Trzeba natychmiast zakazać cyklistyki

Data: 2012-12-31 12:12:41
Autor: Ludek Vasta
Trzeba natychmiast zakazać cyklistyki
Ladislav Jakl, doradca prezydenta Republiki Czeskiej Václava Klausa, kilka dni temu na swoim blogu opublikował taki oto wpis.

***

Trzeba natychmiast zakazać cyklistyki

Miasta budują setki kilometrów kosztownych ścieżek rowerowych za pieniądze podatników. Również tych, którzy na rower nigdy nie siadają. I nie tylko to, często kradną dla rowerzystów część jezdni dla samochodów, tak więc przepustowość ważnych ulic spadła na połowę.

Ponoć jazda na rowerze jest zdrowa. Oczywiście. O ile człowiekowi nie zniszczy pleców i nie zabije się podczas poślizgu na żwirze na mocno spadającym odcinku drogi. A jeżeli jazda na rowerze jest taka zdrowa, to czy naprawdę musi jeden podatnik dokładać się do zdrowia innego? Czy jeżeli komuś służy rano setka śliwowicy, czy też ją powinien otrzymać za darmo? Tak więc argument ten mnie za bardzo nie wzrusza.

Cykloaktywistom zostaje argument ponoć największego rażenia. Rower jako środek komunikacji jest ponoć ekologiczny. Nie obciąża naszego środowiska jak te hałasujące i ziejące spalinami samochody. Tak jakoś prawie wszyscy w to wierzymy. A przecież to bzdura do potęgi.

Za jedyny litr oleju napędowego auto przewiezie pięć osób o dwadzieścia kilometrów. To jakieś 35 koron (ok. 6 zł). Jeżeli pięć osób wsiądzie na rower i te 20 kilometrów przepedałuje, to niby nic to nie kosztuje? W celu muszą zjeść obiad, ponieważ spalili masę energii. A za ten obiad razem zapłacą co najmniej cztery stówy (ok. 65-70 zł), nie mówiąc o koniecznym uzupełnieniu płynów.

A obciążenie ekologiczne? Jak powstało te pięć obiadów odpowiadających setce przepedałowanych kilometrów? Ile hektarów pól trzeba było zorać, obsiać, pielęgnować i zebrać? Ile kombajnów i traktorów musiało po nich jeździć? Ile prosiaków i krów zostało straconych po tym, kiedy zjadły tony paszy? Ile warzyw trzeba było uprawiać, nawozić i transportować?

Energia człowieka jest najdroższa i najbardziej antyekologiczna ze wszystkich. Gdyby ci cykliści jechali samochodem, ile obór i chlewni można by nie budować! Ile paszy można by nie wyprodukować! Ile zboża można by nigdy nie zasiać i nie zebrać! A z czego robi się te napoje energetyczne o kolorze mocno trującym? Lepiej nie wiedzieć. Być może do ich produkcji zużywa się więcej ropy niż do produkcji oleju napędowego.

Oszczędzajcie naszą niebieską planetę. Oszczędzajcie energię. Wyrzućcie (w sposób ekologiczny) rowery, siedźcie w domu na tyłku i nie będziecie musieli tyle jeść. A jeżeli koniecznie będziecie potrzebowali gdzieś dojechać, wsiądźcie do auta. To największy wynalazek od odkrycia ognia, koła i piwa.

Nie wierzcie cyklomaniakom, że rower to postęp, że rower to czystość i zdrowie. Powąchajcie ich przepocone koszulki i od razu będziecie wiedzieli, kto tu zanieczyszcza powietrze. Smrodem i głupimi argumentami. Cyklistykę nie trzeba wspierać, wręcz odwrotnie: trzeba ją zakazać.

***

Źródło: Blog Ladislava Jakla: http://jakl.blog.idnes.cz/c/312994/Cyklistiku-je-nutno-okamzite-zakazat.html

Mój komentarz:

Ladislav Jakl, doradca obecnego prezydenta RCz Václava Klausa, chciał kandydować na prezydenta Republiki Czeskiej w przyszłorocznych wyborach prezydenckich, ale nie udało mu się zebrać wymaganą liczbę podpisów wsparcia. Gdyby artykuł ten napisał ktoś inny, wszyscy traktowaliby go jako dowcip. Kto jednak śledzi wypowiedzi publiczne Ladislava Jakla już od początku lat 90., to nie jest pewien, czy Jakl tak nie uważa serio. Zresztą wystarczy poczytać inne jego wpisy na blogu.

Inny bliski doradca prezydenta Václava Klausa - Petr Hájek - niedawno wydał książkę, w której pisze, że poprzedni prezydent Václav Havel służył szatanowi. Oprócz tego Hájek zasłynął z tego, że zakwestionował istnienie Osamy ben Ladena oraz odrzucił darwinizm słowami, że on z małpy nie pochodzi.

Tak więc jeżeli Jakl napisał dowcipny artykuł w ramach sylwestra, to możemy się pośmiać. Jeżeli Jakl napisał swój artykuł ze śmiertelną powagą, to tym bardziej możemy się pośmiać.

Data: 2012-12-31 13:32:21
Autor: AL
W dniu 2012-12-31 12:12, Ludek Vasta pisze:
Ladislav Jakl, doradca prezydenta Republiki Czeskiej Václava Klausa,
kilka dni temu na swoim blogu opublikował taki oto wpis.

***

Trzeba natychmiast zakazać cyklistyki

chyba maja cos wspolnego ze soba:
http://www.masa.waw.pl/index.php/zlote-mysli

Data: 2012-12-31 15:08:19
Autor: Titus Atomicus
Trzeba natychmiast zakazać cyklistyki
In article <50e185d2$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>,
 AL <al@skads.tam.pl> wrote:

> [...]
> Ladislav Jakl, doradca prezydenta Republiki Czeskiej Václava Klausa,
> kilka dni temu na swoim blogu opublikował taki oto wpis.

E tam. Trudno porownywac ewidentnie erystyczny i demagogiczny tekst z tymi zlotymi myslami.
Bo te 'zlote mysli' to w niektorych przypadkach czepianie sie ze strony autorow strony.
Chocby to wyrwane z kontekstu zdanie Kaczynskiego (mowie to, mimo, ze obydwu Kaczorow nie znosze), czy obie wypowiedzi Andrzeja Urbanskego (sciezka na Wale Miedzeszynskim okazala sie bublem zreszta).
Co do wypowiedzi p. Neiken, ze odbierajacy sciezke nie musi byc inzynierem, to nie znam obecnych przepisow, ale ja wolalbym jednak, zeby sciezke odbieral taki Marcin Hyla (ktory chyba inzynierem nie jest) niz wiekszosc inzynierow drogowcow.
--
TA

Data: 2013-01-01 11:12:05
Autor: Ghost

Użytkownik "AL" <al@skads.tam.pl> napisał w wiadomości news:50e185d2$0$26707$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Z tym, ze ten pepik, to tylko poki co plepleple (taki ichniejszzy korwin),a ci nasi mieli/maja realny, bezposredni wplyw.

BTW komisja maciorewicza powinna sprawdzic watek cyklistowski

Data: 2012-12-31 14:56:49
Autor: Titus Atomicus
Trzeba natychmiast zakazać cyklistyki
In article <50e17312$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>,
 Ludek Vasta <qludek@XXXpoczta.onet.pl> wrote:

[...]

No, niby tak, ale czesc osob wybiera rower. Wiec tutaj cos wzrasta. A drogi budowane sa rowniez i za pieniadze tych, ktorzy nawet prawa jazdy nie maja.

[...]

Moze go nie wzrusza, jego sprawa, ale przeciez statystycznie jazda na rowerze JEST zdrowa.

[...]
 [....]
No, tu juz sie calkiem rozpedzil.
Erystyka i demagogia w stylu Korwina Mikke. Albo naszego Wilka.

Znaczy, co? Ci co jezdza samochodami nie jedza obiadow? Calkiem go pogielo. I dlaczego takie wysokie ceny za ten obiad? 60-70zl? Rozumiem, ze jako posla, stac go...

Oczywiscie, sprytnie (pozornie) pomija koszty utrzymania samochodu, redukujac je do ceny litra oleju napedowego, o zakupie i kosztach (rowniez tych ekologicznych) wyprodukowania samochodu nie wspomne.

Reasumujac - rower to niebezpieczny sport, wymagajacy nadludzkiego wysilku, porownywalnego z tym, ktory jest udzialem gornikow.
--
TA

Data: 2013-01-04 01:29:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 31 Dec 2012, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

Oczywiscie, sprytnie (pozornie) pomija koszty utrzymania samochodu, redukujac
je do ceny litra oleju napedowego, o zakupie i kosztach (rowniez tych
ekologicznych) wyprodukowania samochodu nie wspomne.

  I pewnie używając swojego osobistego samochodu do celów służbowych
zadowala się *wyłącznie* zwrotem kosztów paliwa ;)

Reasumujac - rower to niebezpieczny sport, wymagajacy nadludzkiego wysilku,
porownywalnego z tym, ktory jest udzialem gornikow.

  Gorzej.
  Potrzebny jest wysiłek umysłowy w postaci wyobrażenia sobie możliwości
wsiadania na taki rower ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-07 08:52:24
Autor: cytawa
Trzeba natychmiast zakazać cyklistyki

Trzeba natychmiast zakazać cyklistyki

Gdyby w Polsce zakazac, to natychmiast zaczal by sie szybki rozwoj. Moze ma i racje facet.

Znaczy, co? Ci co jezdza samochodami nie jedza obiadow? Calkiem go
pogielo. I dlaczego takie wysokie ceny za ten obiad? 60-70zl? Rozumiem,
ze jako posla, stac go...

Co by tu nie powiedziec facet nieco racji ma. Przejechanie 60 km samochodem to ok 20 zl paliwa. NIe liczac czasu (czyli pieniedzy). WIecej mnie kosztuje obiad po takiej jezdzie. ALe na krotkie odcinki to mnie nie przekona, ze lepiej samochodem, zwlaszcza w centrum miasta.

Jan Cytawa

Data: 2013-01-08 13:29:35
Autor: Titus Atomicus
Trzeba natychmiast zakazać cyklistyki
In article <50ea7e99$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>,
 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

> [...]

Co by tu nie powiedziec facet nieco racji ma. Przejechanie 60 km samochodem to ok 20 zl paliwa. NIe liczac czasu (czyli pieniedzy). WIecej mnie kosztuje obiad po takiej jezdzie. ALe na krotkie odcinki to mnie nie przekona, ze lepiej samochodem, zwlaszcza w centrum miasta.

Ja wciaz uwazam, ze obiad za 60zl to drogo jest. Chyba ze ktos sie sie na codzien stoluje w restauracji.
No i naprawde nie sadze ze jak ktos nie jezdzi na rowerze to oszczedza na obiadach. Dla mnie to ewidentna manipulacja.
--
TA

Data: 2013-01-08 14:18:12
Autor: cytawa
W dniu 2013-01-08 13:29, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

No i naprawde nie sadze ze jak ktos nie jezdzi na rowerze to oszczedza
na obiadach. Dla mnie to ewidentna manipulacja.

Wiecej u faceta widze zwyklej przekory niz pogladow, nie mniej jednak poruszyl kilka waznych aspektow,z ktorymi poniekad sie zgadzam. Chocby wydawanie milionow na niepotrzebne DDR. W Lublinie przykladow jest mnostwo. Jest w Lublinie na Felinie strefa ekonomiczna. Troche za miastem a nawet troche dalej niz troche. Pobudowane sa drogi dla samochodow a wzdluz prawdziwe, choc kostkowe DDRy. Nie sadze by przez najblizsze 10 lat ruch rowerowy byl tam wiekszy niz kilka rowerow na dobe,tym bardziej, ze do realnych granic miasta nie wiedzie nic poza bardzo ruchliwa dwupasmowka. Rowniez wzdluz nowego odcinka wzdluz Al. Jana Pawla II do Al. Krasnickiej ruch rowerowy jest znikomy, choc tu pewne nadzieje na najblizsze 10 lat sa, bo powstaja nowe osiedla. Nie mniej jednak w miescie jest mnostwo do zrobienia w temacie rowerowym a pieniadze sa jedne. Wydane idiotycznie nie przynosza efektow i daja trafne argumenty takim facetom.

Jan Cytawa

Data: 2013-01-08 14:37:53
Autor: mt
W dniu 2013-01-08 14:18, cytawa pisze:
[...]

Takich "inwestycji" pewnie jest więcej w niemalże każdym większym mieście. Sztandarowym przykładem może być chyba słynna gdyńska estakada rowerowa, chyba największy absurd w skali kraju.

--
marcin

Data: 2013-01-08 14:52:45
Autor: coaster
> [...]

No i naprawde nie sadze ze jak ktos nie jezdzi na rowerze to oszczedza
na obiadach. Dla mnie to ewidentna manipulacja.

Oczywiscie, ze 60 zl to bardzo mocno naciagnieta kwota. Szesc dych to trzy obiady w stolowce (zupa, drugie, dodatki i deser) to okolo 19 zl.
Ale obiad powinno sie jesc w domu a w dzien jakis lancz/przekaske. W McD za 15 zl mozna sie spokojnie najesc (60 zl = 4 dni lanczu) a nie jest on tani.
Do domu za 60 zl mozna sobie kupic w markecie np. 3 kg filetow z kurczaka plus 12 kg ziemniakow. Zarcia bedzie na tydzien z okladem.
No i jak pomnozymy 60 zl razy 30 dni, to otrzymamy 1800 zl. Kto wydaje miesiecznie prawie 2 tysiace zl tylko na same obiady dla jednej osoby? ;-)

Jakis czas temu, kiedy mialem uklad, ze moglem jezdzic cala trase do pracy (72 km w obie strony) na rowerze - jadlem tak samo, jak zwykle. Tylko od czlowieka zalezy, czy bedzie sie obzeral czy nie.

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2013-01-09 07:16:45
Autor: Ludek Vasta
On 08/01/2013 13:29, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Ja wciaz uwazam, ze obiad za 60zl to drogo jest. Chyba ze ktos sie sie
na codzien stoluje w restauracji.

Cytuję: "Jeżeli pięć osób wsiądzie na rower i te 20 kilometrów przepedałuje, to niby nic to nie kosztuje? W celu muszą zjeść obiad, ponieważ spalili masę energii. A za ten obiad razem zapłacą co najmniej cztery stówy (ok. 65-70 zł)"

Pięć osób zapłaci *razem* tę kwotę. Czyli jakieś 14 zł na osobę. Tyle kosztują w Czechach tzw. "hotovky", tzn. dania, które są w knajpach w porze obiadowej (11.30 - 13.00) w knajpach przygotowane i można je od razu nakładać na talerz. Nie chodzi o dania na zamówienia (tzw. "minutky"), które trzeba przygotować dla zamawiającego specjalnie, te kosztują dużo więcej i w wielu knajpach są dostępne dopiero po 14.00.

Niemniej po 20 km jady na rowerze aż tylu energii się nie spali, żeby trzeba było zjeść normalnego obiadu, który w Czechach zazwyczaj składa się z zupy i dania głównego.

Ludek

Data: 2013-01-10 02:22:02
Autor: Titus Atomicus
Trzeba natychmiast zakazać cyklistyki
In article <50ed0b46$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

Pięć osób zapłaci *razem* tę kwotę. Czyli jakieś 14 zł na osobę.
[...]
No tak, nie zrozumialem.
Ale to i tak manipulacja, bo ile razy jezdzi sie samochodem w 5 osob, w w szczegolnosci do pracy?

Niemniej po 20 km jady na rowerze aż tylu energii się nie spali, żeby trzeba było zjeść normalnego obiadu, który w Czechach zazwyczaj składa się z zupy i dania głównego.

Ale po 50km jest podobnie.
Znaczy nie potrzeba chyba jesc dodatkowego obiadu. A z kolei - to juz pisalem - osoby ktore jezdza samochodami - tez jedza obiady, wiec wszystkie te 'wyliczenia' w artykule sa dla mnie tylko demagogia i manipulacja.
--
TA

Data: 2013-01-01 16:21:47
Autor: J.F.
Dnia Mon, 31 Dec 2012 12:12:41 +0100, Ludek Vasta napisał(a):
Ladislav Jakl, doradca prezydenta Republiki Czeskiej Václava Klausa, kilka dni temu na swoim blogu opublikował taki oto wpis.

[...]

W Korei polnocnej zakazano kobietom, potem jak przyjaciolka zony ukochanego
przywodcy wpadla pod samochod, czy jakos tak ..

J.

Data: 2013-01-02 22:36:55
Autor: Titus Atomicus
Trzeba natychmiast zakazać cyklistyki
In article <igc5d2eivde$.5fwwrv6h5yx5$.dlg@40tude.net>,
 "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

W Korei polnocnej zakazano kobietom, potem jak przyjaciolka zony ukochanego
przywodcy wpadla pod samochod, czy jakos tak ..

E, plotki jakies. Przeciez tam nie ma samochodow.
--
TA

Data: 2013-01-02 14:59:44
Autor: rmikke
W dniu środa, 2 stycznia 2013 22:36:55 UTC+1 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:
> [...]

> przywodcy wpadla pod samochod, czy jakos tak ..

E, plotki jakies. Przeciez tam nie ma samochodow.

Kim ma. Może nie podobało mu się wgniecenie na masce...

Data: 2013-01-03 08:15:52
Autor: z
[...]

To jest pikuś. Jak obecny poprawnie europejski trend się utrzyma to się wyda dyrektywę jak to bardzo jeżdżenie tylko na dwóch kołach jest niebezpieczne ...blebleble...
Bo przecież opiekuńcze państwo o nas dba i nie pozwoli nam sobie zrobić krzywdy. :-)
Artykułem jakiegoś pepiczka bym się nie przejmował.
Największe świrusy siedzą w Brukseli a najgorsze jest to że ich pomysły tak łatwo akceptuje banda poprawnych politycznie lemingów.

Przesadzam? Mam nadzieję że przesadzam.

Data: 2013-01-03 04:17:37
Autor: Rowerex
On 3 Sty, 08:15, z <zc...@usunwp.pl> wrote:
> [...]

Największe świrusy siedzą w Brukseli a najgorsze jest to że ich pomysły
tak łatwo akceptuje banda poprawnych politycznie lemingów.

Przesadzasz o tyle, że ja czekam na dyrektywę przeciwną.

UE narzuca sama sobie niezbyt rozsądne trendy dotyczące np. ekologii i
o ile najczęściej są to strzały w stopę (tak poza tematem, to od kilku
lat strzela się wyłącznie w stopy, ewentualnie niecelnie we własną
głowę...), to czasem można mieć nadzieję na to, że z tego owczego pędu
ku ekologii coś dobrego w końcu powstanie...

Dlatego ja czekam na dyrektywę zakazującą blokowania i izolowania
ruchu rowerowego poza ściśle określonymi wyjątkami typu autostrady czy
drogi szybkiego ruchu. Czyli wszelkiej maści DDR (bo to izolacja),
przejazdy rowerowe ze światłami (bo to blokowanie), wszelkie przepisy
nakazujące rowerzyście jadącemu prosto ustępowania pierwszeństwa
pojazdom samochodowym byłyby z tą dyrektywą niezgodne...

Pomarzyć można :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-01-03 18:04:59
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2f8d63b9-7b5f-436a-851d-aead748ade10@c14g2000vbd.googlegroups.com...
> [...]

Dlatego ja czekam na dyrektywę zakazującą blokowania i izolowania
ruchu rowerowego poza ściśle określonymi wyjątkami typu autostrady czy
To akurat wydaje się słuszane.

> Czyli wszelkiej maści DDR (bo to izolacja),

Hmm, pamiętam jak z braku izolacji o mało nie rozwaliła mnie Warszawa - jedyny pojazd na Jana Pawła (Marchlewskiego) w otoczeniu 500m - chciałem być izolowany :)

przejazdy rowerowe ze światłami (bo to blokowanie), wszelkie przepisy
nakazujące rowerzyście jadącemu prosto ustępowania pierwszeństwa
pojazdom samochodowym byłyby z tą dyrektywą niezgodne...

Każdy uczestnik ruchu musi być czasem "blokowany" w imię tolerancji i równouprawnienia :)
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-01-04 02:01:01
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 3 Jan 2013, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury wrote:

[...]

  Khem...
  Streszczę tak: jest sobie droga. Przez pole (i nieużytki).
  Jeździłem nią lata do pracy.
  Zbudowali przy niej DDR. Śmieszkę. Oddzielona rowem.
  Nadkładam żeby objechać, mówi się trudno, ale to offtopic
(niemniej tak, to *TA* "DDR-ka").

  Ciekawostkę mam inną: przy tej drodze jest krzyż.
  Sztuk jedna, taki "powypadkowy".
  Kto zgadnie w którym miejscu? - nagrody nie będzie :>
(zapowiadam: żadnych ofiar z tym związanych w pieszych i rowerzystach,
wyłącznie kierowca).

  Dasz głowę że UWIERZYŁBYŚ wtedy w "izolację"? Jakąkolwiek? :P

[...]

  Tak, najlepiej jak dzieje się to wg zasady ogólnej, czyli "droga
stanowi jedność", czyli jak jest blokowana na rzecz innej drogi
to CAŁA droga, a nie tylko wybrane pasy.

  BTW, IMHO małe i średnie ronda są tym co najlepiej rozwikłuje
sprawę przejazdu rowerem przez skryżowanie.
  Mam na myśli "prawdziwe rondo", nie wyłącznie formalne SORO.
  Może mieć kilka pasów, ale rondo (acz nie fi ćwierć kilometra,
niczym "rondo babki Radosława" jeśli żart jest znany).
  Przypadkiem pewna "moda" na uspokajanie ruchu ułatwia przebicie
się rowerem tu i ówdzie :)
  No i teraz mam nowe rondo a obok śmieszkę... i nie irytuj
się tu człowieku :>

pzdr, Gotfryd

Trzeba natychmiast zakazać cyklistyki