Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Trzy razy szybciej, niż Nowak!

Trzy razy szybciej, niż Nowak!

Data: 2013-08-20 18:49:23
Autor: u2
Trzy razy szybciej, niż Nowak!
Jechałem chińskim pendolino – trzy razy szybciej, niż Nowak!

Aktualizacja: 2013-08-20 9:56 am


Jest pewna logika w tym, że Chińczycy najpierw budują tory, a dopiero potem puszczają pociągi…

1. Jechałem dziś chińskim szybkim pociągiem „Jinghu”, na trasie z Pekinu do Sznghaju.

Tysiąc trzysta kilometrów – odległość jak z Warszawy do Brukseli – w niespełna pięć godzin, dokładnie cztery godziny pięćdziesiąt pięć minut, wliczając dwa postoje na stacjach Jinan i Nankin.

To dziś najszybszy pociąg świata. Prędkość operacyjna 320, prędkość maksymalna na trasie – prawie 400 kilometrów na godzinę, dokładnie trzysta dziewięćdziesiąt cztery….

Chińskie pendolino jest trzy razy szybsze od pendolino ministra Nowaka…

2. Pierwsza łopata pod chińskie pendolino wbita została w kwietniu 2008 roku. Za dwa i pół roku, w listopadzie 2010 roku gotowe już były tory, a 30 czerwca 2011 roku na 1300-kilometrową trasę między Pekinem i Szanghajem ruszyły pierwsze pociągi.

Ruszyły, i to jak ruszyły! 90 pociągów w jedną, 90 pociągów dziennie w druga stronę, każdego dnia 200 tysięcy pasażerów!

Proszę zauważyć – najpierw tory, a pociągi potem!! Chińczycy uznali, że jest pewna logika w tym, że pociągi puszcza się w ruch dopiero po wybudowaniu torów…

3. Chińskie pendolino kosztowało 32 miliardy dolarów – po 25 dolarów na jedną ciemną, rozczochraną, statystyczną chińską głowę. Tysiąc trzysta kilometrów z Pekinu do Szanghaju to jest miliard trzysta milionów milimetrów – jeden milimetr na statystycznego Chińczyka, Można więc powiedzieć, że każdy Chińczyk zbudował sobie milimetr bieżący szybkiej kolei Szanghaj-Pekin…

Nasze pendolino ma kosztować coś około siedmiuset milionów dolarów, czyli mniej niż dwadzieścia dolarów na każdą naszą polską głowę. Jak znam życie, w międzyczasie jeszcze zdrożeje i też będzie dwadzieścia pięć dolarów.  Ale to dopiero lokomotywa i wagony, a gdzie tory? Gdzie mosty, dworce, wiadukty, perony? Wiecie ile kilometrów wiaduktów zbudowano na trasie Szanghaj-Pekin? Ponad tysiąc!  Na ponad 80 procentach trasy linia wznosi się na filarach.

Ile to będzie kosztowało u nas?

Zapamiętajcie rodacy te liczby jeszcze raz. Za dwadzieścia pięć dolarów na głowę, Chińczycy mają tysiąc trzysta kilometrów najszybszej kolei świata, przewożącej dziennie 200 tysięcy pasażerów!.

My za dwadzieścia pięć dolarów na głowę będziemy mieli,lokomotywę i wagony. Tak na około po sto dolarów na głowę będziemy jeszcze musieli dołożyć na tory, na wiadukty i dworce pewnie jeszcze ze dwieście. I dopiero będziemy mieli trzysta kilometrów kolei, wolniejszej od przedwojennej lux-torpedy.

4. Dworzec kolejowy Pekin-Południe wygląda jak lotnisko, lepiej niż Okęcie, choć Okęcie na tle Europy wcale nie jest byle jakie, o niebo lepsze od berlińskiego Tegel.

Na tablicy informacyjnej od góry do dołu lista identycznych krzaczków, które za chwilę zmieniły się angielskie napisy „on time”. Wszystkie pociągi odjeżdżają tu i przyjeżdżają o czasie, co do minuty, co do sekundy nawet. Nie trzeba na nie godzinami wyglądać i oczekiwać, jak po reformie kolejnictwa w Katowicach, albo wysłuchiwać z megafonów komunikatów o spóźnieniu, jak na Dworcu Centralnym w Warszawie, nie trzeba do nich wsiadać oknami, jak w całej Polsce przed świętami.

