Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Trybuna艂u Stanu dla Tuska

Trybuna艂u Stanu dla Tuska

Data: 2011-04-11 22:48:49
Autor: Inc
Trybuna艂u Stanu dla Tuska

Wst臋p

Raport Zespo艂u Ekspert贸w Niezale偶nych nie jest polemik膮 z technicznymi ustaleniami specjalist贸w polskich lub rosyjskich. Przedstawiamy w nim fakty i wskazania co nale偶y zrobi膰, aby zacz膮膰 odbudowywa膰 rozbity system bezpiecze艅stwa Polski.

Jako obywatele Rzeczypospolitej mamy prawo i obowi膮zek zabiera膰 publicznie g艂os w sprawach wa偶nych dla naszego Pa艅stwa. Jest to bowiem dobro wszystkich Polak贸w okupione przez lata trudem, krwi膮 i potem wielu pokole艅 naszych Rodak贸w, kt贸rych marzeniem i 偶yczeniem by艂o by Kraj ten by艂 silny, profesjonalnie zarz膮dzany i bezpieczny.

Niestety poziom bezpiecze艅stwa jest sukcesywnie obni偶any, a si艂y i 艣rodki na nie przeznaczane 鈥 marnotrawione. Zdj臋ci trosk膮 o losy naszej Ojczyzny i przysz艂ych pokole艅 Polak贸w przedstawiamy poni偶szy Raport.

Kwestia transportu lotniczego VIP-贸w w profesjonalnie zarz膮dzanych krajach

Problem transportu najwa偶niejszych os贸b w pa艅stwie pozostaje nie rozwi膮zany od wielu lat. Na to, jak istotna jest to kwestia z punktu widzenia bezpiecze艅stwa pa艅stwa, sojusznicy Polski zwracali nam uwag臋 ju偶 od pierwszych chwil po prze艂omie 1989 roku i odzyskanej wolno艣ci.

Ju偶 w 1990 r. Rz膮d USA, w ramach wdzi臋czno艣ci za uratowanie oficer贸w CIA i DIA w Iraku, obok obni偶enia o 20 miliard贸w dolar贸w d艂ug贸w Polski, rozpocz膮艂 szkolenia kolejnych rz膮d贸w RP w zakresie reagowania w sytuacjach kryzysowych (R.S.K.) i zarz膮dzania ryzykiem pa艅stwa (Z.R.P.). Obecny minister Obrony Narodowej jeszcze jako wiceminister resortu odpowiedzialny za kontakty z NATO, zapoznawany by艂 z procedurami R.S.K i Z.R.P. W wielkich 膰wiczeniach z tego zakresu, zorganizowanych w 1998 roku na terenie Polski przez USA, obok 贸wczesnego premiera Jerzego Buzka, wzi臋li tak偶e udzia艂 najwa偶niejsi z punktu widzenia bezpiecze艅stwa pa艅stwa polscy ministrowie. Opracowano stosowne zalecenia i procedury, kt贸re mia艂y by膰 bezwzgl臋dnie stosowane. W艣r贸d najwa偶niejszych sugestii USA dla Polski jako przysz艂ego cz艂onka NATO, by艂o przygotowanie si臋 do udzielania pomocy obywatelom Polskim zagro偶onym poza granicami kraju. Jako wzorzec przedstawiano nam dzia艂anie Izraela, kt贸ry w 1976 roku dla ratowania swoich obywateli wys艂a艂 do Ugandy 5 samolot贸w Herkules C130 i dwa Boeing 707 (w jednym z nich by艂 szpital, a w drugim stanowisko dowodzenia). USA zadeklarowa艂y, 偶e przeka偶膮 nam nieodp艂atnie 4 samoloty transportowe Herkules C130. Nie przyj臋li艣my tego daru. Samoloty wzi臋艂a Rumunia, kt贸ra aktualnie wyprzedza nas w zakresie kompatybilno艣ci swoich struktur wojskowych z NATO. Amerykanie przekonywali nas, 偶e konieczny jest zakup nowoczesnych samolot贸w kt贸re s艂u偶y艂yby w razie potrzeby ewakuacji obywateli, a na co dzie艅 transportowa艂y najwa偶niejsze osoby w pa艅stwie. Regu艂膮 w NATO jest pilotowanie tych samolot贸w przez najlepszych, specjalnie do tego wybranych i stale szkolonych pilot贸w wojskowych. Bo tylko piloci wojskowi potrafi膮 l膮dowa膰 na terenach konflikt贸w zbrojnych i obs艂ugiwa膰 utajnion膮 艂膮czno艣膰 zapewniaj膮c膮 najwa偶niejszym osobom mo偶liwo艣膰 kierowania pa艅stwem nawet w czasie lot贸w. Samoloty takie s艂u偶膮 r贸wnie偶 do natychmiastowej ewakuacji kierownictwa pa艅stwa do zapasowego stanowiska dowodzenia.

