Trzeba kategorycznie i głośno mówić o tym, że PSL jest partia niebezpieczną

Data: 2011-08-29 14:21:50
Autor: u2
Trzeba kategorycznie i głośno mówić o tym, że PSL jest partia niebezpieczną
... to taka esbecka wydmuszka. Warto wiedziec ze ludowcy sa od poruczen
specjalnych, aby gasic niepokoje na wsi, przy okazji robiac milionowe
prywatne interesy :

http://wpolityce.pl/artykuly/13774-slawomir-cenckiewicz-o-premierze-tusku-i-psl-trzeba-kategorycznie-i-glosno-mowic-o-tym-ze-psl-jest-partia-niebezpieczna

Za słowa o „zbaraniałych” działaczach PSL na głowę posła Adama Hofmana
posypały się gromy. Tradycyjnie w weekendowym medialnym boksie chętnie
wziął udział premier Donald Tusk. Podczas gospodarskiej wizyty we
Wrocławiu wyznał zasępiony, że tacy ludzie jak Hofman:

    „nie mają prawa z taką pogardą wypowiadać się o innych ludziach”
(rp.pl, 28 VIII 2011 r.).

Tak się składa, że od jakiegoś czasu, wspólnie z Adamem Chmieleckim,
zbieramy materiały do książki o Donaldzie Tusku. Postanowiłem bowiem
skorzystać z gwarancji, której w czasie nagonki spowodowanej ukazaniem
się książki SB a Lech Wałęsa w 2008 r., udzielił mi sam premier:

    „Będę walczył, żeby tacy ludzie jak Cenckiewicz mogli pisać książki”
(„Gazeta Wyborcza”, 19 VI 2008 r.).

Gdy pisałem jeden z rozdziałów nowej książki, wpadł mi w ręce tygodnik
„Polityka” z października 1993 r. Znajdujemy w nim obszerny wywiad z
Donaldem Tuskiem, wówczas przewodniczącym Kongresu
Liberalno-Demokratycznego. W słowach pełnych szacunku i miłości do
ludowców PSL Tusk w ten sposób opisywał swojego przyszłego koalicjanta:

    „I widzę jeszcze coś, co mnie bardzo niepokoi, a co było do
przewidzenia – skoncentrowany, bardzo interesowny pogląd PSL na
rządzenie. Trzeba kategorycznie i głośno mówić o tym, że PSL jest partia
niebezpieczną, bo jest partią interesu klasowego, a więc posługującą się
filozofią: tanie traktory, drogie zboże, droga żywność, to dobry interes
dla polskiej wsi, nieważny jest interes konsumenta. Ale jest też PSL
partią interesowną samą w sobie, stąd jej natychmiastowe przenikliwe
spojrzenie na Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska, bo tam są łatwe
pieniądze; na stanowiska wojewodów wszędzie tam, gdzie PSL wygrało, PSL
prezentuje najbardziej filozofię dzielenia łupów. I tego się też bardzo
boję” (Wiosłujemy pod prąd. Z Donaldem Tuskiem, przewodniczącym Kongresu
Liberalno-Demokratycznego rozmawia Janina Poradowska, „Polityka”, nr 42,
16 X 1993).

Premier RP ma prawo mieć krótką pamięć. Natomiast krótka pamięć
dziennikarzy i komentatorów to brak profesjonalizmu, odwagi, albo – w
ogóle nie chcę o tym myśleć – zwykłej służalczości.

Trzeba kategorycznie i głośno mówić o tym, że PSL jest partia niebezpieczną