie, mniej więcej
taki, że program wymaga wersji O-eSu takiej, jak powyżej wymieniłem. Nie wiem
nawet, czy to komunikat instalatora, czy tej 7-ki...

Hm, zgadujÄ™, ĹĽe jednak czymĹ› mocno odmiennym jest uruchamianie programu, a co
insze, gdy się cosik instaluje, i podczas tego dokonywane są różne wpisy w
rejestrze. Jeśli "tryb zgodności" jest nie-do-końca zgodny, to czy jest jeszcze
jakaś inna możliwość, aby jednak tego Bridge uruchomić? Dodam, że o
wirtualizacji jeszcze nie wiem nic, więc chętnie wy-czytam "co wiedzieć
warto"...

--
Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
dziobania" ludzie, na ktĂłrych rzÄ…dowym decydentom  -  zaleĹĽy ZNACZNIE bardziej.

Data: 2015-11-24 23:35:24
Autor: Adam
Tryb XP na Windows 10?
W dniu 2015-11-24 o 21:30,   (c)RaSz pisze:
[...]
: >> żadna póĽniejsza wersja systemu nie ma już tej funkcji.
: >
[...]

bo to z "second hand") kompie na intelowskim Q8300.  Póki co o 10-ce nie my¶lę,
a jeszcze z t± 7-k± słabo sobie radzę, więc muszę spytać starych wyjadaczy:

Czy w niej "wirtualizacja XP" jest tym samym, co "uruchomienie danego programu w
trybie zgodno¶ci z XP"? Bo próbuję zainstalować na 7 program, który mi pod

Zupełnie co innego.

"Wirtualizacja XP" to dodatkowy cały emulowany Windows XP, z dostępem m.in. do kart sieciowych (brigge, NAT, itd), do kart dĽwiękowych, do portów USB hosta (czyli Windows 7), do CD oraz do wspólnego (XP & Win7) schowka . Czyli masz dwa systemy operacyjne, z których możesz korzystać równocze¶nie - ale z pewnymi wyj±tkami: np. pendrive jest brany na wył±czno¶ć.

XP-SP3 chodził, a na 7-ce go nie mogę *zainstalować*. Nazywa się on Q-Plus
Bridge, do¶ć leciwy, jeszcze z epoki gdy XP był nowink±. Jest na kr±żku CD,
wybieram dla jego pliku instalacyjnego tryby (różne) zgodno¶ci: a to 95/98/Me
(jedna opcja), a to NT/2000/XP (druga możliwo¶ć. Więcej już ten instalator nie
przewiduje). Podobne "zgodno¶ci" ustawiam we wła¶ciwo¶ciach instalatora na
kompie, zapuszczam i... kicha! Wyskakuje mi komunikat o błędzie, mniej więcej
taki, że program wymaga wersji O-eSu takiej, jak powyżej wymieniłem. Nie wiem
nawet, czy to komunikat instalatora, czy tej 7-ki...

Hm, zgaduję, że jednak czym¶ mocno odmiennym jest uruchamianie programu, a co
insze, gdy się cosik instaluje, i podczas tego dokonywane s± różne wpisy w
rejestrze. Je¶li "tryb zgodno¶ci" jest nie-do-końca zgodny, to czy jest jeszcze
jaka¶ inna możliwo¶ć, aby jednak tego Bridge uruchomić? Dodam, że o
wirtualizacji jeszcze nie wiem nic, więc chętnie wy-czytam "co wiedzieć
warto"...

Czy masz Win7 x64?
Je¶li nie, to szybko (zanim zainstalujesz inne aplikacje) przeinstaluj - nie będziesz miał kłopotów z brakiem pamięci - oczywi¶cie po ewentualnej rozbudowie tejże do 8 lub więcej GB.
Numer seryjny Windowsa jest wspólny dla 32 i 64 bitów.

Ad meritum:
Musisz zainstalować WindowsXPMode.

S± to 2 plliki: instalacja ¶rodowiska VirtualPC i instalacja samego obrazu Windows XP.

Zobacz tu:
http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7

W maszynie wirtualnej możesz też póĽniej instalować sporo innych systemów operacyjnych, pocz±wszy od DOS-a 2.x, przez Dos-a wyższego i Windows 3.x, Win 9x itd, różne linuksy, OS/2, itd.

