Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Trzesie kierownica przyh 120km/h

Trzesie kierownica przyh 120km/h

Data: 2017-06-11 20:47:03
Autor: Tomasz Pyra
Trzesie kierownica przyh 120km/h
Dnia Sun, 11 Jun 2017 18:16:52 +0200, marko napisał(a):

co moze byc nie tak ze trzesie mi kierownica w granicach 120-140, poza tymi predkosciami nie odczuwam zadnych drgan
audi b7

Niewyważone koła.
A jeśli koła są wyważone, to w dalszej kolejności do sprawdzenia jest to
czy koła są okrągłe, czyli czy nie pękł kord opony.
Dalej luzy w zaswieszeniu, albo amortyzator.

Data: 2017-06-11 22:45:06
Autor: Marcin N
Trzesie kierownica przyh 120km/h
W dniu 2017-06-11 o 20:47, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 11 Jun 2017 18:16:52 +0200, marko napisał(a):

co moze byc nie tak ze trzesie mi kierownica w granicach 120-140, poza
tymi predkosciami nie odczuwam zadnych drgan
audi b7

Niewyważone koła.
A jeśli koła są wyważone, to w dalszej kolejności do sprawdzenia jest to
czy koła są okrągłe, czyli czy nie pękł kord opony.
Dalej luzy w zaswieszeniu, albo amortyzator.

Amortyzator jako powód trzęsącej się kierownicy przy konkretnej prędkości?
Jakoś nie widzę związku.

--
MN

Data: 2017-06-11 23:01:04
Autor: Tomasz Pyra
Trzesie kierownica przyh 120km/h
Dnia Sun, 11 Jun 2017 22:45:06 +0200, Marcin N napisał(a):

W dniu 2017-06-11 o 20:47, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 11 Jun 2017 18:16:52 +0200, marko napisał(a):

co moze byc nie tak ze trzesie mi kierownica w granicach 120-140, poza
tymi predkosciami nie odczuwam zadnych drgan
audi b7

Niewyważone koła.
A jeśli koła są wyważone, to w dalszej kolejności do sprawdzenia jest to
czy koła są okrągłe, czyli czy nie pękł kord opony.
Dalej luzy w zaswieszeniu, albo amortyzator.

Amortyzator jako powód trzęsącej się kierownicy przy konkretnej prędkości?
Jakoś nie widzę związku.

Związek jest taki, że sprawne zawieszenie nie pozwoli tak łatwo wprowadzić
masy nieresorowanej w rezonans.
A jak w zawieszeniu nie ma siły tłumiącej drgania, to najmniejsze
niewyważenie koła powoduje wyczuwalne drgania.

Data: 2017-06-12 17:29:04
Autor: Marcin N
Trzesie kierownica przyh 120km/h
W dniu 2017-06-11 o 23:01, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 11 Jun 2017 22:45:06 +0200, Marcin N napisał(a):

W dniu 2017-06-11 o 20:47, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 11 Jun 2017 18:16:52 +0200, marko napisał(a):

co moze byc nie tak ze trzesie mi kierownica w granicach 120-140, poza
tymi predkosciami nie odczuwam zadnych drgan
audi b7

Niewyważone koła.
A jeśli koła są wyważone, to w dalszej kolejności do sprawdzenia jest to
czy koła są okrągłe, czyli czy nie pękł kord opony.
Dalej luzy w zaswieszeniu, albo amortyzator.

Amortyzator jako powód trzęsącej się kierownicy przy konkretnej prędkości?
Jakoś nie widzę związku.

Związek jest taki, że sprawne zawieszenie nie pozwoli tak łatwo wprowadzić
masy nieresorowanej w rezonans.
A jak w zawieszeniu nie ma siły tłumiącej drgania, to najmniejsze
niewyważenie koła powoduje wyczuwalne drgania.

Ok. Przekonałeś mnie.

--
MN

Data: 2017-06-12 17:39:13
Autor: J.F.
Trzesie kierownica przyh 120km/h
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:593eb33b$0$5142$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2017-06-11 o 23:01, Tomasz Pyra pisze:
Amortyzator jako powód trzęsącej się kierownicy przy konkretnej prędkości?
Jakoś nie widzę związku.

Związek jest taki, że sprawne zawieszenie nie pozwoli tak łatwo wprowadzić
masy nieresorowanej w rezonans.
A jak w zawieszeniu nie ma siły tłumiącej drgania, to najmniejsze
niewyważenie koła powoduje wyczuwalne drgania.

Ok. Przekonałeś mnie.

A mnie niezbyt.
O amory nigdy nie dbalem, a trzesienie bylo zawsze zwiazane z oponami i przechodzilo po wywazeniu.

Poza tym kierownica to innej plaszczyznie pracuje ... ale tu moze faktycznie wystarczy tlumienie w innej, by rezonansu nie bylo.

J.

Data: 2017-06-14 23:48:31
Autor: Tomasz Pyra
Trzesie kierownica przyh 120km/h
Dnia Mon, 12 Jun 2017 17:39:13 +0200, J.F. napisał(a):

Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:593eb33b$0$5142$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2017-06-11 o 23:01, Tomasz Pyra pisze:
Amortyzator jako powód trzęsącej się kierownicy przy konkretnej prędkości?
Jakoś nie widzę związku.

Związek jest taki, że sprawne zawieszenie nie pozwoli tak łatwo wprowadzić
masy nieresorowanej w rezonans.
A jak w zawieszeniu nie ma siły tłumiącej drgania, to najmniejsze
niewyważenie koła powoduje wyczuwalne drgania.

Ok. Przekonałeś mnie.

A mnie niezbyt.
O amory nigdy nie dbalem, a trzesienie bylo zawsze zwiazane z oponami i przechodzilo po wywazeniu.

No tak powinno się dziać.
A jak się nie dzieje, to albo koło nie jest okrągłe, albo właśnie brak
tłumienia pozwala wzbudzić rezonans któremu wtedy wystarczy najmniejsze
niewyważenie.

Poza tym kierownica to innej plaszczyznie pracuje ... ale tu moze faktycznie wystarczy tlumienie w innej, by rezonansu nie bylo.

Nieokrągłe (ale wyważone) koło też teoretycznie działa tylko w płaszczyźnie
pionowej, a jednak na kierownicy czuć.

Trzesie kierownica przyh 120km/h

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona