Trzeba skończyć z rozdziałem Kościoła od państwa

Data: 2009-04-16 19:27:00
Autor: abc
Trzeba skończyć z rozdziałem Kościoła od państwa
Rozdział Kościoła od państwa (chociaż czasami musi być cierpiany) jest sprzeczny z nauką katolicką i był wielokrotnie potępiany przez papieży.

Państwo powinno czcić Boga i popierać prawdziwą religię, tj. katolicką. Chrystus ustanowił Kościół, który jest społecznością doskonałą, od państwa odrębną i niezależną, ale między tymi władzami musi istnieć harmonijny związek. Nie może prawo państwowe być sprzeczne z prawem Bożym.

Rozdział Kościoła od państwa jest zabiegiem sztucznym i szkodliwym, bo niemożiwe jest oddzielenie prywatnych przykazań katolików od publicznych obowiązków obywateli. Katolik jako obywatel państwa musi być przede wszystkim wierny Chrystusowi i nie może postępować zgodnie z prawem demokratycznego państwa jeśli jest ono antykatolickie.

--
Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny.

Data: 2009-04-17 11:04:48
Autor: xcihy

Użytkownik "abc" <oppa12@wp.pl> napisał w wiadomości news:gs7psp$s2e$1atlantis.news.neostrada.pl...
Rozdział Kościoła od państwa (chociaż czasami musi być cierpiany) jest sprzeczny z nauką katolicką i był wielokrotnie potępiany przez papieży.

Problem w tym, że ostatnie państwo katolickie, bodajże Portugalia została poproszona przez Watykan o likwidację tego przymiotnika.
xc

Data: 2009-04-17 13:27:26
Autor: sofu
Trzeba skończyć z rozdziałem Kościoła od p aństwa

Użytkownik "abc" <oppa12@wp.pl> napisał w wiadomości

-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić

Jasne i dla tego trzeba zlikwidowac watykanski kosciół katolicki jako
instytucje skrajnie szkodliwa dla istnienia panstwa suwerennego. Podobnie
jak kiedys byl postulat zniszczenia komunizmu czy faszyzmu.
Te dwie ostanie udalo sie zniszczyc narodom Europy. Czas na zniszczenie
czarnych pasozytów!

sofu

Trzeba skończyć z rozdziałem Kościoła od państwa