Trzy monitory do komputera?

Data: 2012-06-01 17:21:54
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Trzy monitory do komputera?
Witam.
Potrzebuję (nie pytajcie dlaczego ani po co) podłączyć trzy monitory do
komputera. W zasadzie na każdym z nich będzie wyświetlany ten sam obraz,
czyli klonowanie obrazu.
Karta graficzna to GeForce 9800GT, mająca trzy wyjścia na monitory. I tu
zaczyna się oje gdybanie, normalnie monitor mam podpięty do wyjścia
D-Sub/DVI-I. Ale jak podłączyć monitor pod wyjście HDMI?
Są specjalne monitory? A może jakieś przejściówki HDMI/D-Sub?
Doradźcie.
--
....:::WISKOLER:::...

Stirlitz, co jest lepsze: radio czy gazeta? - zapytał podejrzliwie Mueller.
- Gazeta, w radio nie zawiniesz śledzia - odparł spokojnie Stirlitz.

Data: 2012-06-01 17:42:52
Autor: gadacz
Trzy monitory do komputera?
W dniu 2012-06-01 17:21, ...:::WISKOLER:::... pisze:
Są specjalne monitory? A może jakieś przejściówki HDMI/D-Sub?

może: hdmi/dvi(drut) + dvi/d-sub("kostka")

albo

http://tnij.org/qwmb

tylko pojęcia zielonego nie mam jakiej jakości jest ten wynalazek.

pozdr
gadacz

Data: 2012-06-01 18:37:39
Autor: JDX
Trzy monitory do komputera?
On 2012-06-01 17:42, gadacz wrote:
[.....]
http://tnij.org/qwmb

tylko pojęcia zielonego nie mam jakiej jakości jest ten wynalazek.
No ja też nie ma pojęcia i jest to dla mnie zupełna nowość. :-D I jakoś
nie mogę sobie wyobrazić w jaki sposób miałoby to działać :-D IMO równie
dobrze na tym kablu zamiast wtyku HDMI mógłby być mp. wtyk USB. :-D

Data: 2012-06-01 17:52:22
Autor: JDX
Trzy monitory do komputera?
On 2012-06-01 17:21, ...:::WISKOLER:::... wrote:
[.....]
Ale jak podłączyć monitor pod wyjście HDMI?
Są specjalne monitory? A może jakieś przejściówki HDMI/D-Sub?
Np. za pomocą takiego kableka:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=2361754925 lub takiej
przejściówki
http://allegro.pl/przejsciowka-adapter-hdmi-dvi-full-hd-1080p-gold-i2374252671.html.
To przy założeniu, że jest to przeciętny współczesny monitor z wejściem
DVI. Są też monitory które oprócz DVI mają także wejście/gniazdo HDMI. A
jeśli monitor ma jedynie wejście analogowe (aka D-Sub) to wywal go na
śmietnik.

Data: 2012-06-01 18:04:48
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Trzy monitory do komputera?
Dnia Fri, 01 Jun 2012 17:52:22 +0200, JDX napisał(a):

jeśli monitor ma jedynie wejście analogowe (aka D-Sub) to wywal go na
śmietnik.

Jeden z monitorów musi pracować na D-Sub. Taki kabelek mam połozony, a
odległość monitora od komputera jest dość znaczna i nie ma możliwości
wymiany tego kabelka.

Zastanawiam sie tylko czy karta graficzna obsłuży aż trzy monitory. Gdzieś
czytałem że dwa to bez problemów,  ale z trzema zaczynają się schody i
trzeba zastosować replikatory, czy jak to się tam nazywa.
--
....:::WISKOLER:::...

- Stirlitz, jesteście Żydem! - stwierdził nagle Müller, gdy standartenfurer
opuszczał jego gabinet.
- Nieprawda, jestem uczciwym Rosjaninem - dumnie odparł Stirlit

Data: 2012-06-01 18:26:44
Autor: JDX
Trzy monitory do komputera?
On 2012-06-01 18:04, ...:::WISKOLER:::... wrote:
[.....]
Jeden z monitorów musi pracować na D-Sub. Taki kabelek mam połozony, a
odległość monitora od komputera jest dość znaczna i nie ma możliwości
wymiany tego kabelka.
To może podłącz go do wyjścia DVI karty przez przejściówkę DVI->DSUB.

Zastanawiam sie tylko czy karta graficzna obsłuży aż trzy monitory. Gdzieś
czytałem że dwa to bez problemów,  ale z trzema zaczynają się schody i
trzeba zastosować replikatory, czy jak to się tam nazywa.
Nie mam żadnych doświadczeń z tą kartą, ale jestem przekonany, że bez
żadnych problemów obsłuży 3 monitory. A co do owych "replikatorów", to
np. Matrox (być może i inni) kiedyś stosował w swoich kartach
niestandardowe gniazda/wyjścia do których podłączało się kabel
"rozdzielający sygnał" np. na 4xDVI. Z kolei w nowych kartach montują po
prostu 4 wyjścia mini DisplayPort.

Data: 2012-06-01 20:03:39
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Trzy monitory do komputera?
Dnia Fri, 01 Jun 2012 18:26:44 +0200, JDX napisał(a):

[...]

Ok, dzięki.
--
....:::WISKOLER:::...

Stirlitz szedł nocą przez las. Nagle zobaczył na drzewie świecące oczy.
- Sowa - pomyślał Stirlitz.
- Sam jesteś sowa - pomyślał Bormann.

Data: 2012-06-01 21:26:11
Autor: MC
Trzy monitory do komputera?
Użytkownik "...:::WISKOLER:::..." <jvfxbyre@barg.rh> napisał w wiadomości news:13srns0h2dkn$.w4agk33sdclo.dlg40tude.net...
[...]

Są monitory z HDMI, ale także są i przejściówki, ale raczej nie na D-Sub ale na DVI.

Data: 2012-06-02 09:17:43
Autor: Leszek K.
Trzy monitory do komputera?
Dnia Fri, 1 Jun 2012 17:21:54 +0200, ...:::WISKOLER:::... napisał(a):

[...]

Są monitory. Są przejściówki. Są karty graficzne, które mają 3 wyjścia.
GF9800 do tych kart nie należy. Ma 3 gniazdka, ale wyjścia ma tylko 2.

Data: 2012-06-02 12:32:20
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Trzy monitory do komputera?
Dnia Sat, 2 Jun 2012 09:17:43 +0200, Leszek K. napisał(a):

Są monitory. Są przejściówki. Są karty graficzne, które mają 3 wyjścia.
GF9800 do tych kart nie należy. Ma 3 gniazdka, ale wyjścia ma tylko 2.

Czyli jak podłącze jeden monitor na D-SUB, drugi na DVI-I a trzeci na HDMI
to obraz będę miał na dwóch?
No to na których?
--
....:::WISKOLER:::...

Stirlitz otrzymał telegram: "Jeśli nie zapłacicie za energię
elektryczną, wyłączymy wam radiostację".

Data: 2012-06-02 13:21:22
Autor: m
Trzy monitory do komputera?
W dniu 02.06.2012 12:32, ...:::WISKOLER:::... pisze:
[...]

Na tych, które włączysz w jakimś panelu nvidii (pod linuksem - nvidia-settings).

p. m.

Data: 2012-06-02 13:36:41
Autor: Rafal Lukawski
Trzy monitory do komputera?
On 2012-06-02 12:32, ...:::WISKOLER:::... wrote:
[...]

wyjścia najczęściej są podzielone analog/cyfrowe, czyli będzie zapewne na D-SUB + na którymś cyfrowym (jeżeli podłączysz 3, karta ma swoją priorytetyzacje, więc będzie na jednym z cyfrowych)

Mozna się zastanawiać na którym, ale chyba prościej podłączyć do jednego cyfrowego ;) -> wtedy będziesz wiedział na którym ;)

Data: 2012-06-02 16:11:21
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Trzy monitory do komputera?
Dnia Sat, 02 Jun 2012 13:36:41 +0200, Rafal Lukawski napisał(a):

Mozna się zastanawiać na którym, ale chyba prościej podłączyć do jednego cyfrowego ;) -> wtedy będziesz wiedział na którym ;)

Jeden monitor napewno będzie podłączony pod D-SUB, drugi pod DVI-I. Trzeci
umyśliłem podłączyć pod HDMI.
Nie uśmiecha mi się wyłożyć kasę na kabelek i przjściówkę HDMI-DVI i potem
jeszcze na spliter DVI, przjśćciówkę DVI-HDMI.

Jak to sprawdzić przed kupnem? --
....:::WISKOLER:::...

"Dzień dobry" powiedział mężczyzna w windzie.
"Czy staję się aż tak rozpoznawalny?" pomyślał Stirlitz.

Data: 2012-06-02 22:24:23
Autor: Rafal Lukawski
Trzy monitory do komputera?
On 2012-06-02 16:11, ...:::WISKOLER:::... wrote:
[...]

Zapytać sprzedającego?

Data: 2012-06-02 22:31:31
Autor: Rafal Lukawski
Trzy monitory do komputera?
On 2012-06-02 22:24, Rafal Lukawski wrote:
On 2012-06-02 16:11, ...:::WISKOLER:::... wrote:
[...]

Wroc, nie skojarzylem z poczatkiem watku.

Na 99% karta nie obsluguje jednoczesnie 2 wyjsc cyfrowych (co zapewne jest gdzies napisane w dokumentacji do karty).

Są monitory, które maja wejścia HDMI i to nie jest jakiś specjalny bajer. Jezeli zaś chcesz sprawdzić działanie jakiegoś sprzętu, do umów się ze sprzedającym na sprawdzenie sprzętu i ew. zwrot...

Data: 2012-06-03 11:03:12
Autor: Michal
Trzy monitory do komputera?
On 2012.06.02 22:31, Rafal Lukawski wrote:

Wroc, nie skojarzylem z poczatkiem watku.

Na 99% karta nie obsluguje jednoczesnie 2 wyjsc cyfrowych (co zapewne
jest gdzies napisane w dokumentacji do karty).

Jak najbardziej obsługuje. Piszę to z konfigu z Radeonem 4850 (2x DVI-I + (SVIDEO or Component or composite)) x2.
Do jednej karty można podłączyć 2 urządzenia cyfrowe dające różny obraz (R4850 i GF9800GT mają podwójny RAMDAC nie różnicując czy podłączone urządzenia są analogowe czy cyfrowe).
W tej chwili mam podpięte i aktywne monitor przez DVI-D + drugi przez HDMI na przejściówce z DVI-D->HDMI + dodatkowo TV przez component, ale aktywne na raz mogą być tylko 2 DOWOLNE wyjścia czy to cyfrowe czy analogowe. To na jednej karcie. Ponadto jeśli (programowo) wyłączy się CrossFire dochodzą jeszcze aktywne kolejne 2 urządzenia.

Są monitory, które maja wejścia HDMI i to nie jest jakiś specjalny
bajer. Jezeli zaś chcesz sprawdzić działanie jakiegoś sprzętu, do umów
się ze sprzedającym na sprawdzenie sprzętu i ew. zwrot...

Gorzej, że teraz producenci sprzętu (k. graficzne) cisną w kierunku DP, do którego konsumenci się nie palą - DVI to bardzo uniwersalne złączę. Podepnie się do niego i monitor o bardzo wysokiej rozdzielczości (DVI-D dual link), normalny monitor z DVI-D, przez przejściówkę monitor/TV z HDMI czy stary monitor z DSUB, jak ktoś się uprze to i przez kolejną przejściówkę i stary TV.
Niestety "gorszy pieniądz wypiera lepszy" i od dawna mnożą się jednoslotowe potworki budżetowe DVI-I + HDMI + DSUB (na kablu lub PCB),
co gorsza nowe karty u ATI (poza nielicznymi konstrukcjami autorskimi jak Radeon 7950 Flex od Sapphire, którego nie ma jeszcze w PL, a jak będzie cena będzie słona) mają idiotyczną jak dla mnie konfigurację
DVI-I + HDMI + 2x miniDP. To już starsze R6850 i aktualne nVidie z serii 6xx są pod tym względem sensowniej zaplanowane.

--
/MB

Data: 2012-06-03 11:49:35
Autor: Rafal Lukawski
Trzy monitory do komputera?
On 2012-06-03 11:03, Michal wrote:
[...]

Ok. Suma sumarum kończymy na dwóch wyjściach aktywnych. Strzelałbym (jak wcześniej, że GF9800GT obsługuje tylko Dual Monitor, ale trzeba to sprawdzić w dokumentacji).

Data: 2012-06-03 17:23:05
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Trzy monitory do komputera?
Dnia Sun, 03 Jun 2012 11:49:35 +0200, Rafal Lukawski napisał(a):

Ok. Suma sumarum kończymy na dwóch wyjściach aktywnych. Strzelałbym (jak wcześniej, że GF9800GT obsługuje tylko Dual Monitor, ale trzeba to sprawdzić w dokumentacji).

Ja potrzebuje mieć jeden obraz na wszystkich trzech monitorach, czyli
standardowe klonowanie pulpitu.
--
....:::WISKOLER:::...

Stirlitz i Kathe spacerują po parku. Nagle padają strzały. Kathe pada. Krew
tryska.
Stirlitz, polegając na swym instynkcie, momentalnie zaczyna coś
podejrzewać.

Data: 2012-06-03 18:33:04
Autor: JDX
Trzy monitory do komputera?
On 2012-06-03 11:03, Michal wrote:
[.....]
    Gorzej, że teraz producenci sprzętu (k. graficzne) cisną w kierunku
DP, do którego konsumenci się nie palą - DVI to bardzo uniwersalne
złączę.
IMO parcie jest słuszne jako że DP jest jeszcze bardziej uniwersalny
(pomijając oczywiście obsługę zabytkowego analog VGA). Poza tym: "In
December 2010, it was announced that several computer vendors and
display makers including Intel, AMD, Dell, Lenovo, Samsung, and LG would
stop using LVDS from 2013 and legacy DVI and VGA connectors from 2015,
replacing them with DisplayPort and HDMI." Źródło:
http://en.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Interface#Personal_computers.

[...]
A niektórzy to nawet takie potworki robią:
http://www.matrox.com/graphics/en/products/graphics_cards/m_series/m9188pciex16/.
8 x mini DP, za pomocą przejściówek 8 x DP lub 8 x DVI. :D

Data: 2012-06-03 18:56:01
Autor: JDX
Trzy monitory do komputera?
A jak już tak mi jakoś zeszło na Matroksa to może czymś takim się
zainteresujesz:
http://www.matrox.com/graphics/en/products/graphics_cards/m_series/m9140lppciex16/.
Tutaj link z Allegro:
http://allegro.pl/matrox-m9140-512mb-4xdvi-pci-express-x16-nowy-i2370567690.html
- koleś pisze że nowa ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć. :D Cztery
niezależne wyjścia DVI-I powinny załatwić sprawę.

Data: 2012-06-03 22:37:42
Autor: Michal
Trzy monitory do komputera?
W dniu 2012-06-03 18:56, JDX pisze:
A jak już tak mi jakoś zeszło na Matroksa to może czymś takim się
zainteresujesz:
http://www.matrox.com/graphics/en/products/graphics_cards/m_series/m9140lppciex16/.

Mam trochę innego z DMS59 i szczerze nie cierpię tych pająków. Gdzieś mi ten kabel "wyparował" i karta jest praktycznie bezużyteczna - nadaje się tylko do maszyny zdalnie zarządzanej bo nie ma co do niej podłączyć.
Jak już mowa o kabelkach - producenci jak zwykle nigdy nie mogą się dogadać i na rynku równolegle funkcjonowały DMS60 i DMS59.

[...]

No cena jak za grafikę o tak porażającej wydajności naprawdę okazyjna ;)
Podobny efekt można osiągnąć o wiele mniejszym kosztem za pomocą dwóch G450 kosztujących grosze, a wydajnośc równie zwalająca z nóg ;)

--
/MB

Data: 2012-06-04 01:05:46
Autor: JDX
Trzy monitory do komputera?
On 2012-06-03 22:37, Michal wrote:
[.....]
No cena jak za grafikę o tak porażającej wydajności naprawdę okazyjna ;)
No ale np. do wyświetlania czterech niezależnych prezentacji w
PowerPoincie spokojnie wystarczy. Albo np. do wyświetlania na 4
monitorach różnorakich wykresów i newsów dla grających na Foreksie. :D

Podobny efekt można osiągnąć o wiele mniejszym kosztem za pomocą dwóch
G450 kosztujących grosze, a wydajnośc równie zwalająca z nóg ;)
Ale przecież do G450 nie da się bezpośrednio podłączyć 4 monitorów. Więc
efekt raczej nie byłby podobny. :D

Data: 2012-06-03 22:31:20
Autor: Michal
Trzy monitory do komputera?
W dniu 2012-06-03 18:33, JDX pisze:
     Gorzej, że teraz producenci sprzętu (k. graficzne) cisną w kierunku
DP, do którego konsumenci się nie palą - DVI to bardzo uniwersalne
złączę.
IMO parcie jest słuszne

Zależy dla kogo jest dobre. Dla producentów monitorów i przejściówek zapewne tak, dla konsumentów którzy za to zapłacą już mniej.

jako że DP jest jeszcze bardziej uniwersalny
(pomijając oczywiście obsługę zabytkowego analog VGA).

No właśnie o to mi chodzi - do DVI-I można podłączyć praktycznie wszystko, no może poza starymi monitorami cyfrowymi CGA/EGA/HGC, które już dawno wylądowały na złomowiskach. A sprzętu z DSUB jest wbrew pozorom sporo i to nie tylko wiekowego. Pomijając już całkiem niedawno sprzedawane LDC z tylko DSUB, przez monitory CRT z odwzorowaniem kolorów o jakie w LCDkach do tej pory trudno przez NOWE TV LCD i plazmowe gdzie DSUB często przydaje się choćby wtedy gdy brakuje wejść HDMI po projektory z tym złączem.

[...]

Dokładnie to miałem na myśli pisząc o parciu producentów kart graficznych na DP - jak dla mnie zasadniczą zaletą DP jest mniejsze złącze -> więcej wyjść na śledziu. Ale jak się spojrzy na sprzedawane AD 2012 monitory to nadal mało jest (i to tych droższych) z DP.
Producenci i tak zrobią co chcą, a kolejną wymiana całego sprzętu będzie jak dogadają się od AD 2016 przechodzimy na Thunderbolta, a konsumenci "m*a w kubeł i płacić po raz kolejny" ;>

A niektórzy to nawet takie potworki robią:
http://www.matrox.com/graphics/en/products/graphics_cards/m_series/m9188pciex16/.
8 x mini DP, za pomocą przejściówek 8 x DP lub 8 x DVI. :D

U typowych producentów (odbiorcy nV/AMD) też zdarzają się karty z samymi DP x6. Poza nielicznymi przypadkami gdy potrzeba bardzo wysokich rozdzielczości idących w tysiące pikseli to całe Eyefinity itp. tak średnio mi pasuje - co innego niezależne monitory, co innego składanie jednego obrazu z wielu monitorów w 1 przestrzeń roboczą.
Po prostu ramki monitora się nie przeskoczy, a rozdzielenie obrazu na niej (nawet przy kompensacji) jest IMHO wyjątkowo dokuczliwe. Do tego by to wszystko jako tako sensownie wyglądało każdy monitor musi mieć taką samą rozdzielczość i na dobrą sprawę wymiary fizyczne.

--
/MB

Data: 2012-06-04 01:05:16
Autor: JDX
Trzy monitory do komputera?
On 2012-06-03 22:31, Michal wrote:
[.....]
[...]
Do całkiem niedawno sprzedawanych monitorów LCD tylko z DSUB są całkiem
niedawno sprzedawane karty z wyjściem DSUB oraz nadal sprzedawane karty
z wyjściem DVI-I. :-) Z kolei nowe TV w których brakuje wejść HDMI
raczej nie są adresowane do ziutków chcących podłączać pod nie komputer.
:-) O projektorach mam zerowe pojęcie ale ciężko mi sobie wyobrazić
współczesny projektor z wejściem jedynie w analog VGA. Tak czy inaczej
ten sposób (analog) podłączania się pod współczesne wyświetlacze dla
których transmisja cyfrowa jest naturalna jest przestarzały i musi
nadejść moment w którym należy powiedzieć "dość. Tak ja to np. jest z
telewizją analogową która u nas ma być wyłączona gdzieś w połowie
przyszłego roku i ludzie zmuszeni są do kupna nowego telewizora lub
tunera DVB-T to dotychczasowego.

Ale jak się spojrzy na sprzedawane AD
2012 monitory to nadal mało jest (i to tych droższych) z DP.
Np. Dell chyba już od jakiegoś czasu lansuje DP i np. moje U2412M m.in.
posiadają takowe złącze. Mnie natomiast bardziej zastanawia wpychanie do
monitorów HDMI które zasadniczo przewidziane jest do sprzętu video (tzn.
TV, STB, odtwarzacze).

[...]
Nie bardzo rozumiem co chciałeś powiedzieć, ale ten Matrox pozwala na
uzyskanie 8 niezależnych pulpitów (w tym o różnych rozdzielczościach i
ilości kolorów) ale pewnie można też mieć jeden ogromny pulpit na 8
monitorach. Kwestia ustawień. Chociaż również i moim zdaniem np.
przeglądarka słabo wygląda w rozdzielczości 3840x1200 gdy pośrodku są
ramki dwóch monitorów. :D

Data: 2012-06-03 10:37:36
Autor: Michal
Trzy monitory do komputera?
On 2012.06.01 17:21, ...:::WISKOLER:::... wrote:

Potrzebuję (nie pytajcie dlaczego ani po co) podłączyć trzy monitory do
komputera. W zasadzie na każdym z nich będzie wyświetlany ten sam obraz,
czyli klonowanie obrazu.

Czyli spliter analogowy DSUB wchodzi w rachubę. To jedyna możliwość podłączenia 3 monitorów do G92 bez wymiany karty albo płyty głównej na mającą dodatkowy zintegorowany układ graficzny.
IMHO to ostatnie to najlepsze rozwiązanie jeśli mają być aktywne
3 różne obrazy wyjściowe - większość kart nawet z eyefinity lub z odpowiednią ilością RAMDAców ale spięta w CF/SLI ma problemy z konfiguracją 3+ monitory o ile nie masz nowego monitora z DP.

Karta graficzna to GeForce 9800GT, mająca trzy wyjścia na monitory. I tu
zaczyna się oje gdybanie, normalnie monitor mam podpięty do wyjścia
D-Sub/DVI-I. Ale jak podłączyć monitor pod wyjście HDMI?

Jakie masz wejścia i wyjścia na karcie i w monitorze?
O ile 9800GT to zapewne 2x DVD-I + svideo (starsze modele kart) lub nowomodne, ale gorsze IMHO rozwiązanie pt. DVI-I + DSUB + HDMI, to wejścia w monitorze bez podania albo szklanej kuli to zagadka.

--
/MB

Data: 2012-06-03 17:22:14
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Trzy monitory do komputera?
Dnia Sun, 03 Jun 2012 10:37:36 +0200, Michal napisał(a):

[...]

Na karcie mam D-SUB + DVI-I + HDMI.
Natomiast monitory będą posiadały wejścia D-SUB oraz DVI-I.
--
....:::WISKOLER:::...

W trakcie pisania tekstu nie
ucierpiały żadne zwierzęta,
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -z piszącym włącznie :)

Data: 2012-06-03 21:58:20
Autor: Michal
Trzy monitory do komputera?
W dniu 2012-06-03 17:22, ...:::WISKOLER:::... pisze:

Na karcie mam D-SUB + DVI-I + HDMI.
Natomiast monitory będą posiadały wejścia D-SUB oraz DVI-I.

Czyli konieczna przejściówka HDMI->DVI-D, najlepiej od
producenta karty i spliter DSUB albo sam spliter jeśli dwa
(trzy) monitory mają wyświetlać ten sam obraz.

Inne rozwiązanie: Przejściówka HDMI->DVI-D i zamiast
splitera VGA dołożenie dodatkowej karty na PCI. Wyjdzie taniej
niż spliter (kosztują obecnie parę złotych), nie masz straty
jakości i jeśli będzie potrzeba, to zamiast klonowania każdy
monitor może wyświetlać inny obraz.

Innych możliwości na GF9800GT za bardzo nie widzę - jesteś ograniczony tylko dwoma aktywnymi strumieniami wyjściowymi na tej grafice.

--
/MB

Data: 2012-06-04 16:38:31
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Trzy monitory do komputera?
Dnia Sun, 03 Jun 2012 21:58:20 +0200, Michal napisał(a):

[...]

Dzięki. Teraz wiem czego się trzymać szukając sprzętu.
--
....:::WISKOLER:::...

Jeżeli ciało A, działa na ciało B z pewną siłą, to ciało B może mu dać w
pysk.

Trzy monitory do komputera?