Trybunał zdecydował o losie pijanych rowerzystów

Data: 2009-04-07 16:14:50
Autor: Buniek
Trybunał zdecydował o losie pijanych rowerzystów
Z racji, że wielu tu rowerzystów, pozwoliłem sobie wrzucić linka.
Jeśli było, to sorry.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Trybunal-zdecydowal-o-losie-pijanych-rowerzystow,wid,11018249,wiadomosc.html

Pierwszy akapit:

Trybunał Konstytucyjny uznał, że karanie pijanych rowerzystów według zasad, jakie stosuje się wobec nietrzeźwych kierowców, jest zgodne z konstytucją. Wątpliwości w tej sprawie ma Sąd Rejonowy we Wschowie (woj. lubuskie), który zwrócił się do Trybunału o rozstrzygnięcie.

Jednym slowem jak wypije piwko bedac na wypadzie na  rowerach to strace prawo jazdy tak jak bylo teraz. Wiec lepiej sie przesiasc do 1,5 tonowego samochodu przeciez to takie same zagrozenie w/g prawa.

Buniek

Data: 2009-04-07 07:48:24
Autor: grzegorz.gorko
On 7 Kwi, 16:14, "Buniek" <NO_SPAMmbun...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

prawo jazdy tak jak bylo teraz. Wiec lepiej sie przesiasc do 1,5 tonowego
samochodu przeciez to takie same zagrozenie w/g prawa.

Jesli jedziesz rowerem po ulicy, to oczywiscie, ze tak.

To, ze karane jest tak samo nie znaczy, ze wykroczenie jest takie
samo, tylko na tym samym poziomie.

Jak sie takiemu smiajdnie kierownica i wyjedzie na srodek gdy jest
wyprzedzany, to samochod wyprzedzajacy moze zrobic tyle samo szkod. A
na rower jest duzo latwiej wsiasc po piwku niz do samochodu, bo jest
"przyzwolenie"...

GG

Data: 2009-04-07 16:52:51
Autor: cztery
[...]

To dlaczego pijanym pieszym na ulicy nie zabieraja PJ ? Taki tez sie moze "smajdnac" przecie.

Data: 2009-04-07 16:16:35
Autor: kamil

"cztery" <raztrzy@dwa> wrote in message news:49db68c9news.home.net.pl...
[...]

Bo wiekszosc z nich lezie chodnikiem i co najwyzej smajdnie sie na mur, zas rowerzysta smajdajacy sie na srodku skrzyzowania to nie to samo.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-07 17:23:33
Autor: cztery
[...]

Smajdniecie sie na mur jest rownie prawdopodobne co na ulice.

Data: 2009-04-07 16:25:43
Autor: kamil

"cztery" <raztrzy@dwa> wrote in message news:49db6ff8$1news.home.net.pl...
[...]

Przesadzasz.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-07 17:36:32
Autor: Piter

Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:grfr9o$ski$1inews.gazeta.pl...

[...]

taaa, prawo/lewo, w prawo ma 75% szans w lewo 25% ;]

Data: 2009-04-08 10:14:36
Autor: Jakub Witkowski
kamil pisze:

To dlaczego pijanym pieszym na ulicy nie zabieraja PJ ? Taki tez sie moze "smajdnac" przecie.

Bo wiekszosc z nich lezie chodnikiem i co najwyzej smajdnie sie na mur, zas

Idzie po wiejskiej drodze (zazwyczaj). Chodnikiem. I smiajdnie na mur.

Data: 2009-04-07 16:56:40
Autor: Arek (G)
cztery pisze:
[...]

Zwłaszcza, że rowery zwykle mają jakieś oświetlenie i odblaski więc są widoczni. Piesi zwykle wcale, zwłaszcza pijani.

A.

Data: 2009-04-07 21:22:50
Autor: ginger

Użytkownik <grzegorz.gorko@gmail.com> napisał w wiadomości news:9ae90946-0207-4ec7-a92f-995b9819738an8g2000vbb.googlegroups.com...

Jesli jedziesz rowerem po ulicy, to oczywiscie, ze tak.

nie ma znaczenia czy po ulicy. Po chodniku czy sciezce zhaltują i bekniesz tak samo. Co więcej, lepiej jechac po ulicy bo mniejsze szanse ze zatrzymają

Data: 2009-04-07 16:16:23
Autor: pluton
[...]

Lepiej wybierz samochod. W puszce bedziesz bezpieczniejszy.

pozdraiwam
pluton

Data: 2009-04-07 16:21:47
Autor: Piter
[...]

rozumiem że jak się ma prawojazdy to się je traci, a jak się nie ma ?

Data: 2009-04-07 14:21:58
Autor: slaweks
On 7 Kwi, 16:21, "Piter" <temp-s...@o2.pl> wrote:
> [...]
> samochodu przeciez to takie same zagrozenie w/g prawa.

rozumiem że jak się ma prawojazdy to się je traci, a jak się nie ma ?

To Ci je przyznają a potem zabiorą :-)

Data: 2009-04-07 16:23:05
Autor: pluton
Trybunał zdecydował o losie pijanych rowerzystów

rozumiem że jak się ma prawojazdy to się je traci, a jak się nie ma ?

To zabija ci psa i wiewiorke. I kaza ci zrobic prawo jazdy,
po czym ci je zabiora na 10 lat.

I my na te fiuty placimy podatki... :(

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-04-07 17:02:23
Autor: Buniek
[...]

To dostaniesz 300 pln moze 500 pln grzywny, pewnie.

Tak zwana rownosc wobec prawa. Nie zebym prowadzil samochod po alko. Ale uniemozliwanie mi wypica piwka jak jestem na rowerku na grilu 2 km od domu i jade sciazkami rowerowymi lub lasem to jest debilizm. Bo nie oszukujmy sie ale 80 kg + rower 15 i 15 km/h to zadne zagrozenie w stosunku do 1.5 tonowego auta i 50 km/h. apstrachujac ze po jednym nie powinno byc wogole zagrozenia
Z drugiej zas strony nie widzialem, aby normalnie jadacego czlowieka rowerem zatrzymali i kazali dmuchac profilaktycznie, ale zaraz sie ustawia przy barkach i kawiarniach odwiedzanych przez okolicznych mieszkancow w ramach rekreacji i beda zabierali PJ i po rekereacji bo splajtuja barki :).

Poza tym jak slusznie zauwaznono 500 pln grzywny to nie to samo co odebranie PJ nie ma rownosci kary chyba ze mozesz wybrac PJ lub grzywna a nie mozesz.

Buniek

Data: 2009-04-07 16:15:22
Autor: kamil
"Buniek" <NO_SPAMmbuniek@poczta.onet.pl> wrote in message news:grfpvd$dli$1news.onet.pl...

[...]

Szczerze watpie, zeby ktokolwiek zatrzymywal Cie na lesnej drodze i zabieral prawo jazdy po jednym piwie. Zreszta czy to w ogole jest droga publiczna?

ale 80 kg + rower 15 i 15 km/h to zadne zagrozenie w stosunku do 1.5 tonowego auta i 50 km/h. apstrachujac ze po jednym nie powinno byc wogole zagrozenia

Bezposredniego nie ma, ale jesli taki rowerzysta po kiku glebszych zatoczy sie na drodze i zmusi samochod do ucieczki, to juz sie moze niewesolo skonczyc. Dla osob w samochodzie, bo rowerzysta pewnie nic nie zauwazy i pojedzie dalej.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-07 18:28:39
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail kamil@spamwon.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

osmieszasz sie.
Ja byłem kiedys kontrolowany przy wyjezdzie z lasu.
A mam znajomego ktory stracił prawko na piaskowej drodze osiedlowej...

"No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją
liczyć i tych, którzy nie umieją."  Aneta Baran

Data: 2009-04-07 22:00:16
Autor: Tomasz Nowicki
Trybunał zdecydował o losie pijanych rowerzystów
Dnia Tue, 7 Apr 2009 18:28:39 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

osmieszasz sie.

On?

Ja byłem kiedys kontrolowany przy wyjezdzie z lasu.
A mam znajomego ktory stracił prawko na piaskowej drodze osiedlowej...

Taaa, przez zazdrość się tak czepiają, bo cały dzień tylko oranżadę wolno
im chlać i się mszczą

T.

Data: 2009-04-08 04:58:36
Autor: Budzik
Trybunał zdecydował o losie pijanych rowerzystów
Osobnik posiadający mail tipsybrown@spamhole.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

osmieszasz sie.

On?

a czego nie zrozumiales, ze pytasz...?

[...]

Nie, nie przez zazdrosc.
Przez statystyki! No i oczywiscie przez totoalne nie zrozumenie swojej roli.

"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

Data: 2009-04-07 18:36:13
Autor: Tomasz Nowicki
Trybunał zdecydował o losie pijanych rowerzystów
Dnia Tue, 7 Apr 2009 17:02:23 +0200, Buniek napisał(a):

apstrachujac

Co robiąc??? Jeśli twoja argumentacja jest równie wiele warta, jak
ortografia i tzw. oczytanie ogólne, to współczuję.

zagrozenia

Weź pod uwagę to, że możesz spowodować nawet katastrofę w ruchu lądowym
(nie tylko prostą kolizję) zataczając się pieszo na drodze publicznej, a co
dopiero zataczając się na rowerze. Wyjedziesz komuś, będzie próbował cię
ominąć i nieszczęście gotowe. A ty sobie pozygzakujesz dalej w oparach
"piffka".

barkach i kawiarniach odwiedzanych przez okolicznych mieszkancow w ramach rekreacji i beda zabierali PJ i po rekereacji bo splajtuja barki :).

Jeśli współczujesz bywalcom takich "barków", to albo masz w tym interes,
albo sentyment. Nie wiem, co gorsze.

Poza tym jak slusznie zauwaznono 500 pln grzywny to nie to samo co odebranie PJ nie ma rownosci kary chyba ze mozesz wybrac PJ lub grzywna a nie mozesz.

To tak samo, jak wówczas, gdy pijany chirurg nie może ci obciąć przez
pomyłkę niewłaściwej nogi, jeśli akurat masz tylko jedną

T.

Data: 2009-04-07 18:43:35
Autor: Budzik
[...]

jasne.
Szkoda ze w takim razie ie wprowadzono przepisu ktory pozwala jechac po piwku pod warunkiem ze jedziesz prosto.

"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"
kpt. Bertorelli/Dzielna Armia Włoska/Allo, Allo

Data: 2009-04-07 21:58:55
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Tue, 7 Apr 2009 18:43:35 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Szkoda ze w takim razie ie wprowadzono przepisu ktory pozwala jechac po piwku pod warunkiem ze jedziesz prosto.

Prosto pod tramwaj? Przepis nie rozpozna, czy jesteś w stanie prowadzić, czy nie. Dlatego tnie
równo - piłeś, to nie jesteś, choćbyś dorastał jako najstarszy syn drwala
na Syberii i działanie alkoholu zaczynał odczuwać pod koniec drugiego
litra. Inaczej się po prostu nie da.

T.

Data: 2009-04-08 04:58:34
Autor: Budzik
[...]

Prosto pod tramwaj?

ktos ci podpowiada to rozumienie tekstu?
Nie prosto pod trwamwaj, tylko prosto, zgodnie z wlasna wola.
Podobnie do pieszych - nikt nie bada alkomatem pieszego, ktory sobie normalnie idzie, chodzby z tego co mowi jazno wynikało, ze pił.

