Trzeba być głupim, żeby umierać za żydowską modlitwę

Data: 2009-08-06 13:40:03
Autor: boukun
Trzeba być głupim, żeby umierać za żydowską modlitwę
A Kaszubi o tym wiedza?

Zalek

Może Pan jaśniej? O czym wiedzą, o tym, że prof. Miodek w latach '80 twierdził,
że nie są odrębnym narodem i mają tylko dialekt a nie odrębny od polskiego
język?

boukun

Chodzi mi o to czy Kaszubi wiedza ze Polacy wyzwolili  Kaszubów spod
germańskiego jarzma. Z reguly tak sie sklada ze ludzie ktorzy maja
odrebna mowe/zwyczaje wola przyznawac sie do bogatszych sasiadow, jak
np czesc Slazakow w PRLu wolala czuc sie Niemcami.
Co Kaszubi mowia na ten temat - Polska ich wyzwolila czy zniewolila?

Zalek

Wiedzą doskonale Panie Żalku. Ta młoda Kaszubka przewodniczka w szymbarskim skansenie chciała być bardziej patriotyczną Polką od samych Polaków. Oprowadzając nas po "Domu Sybiraka" opowiadała o cierpieniach Polaków na Syberii i o tym, że dziesiątkami Rosjanie nas mordowali, jak Polacy mówili po polsku lub modlili się po polsku. Ja chciałem ją pouczyć, że w NKWD czołowe pozycję zajmowali Żydzi, ale córka mnie wyciszyła.
Polacy to są jednak głupi, jak można umierać za żydowską modlitwę? Jak by mnie w tamtych latach zesłano na Sybir, na pewno nie umarł bym za żydowską modlitwę wymawianą po polsku. Trzeba być naprawdę idiotą...

boukun

Data: 2009-08-06 13:57:23
Autor: boukun

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:h5efjh$jc2$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Dlaczego Kaszubi utożsamiają modlitwę z polskim patriotyzmem?

Podsumowując ciekawą dyskusję w wątku o Kaszubach, chciałbym zainspirować
dyskusję, dlaczego Kaszubi chcą, żeby Polacy byli wierzącymi katolikami i
przypisują nam to za wielki odruch patriotyzmu?

boukun

Data: 2009-08-06 13:57:41
Autor: Piotr
Dnia Thu, 6 Aug 2009 13:40:03 +0200, boukun napisał(a):

Polacy to są jednak głupi, jak można umierać za żydowską modlitwę? Jak by mnie w tamtych latach zesłano na Sybir, na pewno nie umarł bym za żydowską modlitwę wymawianą po polsku. Trzeba być naprawdę idiotą...

Jasne, wałkuństwo raczej się załapywało do "komitetów" witających
"wyzwolicieli" a póżniej do tych, które organizowały innym "wyjazd".
Przecież nie jesteś głupi, prawda?
Piotr

Data: 2009-08-06 13:59:14
Autor: boukun

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1u22i5jpundwn$.dlgmasz.facet.luzik...
[...]

Głupi Piotruś mówi, że umarł by za żydowską modlitwę.

boukun

Data: 2009-08-06 14:02:23
Autor: Piotr
Dnia Thu, 6 Aug 2009 13:59:14 +0200, boukun napisał(a):

Głupi Piotruś mówi, że umarł by za żydowską modlitwę.

Eee, to raczej tyle z tego "zrozumiałeś" hałsfrał. A przecież nie
jesteś głupi, prawda?
Piotr

Data: 2009-08-06 14:04:15
Autor: boukun

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1e2h9uiym72ty.dlgmasz.facet.luzik...
[...]

Głupi Piotruś myśli, że nikt nie zrozumiał, że on jest głupi i nie wie co ma na myśli.

boukun

Data: 2009-08-06 14:21:37
Autor: Piotr
Dnia Thu, 6 Aug 2009 14:04:15 +0200, boukun napisał(a):

Głupi Piotruś myśli, że nikt nie zrozumiał, że on jest głupi i nie wie co ma na myśli.

Ja nie wiem czy nikt, z tobą rozmawiam hałsfrał. Jak to jest z tym twoim "nie jestem głupi"? bo mnie się wydaje, że to
u wałkuństwa baaardzo rozciągliwe pojęcie, od kradzieży mięsa, do
stosunków z niemieckimi pedałami... Od oszukiwania urzędu pracy, do
wysyłania żony na zagraniczną robotę byle samemu rąk nie ubrudzić...
I inne takie tam naciagactwa. A wszystko to dlatego, że przecież tylko
głupcy nie ukradną, gdy można, nie wyłudzą z urzędu paru groszy, nie
skorzystają ze świadczeń, ktore się nie należą, nie zdradzą żony, przy
pierwszej lepszej okazji, no i nie pozostana wierni zasadom, które są
tylko dla głupców.   Tak się zastanawiam coś ty się tak do tych Polaków przyczepił, jak
gówno do podeszwy?
Piotr

Data: 2009-08-07 10:19:19
Autor: Vic
Trzeba być głupim, żeby umierać za żydowską modlitwę
boukun wrote:
 Trzeba być naprawdę idiotą...

Zamiast pierdoly pociskac opowiedzialbys jak bylo w Hrvatsku...

--
plazoVic

"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajcie go sobie zabrać" SJL

Trzeba być głupim, żeby umierać za żydowską modlitwę