Trzeba być głupim, żeby umierać za żydow ską modlitwę

Data: 2009-08-06 13:57:23
Autor: boukun
Trzeba być głupim, żeby umierać za żydow ską modlitwę

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:h5efjh$jc2$1atlantis.news.neostrada.pl...
A Kaszubi o tym wiedza?

Zalek

Może Pan jaśniej? O czym wiedzą, o tym, że prof. Miodek w latach '80 twierdził,
że nie są odrębnym narodem i mają tylko dialekt a nie odrębny od polskiego
język?

boukun

Chodzi mi o to czy Kaszubi wiedza ze Polacy wyzwolili  Kaszubów spod
germańskiego jarzma. Z reguly tak sie sklada ze ludzie ktorzy maja
odrebna mowe/zwyczaje wola przyznawac sie do bogatszych sasiadow, jak
np czesc Slazakow w PRLu wolala czuc sie Niemcami.
Co Kaszubi mowia na ten temat - Polska ich wyzwolila czy zniewolila?

Zalek

Wiedzą doskonale Panie Żalku. Ta młoda Kaszubka przewodniczka w szymbarskim skansenie chciała być bardziej patriotyczną Polką od samych Polaków. Oprowadzając nas po "Domu Sybiraka" opowiadała o cierpieniach Polaków na Syberii i o tym, że dziesiątkami Rosjanie nas mordowali, jak Polacy mówili po polsku lub modlili się po polsku. Ja chciałem ją pouczyć, że w NKWD czołowe pozycję zajmowali Żydzi, ale córka mnie wyciszyła.
Polacy to są jednak głupi, jak można umierać za żydowską modlitwę? Jak by mnie w tamtych latach zesłano na Sybir, na pewno nie umarł bym za żydowską modlitwę wymawianą po polsku. Trzeba być naprawdę idiotą...

Dlaczego Kaszubi utożsamiają modlitwę z polskim patriotyzmem?

Podsumowując ciekawą dyskusję w wątku o Kaszubach, chciałbym zainspirować
dyskusję, dlaczego Kaszubi chcą, żeby Polacy byli wierzącymi katolikami i
przypisują nam to za wielki odruch patriotyzmu?

boukun

Trzeba być głupim, żeby umierać za żydow ską modlitwę