Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Trzesie kierownica przyh 120km/h

Trzesie kierownica przyh 120km/h

Data: 2017-06-11 14:11:10
Autor: sczygiel
Trzesie kierownica przyh 120km/h
W dniu niedziela, 11 czerwca 2017 18:17:09 UTC+2 użytkownik marko napisał:
co moze byc nie tak ze trzesie mi kierownica w granicach 120-140, poza tymi predkosciami nie odczuwam zadnych drgan
audi b7

Krzywe felgi. Albo nie wyważone.
zakladam ze felga to pi*oko 16-17 cali?
U mnie 15-ka jak krzywa to telepie przy 110...

Data: 2017-06-12 06:50:03
Autor: marko
Trzesie kierownica przyh 120km/h
Koła miałem wyważane
Felgi 18, nie są krzywe

Data: 2017-06-12 08:52:12
Autor: viktorius
Trzesie kierownica przyh 120km/h
W dniu 2017-06-12 o 06:50, marko pisze:
Koła miałem wyważane
Felgi 18, nie są krzywe

Zamień koła przód na tył i sprawdź. Jak znikną wibracje, a dojdzie buczenie z tyłu, to reklamuj wyważanie.
Jak się nie zmieni, do sprawdzenia zawieszenie.

--
viktorius

Data: 2017-06-12 10:51:54
Autor: J.F.
Trzesie kierownica przyh 120km/h
Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ohldmr$ovg$1$viktoriu@news.chmurka.net...
W dniu 2017-06-12 o 06:50, marko pisze:
Koła miałem wyważane
Felgi 18, nie są krzywe

Zamień koła przód na tył i sprawdź. Jak znikną wibracje, a dojdzie buczenie z tyłu, to reklamuj wyważanie.

Trudno reklamowac.
Wiekszosc wywazarek robi to na dosc niskich obrotach, a tu trzeba 120.
Wina byc moze w oponie.

Kiedys mialem stacje co wywazala na samochodzie, ta byla szybka i faktycznie lepiej to robila.

J.

Data: 2017-06-12 11:18:16
Autor: viktorius
Trzesie kierownica przyh 120km/h
W dniu 2017-06-12 o 10:51, J.F. pisze:

Trudno reklamowac.
Wiekszosc wywazarek robi to na dosc niskich obrotach, a tu trzeba 120.
Wina byc moze w oponie.

Wyważarka jest bardziej czuła od samochodu, nie potrzebuje wielkich prędkości obrotowych, żeby wykryć bicie. Bo bicie jest zawsze, tylko w rezonans wpada przy określonej w określonej dla siebie prędkości i wtedy dopiero to czuć w samochodzie.

Zawsze po zmianie zimowe/letnie jadę gdzies na pusta drogę i rozpędzam się do prędkości autostradowych.
Parę razy zdarzyło mi się wrócić do wulkanizatora, bo po 130-140 coś tam biło. Wyważenie ponowne pomogło.

Teraz jeżdżę do zakładu, który ogląda bieżnik i wydłubuje kamyki. Taki kamyk to właśnie częsta przyczyna problemów z biciem, wyważą z nim, a on sobie wyleci, wyważenie wtedy psu na budę.

Kiedys mialem stacje co wywazala na samochodzie, ta byla szybka i
faktycznie lepiej to robila.

J.


Nie widziałem takiego cuda.

--
viktorius

Data: 2017-06-12 11:47:56
Autor: J.F.
Trzesie kierownica przyh 120km/h
Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ohlm8o$s7b$1$viktoriu@news.chmurka.net...
W dniu 2017-06-12 o 10:51, J.F. pisze:
Trudno reklamowac.
Wiekszosc wywazarek robi to na dosc niskich obrotach, a tu trzeba 120.
Wina byc moze w oponie.

Wyważarka jest bardziej czuła od samochodu, nie potrzebuje wielkich prędkości obrotowych, żeby wykryć bicie. Bo bicie jest zawsze, tylko w rezonans wpada przy określonej w określonej dla siebie prędkości i wtedy dopiero to czuć w samochodzie.

Ja to mialem w scierce nagminnie, swiezo wywazone, a przy wiekszej predkosci kierownika wibruje,
Wiec co jest czulsze.

Zawsze po zmianie zimowe/letnie jadę gdzies na pusta drogę i rozpędzam się do prędkości autostradowych.
Parę razy zdarzyło mi się wrócić do wulkanizatora, bo po 130-140 coś tam biło. Wyważenie ponowne pomogło.

Ja sie zawsze przygladam jak robi, i dobrze to robi.
Ponowne wywazenie powinno byc wiec takie same.

