Data: 2017-06-11 14:11:10 | |
Autor: sczygiel | |
Trzesie kierownica przyh 120km/h | |
W dniu niedziela, 11 czerwca 2017 18:17:09 UTC+2 użytkownik marko napisał:
co moze byc nie tak ze trzesie mi kierownica w granicach 120-140, poza tymi predkosciami nie odczuwam zadnych drgan Krzywe felgi. Albo nie wyważone. zakladam ze felga to pi*oko 16-17 cali? U mnie 15-ka jak krzywa to telepie przy 110... |
|
Data: 2017-06-12 06:50:03 | |
Autor: marko | |
Trzesie kierownica przyh 120km/h | |
Koła miałem wyważane
Felgi 18, nie są krzywe |
|
Data: 2017-06-12 08:52:12 | |
Autor: viktorius | |
Trzesie kierownica przyh 120km/h | |
W dniu 2017-06-12 o 06:50, marko pisze:
Koła miałem wyważane Zamień koła przód na tył i sprawdź. Jak znikną wibracje, a dojdzie buczenie z tyłu, to reklamuj wyważanie. Jak się nie zmieni, do sprawdzenia zawieszenie. -- viktorius |
|
Data: 2017-06-12 10:51:54 | |
Autor: J.F. | |
Trzesie kierownica przyh 120km/h | |
Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ohldmr$ovg$1$viktoriu@news.chmurka.net...
W dniu 2017-06-12 o 06:50, marko pisze: Koła miałem wyważane Zamień koła przód na tył i sprawdź. Jak znikną wibracje, a dojdzie buczenie z tyłu, to reklamuj wyważanie. Trudno reklamowac. Wiekszosc wywazarek robi to na dosc niskich obrotach, a tu trzeba 120. Wina byc moze w oponie. Kiedys mialem stacje co wywazala na samochodzie, ta byla szybka i faktycznie lepiej to robila. J. |
|
Data: 2017-06-12 11:18:16 | |
Autor: viktorius | |
Trzesie kierownica przyh 120km/h | |
W dniu 2017-06-12 o 10:51, J.F. pisze:
Wyważarka jest bardziej czuła od samochodu, nie potrzebuje wielkich prędkości obrotowych, żeby wykryć bicie. Bo bicie jest zawsze, tylko w rezonans wpada przy określonej w określonej dla siebie prędkości i wtedy dopiero to czuć w samochodzie. Zawsze po zmianie zimowe/letnie jadę gdzies na pusta drogę i rozpędzam się do prędkości autostradowych. Parę razy zdarzyło mi się wrócić do wulkanizatora, bo po 130-140 coś tam biło. Wyważenie ponowne pomogło. Teraz jeżdżę do zakładu, który ogląda bieżnik i wydłubuje kamyki. Taki kamyk to właśnie częsta przyczyna problemów z biciem, wyważą z nim, a on sobie wyleci, wyważenie wtedy psu na budę. Kiedys mialem stacje co wywazala na samochodzie, ta byla szybka i Nie widziałem takiego cuda. -- viktorius |
|
Data: 2017-06-12 11:47:56 | |
Autor: J.F. | |
Trzesie kierownica przyh 120km/h | |
Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ohlm8o$s7b$1$viktoriu@news.chmurka.net...
W dniu 2017-06-12 o 10:51, J.F. pisze: Trudno reklamowac. Ja to mialem w scierce nagminnie, swiezo wywazone, a przy wiekszej predkosci kierownika wibruje, Wiec co jest czulsze. Zawsze po zmianie zimowe/letnie jadę gdzies na pusta drogę i rozpędzam się do prędkości autostradowych. Ja sie zawsze przygladam jak robi, i dobrze to robi. Ponowne wywazenie powinno byc wiec takie same. Teraz jeżdżę do zakładu, który ogląda bieżnik i wydłubuje kamyki. Taki kamyk to właśnie częsta przyczyna problemów z biciem, wyważą z nim, a on sobie wyleci, wyważenie wtedy psu na budę. Na to nie zwrocilem uwagi. Wiekszosc w ogole nie patrzy na kolo w czasie wywazania, co zreszta oslona maszyny utrudnia. Felga czy opona moga byc krzywe, kolo bije na maszynie, maszyna mowi jakie ciezarki ... i jest dobrze, nastepny prosze. J. |
|
Data: 2017-06-12 12:14:00 | |
Autor: viktorius | |
Trzesie kierownica przyh 120km/h | |
W dniu 2017-06-12 o 11:47, J.F. pisze:
Pozostaje zmienić wyważarkę, a jak jedna na zakładzie, to i zakład. To tylko maszyna, ma swoje dokładności, no się zuzywa. Pojęcia nie ma, czy toto się jakoś kalibruje po tysiącach cykli... Zawsze po zmianie zimowe/letnie jadę gdzies na pusta drogę i rozpędzam Patrz niżej, kamyki, albo i nawet kleks błota na feldze, wszystko to jest dodatkową masą, która rozwala pomiar. Teraz jeżdżę do zakładu, który ogląda bieżnik i wydłubuje kamyki. Taki A co da patrzenie na koło jak się kręci? Są warsztaty, gdzie siedzisz w ciepłym biurze i czekasz na zrobienie usługi. A jakość tej usługi sprawdzasz podczas jazdy, czasem trzeba wrócić i reklamować. Mają zrobić to porządnie, albo wskazać inną przyczynę bicia. Felga czy opona moga byc krzywe, kolo bije na maszynie, maszyna mowi No po to jest ta maszyna, żeby bicie wyeliminować. Nawet przy lekko krzywej feldze pewnie się da to skorygować. -- viktorius |
|
Data: 2017-06-12 12:39:41 | |
Autor: J.F. | |
Trzesie kierownica przyh 120km/h | |
Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ohlph7$ti5$1$viktoriu@news.chmurka.net...
W dniu 2017-06-12 o 11:47, J.F. pisze: Wyważarka jest bardziej czuła od samochodu, nie potrzebuje wielkich Pozostaje zmienić wyważarkę, a jak jedna na zakładzie, to i zakład. To tylko maszyna, ma swoje dokładności, no się zuzywa. Rozne byly, a wywazarki sprawialy raczej dobre wrazenie. Pokazuje po pierwszym razie ze trzeba np 60 i 40g, gosc zaklada 60, rozkreca, maszyna pokazuje ze trzeba 35g, zaklada, rozkreca - i maszyna pokazuje 0. Teraz jeżdżę do zakładu, który ogląda bieżnik i wydłubuje kamyki. Taki A co da patrzenie na koło jak się kręci? "panie, kup pan nowe felgi, bo bedzie panu trzeslo na autostradzie" :-) Felga czy opona moga byc krzywe, kolo bije na maszynie, maszyna mowi No po to jest ta maszyna, żeby bicie wyeliminować. Nawet przy lekko krzywej feldze pewnie się da to skorygować. No wlasnie nie ma problemu - wywazona bedzie dobrze. J. |
|
Data: 2017-06-12 13:19:46 | |
Autor: viktorius | |
Trzesie kierownica przyh 120km/h | |
W dniu 2017-06-12 o 12:39, J.F. pisze:
Przy takich masach ciężarków to bym faktycznie szukał nowych felg... Po głowie kołata mi się zasada że max 60g, a jak maszyna każe więcej, to po prostu obracamy oponę na feldze, żeby różnice w masach same się wyeliminowały i sprawdzamy jeszcze raz. -- viktorius |
|
Data: 2017-06-12 19:54:34 | |
Autor: tck | |
Trzesie kierownica przyh 120km/h | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:593e634c$0$5145$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ohlm8o$s7b$1$viktoriu@news.chmurka.net... może tu nie był problem z kołami tylko z wałem? -- pozdr Tomasz tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2017-06-13 09:18:55 | |
Autor: viktorius | |
Trzesie kierownica przyh 120km/h | |
W dniu 2017-06-12 o 19:54, tck pisze:
Ale jemu kierownica wibrowała, a w ścierce napęd na tył był i nie powinno przenosić na kierownicę. Gdy u mnie w Lublinie poprzedni właściciel źle złożył wał na wieloklinie, to przy w zakresie 65-70 nie dało się jechać, masaż lędźwi w pakiecie. Nie utrafiłem właściwego położenia, kupiłem inny wał. -- viktorius |
|
Data: 2017-06-12 13:48:19 | |
Autor: xyz | |
Trzesie kierownica przyh 120km/h | |
W dniu 12.06.2017 o 06:50, marko pisze:
Koła miałem wyważaneTaaa.... Kiedyś jeździłem do gościa poleconego przez teścia, przez 2-3 lata było ok. Pewnego razu po wymianie okazało się że odważniki zostały na ziemi po postoju. mówię ok bywa może felga krzywa już albo na coś najechałem i pospadały, choć to i tak dziwne. kolejny sezon, wymiana u tego samego gościa. Miasto - ok, poza do ok 100km/h - ok. Wyjazd na święta do rodziców, autostrada i już>100km/h się jechać nie dało. Podjechałem do pierwszego lepszego warsztatu, jak się okazało koła bez odważników były lepiej wyważone niż przed zdjęciem ich. Koleś wyważył i droga powrotna była już ok. Od tej pory nie ufam stwierdzeniom było wyważone więc jest ok. Polecam sprawdzić w innym miejscu. -- -- - xyz |
|
Data: 2017-06-12 13:54:07 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Trzesie kierownica przyh 120km/h | |
Mon, 12 Jun 2017 06:50:03 +0200, w <593e1d7b$0$647$65785112@news.neostrada.pl>,
marko <markoo@gmail.com> napisał(-a): Koła miałem wyważane Wyważyć dynamicznie -- czyli założone na auto. Poszukać takiego warsztatu (we Wrocku znam). |