Trybunał zdecydował o losie pijanych rowerzystów

Data: 2009-04-07 16:23:19
Autor: J.F.
Trybunał zdecydował o losie pijanych rowerzystów
Użytkownik "Kerry" <kerry@kerryking.com> napisał w wiadomości news:grfmah$r8o$1inews.gazeta.pl...
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Trybunal-zdecydowal-o-losie-pijanych-rowerzystow,wid,11018249,wiadomosc.html

Pierwszy akapit:
Trybunał Konstytucyjny uznał, że karanie pijanych rowerzystów według zasad, jakie stosuje się wobec nietrzeźwych kierowców, jest zgodne z konstytucją.

No to wraca mi troche wiary w TK.

Nie zebym mial cos przeciwko rowerzystom, czy popieral wsadzanie lekko nietrzezwych do wiezienia - ale karanie odbywa sie na podstawie ustawy, kara nie jest jakas razaca, skoro poslowie tak uchwalili to widac tak chcieli i jest to zgodne z konstytucja RP. Jesli komus sie to nie podoba, to na innych poslow powinien glosowac.

Ale patrzac na sprawe, watpliwosci i uzasadnienia .. kiedy nastepny krok w tej sprawie, czyli odwolania pijanych kierowcow samochodow ze sa przez sady znacznie surowiej karani niz rowerzysci, a przeciez obowiazuje rownosc wobec prawa  :-)

J.

Data: 2009-04-07 17:09:47
Autor: Piter
[...]

chyba nie rozumiesz, jak masz prawo jazdy odbiorą ci je, ten kto nie ma dostanie grzywnę, więc gdzie ta równość

Data: 2009-04-07 18:02:29
Autor: monowalker
Piter pisze:
chyba nie rozumiesz, jak masz prawo jazdy odbiorą ci je, ten kto nie ma dostanie grzywnę, więc gdzie ta równość

Szczerze mówiąc nigdy się nie interesowałem, odbierane są uprawnienia czy wydawany jest zakaz prowadzenia pojazdów?

Bo jeśli to drugie, to traktowani są równo.

Co wcale nie znaczy, że pomysł karania rowerzystów w ten sam sposób co kierowców mi się podoba.

--
monowalker

Data: 2009-04-07 18:16:22
Autor: Piter
Trybunał zdecydował o losie pijanych rowerzystów
Szczerze mówiąc nigdy się nie interesowałem, odbierane są uprawnienia czy wydawany jest zakaz prowadzenia pojazdów?

Bo jeśli to drugie, to traktowani są równo.

proponuję jeszcze odbierać licencję pilota jak ktoś ma

Co wcale nie znaczy, że pomysł karania rowerzystów w ten sam sposób co kierowców mi się podoba.

właśnie w informacjach była o tym mowa, nawet pan z sądu powiedział że te teorie jako że rowerzyści powodują wypadki drogowe, nie ma za bardzo odzwierciedlenia w statystykach

generalnie to jeżeli prawo nie wymaga danego papieru do prowadzenia tego pojazdu to niech się państwo odpierdzieli od niego

Data: 2009-04-07 18:20:12
Autor: MadMan
Dnia Tue, 7 Apr 2009 18:16:22 +0200, Piter napisał(a):

Szczerze mówiąc nigdy się nie interesowałem, odbierane są uprawnienia czy wydawany jest zakaz prowadzenia pojazdów?

Bo jeśli to drugie, to traktowani są równo.

proponuję jeszcze odbierać licencję pilota jak ktoś ma

Zdaje się że też jest odbierana. W sensie karą jest zakaz prowadzenia
pojazdów mechanicznych. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-04-07 18:43:35
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail madman15@nie-spamo-wac.wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

w sumie racja.
Sad nie odbiera prawka tylko zakazuje jazdy.
Inne przepisy mowia o tym, ze jak nie mozesz jezdzic dłuzej niz rok to musisz poownie zdawac egzamin.

H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2009-04-07 19:01:28
Autor: Tomasz Pyra
J.F. pisze:

[...]

Z tą karą to jest tak, że owszem w KK jest, ale znasz kogoś kto za jazdę po pijanemu trafił do więzienia?

Data: 2009-04-07 20:04:57
Autor: Cavallino
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:

Z tą karą to jest tak, że owszem w KK jest, ale znasz kogoś kto za jazdę po pijanemu trafił do więzienia?

Ja znam osobę która widuje na codzień mnóstwo takich.

Data: 2009-04-07 20:19:17
Autor: Tomasz Pyra
Cavallino pisze:
[...]

I serio to wygląda tak że policja zatrzymuje kogoś do kontroli, ten ma np. promil i trafia za to do pudła?

Bo się słyszy że ktoś trafił do pudła, ale to zazwyczaj za recydywę i to popartą jakimiś wypadkami.
Bo tak żeby za samą jazdę po pijanemu bez dodatkowych okoliczności obciążających to nie słyszałem - raczej słyszałem o najwyżej wyrokach w zawieszeniu.

Data: 2009-04-07 20:23:25
Autor: Cavallino
[...]

Za pierwszym razem najczęściej zawias.
Przy następnym - nie ma zmiłuj.
Odsiaduje oba wyroki.

Część ludzi robi sobie w ten sposób oszczędności na zimowym ogrzewaniu.
Nie ma pracy w polu, to po co chałupę ogrzewać i na żarcie wydawać.
Wsiadają na rower i zima na koszt państwa.
Serio.

Bo się słyszy że ktoś trafił do pudła, ale to zazwyczaj za recydywę i to popartą jakimiś wypadkami.

Wypadki nie są konieczne.
Recydywa tak.

Data: 2009-04-08 04:58:36
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail hellfire@spam.spam.spam napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

wczoraj podano w mediach ze za jazde rowerem po pijanemu wyroki odsiaduje 2000 "kierowców".
Naprawde sadzisz ze kazdy z nich za wypadek czy jakies potracenie pieszego?

Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...
wyrwać drzewo, zburzyć dom i dać w pysk swojemu synowi...

Data: 2009-04-08 18:36:15
Autor: Tomasz Pyra
Budzik pisze:
[...]

No z drugiej strony statystyki mówią że corocznie z art. "prowadzenie po alkoholu pojazdu bez silnika" łapanych jest około 60.000 kierujących - sądzę że większość to rowerzyści, bo inne pojazdy bez silnika to jednak rzadkość.
Dla porównania złapanych na kierowaniu pojazdem z silnikiem łapanych jest około 70-80tys kierujących.

Pijani kierujący pojazdami (bez podziału na kategorie) spowodowali w zeszłym roku 3500 wypadków. Nie wiem ile ich przypada na rowerzystów, ale pewnie trochę tak.

Więc może nie każdy, ale skoro siedzi 2000 z nich, to statystyka mówi że trzeba się mocno przy okazji zasłużyć żeby trafić do paki.

Data: 2009-04-08 22:26:02
Autor: J.F.
On Wed, 08 Apr 2009 18:36:15 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
Pijani kierujący pojazdami (bez podziału na kategorie) spowodowali w zeszłym roku 3500 wypadków. Nie wiem ile ich przypada na rowerzystów, ale pewnie trochę tak.

288 w roku 2007.

Przy czym mysle ze w wiekszosci wypadkow sami byli ofiarami w tych
wypadkach.

Więc może nie każdy, ale skoro siedzi 2000 z nich, to statystyka mówi że trzeba się mocno przy okazji zasłużyć żeby trafić do paki.

Dac zlapac po raz drugi bez wypadku.

J.

Data: 2009-04-09 06:52:31
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail jfox_xnospamx@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Pijani kierujący pojazdami (bez podziału na kategorie) spowodowali w zeszłym roku 3500 wypadków. Nie wiem ile ich przypada na rowerzystów, ale pewnie trochę tak.

288 w roku 2007.

no nareszcie jakis konkret.
Czyli pijanych kierowcow i rowerzystów podobne ilosci (kierowców nawet wiecej) a powodowanych wypadków 10 x mniej.

"Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest
sprawienie, by ludzie wierzyli, że już ją znają."  Frank Herbert

Data: 2009-04-09 20:56:21
Autor: J.F.
On Thu, 9 Apr 2009 06:52:31 +0000 (UTC),  Budzik wrote:
[...]

Nie nie - zlapanych pijanych rowerzystow i kierowcow samochodow tyle
samo, ilu naprawde jezdzi - ktoz wie.

Za to w obydwu grupach procent wypadkow spowodowanych przez pijanych
jest podobny - ~10%.

J.

Data: 2009-04-09 20:53:32
Autor: Budzik
[...]

jasne, jak nie pasuja statystyki to zawsze mozna zalozyc ze ta niepasujaca nam czesc nie została złapana.

Za to w obydwu grupach procent wypadkow spowodowanych przez pijanych
jest podobny - ~10%.

pietro wyzej podano ze pijani kierowcy spowodowali 3200 wypadków a pijani rowerzysci 288. Gdzie tutaj to podobienstwo?

"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie
liczyć wszystkich innych form, których próbowano od czasu do czasu."
Winston Churchill

Data: 2009-04-11 20:26:17
Autor: J.F.
On Thu, 9 Apr 2009 20:53:32 +0000 (UTC),  Budzik wrote:
[...]

A kiedy ostatnio dmuchales w alkomat ? Wiec mozemy chyba przyjac ze niepewnosc statystyczna ilosci pijanych
kierujacych jest bardzo duza :-)

[...]

bo trzezwi kierowcy samochodow osobowaych spowodowali 28228 wypadkow,
a trzezwi rowerzysci 2930. A nie, przepraszam - to liczby laczne - trzezwi i nietrzezwi razem.

Piesi spowodowali 6719  wypadkow, w tym nietrzezwi piesi 1508.

Hm .. wychodzi na to ze najlepiej by bylo jakby pijani piesi
przesiedli sie do samochodow - dwa razy bezpieczniej by bylo :-)

J.

Data: 2009-04-11 18:42:49
Autor: Budzik
[...]

dmuchałem tylko na rowerze. Jako kierowca nigdy, choc robie rocznie powyzej 40.000.
Juz po tym moglbym wnioskowac ze celuje sie bardziej w rowerzytów.

Wiec mozemy chyba przyjac ze niepewnosc statystyczna ilosci pijanych
kierujacych jest bardzo duza :-)

Niemniej probka jest chyba na tyle duza, ze mozemy spokojnie zalozyc, iz jezeli np. jedno badanie na 100 jest pozytywne, to wsród niezbadanych ilosc nietrzezwych bedzie podobna, prawda?

Wlasie - to jest ciekawe - masz moze w posiadaniu statystyke, co ktory badany rowerzysta/kierowca jest pod wplywem?

[...]

Nadal cos jest nie tak.
Nawet zakładajac ze nie poluje sie specjalnie na rowerzystów po piwku - lapie sie mniej wiecej tyle samo pijanych rowerzyrtów i kierowców a jednak rowerzysci powoduja 10% mniej wypadków.
Mnie ten wynik nie dziwi - mniejsze predkosci, nie potrzebne az tak szybkie reakcje jak za kierownica. Szkoda ze ustawodawca nie chce wziac tego pod uwage.

"No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją
liczyć i tych, którzy nie umieją."  Aneta Baran

Data: 2009-04-15 23:21:05
Autor: J.F.
On Sat, 11 Apr 2009 18:42:49 +0000 (UTC),  Budzik wrote:
[...]

No nie wiem .. jak sam piszesz nie dmuchales ..

[...]

No fakt - cos jakby jest tu nie tak.
Moze pijany rowerzysta bardziej rzuca sie w oczy ?
Mnie ten wynik nie dziwi - mniejsze predkosci, nie potrzebne az tak szybkie reakcje jak za kierownica.

No w sumie racja - rowerzysta pieszego nie rozjedzie na smierc, nie
rozpedzi sie tak zeby umrzec na drzewie na zakrecie, zostaja tylko
przypadki zajechania drogi samochodowi.

Ale patrzac na ilosc rowerzystow w Polsce chyba jednak obstawiam ze
pijani rzucaja sie w oczy :-)

J.

Data: 2009-04-16 16:27:35
Autor: Budzik
[...]

ej, no teraz to pojechałes.
wlasnie po to sie mowi o statystyce, wielkosci probki itp zeby mozna było wyciagac wnioski nie probujac czegos na całej badanej grupie.

[...]

pijany majacy 2 promile - tak.
pijany - taki jak sie czesto lapie, czyli majacy 0,4 promila - nie sadze.

[...]

takich pijanych, o ktorych myslisz to jest tylko jakis mały ułamek.
Niestety lapie sie wielu takich po ktorych nie widac, bo wypite przed chwila piwko w jechaniu na rowerze im zwyczajnie nie przeszkadza.

Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?
Udawaj drukarke.

Data: 2009-04-09 06:52:32
Autor: Budzik
[...]

jak widac, mocno to pojecie wzgledne...

Data: 2009-04-09 11:04:39
Autor: Arek (G)
Budzik pisze:
[...]

Chlapniesz sobie piwko na grillu i zatrzymają Cię przyczajenie w krzakach obok funkcjonariusze.

Jakiś czas później, będziesz na kacu po piciu dzień wcześniej. Oczywiście nie wsiądziesz do samochodu ale weźmiesz rowerek aby się przewietrzyć. Zatrzymają Cię i okaże się, że jeszcze nie wszystko wyparowało. Co się dzieje, uprawomocnia się poprzedni wyrok i idziesz siedzieć na rok do paki. A tam będą Cię dymać jak normalnego przestępce.

Może upraszczam, ale taka sytuacja jest możliwa.

A.

Data: 2009-04-09 09:38:32
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail aaaa@bbbb.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

no i wlasnie o tym mowie.
Wcale nie trzeba sie jakos specjalnie starac.
No i oczywiscie kolejne miejsce gdzie IMO pieniadze sa marnotrawione.

Jest Leżajsk, jest dobrze.
Był Leżajsk, jest mi niedobrze.

Data: 2009-04-07 20:23:23
Autor: J.F.
On Tue, 07 Apr 2009 19:01:28 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
J.F. pisze:
[...]

Znac to nie znam, ale rowerzystow ponoc siedzi sporo.
Co wcale nie dziwne - dostaja raz w zawieszeniu, ale sie tym nie
przejmuja, wiec co sad robi ? J.

Data: 2009-04-08 10:26:56
Autor: pluton
Trybunał zdecydował o losie pijanych rowerzystów

No to wraca mi troche wiary w TK.

To smutne. Ale z drugiej strony... nie z takich rzeczy ludzie jakos
wychodzili... Nie zalamuj sie.

[...]

Tu chyba nie chodzi o zdrowie psychiczne i poziom intelektualny poslow.
TK mial zbadac zgodnosc ustawy z konstytycja.
No i wyszlo, ze jest zgodnosc.

przeciez obowiazuje rownosc wobec prawa  :-)

Gdzie ? Moze bym tam wyemigrowal ? ...

pozdrawiam
pluton

Trybunał zdecydował o losie pijanych rowerzystów