Trzaskowski sobie nie radzi. Apeluje o pomoc do minister pracy

Data: 2020-06-03 14:49:53
Autor: Lord Donald
Trzaskowski sobie nie radzi. Apeluje o pomoc do minister pracy
Trzaskowski sobie nie radzi. Apeluje o pomoc do minister pracy

- Mam apel do pani minister, żeby pomogła nam delegować więcej urzędników do rozpatrywania wniosków - powiedział w Radiu Zet Kandydat Koalicji Obywatelskiej Rafał Trzaskowski.

Trzaskowski mimo wsparcia technologicznego nie potrafi przyspieszyć pomocy blisko 400 tys. warszawskich przedsiębiorców, którzy są uprawnieni do skorzystania z tarczy antykryzysowej.

- My wzięliśmy na siebie odpowiedzialność przerzuconą na nas przez rząd, wprowadziliśmy specjalny program komputerowy, sami go opracowując, skierowaliśmy 200 urzędników do pomocy w urzędach pracy, a jak pytaliśmy rząd o pomoc w uelastycznieniu prawa, to to się nie działo i robimy wszystko, żeby te pieniądze wypłacać. Natomiast to jest odpowiedzialność rządu - tłumaczył Trzaskowski.

- Ja się do minister Maląg zwracam od wielu tygodni i zamiast uprawiać propagandę rządową, atakować i manipulować statystykami, to mam apel do pani minister, żeby pomogła nam delegować więcej urzędników do rozpatrywania wniosków. Apel do rządu jest taki: albo organizujcie pomoc sami i się z tego sami rozliczycie, albo jeżeli prosicie samorządy o współpracę, to z nami się konsultujcie - dodał.

Minister rodziny, pracy i polityki społecznej Marlena Maląg wielokrotnie oferowała Trzaskowskiemu pomoc w obsłudze wniosków. - Udzielimy Warszawie także wsparcia technologicznego poprzez nasze rządowe służby informatyczne, które już wielokrotnie pokazywały, że umieją sobie poradzić z obsługą dużej ilości wniosków - deklarowała minister Marlena Maląg. Podkreśliła również, że inicjatywa leży po stronie prezydenta Trzaskowskiego, który może zgłosić się po pomoc.

https://www.tvp.info/48341558/trzaskowski-sobie-nie-radzi-apeluje-o-pomoc-do-minister-pracy?fbclid=IwAR0_NkBieGp0CuZvZRF_fnu68NwjZawmTXt46YJBKHSkIabJH-NkwWY9cuw

Trzaskowski sobie nie radzi. Apeluje o pomoc do minister pracy