Tryb przeniesienia pomiedzy US

Data: 2009-05-20 07:21:12
Autor: VoyteG
Tryb przeniesienia pomiedzy US
Jak wyglada tryb przeniesienia przynaleznosci pomiedzy dwoma US,
zwiazany ze zmiana miejsca zamieszkania?

Wyjasnienie sytuacji:
Osoba prowadzila dzialalnosc gospodarcza (ryczalt) w miejscowosci A i
zawarla zwiazek mazenski i wraz ze wspolmalzonkiem zamieszkiwac bedzie
w miejscu B. Od przyszlego roku zamierzaja rozliczac sie wspolnie w US
w miejscowosci B, zas dzialalnosc prowadzona bedzie w miejscu A.

Data: 2009-05-20 07:41:19
Autor: VoyteG
On 20 Maj, 16:36, Piotrek <piot...@pisz.na.berdyczow.info> wrote:
VoyteG wrote:
> Jak wyglada tryb przeniesienia przynaleznosci pomiedzy dwoma US,
> zwiazany ze zmiana miejsca zamieszkania?

Adres zamieszkania zmieniasz przy użyciu NIP-1

Je¶li jest DG na ryczałcie od przychodów ewidencjonowanych to przecież
nie mog± rozliczać się wspólnie.

Ryczałt to nie jedyne przychody. Ta osoba też wypełnia PIT - 37,
ponieważ posiada dochody z tytułu umowy o pracę
Czyli PIT 29 odrębnie i PIT 37 wspólnie

BTW. Co w sytuacji, gdy małżonkowie maj± dwa odrębne miejsca
zamieszkania i chc± rozliczać się wspólnie?

Data: 2009-05-20 16:47:12
Autor: Piotrek
VoyteG wrote:

Ryczałt to nie jedyne przychody. Ta osoba też wypełnia PIT - 37,
ponieważ posiada dochody z tytułu umowy o pracę
Czyli PIT 29 odrębnie i PIT 37 wspólnie

Nie da się - art. 6 ustęp 8
Jedynym (?) wyj±tkiem jest najem prywatny na ryczałcie.

Piotrek

Data: 2009-05-20 07:55:00
Autor: VoyteG
Tryb przeniesienia pomiedzy US
On 20 Maj, 16:47, Piotrek <piot...@pisz.na.berdyczow.info> wrote:
VoyteG wrote:

Nie da się - art. 6 ustęp 8

Którego aktu prawnego?

Jedynym (?) wyj±tkiem jest najem prywatny na ryczałcie.

Nie rozumiem, mogłbyć doprecyzować, czego sie nie da?

Data: 2009-05-20 17:01:44
Autor: Piotrek
Tryb przeniesienia pomiedzy US
VoyteG wrote:
Nie da się - art. 6 ustęp 8

Którego aktu prawnego?

PDOF

Jedynym (?) wyj±tkiem jest najem prywatny na ryczałcie.

Nie rozumiem, mogłbyć doprecyzować, czego sie nie da?

Nie da się (skutecznie) rozliczyć wspólnie z małżonkiem prowadz±c DG opodatkowan± ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.

Piotrek

Data: 2009-05-20 18:39:21
Autor: Tomek
Dnia 20-05-2009 o 16:21:12 VoyteG <VoyteG@hotpop.com> napisał(a):

[...]

Zglaszasz zmianę w urzędzie miejscowości A, zmieniając miejsce zamieszkania
na B a zostawiając miejsce wykonywania w A. Urząd powysyła co trzeba do US, GUS
i ZUS, ale ZUA i VAT-R i tak CiÄ™ nie ominÄ….
Przed "jednym okienkiem" trzeba było tylko uważać na GUS - zmianę należało zgłosić
w GUS właściwym dla miejsca A - ja o mało co nie wtopiłem przy przeprowadzce 400km dalej.
W tej chwili ZTCW GUS-em już nie trzeba się przejmować.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-20 18:10:25
Autor: jureq
Dnia Wed, 20 May 2009 18:39:21 +0200, Tomek napisał(a):

Zglaszasz zmianę w urzędzie miejscowości A, zmieniając miejsce

Oczywiście jest tu mowa o Urzędzie Miasta/Gminy a nie o Urzędzie Skarbowym

Tryb przeniesienia pomiedzy US