Aby działały porty, musisz doinstalować (po uruchomieniu maszyny wirtualnej) dodatki go¶cia / funkcje integracji / Guest additions czy jako¶ tak. Ale s± one dostępne tylko dla WinXP i niektórych linuksów. Przy innych systemach trzeba kombinować.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-11-30 17:38:20
Autor: eRrare
Tryb XP na Windows 10?
W dniu wtorek, 24 listopada 2015 23:35:24 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
(...)
>  do CD oraz do wspólnego (XP & Win7) schowka . Czyli masz dwa systemy operacyjne, z których możesz korzystać równocze¶nie - ale z pewnymi wyj±tkami: np. pendrive jest brany na wył±czno¶ć.

Na wył±czno¶ć? A co decyduje, przez który OS?

Musisz zainstalować WindowsXPMode.

S± to 2 plliki: instalacja ¶rodowiska VirtualPC

A czy ten Microsoftowy VirtualPC nie może być zast±piony przez:
Oracle VM VirtualBox  ?
Bo to drugie ¶rodowisk mam już założone, służy do liczenia na platformie
BOINC. A je¶li to "nie to samo" -- to zachodzi kwestia taka: czy te dwie virtualki się nie pogryz±?

i instalacja samego obrazu Windows XP.

Z innych postów zgaduję, że ów wirtualny XP-system jest legalny o tyle, o ile legalna jest moja "siódemka"? (Jest!) Czyli że dostaję go "w ramach" 7-ki?

W maszynie wirtualnej możesz też póĽniej instalować sporo innych systemów operacyjnych, pocz±wszy od DOS-a 2.x, przez Dos-a wyższego i Windows 3.x, Win 9x itd, różne linuksy, OS/2, itd.

A czy jest dla tej "maszyny" też i wirtualny Android (ten sam, co w smartfonach)?

-- Pozdrawiam.

Adam

Dzięki Adamie!

Data: 2015-12-02 21:20:24
Autor: Adam
Tryb XP na Windows 10?
W dniu 2015-12-01 o 02:38, eRrare pisze:
[...]

Je¶li "doł±czysz" urz±dzenie USB do wirtualki, to jest ono niewidoczne dla hosta.

(...)
Musisz zainstalować WindowsXPMode.

S± to 2 plliki: instalacja ¶rodowiska VirtualPC

A czy ten Microsoftowy VirtualPC nie może być zast±piony przez:
Oracle VM VirtualBox  ?

Może być.
Wtedy obraz WinXP podł±czasz do VirtPC

Bo to drugie ¶rodowisk mam już założone, służy do liczenia na platformie
BOINC. A je¶li to "nie to samo" -- to zachodzi kwestia taka: czy te dwie
virtualki się nie pogryz±?

Nie gryz± się. Tylko tworz± Ci ewentualnie trochę swoich poł±czeń sieciowych - czasami robi się bałagan.

i instalacja samego
obrazu Windows XP.

Z innych postów zgaduję, że ów wirtualny XP-system jest legalny o tyle,
o ile legalna jest moja "siódemka"? (Jest!) Czyli że dostaję go
"w ramach" 7-ki?

Tak jest.

[...]

"Maszyna" emuluje Ci hardware - nie software. Więc masz "udawany" PeCet z prockiem typu x86 czy x64. Co na nim da się postawić, to powinno pój¶ć - ale z pewnymi ograniczeniami dotycz±cymi sterowników do peryferiów.

S± też emulatory (nie wirtualizacja) udaj±ce np. Z80 czy ichniego Commodore.

S± emulatory Androida pod Windows.

S± też przeportowane Androidy na x86, instalowane jak linuks.

Natomiast smartfony to inna zwierzę - i architektura, i porty I/O, i obsługa pamięci. Nie wiem, czy s± emulatory telefonów czy tabletów pod PC.

Z obsług± Androida na typowym PC jest problem: interfejs Andka jest przystosowany do obsługi wielodotyku - czyli np. palcami "szczypi±c" ekran zwiększamy/zmniejszamy co¶. Myszk± tego zrobić się nie da. Wielodotykowe monitory do PC czy laptopów dopiero się zaczynaj± pojawiać. No, z pewnymi wyj±tkami - np. Elo robi je od wielu lat, tyle, że ich cena jest nie dla zwykłego ¶miertelnika.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-12-02 21:51:48
Autor: Robert Winkler
Tryb XP na Windows 10?
S± emulatory Androida pod Windows.