[...]

Jan ie kaze tego rozpoznawac przepisowi tylko policjantowi.
Jezeli widzi rowerzyste ktory ewidentnie przesadził (jedzie wezykiem, nie kontroluje kierunku jazdy, stwarza zagrozenie) - karac. Jezeli widzi jadaca normalnie grupe rowerzystów - pod zadnym pozorem nie zatrzymywac na badanie alkomatem z nadzieja ze moze ktorys akurat wychylił jakies piwko i dmuchnie jakies 0,3 czy cos podobnego.

Jak widac, rowniez sedziowie maja podobne zastrzezenia do ustawy.
No i zwracam uwage ze TK nie orzekł ze przepis jest dobry, tylko ze jest zgodny z Konstytucja.

"Demokracja prowadzi do dyktatury"
Platon

Data: 2009-04-08 07:08:17
Autor: J.F.
On Wed, 8 Apr 2009 04:58:34 +0000 (UTC),  Budzik wrote:
[...]

Ale to zasadniczo tak wlasnie dziala.
Jedzie sobie patrol, widzi rowerzyste jadacego chodnikiem lekkim
zygzakiem i juz sie cieszy - premia bedzie :-)

J.

Data: 2009-04-08 07:43:34
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail jfox_xnospamx@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Ale mowa była o niemoznosci sprawdzenia czy pacjent potrafi jechac prosto...

Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam
kontrargument "Bo tak!".   Tomasz 'tsca' Sienicki

Data: 2009-04-08 14:56:14
Autor: Arek (G)
J.F. pisze:
[...]

Mylisz się i to bardzo. W praktyce wygląda to tak. Idzie sobie patrol i robi przyczajkę niedaleko jakieś fajnej knajpy w okolicy często uczęszczanej ścieżki. I zatrzymuje każdego kto wychodzi z knajpy.

Reszta się zgadza - premia będzie:(

A.

Data: 2009-04-08 11:58:37
Autor: BaX
[...]

No to Cie teraz poniosło, znaczy sie jak kierowca samochodu jedzie prosto to też nie zatrzymywać, jak jedzie zygzakiem obowiązkowo? Czy nawalony rowerzysta jadący prosto, a przewracający się tylko jak zsiądzie z rowera jest lepszy od takiego co wypił jedno piwo na grilu i wsiada do auta?

Data: 2009-04-08 12:02:19
Autor: Budzik
Trybunał zdecydował o losie pijanych rowerzystów
Użytkownik BaX bax@_klub.chip.pl ...

[...]

widac ze nie jezdzisz rowerem.
Po pierwsze bedac nawalonym duzo trudniej jechac prosto rowerem niz samochodem, nie przewracaja sie jednoczesnie. Dowód - wsiadz do samochodu na bani i zobacz czy auto sie przewroci. Potem usiadz na rowerze i sprobuj tego samego.

Po drugie - nawet sedzia zauwazył, ze jednak zagrozenie powodowane przez nawalonego* kierowca samochodu i nawalonego* rowerzyste jest troche inne - jeszcze raz powtarzam - TK nie powiedziedział ze obecne prawo jest dobre.

*nawalonego - osoba po piwku.

Data: 2009-04-08 13:00:32
Autor: Buniek
Trybunał zdecydował o losie pijanych rowerzystów
No to Cie teraz poniosło, znaczy sie jak kierowca samochodu jedzie prosto to też nie zatrzymywać, jak jedzie zygzakiem obowiązkowo?

Samochod to 1 tona + duzo wieksze predkosci. A auto mozna prowadzic jak sie jest dobrze nawalony siedzisz i nie musisz lapac rownowagi.

Czy nawalony  rowerzysta jadący prosto, a przewracający się tylko jak zsiądzie z rowera jest lepszy od takiego co wypił jedno piwo na grilu i wsiada do auta?

Jak wspomialem bardzo nawalony rowezysta bedzie widziany z daleka, a nawet jak walnie w slup to sobie guza nabije.
Jego masa i predkosci sa na tyle male ze ryzko spowodowania ciezkiego wypadku jest mniejsze.

A generalnie to tu chodzi o zasady PJ uprawania do jazdy samochodami i innymi maszynami wyposazonymi w silniki, a zabieranie go za jazde rowerem jest w/g mnie powalone.

Buniek

Data: 2009-04-08 13:26:44
Autor: BaX
[...]

Chyba nie widziałeś mistrzów których jak posadzisz na rower to nawet nie poznasz, że coś pili, normalnie podpierając się rowerem mieli problem z równowagą.

[...]

Taa, tyle że po wsiach zazwyczaj są wąskie drogi w dodatku bez poboczy gdzie nawalony rowerzysta wystarczy, że straci równowage przy omijaniu dziury i wpakuje się pod samochód. Miast ten problem nie dotyczy w takim stopniu, nie ma takiej ilości barów.

Data: 2009-04-07 20:30:32
Autor: Jacek
Trybunał zdecydował o losie pijanych rowerzystów
Przychodzi baba do apteki, a aptekarz montuje jakąs aparature.
Panie magistrze, co pan robi?
A tak sobie ekstrahuje.
Jak naprawdę ekstra, to poproszę dla mnie też jednego!
Jacek

Data: 2009-04-08 10:01:56
Autor: pluton
Trybunał zdecydował o losie pijanych rowerzystów

apstrachujac

Co robiąc??? Jeśli twoja argumentacja jest równie wiele warta, jak
ortografia i tzw. oczytanie ogólne, to współczuję.

Jeszcze ci powiem, ze on jest garbaty, zezowaty, kulawy i sie slini.
A jego pies sra na trawnik.
Dlatego jakakolwiek z nim dyskusja nie ma zadnego sensu.

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-04-08 18:45:50
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Wed, 8 Apr 2009 10:01:56 +0200, pluton napisał(a):

Jeszcze ci powiem, ze on jest garbaty, zezowaty, kulawy i sie slini.
A jego pies sra na trawnik.
Dlatego jakakolwiek z nim dyskusja nie ma zadnego sensu.

To mu zabij wiewiórkę, co się będzię zwierzę męczyć

T.

Data: 2009-04-08 10:06:47
Autor: Buniek
[...]

Co sie tak do tej ortografi przyjebal, widzialem gorsze kwiatki i nikomu nie zwrocilem uwagi, bo zdaza mi sie robic bledy , a zwracanie uwagi samemu nie bedac idealem to chamstwo (zakladam ze znasz pisownie 100% slow polskiego slownika) dodatkowo jest to niezgodne z netykieta jak cos to na priv.
Dodatkowo bedac tak uczonym i oczytanym czlowiekiem mimo wszystko powinienes wiedziec jaki wyraz "staralem" sie napisac.
Dodatkowo pisalem wkurwiony na ten pojebany karaj i jego rzad, sady, pojebane przepisy nie majace nic wspolnego z dbaniem o bezpieczenstwo na drogach tylko o czyste jebanie ludzi bo mozna.

[...]

Nie oczekuje aby prawo pozwalalo jechac na rowerze, nie bedac wstanie chodzicc, bardziej myslalem o podniesieniu zawrtosci alko aby wypicie pifka do obiadu lub przy grilu i nie bylo przestepstwem i nie wiazalo sie z utrata PJ ktora jest generalnie z dupy bo nie jest wymaganie do poruszania sie tym srodkiem lokomocji ale mozna go stracic.

Jeśli współczujesz bywalcom takich "barków", to albo masz w tym interes,
albo sentyment. Nie wiem, co gorsze.

Finansowego interesu nie mam, ale czesto sa to wypady rowerowe na troche inny obiad na powietrzu i troche rekereacji i czesto nie po ulicy tylko po trasach rowerowych.

To tak samo, jak wówczas, gdy pijany chirurg nie może ci obciąć przez
pomyłkę niewłaściwej nogi, jeśli akurat masz tylko jedną

Cosik przesadzasz. i uwazam ze nawet chirurg po jedym piwie nie jest wsatnie spartolic roboty. Wole takiego po jednym niz takiego po 16 godzinnym dyzurze.

Buniek

Data: 2009-04-08 10:21:26
Autor: pluton
[...]

Po to jest wlasnie panstwo (zeby jebac ludzi). Im predzej to zrozumiesz,
tym latwiej bedzie ci sie zylo.

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-04-08 14:58:55
Autor: Arek (G)
pluton pisze:
[...]

Ale jak to dobrze świadczy o atrakcyjności obywateli? Przecież jebanie brzydkich ludzi nie jest fajne:)

A.

Data: 2009-04-08 18:54:31
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Wed, 8 Apr 2009 10:06:47 +0200, Buniek napisał(a):

Co sie tak do tej ortografi przyjebal, (...)

To była ironia.

[...]

Nie wiem, nie czytuję słownika.

Co do netykiety zaś - piszesz bzdury. Właśnie przez takie kulawe pisanie
nasz język coraz bardziej schodzi na psy. Ale jak widzę - traktujesz zasady
ortografii podobnie jak zasady ruchu drogowego - na zasadzie "akceptuję to,
co mi pasuje".

Dodatkowo bedac tak uczonym i oczytanym czlowiekiem mimo wszystko powinienes wiedziec jaki wyraz "staralem" sie napisac.

No, jakoś się domyśliłem, nawet udało ci się trafić w temat ;•)

Dodatkowo pisalem wkurwiony na ten pojebany karaj i jego rzad, sady, pojebane przepisy nie majace nic wspolnego z dbaniem o bezpieczenstwo na drogach tylko o czyste jebanie ludzi bo mozna.

Wkurwionych zachęcamy do korzystania z newsgrupy "pręgierz".

[...]

No to cię pocieszę - wypicie jednego piwa niczym ci nie grozi, no chyba że
jesteś podłej postury i ważysz 46kg. Średni mężczyzna może spokojnie wypić
0,33 piwa. Ale raczej nie więcej. A jak masz ochotę na więcej - to sobie
załatw transport albo ryzykuj. Ja osobiście wolę, żeby 1000 nietrzeźwych
kierowców straciło prawo jazdy, niż jedna niewinna osoba - życie. To chyba
jasne?

Finansowego interesu nie mam, ale czesto sa to wypady rowerowe na troche inny obiad na powietrzu i troche rekereacji i czesto nie po ulicy tylko po trasach rowerowych.

Nie rozumiem cię, bo sam niewiele piję i po prostu nie mam tych problemów.

Cosik przesadzasz. i uwazam ze nawet chirurg po jedym piwie nie jest wsatnie spartolic roboty. Wole takiego po jednym niz takiego po 16 godzinnym dyzurze.

A to juĹź inna para kaloszy

T.

Data: 2009-04-07 18:28:39
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail NO_SPAMmbuniek@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

TK roztrzygał przede wszystkim czy prowadzenie roweru pod wplywem bedzie zagrozona taka sama maksymalna kara wiezienia.
Zdecydował ze tak.
Szkoda.

"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."
La Rochefoucauld

Data: 2009-04-07 18:59:42
Autor: Tomasz Pyra
Buniek pisze:

Jednym slowem jak wypije piwko bedac na wypadzie na  rowerach to strace prawo jazdy tak jak bylo teraz. Wiec lepiej sie przesiasc do 1,5 tonowego samochodu przeciez to takie same zagrozenie w/g prawa.

Samochód ma szereg zalet - można szybciej uciekać, a w razie wypadku jesteś bezpieczniejszy ;)

Trybunał zdecydował o losie pijanych rowerzystów