Teraz jeżdżę do zakładu, który ogląda bieżnik i wydłubuje kamyki. Taki kamyk to właśnie częsta przyczyna problemów z biciem, wyważą z nim, a on sobie wyleci, wyważenie wtedy psu na budę.

Na to nie zwrocilem uwagi.

Wiekszosc w ogole nie patrzy na kolo w czasie wywazania, co zreszta oslona maszyny utrudnia.
Felga czy opona moga byc krzywe, kolo bije na maszynie, maszyna mowi jakie ciezarki ... i jest dobrze, nastepny prosze.

J.

Data: 2017-06-12 12:14:00
Autor: viktorius
Trzesie kierownica przyh 120km/h
W dniu 2017-06-12 o 11:47, J.F. pisze:


Wyważarka jest bardziej czuła od samochodu, nie potrzebuje wielkich
prędkości obrotowych, żeby wykryć bicie. Bo bicie jest zawsze, tylko w
rezonans wpada przy określonej w określonej dla siebie prędkości i
wtedy dopiero to czuć w samochodzie.

Ja to mialem w scierce nagminnie, swiezo wywazone, a przy wiekszej
predkosci kierownika wibruje,
Wiec co jest czulsze.


Pozostaje zmienić wyważarkę, a jak jedna na zakładzie, to i zakład. To tylko maszyna, ma swoje dokładności, no się zuzywa.
Pojęcia nie ma, czy toto się jakoś kalibruje po tysiącach cykli...

Zawsze po zmianie zimowe/letnie jadę gdzies na pusta drogę i rozpędzam
się do prędkości autostradowych.
Parę razy zdarzyło mi się wrócić do wulkanizatora, bo po 130-140 coś
tam biło. Wyważenie ponowne pomogło.

Ja sie zawsze przygladam jak robi, i dobrze to robi.
Ponowne wywazenie powinno byc wiec takie same.


Patrz niżej, kamyki, albo i nawet kleks błota na feldze, wszystko to jest dodatkową masą, która rozwala pomiar.

Teraz jeżdżę do zakładu, który ogląda bieżnik i wydłubuje kamyki. Taki
kamyk to właśnie częsta przyczyna problemów z biciem, wyważą z nim, a
on sobie wyleci, wyważenie wtedy psu na budę.

Na to nie zwrocilem uwagi.

Wiekszosc w ogole nie patrzy na kolo w czasie wywazania, co zreszta
oslona maszyny utrudnia.

A co da patrzenie na koło jak się kręci?
Są warsztaty, gdzie siedzisz w ciepłym biurze i czekasz na zrobienie usługi. A jakość tej usługi sprawdzasz podczas jazdy, czasem trzeba wrócić i reklamować. Mają zrobić to porządnie, albo wskazać inną przyczynę bicia.

Felga czy opona moga byc krzywe, kolo bije na maszynie, maszyna mowi
jakie ciezarki ... i jest dobrze, nastepny prosze.


No po to jest ta maszyna, żeby bicie wyeliminować. Nawet przy lekko krzywej feldze pewnie się da to skorygować.


--
viktorius

Data: 2017-06-12 12:39:41
Autor: J.F.
Trzesie kierownica przyh 120km/h
Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ohlph7$ti5$1$viktoriu@news.chmurka.net...
W dniu 2017-06-12 o 11:47, J.F. pisze:
Wyważarka jest bardziej czuła od samochodu, nie potrzebuje wielkich
prędkości obrotowych, żeby wykryć bicie. Bo bicie jest zawsze, tylko w
rezonans wpada przy określonej w określonej dla siebie prędkości i
wtedy dopiero to czuć w samochodzie.

Ja to mialem w scierce nagminnie, swiezo wywazone, a przy wiekszej
predkosci kierownika wibruje,
Wiec co jest czulsze.

Pozostaje zmienić wyważarkę, a jak jedna na zakładzie, to i zakład. To tylko maszyna, ma swoje dokładności, no się zuzywa.

Rozne byly, a wywazarki sprawialy raczej dobre wrazenie.
Pokazuje po pierwszym razie ze trzeba np 60 i 40g,
gosc zaklada 60, rozkreca, maszyna pokazuje ze trzeba 35g,
zaklada, rozkreca - i maszyna pokazuje 0.

Teraz jeżdżę do zakładu, który ogląda bieżnik i wydłubuje kamyki. Taki
kamyk to właśnie częsta przyczyna problemów z biciem, wyważą z nim, a
on sobie wyleci, wyważenie wtedy psu na budę.

Na to nie zwrocilem uwagi.
Wiekszosc w ogole nie patrzy na kolo w czasie wywazania, co zreszta
oslona maszyny utrudnia.

A co da patrzenie na koło jak się kręci?

"panie, kup pan nowe felgi, bo bedzie panu trzeslo na autostradzie" :-)

Felga czy opona moga byc krzywe, kolo bije na maszynie, maszyna mowi
jakie ciezarki ... i jest dobrze, nastepny prosze.

No po to jest ta maszyna, żeby bicie wyeliminować. Nawet przy lekko krzywej feldze pewnie się da to skorygować.

No wlasnie nie ma problemu - wywazona bedzie dobrze.

J.

Data: 2017-06-12 13:19:46
Autor: viktorius
Trzesie kierownica przyh 120km/h
W dniu 2017-06-12 o 12:39, J.F. pisze:


Rozne byly, a wywazarki sprawialy raczej dobre wrazenie.
Pokazuje po pierwszym razie ze trzeba np 60 i 40g,
gosc zaklada 60, rozkreca, maszyna pokazuje ze trzeba 35g,
zaklada, rozkreca - i maszyna pokazuje 0.


Przy takich masach ciężarków to bym faktycznie szukał nowych felg...
Po głowie kołata mi się zasada że max 60g, a jak maszyna każe więcej, to po prostu obracamy oponę na feldze, żeby różnice w masach same się wyeliminowały i sprawdzamy jeszcze raz.

--
viktorius

Data: 2017-06-12 19:54:34
Autor: tck
Trzesie kierownica przyh 120km/h

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:593e634c$0$5145$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ohlm8o$s7b$1$viktoriu@news.chmurka.net...
W dniu 2017-06-12 o 10:51, J.F. pisze:
Trudno reklamowac.
Wiekszosc wywazarek robi to na dosc niskich obrotach, a tu trzeba 120.
Wina byc moze w oponie.

Wyważarka jest bardziej czuła od samochodu, nie potrzebuje wielkich prędkości obrotowych, żeby wykryć bicie. Bo bicie jest zawsze, tylko w rezonans wpada przy określonej w określonej dla siebie prędkości i wtedy dopiero to czuć w samochodzie.

Ja to mialem w scierce nagminnie, swiezo wywazone, a przy wiekszej predkosci kierownika wibruje,
Wiec co jest czulsze.


może tu nie był problem z kołami tylko z wałem?


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-06-13 09:18:55
Autor: viktorius
Trzesie kierownica przyh 120km/h
W dniu 2017-06-12 o 19:54, tck pisze:


Ja to mialem w scierce nagminnie, swiezo wywazone, a przy wiekszej
predkosci kierownika wibruje,
Wiec co jest czulsze.


może tu nie był problem z kołami tylko z wałem?



Ale jemu kierownica wibrowała, a w ścierce napęd na tył był i nie powinno przenosić na kierownicę.
Gdy u mnie w Lublinie poprzedni właściciel źle złożył wał na wieloklinie, to przy w zakresie 65-70 nie dało się jechać, masaż lędźwi w pakiecie.
Nie utrafiłem właściwego położenia, kupiłem inny wał.

--
viktorius

Data: 2017-06-12 13:48:19
Autor: xyz
Trzesie kierownica przyh 120km/h
W dniu 12.06.2017 o 06:50, marko pisze:
Koła miałem wyważane
Felgi 18, nie są krzywe
Taaa....
Kiedyś jeździłem do gościa poleconego przez teścia, przez 2-3 lata było ok. Pewnego razu po wymianie okazało się że odważniki zostały na ziemi po postoju. mówię ok bywa może felga krzywa już albo na coś najechałem
i pospadały, choć to i tak dziwne. kolejny sezon, wymiana u tego samego
gościa. Miasto - ok, poza do ok 100km/h - ok.
Wyjazd na święta do rodziców, autostrada i już>100km/h się jechać nie dało.
Podjechałem do pierwszego lepszego warsztatu, jak się okazało koła bez
odważników były lepiej wyważone niż przed zdjęciem ich.
Koleś wyważył i droga powrotna była już ok.

Od tej pory nie ufam stwierdzeniom było wyważone więc jest ok.

Polecam sprawdzić w innym miejscu.

--
-- - xyz

Data: 2017-06-12 13:54:07
Autor: radekp@konto.pl
Trzesie kierownica przyh 120km/h
Mon, 12 Jun 2017 06:50:03 +0200, w <593e1d7b$0$647$65785112@news.neostrada.pl>,
marko <markoo@gmail.com> napisał(-a):

Koła miałem wyważane
Felgi 18, nie są krzywe

Wyważyć dynamicznie -- czyli założone na auto. Poszukać takiego warsztatu (we
Wrocku znam).

Trzesie kierownica przyh 120km/h

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona