Trzeba odtworzyć Naród Polski

Data: 2012-10-18 20:19:05
Autor: abc
Trzeba odtworzyć Naród Polski
Rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego z roku na rok u¶wiadamia nam z
coraz to większa ostro¶ci±, że nie ma już jednego narodu polskiego.

O jednym narodzie można bowiem mówić tylko wtedy, gdy ma wspólny ideał.

Ale jaki wspólny ideał może mieć spadkobierca tradycji niepodległo¶ciowej z
PPR-owcami, czy ubekami, którzy w naszym nieszczę¶liwym kraju nie tylko
dochowali się licznego potomstwa, ale "szczuj± swe szczenięta" przeciwko
wszystkiemu, co polskie?

Cóż wspólnego może mieć z "młodym, wykształconym", którego największym
marzeniem jest, by go uważano za cudzoziemca?

Naród polski jest dzisiaj już tylko czę¶ci± polskiego społeczeństwa, być
może nawet - jego mniejszo¶ci±, coraz bardziej zdominowan± przez moskiewskie
psiaki i wychowanych przez michnikowszczynę europejsów.

Więcej http://www.michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=2572

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2012-10-18 20:44:30
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka  w dniu czwartek 18 paĽdziernik 2012 20:19:

[...]

Mam pytanie. Jak się pozostawione beż komentarza słowa p. Michalkiewicza maj± do cytowanych przez Ciebie badań opinii w¶ród ludzi młodych, którzy gremialnie wyrażaj± zdanie co jest dla nich najważniejsze? My¶lę po prostu, że p. Michalkiewicz ani nie rozumie, ani nie chce zrozumieć, że narodu takiego jak go nauczyli w szkole nie ma, ani nie będzie. "Daremne żale, próżny trud, ¶wiat pójdzie swoj± drog±".

Data: 2012-10-18 20:50:23
Autor: abc
[...]

Filary cywilizacji chrze¶cijańskiej to Monarchia, Ko¶ciół i Rodzina.
Termity cywilizacji niszcz± te filary. Trzeba temu przeciwdziałać, aby te
filary odrodziły się.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2012-10-18 20:55:36
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka  w dniu czwartek 18 paĽdziernik 2012 20:50:

[...]

Przeca o rodzinie wła¶nie wypowiadaj± się młodzi Polacy z największ± atencj±. Czy to nie jest wspomniany ideał ł±cz±cy wszystkich Polaków i dlaczego dla pana Michalkiewicza 90 procent to mniejszo¶ć?

Data: 2012-10-18 21:01:56
Autor: abc
[...]

Je¶li chodzi o Rodzinę, to jest nieĽle.  Gorzej z Monarchi± i Ko¶ciołem.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2012-10-18 21:10:25
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka  w dniu czwartek 18 paĽdziernik 2012 21:01:

[...]

Ko¶ciół umarł? Skoro ma się odrodzić?

Data: 2012-10-18 21:12:03
Autor: abc
Trzeba odtworzyć Naród Polski
Je¶li chodzi o Rodzinę, to jest nieĽle.  Gorzej z Monarchi± i Ko¶ciołem.

Ko¶ciół umarł? Skoro ma się odrodzić?

Nie umarł. Jest pogr±żony w posoborowym kryzysie.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2012-10-18 21:19:18
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka  w dniu czwartek 18 paĽdziernik 2012 21:12:

Je¶li chodzi o Rodzinę, to jest nieĽle.  Gorzej z Monarchi± i Ko¶ciołem.

Ko¶ciół umarł? Skoro ma się odrodzić?

Nie umarł. Jest pogr±żony w posoborowym kryzysie.

To wg Ciebie recepta na odtworzenie polskiego Narodu tkwi w Watykanie?

Data: 2012-10-18 21:25:39
Autor: abc
Trzeba odtworzyć Naród Polski
To wg Ciebie recepta na odtworzenie polskiego Narodu tkwi w Watykanie?

Adam Mickiewicz pisał "Tylko pod krzyżem, tylko pod tym znakiem - Polska jest Polsk±, a Polak Polakiem".

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2012-10-18 21:29:56
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka  w dniu czwartek 18 paĽdziernik 2012 21:25:

To wg Ciebie recepta na odtworzenie polskiego Narodu tkwi w Watykanie?

Adam Mickiewicz pisał "Tylko pod krzyżem, tylko pod tym znakiem - Polska
jest Polsk±, a Polak Polakiem".

Czy Ko¶ciół stracił symbol? Pisałe¶ o posoborowym kryzysie.

Data: 2012-10-18 21:40:23
Autor: abc
Trzeba odtworzyć Naród Polski
Jak podała Chiesa, przemawiaj±c do rzymskiej kurii w dniu 22 grudnia 2005
papież Benedykt XVI sięgn±ł do samego serca kwestii najbardziej
kontrowersyjnej. Zapytał:

"Dlaczego przyjęcie soboru jest tak trudne dla dużej czę¶ci Ko¶cioła aż do
teraz?" I odpowiedział:

"Problemy powstały w wyniku walki między dwiema będ±cymi w konflikcie
formami interpretacji. Jedna z nich spowodowała konfuzję, a druga, w sposób
cichy ale coraz bardziej widoczny, przynosłła i nadal przynosi wyniki."

Nazwał on pierwsz± formę interpretacji "hermeneutyk± zerwania i braku
kontynuacji". Drug± formę nazwał "hermeneutyk± reformy". Skrytykował
pierwsz± z tych form u samych jej podstaw jednocze¶nie ilustruj±c racje i
słuszno¶ć drugiej formy.

Podkre¶lił, że hermenetyka braku kontynuacji stwarza ryzyko prowadz±ce do
pęknięcia między Ko¶ciołem przedsoborowym i Ko¶ciołem posoborowym.

Ta hermeneutyka dowodzi, że teksty soboru jako takie nie s± rzeczywist±
ekspresj± ducha soboru. Że s± one wynikiem kompromisu przez który, aby
osi±gn±ć zgodę, wiele starych i bezużytecznych rzeczy musiało zostać
przewleczone i potwierdzone. I że to nie w tych kompromisach objawił się
rzeczywisty duch soboru, a zaczynaj±c od niego, i zgodnie z nim, konieczne
było poj¶ć naprzód.

A ponieważ teksty soboru niedoskonale oddawały ducha soboru i jego
nowatorstwo, było koniecznym poj¶ć ¶miało poza te teksty robi±c miejsce dla
nowo¶ci, w których duch soboru wyrażałby się pełniej. Krótko mówi±c,
należało pój¶ć nie za tekstami soborowymi, a za jego duchem.

Oczywi¶cie, w ten sposób powstaje olbrzymi margines dla kwestii jak
zdefiniować tego ducha, i w rezultacie, tworzona jest przestrzeń dla
dowolnych dziwactw.

Jest w tym podstawowe niezrozumienie natury soboru jako takiego. Jest on
uważany za co¶ w rodzaju zgromadzenia konstytucyjnego, które eliminuje star±
konstytucję, a wprowadza now±. Ale zgromadzenie konstytucyjne wymaga
mandatora i potwierdzenia ze strony mandatora, to jest ludzi, którym ta
konstytucja ma służyć.

Papież podkre¶lił, że ojcowie soborowi nie mieli takiego mandatu, nikt im
go nie dał, a co więcej, nikt tego nie mógł zrobić, bo podstawowa
konstytucja Ko¶cioła pochodzi od Boga i została nam dana, aby¶my mogli
osi±gn±ć życie wieczne.

Przeciwieństwem heremeneutyki braku kontynuacji jest heremeneutyka reformy.
Benedykt XVI zacytował słowa Jana XXIII z jego wyst±pienia podczas otwarcia
soboru w dniu 11 paĽdziernika 1962, kiedy Jan XXIII powiedział, że: sobór
"życzy sobie dokonać przekazu doktryny czystej i pełnej, bez rozcieńczania
jej i fałszowania", i dalej "Naszym obowi±zkiem jest nie tylko strzec tego
drogocennego skarbu, tak jakby¶my jedynie troszczyli się o antyki, ale
po¶więcić się z aktywn± wol± i bez strachu tej pracy jakiej wymagaj± nasze
czasy. Koniecznym jest, aby ta pewna i niezmienna doktryna, wiernie
respektowana, była pogłębiana i przedstawiana w sposób jaki odpowiada
potrzebom naszych czasów. Jedna rzecz to depozyt wiary, tzn. prawdy zawarte
w naszej czcigodnej doktrynie, a druga rzecz to sposób w jaki te prawdy s±
wypowiadane, przy zachowaniu ich znaczenia i celu."

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2012-10-18 21:44:21
Autor: Marek Czaplicki
Trzeba odtworzyć Naród Polski

Czyli Polska nie będzie Polsk± i nie będzie miała Narodu do tej pory dopóki nie upora się z ze swoimi problemami Watykan?

Data: 2012-10-19 07:20:22
Autor: Grzegorz Z.
Marek Czaplicki napisał:

abc pisze na pl.soc.polityka  w dniu czwartek 18 paĽdziernik 2012 21:40:

Czyli Polska nie będzie Polsk± i nie będzie miała Narodu do tej pory dopóki nie upora się z ze swoimi problemami Watykan?

Dokładnie :)))

Oto sekciarskie "my¶lenie" w całej okazało¶ci. My¶lę że lefebrysta przebił
w tym momencie swoim "rozumem" największe m±dro¶ci jehowców.

--
"Prawo do potwierdzenia swej osobowo¶ci oznacza prawo do życia"
Dietrich Bonhoeffer

Data: 2012-10-19 08:26:31
Autor: mkarwan
Trzeba odtworzyć Naród Polski
Użytkownik "Grzegorz Z." <spaggia@mare.org> napisał w wiadomo¶ci news:k5qnuo$16h$1dont-email.me...

Z listów Grzegorza Z. tchórzliwie ukrywaj±cego się za anonymizerem

"O żesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Oby¶ zdychał długo i bole¶ciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Ależ ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl

"Przecież już należałem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

Oj boli dzisiaj dupa
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz ko¶ciół.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj będzie przeklęty Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Naj¶więtsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie żydów nie znoszę"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Żydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Nie lubię dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

Data: 2012-10-18 21:48:56
Autor: Andy Niwinski

"abc" <abc@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:50805815$0$26705$65785112news.neostrada.pl...
To wg Ciebie recepta na odtworzenie polskiego Narodu tkwi w Watykanie?

Adam Mickiewicz pisał "Tylko pod krzyżem, tylko pod tym znakiem - Polska jest Polsk±, a Polak Polakiem".

Kapu¶ ochrany jest dla ciebie autorytetem moralnym?

Data: 2012-10-18 21:10:01
Autor: Jakub A. Krzewicki
Trzeba odtworzyć Naród Polski
czwartek, 18 paĹşdziernika 2012 20:50. carbon entity 'abc' <abc@wp.pl>

Mam pytanie. Jak się pozostawione beż komentarza słowa p. Michalkiewicza
mają do cytowanych przez Ciebie badań opinii wśród ludzi młodych, którzy
gremialnie wyraĹĽajÄ… zdanie co jest dla nich najwaĹĽniejsze?

Filary cywilizacji chrześcijańskiej to Monarchia, Kościół i Rodzina.
Termity cywilizacji niszczą te filary. Trzeba temu przeciwdziałać, aby te
filary odrodziły się.

Monarchia i rodzina to fajne rzeczy, ale cywilizacji chrześcijańskiej na dobrą sprawę już nie ma. To co nazywa się dziś Kościołem chrześcijańskim, to zlepek skłóconych sekt, zaangażowanych w całe spektrum radykalizmów politycznych od prawej i lewej strony i gorszące skandale polityczno-
obyczajowe jakich świat nie widział. Może rzeczywiście isnieje jakiś ukryty apostolski kościół Jezusa Chrystusa z bajań katolickiego mistyka Herr Karla von Eckartshausena, ale jeśli jest taki to jest tak ezoteryczny, że jak dotąd nie napotkałem nigdy jego śladów.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-10-18 21:21:40
Autor: abc
[...]
politycznych od prawej i lewej strony i gorszÄ…ce skandale polityczno-
obyczajowe jakich świat nie widział.

Heretyckie i schizmatyckie sekty są poza Kościołem. Istnieje tylko jeden, święty, katolicki i apostolski Kościół, którego widzialną głową jest Następca św. Piotra.

Data: 2012-10-18 21:26:17
Autor: Jakub A. Krzewicki
Trzeba odtworzyć Naród Polski
czwartek, 18 paĹşdziernika 2012 21:21. carbon entity 'abc' <abc@wp.pl>

Heretyckie i schizmatyckie sekty są poza Kościołem. Istnieje tylko jeden,
święty, katolicki i apostolski Kościół, którego widzialną głową jest
Następca św. Piotra.

Pytanie czy jeszcze można mówić o tym, że B16 jest to następca Piotra, czy też -- - sedes vacans.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-10-18 21:31:42
Autor: abc
Trzeba odtworzyć Naród Polski
Pytanie czy jeszcze można mówić o tym, że B16 jest to następca Piotra, czy
teĹĽ -- - sedes vacans.

Benedykt XVI jest dwieście pięćdziesiąt czwartym Następcą św. Piotra.

Data: 2012-10-18 21:57:04
Autor: abc
Trzeba odtworzyć Naród Polski
Benedykt XVI jest dwieście sześćdziesiąt czwartym Następcą św. Piotra

Data: 2012-10-18 22:03:01
Autor: Jakub A. Krzewicki
Trzeba odtworzyć Naród Polski
czwartek, 18 paĹşdziernika 2012 21:57. carbon entity 'abc' <abc@wp.pl>

Benedykt XVI jest dwieście sześćdziesiąt czwartym Następcą św. Piotra

Jak to można zweryfikować?

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-10-19 07:21:07
Autor: Grzegorz Z.
Trzeba odtworzyć Naród Polski
abc napisał:

Monarchia i rodzina to fajne rzeczy, ale cywilizacji chrze¶cijańskiej na
dobr± sprawę już nie ma. To co nazywa się dzi¶ Ko¶ciołem chrze¶cijańskim, to
zlepek skłóconych sekt, zaangażowanych w całe spektrum radykalizmów
politycznych od prawej i lewej strony i gorsz±ce skandale polityczno-
obyczajowe jakich ¶wiat nie widział.

Heretyckie i schizmatyckie sekty s± poza Ko¶ciołem. Istnieje tylko jeden, ¶więty, katolicki i apostolski Ko¶ciół, którego widzialn± głow± jest Następca ¶w. Piotra.

Nie mylić z sekt± lefebryst± z siedzib± w Econe.

Data: 2012-10-19 08:26:49
Autor: mkarwan
Trzeba odtworzyć Naród Polski
Użytkownik "Grzegorz Z." <spaggia@mare.org> napisał w wiadomo¶ci news:k5qo05$175$1dont-email.me...

Data: 2012-10-18 21:48:45
Autor: sofu
Trzeba odtworzyć Naród Polski

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:50804fcf$0$1219$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ko¶ciół, tyko jaki? Bo przecież nie antypolski - Watykański!
Ten od czasów rozbiorów wci±ż udowadnia, że zależ mu tylko na mamonie i władzy.

sofu
--
Dom Pana piękny jest, a na odrzwiach jego wyraĽnie stoi: psom, kurwom i
księżom katolickim wstęp wzbroniony!

Data: 2012-10-18 20:50:47
Autor: Jakub A. Krzewicki
Trzeba odtworzyć Naród Polski
czwartek, 18 paĹşdziernika 2012 20:19. carbon entity 'abc' <abc@wp.pl>

Rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego z roku na rok uświadamia nam z
coraz to większa ostrością, że nie ma już jednego narodu polskiego.

O jednym narodzie można bowiem mówić tylko wtedy, gdy ma wspólny ideał.

Ale jaki wspólny ideał może mieć spadkobierca tradycji niepodległościowej
z PPR-owcami, czy ubekami, którzy w naszym nieszczęśliwym kraju nie tylko
dochowali się licznego potomstwa, ale "szczują swe szczenięta" przeciwko
wszystkiemu, co polskie?

Cóż wspólnego może mieć z "młodym, wykształconym", którego największym
marzeniem jest, by go uwaĹĽano za cudzoziemca?

Naród polski jest dzisiaj już tylko częścią polskiego społeczeństwa, być
może nawet - jego mniejszością, coraz bardziej zdominowaną przez
moskiewskie psiaki i wychowanych przez michnikowszczynÄ™ europejsĂłw.

Więcej http://www.michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=2572

"Sekretarz Związku Pisarzy kazał rozdać w Alei Stalina ulotki
W których można było przeczytać,
Że naród zawiódł zaufanie rządu
I tylko przez zdwojonÄ… pracÄ™
Mógłby je odzyskać.
Czyż nie byłoby przecież prostszym rozwiązaniem,
Gdyby rząd rozwiązał naród i wybrał drugi?"

Bertold Brecht, RozwiÄ…zanie, lato 1953

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-10-18 21:29:58
Autor: leszek niewiadomski
Am 18.10.2012 20:50, schrieb Jakub A. Krzewicki:
[...]

Tez mi to od razu przyszlo na mysl.

>Die Lösung
Bertolt Brecht
Nach dem Aufstand des 17. Juni
Ließ der Sekretär des Schriftstellerverbands
In der Stalinallee Flugblätter verteilen
Auf denen zu lesen war, daĂź das Volk
Das Vertrauen der Regierung verscherzt habe
Und es nur durch verdoppelte Arbeit
zurückerobern könne. Wäre es da
Nicht doch einfacher, die Regierung
Löste das Volk auf und
Wählte ein anderes? <

Pytanie tylko co zrobic z ta czescia spoleczenstwa polskiego co nie jest narodem? Moskiewskie psiaki wyslac na Wschod, a reszte? A jesli ta reszta, co dopuszcza pewnie z bolescia w sercu autor, stanowi wiekszosc tego spoleczenstwa?

--
ln.

Data: 2012-10-18 22:08:44
Autor: Jakub A. Krzewicki
Trzeba odtworzyć Naród Polski
czwartek, 18 paĹşdziernika 2012 21:29. carbon entity 'leszek niewiadomski' <leszek@invalid.invalid>

> [...]

narodem? Moskiewskie psiaki wyslac na Wschod, a reszte? A jesli ta
reszta, co dopuszcza pewnie z bolescia w sercu autor, stanowi wiekszosc

Problemem nie jest podział na tych czy innych, ale niezaprzeczalny fakt, że w Polsce praktycznie każdy rząd, który dorywa się do władzy usiłuje wykorzystać te podziały na Polskę "A", "B" czy "C" i w istocie wymienić sobie demos. Zarówno obecna władza, jak i największa partia opozycyjna zdołały się wykazać niezłym doświadczeniem w tej praktyce.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-10-19 06:54:07
Autor: Chiron
Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <drukpakunley@gmail.org> napisał w wiadomości news:k5pnkc$6r5$3node2.news.atman.pl...
> [...]

sobie demos. Zarówno obecna władza, jak i największa partia opozycyjna
zdołały się wykazać niezłym doświadczeniem w tej praktyce.

Nie jest tu w ogóle adekwatny cytat z Brechta. Bo nie chodzi tu o taki czy inny naród, czy podoba się jednemu czy drugiemu. Tu chodzi o to, czy na terenie naszego państwa występuje jeszcze w ogóle naród polski- czy tylko luźno lub wcale ze sobą nie związani ludzie- coś na kształt masy przetaczającej się przez hipermarket: aby tylko załapać się na lepszą promocją, aby tylko wyrolować innego.

demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

Chiron

Data: 2012-10-18 22:30:28
Autor: khanula
W dniu czwartek, 18 paĽdziernika 2012 20:20:58 UTC+2 użytkownik abc napisał:
Rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego z roku na rok u�wiadamia nam z
coraz to wi�ksza ostro�ci�, �e nie ma ju� jednego narodu polskiego.
O jednym narodzie mo�na bowiem m�wi� tylko wtedy, gdy ma wsp�lny idea�.

Modlitwa dziękczynna z wymówk±

Nie uczyniłe¶ mnie ¶lepym
Dzięki Ci za to Panie

Nie uczyniłe¶ mnie garbatym
Dzięki Ci za to Panie

Nie uczyniłe¶ mnie dziecięciem alkoholika
Dzięki Ci za to Panie

Nie uczyniłe¶ mnie wodogłowcem
Dzięki Ci za to Panie

Nie uczyniłe¶ mnie j±kał± kuternog± karłem epileptykiem
hermafrodyt± koniem mchem ani niczym z fauny i flory
Dzięki Ci za to Panie

Ale dlaczego uczyniłe¶ mnie polakiem?

Andrzej Bursa

Trzeba odtworzyć Naród Polski