Kwestia transportu lotniczego VIP贸w w Polsce

W 2007 roku, znaj膮cy zalecenia NATO minister Obrony Narodowej Rados艂aw Sikorski, rozpocz膮艂 procedur臋 przygotowania do zakupu samolot贸w transportowych dla VIP-贸w. Kontynuowa艂 j膮 i doprowadzi艂 do ko艅ca jego nast臋pca 艣.p. Aleksander Szczyg艂o.

DO ZAKUPU SAMOLOT脫W JEDNAK NIE DOSZ艁O. W 2009 ROKU, TAJN膭 DECYZJ膭, BEZ PODANIA POWOD脫W, ZAKUP UNIEWA呕NI艁 MINISTER BOGDAN KLICH. Gdy dziennikarze to odkryli, minister twierdzi艂, 偶e na samoloty dla VIP-贸w nie by艂o pieni臋dzy. Sk膮d zatem wzi臋艂y si臋 艣rodki, dok艂adnie 635 milion贸w z艂 na 12 samolot贸w M-28BRYZA, kt贸re MON zakupi艂o bez przetargu? Pytany o to przez pos艂贸w minister Klich stwierdzi艂 jedynie, 偶e po katastrofie samolotu CASA DOW脫DCY MUSZ膭 LATA膯 OSOBNO! Minister nie pami臋ta艂 o tym przed wylotem do Smole艅ska zwierzchnik贸w wszystkich rodzaj贸w si艂 zbrojnych Wojska Polskiego.

Dlaczego na przestrzeni tylu lat nasze w艂adze nie by艂y w stanie kupi膰 samolot贸w dla VIP-贸w? Eksperci twierdz膮, 偶e mog艂y w tym przeszkodzi膰 podejrzane zobowi膮zania wobec producent贸w samolot贸w Embraer. Samoloty te, z powodu zbyt kr贸tkiego zasi臋gu, (nie dolatuj膮 bez mi臋dzyl膮dowania do USA i Afganistanu) nie spe艂nia艂y wymog贸w przetargu. Tez臋 t臋 potwierdzi艂 tak偶e sam Bogdan Klich, po czym...wyczarterowa艂 dwa samoloty Embraer dla VIP-贸w! Wed艂ug Zespo艂u Ekspert贸w Niezale偶nych, spraw臋 t臋 powinna zbada膰 specjalna Komisja Sejmowa.

Okoliczno艣ci膮 uniemo偶liwiaj膮c膮 zakup maszyn dla VIP-贸w nie by艂 brak 艣rodk贸w. Przez lata bowiem, topiono setki milion贸w z艂 w kosztownych remontach awaryjnych samolot贸w TU-154. Podobnym przyk艂adem trwonienia publicznych pieni臋dzy przez rz膮dz膮cych jest cho膰by zakup za miliard dwie艣cie milion贸w z艂otych samego tylko kad艂uba korwety Marynarki Wojennej 鈥濭AWRON" (now膮, w pe艂ni wyposa偶on膮 korwet臋 mo偶na kupi膰 za 300 mln z艂). Jak wiadomo samoloty TU-154 ostatecznie zosta艂y wycofane z eksploatacji przez wszystkie linie lotnicze, a z dniem 1 lipca 2011 tak偶e przez Rosyjsk膮 Federaln膮 Agencj臋 Transportu Lotniczego!

WNIOSEK: Gdyby zosta艂y zakupione nowoczesne samoloty do transportu VIP-贸w, gdyby wok贸艂 przetarg贸w na maszyny tego typu nie by艂a prowadzona cyniczna, polityczna gra, do katastrofy Smole艅skiej by nie dosz艂o. Nowoczesne samoloty nawet w takiej mgle jak w Smole艅sku 鈥瀢idz膮" kontur lotniska.


2008 鈥 2010. Najczarniejszy rozdzia艂 w historii polskiego lotnictwa wojskowego w czasie pokoju.

Po katastrofie wojskowego samolotu CASA, w kt贸rej zgin臋艂o prawie ca艂e Dow贸dztwo naszego lotnictwa wojskowego, Minister Obrony Narodowej nie wyci膮gn膮艂 wniosk贸w! Co wi臋cej, doprowadzi艂 do zapa艣ci Wojska Polskiego i degradacji elitarnego 36. Pu艂ku Specjalnego Lotnictwa. Wsp贸艂winny temu jest premier Donald Tusk, kt贸ry mimo informacji jakie dosta艂 od wojskowych b臋d膮c w Afganistanie, a tak偶e od genera艂a Waldemara Skrzypczaka i na pi艣mie od genera艂a S艂awomira Petelickiego (za po艣rednictwem ministra Boniego), nie zdymisjonowa艂 Bogdana Klicha i nie nakaza艂 wprowadzenia koniecznych reform w Si艂ach Zbrojnych! Wynikiem tego zaniechania by艂a prawie identyczna katastrofa samolotu Wojskowego TU 154 M. Z tym, 偶e tym razem, po raz pierwszy w historii wojskowo艣ci zgin臋艂o ca艂e dow贸dztwo Wojska Polskiego wraz ze Zwierzchnikiem Si艂 Zbrojnych - Prezydentem RP na czele.

Zaledwie na rok i 10 dni przed tragedi膮 smole艅sk膮, wydarzy艂a si臋 kolejna katastrofa w lotnictwie wojskowym. Podczas podchodzenia do l膮dowania na lotnisku Marynarki Wojennej w Babich Do艂ach, rozbi艂 si臋 samolot BRYZA. Zgin臋艂a ca艂a, czteroosobowa za艂oga.

Miesi膮c wcze艣niej - kolejna tragedia. Pod Toruniem rozbi艂 si臋 Mi-24 - bojowy 艣mig艂owiec Dow贸dztwa Wojsk L膮dowych. Zgin膮艂 jeden z pilot贸w!

Cztery katastrofy samolot贸w wojskowych, w ci膮gu zaledwie dw贸ch lat, w kt贸rych zgin臋艂o 121 os贸b, nie by艂y dla premiera powodem do zdymisjonowania ministra Obrony Narodowej. To te偶 jest ewenement nie tylko w historii wojskowo艣ci ale i pa艅stwowo艣ci. A na pewno w historii NATO!

Nie wyci膮gni臋cie wniosk贸w z kolejnych katastrof w lotnictwie wojskowym, a tak偶e polityczna bezkarno艣膰 Ministra Obrony Narodowej Bogdana Klicha, przyczyni艂y si臋 do tragedii smole艅skiej.

Procedury NATO. Zabezpieczenie lotu.

Prezydencki lot do Smole艅ska by艂 absolutnie nie przygotowany. Pomijaj膮c, wydaje si臋, co raz pewniejsz膮 w 艣wietle ujawnianych przez media dokument贸w, kwesti臋 politycznego 鈥瀝ozgrywania" przez KPRM wizyty g艂owy pa艅stwa w Katyniu, przygotowanie do niej jest jednym wielkim skandalem. S艂u偶by odpowiedzialne za bezpiecze艅stwo Pa艅stwa pope艂ni艂y niewyobra偶aln膮 ilo艣膰 b艂臋d贸w, kt贸re kompromituj膮 Polsk臋 jako cz艂onka NATO.

鈥 Nie sprawdzono lotniska, na kt贸rym mia艂 l膮dowa膰 Prezydent, najwa偶niejsi dow贸dcy Wojska Polskiego i inne bardzo wa偶ne osoby w Pa艅stwie. Ani w NATO, ani w innym cywilizowanym kraju, nie ma szefa s艂u偶by odpowiedzialnej za bezpiecze艅stwo najwa偶niejszych polityk贸w, kt贸ry wyda艂 by zgod臋, aby Prezydent, ministrowie i najwa偶niejsi genera艂owie lecieli jednym samolotem na niesprawdzone i niezabezpieczone lotnisko polowe. Szef BOR gen. Marian Janicki, nie tylko nie poni贸s艂 偶adnych s艂u偶bowych konsekwencji, ale wr臋cz zosta艂 otoczony opiek膮 przez samego premiera.

鈥 Brak ochrony kontrwywiadowczej dow贸dc贸w wszystkich rodzaj贸w si艂 zbrojnych WP. W profesjonalnie rz膮dzonym Pa艅stwie , odpowiedzialno艣膰 powinien ponie艣膰 za to szef SKW. Nie tylko jej nie poni贸s艂, ale wr臋cz zosta艂 wyr贸偶niony, gdy偶 7 miesi臋cy po katastrofie smole艅skiej prezydent Bronis艂aw Komorowski na wniosek ministra obrony narodowej Bogdana Klicha, mianowa艂 Janusza Noska genera艂em brygady.

鈥 Zignorowano ostrze偶enia polskiego Ambasadora, 偶e lotnisko w Smole艅sku nie nadaje si臋 do przyjmowania wa偶nych delegacji z Polski, gdy偶 zosta艂a zlikwidowana Jednostka Wojskowa, kt贸ra dba艂a o stan lotniska.

鈥 MON zrezygnowa艂o z rosyjskiego lidera, kt贸ry wcze艣niej naprowadza艂 nasze samoloty na rosyjskie lotniska wojskowe.

鈥 MON nie przygotowa艂o i nie zabezpieczy艂o lotnisk zapasowych
i k艂ama艂o, 偶e to zrobi艂o! Do czasu ujawnienia przez pras臋 stenogramu rozm贸w po katastrofie pokazuj膮cych jak nieudolnie oficerowie pr贸bowali dopisywa膰 lotniska zapasowe. Jedno z lotnisk, kt贸re wg. MON by艂o przewidziane jako zapasowe, by艂o w tym dniu nieczynne.

鈥 Umieszczaj膮c wszystkie tak wa偶ne z punktu widzenia funkcjonowania Pa艅stwa osoby, w jednym samolocie z艂amano procedury NATO, wszelkie inne procedury bezpiecze艅stwa, a wr臋cz post膮piono wbrew zdrowemu rozs膮dkowi.

鈥 Nie skoordynowano cz臋艣ci cywilnej i wojskowej delegacji co spowodowa艂o ba艂agan organizacyjny i brak na lotnisku w Smole艅sku ochrony 呕andarmerii Wojskowej dla najwa偶niejszych genera艂贸w i ich 艣rodk贸w tajnej 艂膮czno艣ci z NATO!. W wyniku katastrofy smole艅skiej, Rosja wesz艂a w posiadanie bezcennego materia艂u wywiadowczego zamieszczonego na niezabezpieczonych no艣nikach 鈥 ekipa kontrwywiadu wojskowego przylecia艂a na miejsce katastrofy wieczorem!

WNIOSEK: Gdyby s艂u偶by odpowiedzialne za bezpiecze艅stwo Pa艅stwa i jego najwa偶niejszych os贸b dochowa艂y procedur, do katastrofy smole艅skej by nie dosz艂o.

36. Specjalny Pu艂k Lotnictwa Transportowego WP

Piloci elitarnego 36 Pu艂ku Lotnictwa Transportowego traktowani byli przez VIP-贸w bez nale偶nego im szacunku i dba艂o艣ci o ich kompetencje i umiej臋tno艣ci. Minister Obrony Narodowej nie stworzy艂 pilotom odpowiednich warunk贸w do treningu pozwalaj膮cego sprosta膰 ogromnej odpowiedzialno艣ci jak膮 na nich na艂o偶ono. Obarczanie odpowiedzialno艣ci膮 pilot贸w za katastrof臋, jest ogromnym nadu偶yciem i niesprawiedliwo艣ci膮 ha艅bi膮c膮 pami臋膰 tych dzielnych i odwa偶nych ludzi! Nieustanne, coraz g艂臋bsze oszcz臋dno艣ci, niefrasobliwo艣膰 w dysponowaniu publicznymi pieni臋dzmi przeznaczonymi na modernizacj臋 parku maszyn w 36 pu艂ku lotnictwa musi skutkowa膰 obni偶eniem jako艣ci szkole艅. Nie ponosz膮 za to odpowiedzialno艣ci 偶o艂nierze, kt贸rzy nie maj膮 mo偶liwo艣ci odebra膰 nale偶ytego wyszkolenia z ale ich najwy偶si prze艂o偶eni z Ministrem Obrony Narodowej na czele, kt贸rzy prowadz膮 trudn膮 do racjonalnego wyt艂umaczenia polityk臋 dzielenia biedy i to w spos贸b najgorszy z mo偶liwych. To on bowiem decyduje o rozdziale 艣rodk贸w. To on zdecydowa艂 o kosztownym i jak si臋 okaza艂o niepotrzebnym remoncie faktycznie bezu偶ytecznego dzi艣 Tupolewa o numerze 102.

Polskie si艂y zbrojne b臋d膮 skazane na r贸偶ne rozwi膮zania zast臋pcze, tak d艂ugo jak b臋d膮 zarz膮dzane i dowodzone przez ludzi wychowanych w doktrynie wojennej Uk艂adu Warszawskiego, kt贸rzy nie rozumiej膮 procedur NATO ani nie realizuj膮 wizji sojuszu Nic wi臋c dziwnego, 偶e Stany Zjednoczone nie decyduj膮 si臋 na rozmieszczenie na terytorium Polski rakiet 鈥濸atriot". Wiedz膮, 偶e powierzenie tej gro藕nej broni wymaga najwy偶szego profesjonalizmu i odpowiedzialno艣ci.

Tylko wymiana pokoleniowa w najwy偶szym Dow贸dztwie Si艂 Zbrojnych mo偶e odwr贸ci膰 ten trend. Potrzeba do tego jednak 艣mia艂ych wizji i odwa偶nych decyzji, kt贸rych dzi艣 nie wida膰, bo zast臋powane s膮 one 鈥瀘bron膮 sto艂k贸w" i trwaniem na pozycjach nieudolnych decydent贸w. Pompowanie pieni臋dzy w remont przestarza艂ego i anachronicznego dow贸dztwa si艂 zbrojnych, b臋dzie mia艂o taki sam skutek jak pompowanie pieni臋dzy w nieustaj膮ce remonty i naprawy przestarza艂ego i awaryjnego Tupolewa. O skutkach takiej polityki mo偶na my艣le膰 jedynie ze zgroz膮.

