Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Trzęsąca się kierownica na biegu jałowym.

Trzęsąca się kierownica na biegu jałowym.

Data: 2010-02-09 10:00:09
Autor: stebi
Trzęsąca się kierownica na biegu jałowym.
Kupiłem jakiś czas temu Opla Combo 1.7D (Isuzu) i po jakimś czasie zaczęły się problemy z trzęsącą się kierownicą. jak auto jest na biegu jałowym, to strasznie mocno się trzęsie kierownica. Wystarczy ruszyć i już problem ustaje, tak samo jest jak nie ruszę, ale lekko dodam gazu.
Wymienione zostały 3 poduszki pod silnikiem, bo to miało być przyczyną tego, ale problem nie ustał.
Ktoś ma może jakiś pomysł co to może być?

pozdr.
stebi

Data: 2010-02-09 01:53:39
Autor: choczsz
Trzęsąca się kierownica na biegu jałowym.
On 9 Lut, 10:00, stebi <michalsnielupiesp...@net.pl> wrote:
Kupiłem jakiś czas temu Opla Combo 1.7D (Isuzu) i po jakimś czasie
zaczęły się problemy z trzęsącą się kierownicą. jak auto jest na biegu
jałowym, to strasznie mocno się trzęsie kierownica. Wystarczy ruszyć i
już problem ustaje, tak samo jest jak nie ruszę, ale lekko dodam gazu..
Wymienione zostały 3 poduszki pod silnikiem, bo to miało być przyczyną
tego, ale problem nie ustał.
Ktoś ma może jakiś pomysł co to może być?

Stawiam, ze wydech wpada w rezonans wlasny ("mechaniczny", nie
akustyczny) przy obrotach biegu jalowego.
Czy wyczuwasz dragnia rowniez przy wprowadzeniu obrotow bedacych
dokladna wielokrotnoscia obrotow biegu jalowego?
Wymien gumy podwieszajace wydechy - moze cos pomoze.
A w ogole to zajrzyj pod spod jak motor pracuje i obserwuj jak drga
wydech, np w okolicach katalizatora. I czy nie brakuje jakiejs gumy.
Mam to samo u siebie od dawna i do dzisiaj calkowicie tego nie
wyeliminowalem.
Jak ktos ma pomysl na taka przypadklosc to stawiam dobra wodke -
narazie wszyscy rozkladaja rece a mnie to strasznie irytuje.

Data: 2010-02-09 11:13:48
Autor: PaweL
Trzęsąca się kierownica na biegu jałowym.
A nie można lekko podnieść wolnych obrotów? Z reguły wystarczy zmiana o 10obr/min żeby rezonans zniknął.
Jeżeli pompa jest mechaniczna to wystarczy podkręcić jedną śrubkę. Jeśli jest elektroniczny wtrysk to często istnieje korekty wolnych obrotów komputerem serwisowym.

pozdrawiam
Paweł

Trzęsąca się kierownica na biegu jałowym.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona