Tryb tworzenia mms

Data: 2012-05-11 03:40:14
Autor: Piotr
Tryb tworzenia mms
Witam!

Mam telefon Samsung S5830 (Android 2.0). W ustawieniach mam takie coÅ› jak "Tryb tworzenia mms" i do wyboru: ograniczony; ostrzegaj; nie ostrzegaj.

DO czego to sluzy i co najlepiej ustawić? Nie pamiętam jak było domyślnie...

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2012-05-10 23:41:50
Autor: Pszemol
Tryb tworzenia mms
"Piotr" <brak@brak.pl> wrote in message news:4fac6df5$0$1317$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Bardzo intuicyjny ten user interface w Androidzie jest, nie ma co :-)

Data: 2012-05-11 07:39:01
Autor: JoteR
Tryb tworzenia mms
"Pszemol" napisał:

[...]

Te opcje dla wiadomości MMS istniały na długo przed pojawieniem się Androida, w praktycznie każdym cywilizowanym telefonie. Ale co o tym mogą wiedzieć applowscy fanboje, którym zezwolono na korzystanie z tej kosmicznej technologii dopiero kilka lat temu, odkrywając na nowo koło? Mogą tylko trollować, pokrywać swoje zacofanie żenującymi komentarzami.
Do wątkopodawcy: te opcje służą (z grubsza rzecz ujmując) do zarządzania ograniczeniem wielkości MMS-a do 100 kB lub 300 kB, żeby nie płacić operatorowi dodatkowo za przekroczenie tego, dziś już nieaktualnego, limitu.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Multimedia_Messaging_Service

JoteR

Data: 2012-05-11 08:48:20
Autor: Pszemol
Tryb tworzenia mms
"JoteR" <joter@pf.pl> wrote in message news:joi8mc$ki1$1inews.gazeta.pl...
"Pszemol" napisał:

[...]

Żenujące jest to, że ta opcja brzmi tak a nie np "Przekroczony rozmiar MMS"
"zabroń; ostrzegaj; nie ostrzegaj". Apple, cokolwiek złego można o nich
powiedzieć, rozumieją że odbiorca nie-angielskojęzyczny doceni jednorazowy
wysiłek firmy włożony w rozsądne i porządne tłumaczenie/lokalizację...
Samsung, jak widać, nie rozumie i robi tłumaczenie jak Microsoft, na odwal się.

[...]

Skoro są nieaktualne to po co zaśmiecają user interface?

Data: 2012-05-11 19:25:58
Autor: JoteR
Tryb tworzenia mms
"Pszemol" napisał:

[...]

Normalny odbiorca, nawet nie anglojęzyczny, przeczyta instrukcję lub poszuka w Sieci. Applowski troll będzie bił pianę, bo instrukcji nie znajdzie w pudełku, a wyszukiwarka na zapytanie o iPhone i MMS zwróci mu dość żenujące wyniki.

Skoro są nieaktualne to po co zaśmiecają user interface?

Bo mogą się znów stać aktualne? To decyzje operatorów a nie producentów telefonów.
BTW: jak brzmiÄ… owe opcje w porzÄ…dnie zlokalizowanym IOS?

JoteR

Data: 2012-05-11 20:43:00
Autor: Pszemol
Tryb tworzenia mms
"JoteR" <joter@pf.pl> wrote in message news:joji3f$ojs$1inews.gazeta.pl...
"Pszemol" napisał:

[...]

Może dla Ciebie to jest normalne że interfejs graficzny z użytkownikiem
NIE JEST intuicyjny i oczywisty - być może wychowany jesteś na telefonach
Nokii, być może jest jakiś inny powód, ale dla mnie nie jest to normalne.

Poza tym - projektując interfejs z użytkownikiem czy go tłumacząc masz
wybór: zrobić dobrze, wyraźnie, użyć oczywistych dla każdego sformułowań
lub zrobić coś pokracznie, nazwać coś opacznie czy dać angielskie do
przetłumaczenia na polskie komuś kto zupełnie nie dba o to co robi byle
mu zapłacono... I potem taki gniot wychodzi że co drugą komendę trzeba
'rozkodowywać' przy pomocy instrukcji obsługi czy szukania w sieci... a po co?

Skoro są nieaktualne to po co zaśmiecają user interface?

Bo mogą się znów stać aktualne?
To decyzje operatorów a nie producentów telefonów.

To się wypuści update do os i doda wtedy opcje gdy staną się potrzebne
a nie aby zaśmiecały... Jak to dobrze że Ty nie projektujesz programów!

BTW: jak brzmiÄ… owe opcje w porzÄ…dnie zlokalizowanym IOS?

Nie ma takich opcji.

Data: 2012-05-12 08:39:20
Autor: JoteR
Tryb tworzenia mms
"Pszemol" napisał:

[...]

Jako że pochodzimy od zupełnie innej małpy, to bardzo się cieszę, że jestem w twoim mniemaniu nienormalny. Zacząłbym się poważnie niepokoić, gdybyś mnie uznał za normalnego, bo pszemolizm raczej ciężko uleczalny jest.

[...]

Spytaj o to Tatarkiewicza.

[...]

Repeto, bo widzę, że zmysł percepcji w twojej odnodze ewolucyjnej zatrzymał się na etapie kamienia gładzonego: te opcje były w telefonach na długo przed pojawieniem się w nich OS-ów. I co, wyobrażasz sobie, że producenci telefonów na wieść o tym, że jakiś operator w małym europuejskim kraiku zdjął bądź założył jakieś ograniczenie szybciutko wypuszczą nową wersję firmware, żeby każda gospodyni z Gdańska mogła sobie sfleszować telefon? Serio? To jesteś jeszcze bardziej pszemolnięty, niż by wskazywała na to twoja dotychczasowa twórczość.

BTW: jak brzmiÄ… owe opcje w porzÄ…dnie zlokalizowanym IOS?

Nie ma takich opcji.

Czyli mówisz, że znów nie masz nic merytorycznego do napisania i tak tylko sobie z nudów pszemolisz?

JoteR

Data: 2012-05-12 08:49:01
Autor: Pszemol
Tryb tworzenia mms
"JoteR" <joter@pf.pl> wrote in message news:jol0k2$iip$1inews.gazeta.pl...
"Pszemol" napisał:

[...]

Dlaczego uważasz że interface z użytkownikiem powinien być nieintuicyjny
i błędnie przetłumaczony aby *wymagał* rozkodowywania na podstawie
instrukcji obsługi?

[...]

Pytam Ciebie, bo najwyraźniej z jakiegoś powodów preferujesz kaleki
program który stwarza użytkownikowi zupełnie niepotrzebne problemy.

[...]

Zastanów się czy te ograniczenia w ogóle gdzieś jeszcze są na świecie
i dlaczego miałyby się nagle pojawić w dobie gigabajtów danych
w abonamentach... Jeśli to jakaś zaszłość sprzed 10 lat której dziś nikt
nie używa to trzeba ją wywalić i zrobić ustawienia bardziej klarowne
i oczywiste dla użytkownika bez sięgania do instrukcji...

No chyba że Ty używasz telefonu chodząc wszędzie z instrukcją do niego? :-)

BTW: jak brzmiÄ… owe opcje w porzÄ…dnie zlokalizowanym IOS?

Nie ma takich opcji.

Czyli mówisz, że znów nie masz nic merytorycznego do napisania i tak tylko sobie z nudów pszemolisz?

Wiesz doskonale że merytoryczną treścią mojej wypowiedzi jest tutaj
krytyka nieporadnego i nieadekwatnego do dzisiejszego stanu techniki
interfejsu z użytkownikiem w telefonie z Androidem na pokładzie...
Który to nieadekwatny interfejs z jakiegoś powodu chwalisz sobie
i konieczność rozszyfrowywania niejasnych opcji z manualem w ręku
nie uznajesz za wadÄ™ tylko zaletÄ™.

Data: 2012-05-12 17:55:40
Autor: JoteR
Tryb tworzenia mms
"Pszemol" napisał:

Dlaczego uważasz że interface z użytkownikiem powinien być nieintuicyjny
i błędnie przetłumaczony

Po pierwsze niczego takiego nie napisałem, są to twoje chore ekstrapolacje.
Po drugie pokaż, jak powinny być prawidłowo przetłumaczone wymienione opcje, najlepiej na podstawie prawidłowe przetłumaczonego systemu. Że już o to pytałem? Nie szkodzi. Będę pytać do skutku.

Pytam Ciebie, bo najwyraźniej z jakiegoś powodów preferujesz kaleki
program który stwarza użytkownikowi zupełnie niepotrzebne problemy.

Grupowicz zapytał - ja odpowiedziałem według swojej wiedzy. Chcesz coś sprostować, czy tylko tak sobie pszemolisz z braku lepszego zajęcia?

No chyba że Ty używasz telefonu chodząc wszędzie z instrukcją do niego? :-)

Owszem, przeczytałem na początku instrukcję od swojego telefonu. Ty nie możesz? No jaki pech.

Wiesz doskonale że merytoryczną treścią mojej wypowiedzi

Nie próbuj rozśmieszać publiczności. Błaznem to trzeba umieć być.

krytyka nieporadnego i nieadekwatnego do dzisiejszego stanu techniki
interfejsu z użytkownikiem w telefonie z Androidem na pokładzie...

Już ci tłumaczyłem, że opcje, o których mowa, nie są li tylko domeną Androida.
Ale co ty możesz o tym wiedzieć.

Który to nieadekwatny interfejs z jakiegoś powodu chwalisz sobie

Zacytuj albo przeproÅ›.

JoteR

Data: 2012-05-12 16:26:10
Autor: Pszemol
Tryb tworzenia mms
"JoteR" <joter@pf.pl> wrote in message news:jom164$rca$1inews.gazeta.pl...
"Pszemol" napisał:

Dlaczego uważasz że interface z użytkownikiem powinien być nieintuicyjny
i błędnie przetłumaczony

Po pierwsze niczego takiego nie napisałem, są to twoje chore ekstrapolacje.

Napisałeś tak tłumacząc, że "normalne" jest że trzeba szukać instrukcji...

Po drugie pokaż, jak powinny być prawidłowo przetłumaczone wymienione
opcje, najlepiej na podstawie prawidłowe przetłumaczonego systemu.

Zasugerowałem już jak ja bym to ujął. Przeoczyłeś?

Że już o to pytałem? Nie szkodzi. Będę pytać do skutku.

Kiedy pytałeś?

[...]

Odpowiedziałeś i to się chwali. Tamten wątek konwersacji zakończył
się naturalnie - teraz bierzemy obaj udział w drugim wątku: jak producent
nie dba o to aby opcje do wyboru w jego telefonie czytelne i jasne...

No chyba że Ty używasz telefonu chodząc wszędzie z instrukcją do niego? :-)

Owszem, przeczytałem na początku instrukcję od swojego telefonu.
Ty nie możesz? No jaki pech.

Szczerze Ci powiem że nie wiem czy mogę czy nie mogę - nie szukałem
jej nawet. W przeciwieństwie do swojej Nokii XpressMusic, gdzie instrukcję
musiałem przekartkować parę razy w przód/tył i góra/dół do iPhone nie
musiałem mieć żadnej instrukcji użytkowania. Wszystko jest tam gdzie
tego szukam i przy wyborze ON/OFF, YES/NO nie mam nigdy żadnych
pytań.

[...]

No z całą pewnością nie są domeną wszystkich systemów operacyjnych
bo w iOS nie ma nic na temat rozmiaru MMSów. Jak słyszę już zresztą
nieaktualnych.

Który to nieadekwatny interfejs z jakiegoś powodu chwalisz sobie

Zacytuj albo przeproÅ›.

Napisałeś że to normalne że się musi szukać w instrukcji...
Cóż to jest jak nie pochwała kalekiego i nieintuicyjnego interfejsu z użytkownikiem?

Data: 2012-05-11 09:13:36
Autor: Chris
Tryb tworzenia mms
Pszemol nabazgrał(a):

[...]

Przynajmniej ma opcjÄ™ MMS :)

Data: 2012-05-11 08:48:41
Autor: Pszemol
Tryb tworzenia mms
"Chris" <spam@spam.net> wrote in message news:joie71$2g5$1inews.gazeta.pl...
Pszemol nabazgrał(a):

[...]

A kto jej nie ma?

Data: 2012-05-12 09:36:59
Autor: Marek
Tryb tworzenia mms
On Fri, 11 May 2012 08:48:41 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
A kto jej nie ma?

No napisz w końcu, jak ten komunikat jest sformułowany w iphonie.

--
Marek

Data: 2012-05-12 08:43:42
Autor: Pszemol
Tryb tworzenia mms
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.2249884627779547372news.neostrada.pl...
On Fri, 11 May 2012 08:48:41 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
A kto jej nie ma?

No napisz w końcu, jak ten komunikat jest sformułowany w iphonie.

Nie ma takiego komunikatu w moim iPhone.

Data: 2012-05-12 18:00:24
Autor: Maciej Bebenek
Tryb tworzenia mms
[...]

Z innych ciekawych rzeczy w iPhonie nie ma również blokady przyjmowania
MMS-ów w roamingu. W PL jest to średnio jakieś 4 złote na sztuce, w AT&T
przypuszczam, że więcej, chyba że ta supersieć nie oferuje w ogóle takiej
możliwości :-P

Data: 2012-05-12 16:27:08
Autor: Pszemol
Tryb tworzenia mms
"Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message news:801021554358533902.788175maciej_pmt-tpsa.waw.plnews.home.net.pl...
[...]

Jest natomiast blokada "cellular data" w roamingu.
Jak mniemam, dotyczy to również MMSów.

Data: 2012-05-13 00:15:41
Autor: Maciej Bebenek
Tryb tworzenia mms
[...]

W iOS poniżej 5.0 blokada transmisji danych nie blokowała przyjmowania
MMS-ów. Ot, taki ficzer :-P Później nie sprawdzalem - szkoda mi było kasy.

Tryb tworzenia mms