WNIOSEK: Gdyby 36. Pu艂k Lotnictwa Transportowego WP traktowany by艂 przez MON jako rzeczywi艣cie 鈥瀍litarny", gdyby pilotom stworzono odpowiednie do rangi wykonywanych przez nich obowi膮zk贸w warunki do pracy, 偶ycia i treningu, do katastrofy smole艅skiej by nie dosz艂o.

Podsumowanie

Bez ekspertyzy NATO, nikt nie podejmie si臋 oceny, czy rosyjskie s艂u偶by naziemne wy艂膮cznie nie zapobieg艂y katastrofie, czy te偶 si臋 do niej przyczyni艂y, a je艣li tak, to w jakim stopniu. Nie wiemy czy , uzyskanie takiej ekspertyzy jest dzi艣 jeszcze mo偶liwe.

呕膮damy jednak, by zamiast rozmywania odpowiedzialno艣ci i gry na czas, dosz艂o do przyk艂adnego ukarania winnych zaniedba艅, kt贸re spowodowa艂y najwi臋ksz膮 narodow膮 tragedi臋 w historii Polski od czasu zako艅czenia II Wojny 艢wiatowej. Tylko po ukaraniu winnych, b臋dzie mo偶liwe wprowadzenie i egzekwowanie skutecznych procedur, kt贸re zapobiegn膮 podobnym tragediom w przysz艂o艣ci. Profesjonalizacja armii nie mo偶e by膰 jedynie has艂em wyborczym, jak jest to obecnie!

Nie ma chyba takiej osoby, kt贸ra nie widzia艂aby zdj臋膰 niezabezpieczonego, niszczej膮cego przez wiele miesi臋cy wraku samolotu z bia艂o-czerwon膮 szachownic膮 , nie ma chyba tak偶e i takiej osoby, kt贸ra nie widzia艂by zdj臋膰, na kt贸rych wida膰, jak wrak jest niszczony.

W rocznic臋 Katastrofy czujemy si臋 w obywatelskim obowi膮zku zwr贸cenia uwagi na b艂膮d najwa偶niejszy - stawiaj膮cy Polak贸w w roli bezbronnych petent贸w! Niezrozumia艂e jest dlaczego Polska jako Kraj b臋d膮cy od 12 lat w NATO, po katastrofie wojskowego samolotu NATO, w kt贸rym zgin臋li najwa偶niejsi dla Polski genera艂owie NATO, za po艣rednictwem polskiego rz膮du niezw艂ocznie nie zwr贸ci艂a si臋 o pomoc i rad臋 do innych cz艂onk贸w Paktu i Kwatery G艂贸wnej w Brukseli! Taki krok wykona艂y pot臋偶ne Stany Zjednoczone po tragedii 11 wrze艣nia. Nic nie usprawiedliwia tego zaniechania premiera Donalda Tuska,

Polacy nie po to tak d艂ugo i usilnie zabiegali o cz艂onkostwo w NATO, 偶eby po dwudziestu latach wolno艣ci, kierownictwo naszego Ministerstwa Obrony Narodowej wyda艂o komunikat, 偶e Polska nie ma obowi膮zku informowania NATO, nawet gdy zgin膮 wszyscy najwa偶niejsi dow贸dcy Wojska Polskiego.

To nie Rosjanie o艣mieszyli nas i upokorzyli przed ca艂ym cywilizowanym 艣wiatem. Zrobi艂 to polski premier, oddaj膮c 艣ledztwo i wmawiaj膮c Polakom, 偶e nasza prokuratura mo偶e prowadzi膰 r贸wnoleg艂e 艣ledztwo bez posiadania czarnych skrzynek, wraku samolotu i dost臋pu do miejsca katastrofy. To, 偶e jest to niemo偶liwe 鈥 nie wymaga dowodu.

Dok艂adnego wyja艣nienia wymaga te偶 podj臋cie przez premiera decyzji o niebraniu pod uwag臋 polsko-rosyjskiej umowy z 7 lipca1993 roku , kt贸ra stanowi, 偶e wyja艣nianie katastrof polskich i rosyjskich samolot贸w wojskowych na terenie Federacji Rosyjskiej i Rzeczypospolitej Polskiej prowadzone jest WSP脫LNIE. Wyb贸r przez premiera konwencji chicagowskiej to bezprawie, bo Konwencja ta dotyczy wy艂膮cznie samolot贸w cywilnych.

Premier Donald Tusk jest r贸wnie偶 osobi艣cie odpowiedzialny za zwolnienie szefa Rz膮dowego Centrum Antykryzysowego, po kt贸rym na znak protestu odesz艂o 10-ciu najwybitniejszych w Polsce ekspert贸w od zarz膮dzania ryzykiem.

Je艣li po ocenie raportu komisji szefa MSWiA i wynik贸w prac polskiej prokuratury Sejm nie podejmie decyzji o postawieniu premiera Donalda Tuska i Ministra Obrony Narodowej Bogdana Klicha przed Trybuna艂em Stanu, b臋dzie to oznacza艂o, 偶e nawet najwi臋ksza Narodowa tragedia od zako艅czenia II Wojny 艢wiatowej, nie jest w stanie nic w Polsce zmieni膰, a system bezpiecze艅stwa naszego Pa艅stwa b臋dzie ulega艂 dalszej degradacji.

Si艂a i Honor!

Zesp贸艂 Ekspert贸w Niezale偶nych
鈥 Prof. dr hab. Krzysztof Rybi艅ski 鈥 rektor Uczelni Vistula (d. Wy偶sza Szko艂a Enonomiczno 鈥 Informatyczna), by艂y wiceprezes NBP, ekonomista,
鈥 Marcin Gomo艂a 鈥 lider ruchu M艂odego Pokolenia - Pokolenie 89, by艂y wiceprzewodnicz膮cy KNF, prawnik,
鈥 Dr Przemys艂aw Gu艂a 鈥 by艂y szef Rz膮dowego Centrum Antykryzysowego
鈥 Genera艂 broni Waldemar Skrzypczak 鈥 by艂y dow贸dca Wojsk L膮dowych
鈥 Genera艂 brygady S艂awomir Petelicki 鈥 tw贸rca i dwukrotny dow贸dca Jednostki Wojskowej GROM

Data: 2011-04-12 14:39:06
Autor: Azsxse
Trybuna?u Stanu dla Tuska

U縴tkownik "Inc" <gfhf@lljl.pl> napisa w wiadomo禼i news:io0i31$j27$1dont-email.me...

[jakies durnoty - ciach]

Niby za co? Za to, 縠 Kaczy駍ki Jaros砤w nie zosta prezydentem? ;))))))))))))

AAA

Data: 2011-04-12 18:29:31
Autor: | he庐sk |
Trybuna?u Stanu dla Tuska
On Tue, 12 Apr 2011 14:39:06 +0200, "Azsxse" <azxse@firstunit.cz>
wrote:


U縴tkownik "Inc" <gfhf@lljl.pl> napisa w wiadomo禼i news:io0i31$j27$1dont-email.me...

[jakies durnoty - ciach]

Niby za co? Za to, 縠 Kaczy駍ki Jaros砤w nie zosta prezydentem? ;))))))))))))

AAA

 ale mu sie wydaje, ze ciagle jest i spaceruje z alikiem po  palacowych korytarzach. tak sie przyzwyczail mieskzac za
 czasow brata w palacu, ze szlag go teraz trafia. martunia
 swego czasu biedaczka tez pomieszkiwala w palacu jakby  to byl jej wlasny pokoj na stryszku. --

"Nieprawd jest, jakoby Internet by ziemi niczyj
 i terytorium darmowego opluwania innych."
* My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP)

Trybuna艂u Stanu dla Tuska

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona