Trzy monitory - jaka karta graficzna

Data: 2011-05-18 20:57:14
Autor: RudeBoy
Trzy monitory - jaka karta graficzna
Jak± kartę graficzn± (najchętniej nVidia) nabyć aby można było do niej podł±czyć minimum 3 monitory.
Obsługa konfiguracji 3 monitorów bez dodatkowego softu - na poziomie sterownika karty. Nie interesuje mnie klonowanie obrazu tylko chcę uzyskać pulpit rozszerzony.

Teraz na karcie GF 7600GT mam podł±czone dwa monitory i działa to ¶wietnie. Chcę trzeci ale zupełnie nie wiem co kupić.
S± karty, które maja po dwa zł±cza DVI + HDMI. Takie karty nadaj± się?

Podł±czenie monitorów wył±cznie cyfrowe DVI / HDMI.
Bardzo było by dobrze, aby miała pasywne chłodzenie.
Wydajno¶ć w 3D nie jest priorytetowa.

--
RudeBoy Selecta
Bless...

Data: 2011-05-18 23:33:29
Autor: Arkady
W dniu 2011-05-18 20:57, RudeBoy pisze:
[...]

Sa takie z 4 wyjsciami na allegro nawet starsze i nowsze modele te nowsze kosztuja calkiem sporo.

Data: 2011-05-19 00:26:24
Autor: RudeBoy
W dniu 2011-05-18 23:33, Arkady pisze:

Sa takie z 4 wyjsciami na allegro nawet starsze i nowsze modele te
nowsze kosztuja calkiem sporo.

No ja wiem, że jakie¶ s± ale pytałem wła¶nie jakie to s± karty.
Przekopanie się przez setki modeli to masakra.

Data: 2011-05-18 23:45:04
Autor: BartekK
Trzy monitory - jaka karta graficzna
W dniu 2011-05-18 20:57, RudeBoy pisze:
Jaką kartę graficzną (najchętniej nVidia) nabyć aby można było do niej
podłączyć minimum 3 monitory.
Teraz na karcie GF 7600GT mam podłączone dwa monitory i działa to
świetnie. Chcę trzeci ale zupełnie nie wiem co kupić.
Podłączenie monitorów wyłącznie cyfrowe DVI / HDMI.
Bardzo było by dobrze, aby miała pasywne chłodzenie.
Wydajność w 3D nie jest priorytetowa.
A nie możesz dołożyć jeszcze jednej karty? Nie masz tam jakiegoś pci-e jeszcze luzem, nie przejmuj się że nie x16 - skoro 3D nie jest priorytetem, to wydajność x1 wystarczy do wszystkiego z zapasem.
Choćby takiej karty jak masz, bo będzie tania i dostępna na allegro?

Data: 2011-05-19 00:25:26
Autor: RudeBoy
W dniu 2011-05-18 23:45, BartekK pisze:
[...]
jeszcze luzem, nie przejmuj siÄ™ ĹĽe nie x16 - skoro 3D nie jest
priorytetem, to wydajność x1 wystarczy do wszystkiego z zapasem.
Choćby takiej karty jak masz, bo będzie tania i dostępna na allegro?

Mogę dołożyć drugą kartę. Mam wolne złącze PCie x16.
Nie mam doświadczenia z instalacją dwóch kart w jednym kompie na Windowsach. Czy w takiej konfiguracji mogę Windowsowy pulpit rozszerzyc do 4 monitorów?

--
RudeBoy Selecta
ASUS P5W DH Deluxe + Core2Duo E6750 @2,88GHz + 4GB RAM OCZ

Data: 2011-05-19 00:49:00
Autor: BartekK
W dniu 2011-05-19 00:25, RudeBoy pisze:
[...]

Windowsach. Czy w takiej konfiguracji mogÄ™ Windowsowy pulpit rozszerzyc
do 4 monitorĂłw?
Zdefiniuj "rozszerzyć", żeby nie było niejasności?
Będziesz mógł włączyć 4 oddzielne 'ekrany', na pierwszym (do wyboru który jest pierwszy) będzie pasek start z zegarkiem itd, cała reszta pusta - wspólna tapeta, można przeciągać okienka między ekranami, można rozmieścić ikony pulpitu na róznych ekranach...
Nawet nie musisz mieć takiej samej karty, mogą być różne, ani to nie zależy od driverów karty - to działa natywnie w windowsie, chyba od czasów 98se. Drivery do karty są potrzebne jedynie do trybów typu klonowanie (na wielu wyjściach ten sam obraz) albo kinowy (nakładka overlay z jednego okienka jednego ekranu wyświetlana pełnoekranowo na innym ekranie)

Data: 2011-05-19 02:54:56
Autor: RudeBoy
W dniu 2011-05-19 00:49, BartekK pisze:

[...]

No dokładnie o to mi chodzi.

Nawet nie musisz mieć takiej samej karty, mogą być różne, ani to nie
zależy od driverów karty - to działa natywnie w windowsie, chyba od
czasĂłw 98se. Drivery do karty sÄ… potrzebne jedynie do trybĂłw typu
klonowanie (na wielu wyjściach ten sam obraz) albo kinowy (nakładka
overlay z jednego okienka jednego ekranu wyświetlana pełnoekranowo na
innym ekranie)

No tak ale w sterach nVidii jest też obsługa wielu monitorów choć chyba ona nie wnosi nic extra do podstawowej windowsowej funkcjonalności.

Opcję dokupienia drugiej karty rozważę. Jednak wolał bym zakupić nowszą kartę, która obsłuży 3-4 monitory.

Data: 2011-05-19 09:08:08
Autor: Mariusz Kruk
Trzy monitory - jaka karta graficzna
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RudeBoy"
Zdefiniuj "rozszerzyć", żeby nie było niejasno¶ci?
Będziesz mógł wł±czyć 4 oddzielne 'ekrany', na pierwszym (do wyboru
który jest pierwszy) będzie pasek start z zegarkiem itd, cała reszta
pusta - wspólna tapeta, można przeci±gać okienka między ekranami, można
rozmie¶cić ikony pulpitu na róznych ekranach...
No dokładnie o to mi chodzi.

No to wystarcz± praktycznie dowolne karty.

Nawet nie musisz mieć takiej samej karty, mog± być różne, ani to nie
zależy od driverów karty - to działa natywnie w windowsie, chyba od
czasów 98se. Drivery do karty s± potrzebne jedynie do trybów typu
klonowanie (na wielu wyj¶ciach ten sam obraz) albo kinowy (nakładka
overlay z jednego okienka jednego ekranu wy¶wietlana pełnoekranowo na
innym ekranie)
No tak ale w sterach nVidii jest też obsługa wielu monitorów choć chyba ona nie wnosi nic extra do podstawowej windowsowej funkcjonalno¶ci.

Ano wła¶nie. Funkcjonalno¶ć wielu ekranów ćwiczyłem już na 98SE (jak
kolega wcze¶niej pisał) na zestawie S3Trio + Trident8900 :-)
I chodziło.

Opcję dokupienia drugiej karty rozważę. Jednak wolał bym zakupić nowsz± kartę, która obsłuży 3-4 monitory.

Można, ale to po prostu droższe rozwi±zanie.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,10161961
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-05-19 09:19:16
Autor: Lagod
[...]

Ja mam tylko takie, że włożyłem drugą kartę i miałem 4 monitory na DVI w trybie rozszerzonego pulpitu.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2011-05-19 07:45:01
Autor: Andrzej S.
[...]

Nie wchodzil w gre zakup jednej karty, ale bylo to kilka lat temu.
Nie wiem jak ceny teraz.

Kiedys mówilo sie, by karty byly jednej firmy. Rzeczywiscie byly
problemy, az kupilem za 100 zl (w sumie) Matroxy P650 i G450.
Kazda konfiguracja i ustawienie fizyczne ida z marszu.
Dziala doskonale, choc Wiedzmin nie pójdzie ...
--
A S

Data: 2011-05-19 09:04:41
Autor: Leszek K.
Dnia Wed, 18 May 2011 20:57:14 +0200, RudeBoy napisał(a):

[...]

Jak nVidia to 4 monitory (seria quadro) np:
http://allegro.pl/karta-graficzna-nvidia-quadro-nvs-440-255mb-pci-e-i1607730283.html
(ta ma nawet pasywne chłodzenie)
Jak ati to 3 monitory obsługuj± wszystkie nowe karty (Technologia ATI
Eyefinity), z tym że trzeci monitor musi być podpięty po DP.

Trzy monitory - jaka karta graficzna