Trzeci pilot jest potrzebny.

Data: 2015-03-28 11:39:36
Autor: twistedme
Trzeci pilot jest potrzebny.
W dniu 2015-03-28 o 08:58, Anteczko pisze:
Żaden steward/stewardessa, siedząc w kokpicie, nie byłby w stanie zapobiec
morderstwu, tak jak zdarzyło to się w A320 Germanwings.
Tylko drugi pilot w kokpicie miałby szansę zapobiec morderstwu.
Wniosek : powinno być trzech pilotów w lecącym samolocie.

A jak się dwóch umówi, to co? Potrzeba czterech. Tylko sztuczna inteligencja albo sterowanie z ziemi :)

Data: 2015-03-28 16:03:59
Autor: Smok Eustachy
W dniu 28.03.2015 o 11:39, twistedme pisze:
[...]

A jak Ziemia się umówi? Potrzebni Marsjanie

Data: 2015-03-28 18:35:54
Autor: twistedme
W dniu 2015-03-28 o 11:39, twistedme pisze:
[...]

Też fakt, może przeprojektować samoloty tak, żeby kabina pilotów była osobnym modułem nie połączonym z przedziałem pasażerskim... :)

Data: 2015-03-28 22:35:24
Autor: Marcin N
[...]

Tak, samobójcy często się umawiają na "wspólną akcję".

--
MN

Data: 2015-03-29 21:25:25
Autor: Robert Tomasik
W dniu 28-03-15 o 22:35, Marcin N pisze:
[...]

O pilotach nie słyszałem, ale na ziemi, to ostatnio było głośno o dwóch dziewczynach, które popełniały zbiorowe samobójstwo. Nie ma systemu,który zapewni 100% bezpieczeństwa, ale prawdopodobieństwo, że dwóch pilotów postanowi popełnić samobójstwo w jednym momencie jest o kilka rzędów wielkości mniejsza od prawdopodobieństwa dla jednego.

Data: 2015-03-30 22:33:49
Autor: Paweł
Trzeci pilot jest potrzebny.
Tak, samobójcy często się umawiają na "wspólną akcję".

np. 11.09.2001 kilku się "umówiło" :/

Data: 2015-03-30 14:28:18
Autor: TJ_Blues
On Monday, March 30, 2015 at 4:33:52 PM UTC-4, Pawe³ wrote:
> Tak, samobójcy czêsto siê umawiaj± na "wspóln± akcjê".

np. 11.09.2001 kilku siê "umówi³o" :/

W sumie racja. Z tym, ze o ile kojaze nie byli etatowymi pracownikami
zadnej linii lotniczej, ktorych samoloty wykorzystano.

No i mamy np.: http://pl.wikipedia.org/wiki/Jim_Jones_%28przyw%C3%B3dca_sekty%29

cheers

Data: 2015-03-31 23:21:28
Autor: Pawe³
[...]

Stwierdzenie wcze¶niej dotyczy³o kwestii samobójców bez wzglêdu na to kim byli.
Wtedy to by³a grupa "nieetatowa", ale prêdzej czy pó¼niej mo¿e byæ "etatowa".

Data: 2015-03-31 15:31:09
Autor: TJ_Blues
On Tuesday, March 31, 2015 at 5:21:44 PM UTC-4, Pawe³ wrote:
> [...]

Wtedy to by³a grupa "nieetatowa", ale prêdzej czy pó¼niej mo¿e byæ "etatowa".

Jak sobie to wyobrazasz? Rozumiem, ze ekipa ciapatych moze przejsc szkolenie
lotnicze. Moga nawet uzyskac licencje ATPL (co nie dotyczylo ekipy z 9/11).
Teraz ciapaci musza przesc caly proces naboru organizowanego przez linie
lotnicza (jedna linie!) i jakims sposobem dostac "przydzial" na konkretne
polaczenie. Zeby taki plan sie powiodl potrzeba by chyba paru lat o ile nie
10 - 15 lat. A i tak prawdopodobienstwo jego powodzenia byloby znikome.

cheers

Data: 2015-04-01 12:57:48
Autor: Smok Eustachy
Trzeci pilot jest potrzebny.
W dniu 01.04.2015 o 00:31, TJ_Blues pisze:
/.../
Jak sobie to wyobrazasz? Rozumiem, ze ekipa ciapatych moze przejsc szkolenie
lotnicze.

Neofita.

[...]

Bior±c pod uwagê zwalczanie dyskryminacji - ³atwe

Data: 2015-04-01 22:34:51
Autor: Pawe³
[...]

A czemu siê ograniczaæ tylko do ciapatych? Raz byli oni, drugim razem mog± byæ ju¿ inni.
Zwykli biali ze wszystkimi papierami/szkoleniami/etc. te¿ siê mog± umówiæ bynajmniej nie ze wzglêdów religijnych.
A wiadomo to kiedy, co, komu i ilu na raz do g³owy g³upiego przyjdzie? Nie wiadomo....

Data: 2015-03-30 23:41:57
Autor: twistedme
W dniu 2015-03-28 o 22:35, Marcin N pisze:
[...]

Gdyby nie przypadek Lubizt'a, też nikomu by nie przyszło do głowy, że ktoś może zrobić coś takiego...

Data: 2015-03-31 00:00:00
Autor: Jarosław Sokołowski
Trzeci pilot jest potrzebny.
twistedme napisa³o:

¯aden steward/stewardessa, siedz±c w kokpicie, nie by³by w stanie
zapobiec morderstwu, tak jak zdarzy³o to siê w A320 Germanwings.
Tylko drugi pilot w kokpicie mia³by szansê zapobiec morderstwu.
Wniosek : powinno byæ trzech pilotów w lec±cym samolocie.

A jak siê dwóch umówi, to co? Potrzeba czterech. Tylko sztuczna
inteligencja albo sterowanie z ziemi :)

Tak, samobójcy czêsto siê umawiaj± na "wspóln± akcjê".

Gdyby nie przypadek Lubizt'a, te¿ nikomu by nie przysz³o do g³owy,
¿e kto¶ mo¿e zrobiæ co¶ takiego...

Nieraz przychodzi³o. Ten, co go wciê³o gdzie¶ miêdzy Azj± Po³udniow±
a Australi± i od roku nie mo¿na go znale¼æ, te¿ wed³ug wielu spekulacji
i podejrzeñ pilotowany by³ przez samobójcê. Kilka innych przypadków
zdarza³o siê wcze¶niej, ale nikt siê tym nie chwali i nie nag³a¶nia.
Bardzo s³usznie zreszt±. Przypadek Lubitza o tyle nowy, ¿e wygl±da na
dobrze udokumentowany -- rozbi³ siê na l±dzie, s± zapisy rejestratorów,
o ¿yciu sprawcy wiadomo du¿o.

--
Jarek

Trzeci pilot jest potrzebny.