S± też przeportowane Androidy na x86, instalowane jak linuks.

Jest też Andyroid.
Nakładka na VirtualBox'a ze specjalnie przygotowanym androidem,
odpalany w okienku, ale udaj±cy tablet.

Natomiast smartfony to inna zwierzę - i architektura, i porty I/O, i
obsługa pamięci. Nie wiem, czy s± emulatory telefonów czy tabletów pod PC.

Zwykle ¶rodowiska developerskie posiadaj± tego typu emulatory.

Na pewno Visual Studio z Microsoftu posiada tego typu narzędzia
obsługuj±ce Windows Phona i od niedawna też Androida.
Tyle, że używa do tego wbudowany w Windows 8 i 10
mechanizm wirtualizacji, czyli Hyper-V.

Android Studio nie ma takiego ograniczenia
i tam wirtualny telefon powinien działać też na Windows 7.

--
Robert

Data: 2015-11-16 11:38:17
Autor: Chris
Tryb XP na Windows 10?
W dniu 2015-11-16 o 10:51, Jacek pisze:
Jeżeli nie ta grupa, to gdzie pisać?
Pytanko mam takie: czy w Win10 jest tryb XP?
Mam program Corela, który działa tylko w Windows XP i liczę na to, że
gdy zmienię obecnie używaną siódemkę na 10, to będę mógł go używać.

Napisz do supportu Corela czy twoja wersja będzie chodzić na W10.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ pojazdu.

Data: 2015-11-17 13:47:26
Autor: januszek
Tryb XP na Windows 10?
Chris napisa?(a):

Napisz do supportu Corela czy twoja wersja będzie chodzić na W10.

Na W10 działa oficjalnie X7 a nieoficjalnie X6.

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2015-11-16 15:11:07
Autor: Adam
Tryb XP na Windows 10?
W dniu 2015-11-16 o 10:51, Jacek pisze:
Jeżeli nie ta grupa, to gdzie pisać?
Pytanko mam takie: czy w Win10 jest tryb XP?
Mam program Corela, który działa tylko w Windows XP i liczę na to, że
gdy zmienię obecnie używan± siódemkę na 10, to będę mógł go używać.
Jacek

Jeszcze od strony technicznej:
istniej± inne możliwo¶ci, np. VirtualBox.

Ale od strony formalnej musisz posiadać odrębn± licencję na Windows XP.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-11-16 16:11:00
Autor: Robert Winkler
Tryb XP na Windows 10?
W dniu 16.11.2015 o 15:11, Adam pisze:
[...]

istnieją inne możliwości, np. VirtualBox.

Ale od strony formalnej musisz posiadać odrębną licencję na Windows XP.

To prawda, ale legalne zdobycie Windows XP w 2015 może być problemem.

Ktoś może powiedzieć, że istnieje przecież downgrade,
kupi więc kolejne Windows 10 i zamiast niego zainstaluje Windows XP.
Ale to tak nie działa.

Według strony producenta, Microsoft nie udostępnia tego prawa
właścicielom Windows 10
https://www.microsoft.com/OEM/pl/licensing/sblicensing/Pages/downgrade_rights.aspx

Z Windows 10 Pro OEM można zrobić downgrade tylko do
Windows 8.1 Pro i do Windows 7 Professional
Nie ma mowy o Windows XP ani nawet Windows Vista.

Dodatkowo jest jeszcze zastrzeĹĽenie:

"*Uwaga* Prawa do zmiany na starszą wersję produktu są dostępne dopóty, dopóki Microsoft oferuje wsparcie techniczne dla tej starszej wersji, zgodnie z informacjami podanymi na stronie Cykl życia systemu Windows — dokument informacyjny."

z przekierowaniem na strone http://aka.ms/windowslifecycle

--
Robert

Data: 2015-11-17 00:06:03
Autor: Adam
Tryb XP na Windows 10?
W dniu 2015-11-16 o 16:11, Robert Winkler pisze:
[...]

W zasadzie to można za cenę nieco powyżej zgrzewki browara kupić stary komputer z licencj± Win XP i tę maszynę zwirtualizować pod nowym systemem.

Kupuj±c w sklepie ze sprzętem poleasingowym ma się wszelkie wymagane cechy legalno¶ci: wpis na fakturze, naklejkę.

Ale może ja się nie znam na wirtualizacji ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-11-17 06:56:51
Autor: jureq
Tryb XP na Windows 10?
Dnia Tue, 17 Nov 2015 00:06:03 +0100, Adam napisał(a):

W zasadzie to można za cenę nieco powyżej zgrzewki browara kupić stary
komputer z licencją Win XP i tę maszynę zwirtualizować pod nowym
systemem.

Kupując w sklepie ze sprzętem poleasingowym ma się wszelkie wymagane
cechy legalności: wpis na fakturze, naklejkę.

Ale moĹĽe ja siÄ™ nie znam na wirtualizacji ;)

Na pewno nie znasz się na prawie dotyczącym legalności oprogramowania

Data: 2015-11-17 11:21:50
Autor: Adam
Tryb XP na Windows 10?
W dniu 2015-11-17 o 07:56, jureq pisze:
[...]

Na pewno nie znasz się na prawie dotycz±cym legalno¶ci oprogramowania

Z tym "na pewno" można polemizować.
Jakie¶ konkrety?

Tylko nie pisz o prawie amerykańskim i o klauzulach abuzywnych w ¶wietle prawa polskiego.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-11-17 14:07:43
Autor: jureq
Tryb XP na Windows 10?
Dnia Tue, 17 Nov 2015 11:21:50 +0100, Adam napisał(a):

[...]

JakieĹ› konkrety?

Tylko nie pisz o prawie amerykańskim i o klauzulach abuzywnych w świetle
prawa polskiego.

Z tego co wiem, jak na razie nikt jeszcze nie dowiódł (przed sądem), że w Polsce warunki licencji OEM Microsoftu nie obowiązują. Gdy się komuś coś takiego uda, to uznam że bez ryzyka prawnego można przenosić system z jednego fizycznego komputera na maszynę wirtualną w innym.

Data: 2015-11-17 14:17:48
Autor: januszek
Tryb XP na Windows 10?
jureq napisa?(a):

[...]

Wskaż więc chociaż jeden wyrok, gdzie kogoś za taki czyn ukarano.

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2015-11-17 16:44:17
Autor: RadoslawF
Tryb XP na Windows 10?
W dniu 2015-11-17 o 15:07, jureq pisze:
[...]

Polsce warunki licencji OEM Microsoftu nie obowiÄ…zujÄ…. Gdy siÄ™ komuĹ› coĹ›
takiego uda, to uznam że bez ryzyka prawnego można przenosić system z
jednego fizycznego komputera na maszynÄ™ wirtualnÄ… w innym.

Pierdolisz jak potłuczony.
Ale może jestem jednak w błędzie i wykażesz że mikrysoft już
dowiódł przed polskim sadem że przeniesienie systemu z komputera
na maszynÄ™ wirtualnÄ… jest bezprawne.
WykaĹĽesz ?

Pozdrawiam

Data: 2015-11-17 10:24:44
Autor: Nathan
Tryb XP na Windows 10?
[...]

Tak z ciekawości - jaka to wersja Corela?

--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, ktĂłrzy schodzÄ… z drzew,  na ktĂłre nie wchodzili" Charles Lindbergh

Data: 2017-04-21 08:57:51
Autor: wmarzec06.wm
Tryb XP na Windows 10?
W dniu poniedziałek, 16 listopada 2015 10:51:05 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
Jeżeli nie ta grupa, to gdzie pisać?
Pytanko mam takie: czy w Win10 jest tryb XP?
Mam program Corela, który działa tylko w Windows XP i liczę na to, że gdy zmienię obecnie używan± siódemkę na 10, to będę mógł go używać.
Jacek

Ok, ale można!
Ale trzeba wej¶ć w ustawienia zgodno¶ci programu.
PO: file:///C:/Users/Wojtek/Desktop/Wycinek.bmp

Data: 2018-04-14 13:44:33
Autor: adamjjuchnik
Tryb XP na Windows 10?
[...]
o nie!