Fotele wygodne, toalety czyste, walizki można odstawić na półki, nie zwiną, internet na całej trasie, można pracować, czytać książkę, gazu nie puszczą, nie uśpią, nie okradną.

Obsługa przyjemna, konduktor nie pijany, nie obija się o ściany. Pasażerowie też wyłącznie trzeźwi.

Miło się jedzie pociągiem Chińskich Kolei Państwowych…

5. Za oknami widać przesuwający się pejzaż chińskiej wsi, choć mknie to ustrojstwo tak szybko, że trudno na czymkolwiek zatrzymać wzrok. Zwróciło moja uwagę, że od Pekinu na południe, ze siedemset osiemset kilometrów, krajobraz jest praktycznie niezmienny. U nas od Bałtyku po Tatry ileż to pagórków leśnych, ileż wzgórz zielonych – a tu nic, tylko gładka równina i zielone pola, obsiane kukurydzą i soją. Pola ryżowe, lessowe wzgórza i herbaciane pola zaczęły się w dalszej drodze, już bliżej Szanghaju.

6. Napisałem – pola? Nie, nie pola, raczej poletka, po dziesięć, góra dwadzieścia arów, poprzecinane rowami, odgraniczone rzędami topoli, czy tez może olch, w pędzie trudno rozpoznać. Małe poletka, małe białe domki z czerwonymi dachami, skryte wśród drzew, gdzieniegdzie większe osiedla bloków, trochę przypominające nasz krajobraz i czar pegeeru.

Poza tym sady, szklarnie, tunele foliowe, jak u nas u paprykarzy pod Radomiem – zaskoczyło mnie, że całkiem przyzwoicie wygląda dzisiaj chińska wieś. Już mieliśmy problem z zalewającymi Europę chińskimi truskawkami,jakoś odparliśmy tę inwazję, ale podobnych problemów Chińczycy sprawią nam więcej, już sprawiają. Bo oni wszystko sprzedają, a nie kupują nic.

7. Jakiś mądrala, podpisujący się na blogu „Polonia”, napisał mi, że chiński rozwój wynika z liberalizmu, przed którym moja partia, czyli PiS, niesłusznie Polski broni.

Kula w płot, panie mądralo! Akurat w Chinach wszystko jest państwowe, od ziemi, która rolnicy dzierżawią, po fabryki, niemal wszystkie pod większościową państwową kontrolą (państwo jeśli sprzedaje, to maksymalnie 49 procent) i mieszkania, które lokatorzy nabywają nie na własność, tylko w użytkowanie. Nie twierdzę, że powinniśmy ich w tym naśladować, ale jeśli analizujemy podstawy gospodarczego sukcesu Chin, to z pewnością nie stoi za nimi liberalizm, wręcz przeciwnie. Kryje się za nimi wielka odpowiedzialność chińskiego państwa, które ma wiele wad, niekiedy poważnych, ale o gospodarki dopilnować potrafi i państwowego interesu też.

Nasza władza państwowa, ta która dziś nieszczęśliwie posiadamy, potrafi tylko wyprzedawać na pniu wszystko, co jeszcze się rusza i zadłużać kraj po uszy.

8. Gdyby w Chinach zapanował liberalizm, to zamiast tych dziesięcio-piętnastoarowych poletek, które widziałem z okien pociągu, chińska wieś składałaby się z wielkich, liczonych w tysiącach hektarów tak zwanych nowoczesnych farm. Drobnych rolników już by nie było, a Szanghaj miałby dziś nie trzynaście, lecz pięćdziesiąt milionów mieszkańców, w tym trzydzieści pięć milionów byłych rolników, zamieszkałych w pudłach z kartonu.

Tak by było w Chinach, gdyby zapanował tam model rolnictwa, jaki marzy się wielu naszym, pożal się Boże, specjalistom od gospodarki rolnej, twierdzącym, że rynek jest lekiem na wszystkie choroby.

Chińczycy postawili na małe gospodarstwa i od Pekinu do Nankinu, prawie tysiąc kilometrów, nie widziałem skrawka odłogu. I zauważyłem – a znam się trochę na tym – rolnictwo mają naprawdę na wysokim poziomie, kukurydza tom rośnie nie gorsza od niemieckiej czy francuskiej. W małych, gospodarstwach, naprawdę bardzo małych.

9. Kończą się pola, pociąg zwalnia, już biją w niebo wieżowce Szanghaju…

Janusz Wojciechowski

http://www.bibula.com/?p=69866
--
http://www.youtube.com/watch?v=hZAV4hsP5WU

Data: 2013-08-20 10:05:51
Autor: leming.show
Trzy razy szybciej, ni Nowak!
Jest pewna logika w tym, e Chiczycy najpierw buduj tory, a dopiero potem puszczaj pocigi...



http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:National_IQ_Lynn_Vanhanen_2006_IQ_and_Global_Inequality.png

Data: 2013-08-20 19:12:45
Autor: u2
Trzy razy szybciej, ni Nowak!
W dniu 2013-08-20 19:05, leming.show@gmail.com pisze:
Jest pewna logika w tym, e Chiczycy najpierw buduj tory, a dopiero

potem puszczaj pocigi...



http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:National_IQ_Lynn_Vanhanen_2006_IQ_and_Global_Inequality.png



a u nas pelomafia najwpierw kupuje drimlajnery, a potem okazuje sie, ze lotnisko w Modlinie jest do kitu. najpierw pelomafia kupuje pierdolino, a pozniej okazuje sie, ze w latach 90-tych pociagi jezdzily szybciej od pierdolino za grube miliardy ...-;)

--
http://www.youtube.com/watch?v=hZAV4hsP5WU

Data: 2013-08-20 10:47:05
Autor: leming.show
Trzy razy szybciej, ni Nowak!
a u nas pelomafia najwpierw kupuje drimlajnery, a potem okazuje sie, ze lotnisko w Modlinie jest do kitu. najpierw pelomafia kupuje pierdolino, a pozniej okazuje sie, ze w latach 90-tych pociagi jezdzily szybciej od pierdolino za grube miliardy ...-;)



I tym sie roznia nowoczesne europejskie rzady Donka, od rzadow chinskich narodowcow. Dochod na polskiego i chinskiego robola dzis, to nie jest juz to samo co 20 lat temu. No ale chinczycy nie maja takich Donkow ktorzy wolna reka oddaja 200.000.000.000z. Napisze jeszcze raz 200mld pln. Ale to nie Donek bedzie placil tylko jak sam powiedzial MY, tj. bedzieMY: https://www.youtube.com/watch?v=YoONVwOYPPk

Data: 2013-08-20 19:57:29
Autor: Anatol
Trzy razy szybciej, niż Nowak!
W dniu 2013-08-20 18:49, u2 pisze:

Tysiąc trzysta kilometrów – odległość jak z Warszawy do Brukseli – w
niespełna pięć godzin, dokładnie cztery godziny pięćdziesiąt pięć minut,
wliczając dwa postoje na stacjach Jinan i Nankin.


Za cenę 32 mld USD czyli za ok. 100 mld PLN za samą trasę.


2. Pierwsza łopata pod chińskie pendolino wbita została w kwietniu 2008
roku. Za dwa i pół roku, w listopadzie 2010 roku gotowe już były tory, a
30 czerwca 2011 roku na 1300-kilometrową trasę między Pekinem i
Szanghajem ruszyły pierwsze pociągi.


Trudno żeby ruszyły zanim były tory i trasa była gotowa użytkowania (odbiory, poprawki itp).

Wg http://en.wikipedia.org/wiki/China_Railways_CRH3#CRH380BL umowa została podpisana w marcu 2009 a dostawy pociągów zaczęły się we wrześniu 2010. Gdyby proces zakupowy rozpoczęto dopiero po zakończeniu budowy  trasa za 32 mld USD rdzewiałaby i zarastała chwastami przez kilka lat.



Ruszyły, i to jak ruszyły! 90 pociągów w jedną, 90 pociągów dziennie w
druga stronę, każdego dnia 200 tysięcy pasażerów!

Proszę zauważyć – najpierw tory, a pociągi potem!! Chińczycy uznali, że
jest pewna logika w tym, że pociągi puszcza się w ruch dopiero po
wybudowaniu torów…

3. Chińskie pendolino kosztowało 32 miliardy dolarów – po 25 dolarów na
jedną ciemną, rozczochraną, statystyczną chińską głowę.

To koszt samej trasy. Cena 100 pociągów CRH380BL wynosiła 32,2 mld RMB czyli ok. 5,3 mld USD.



Tysiąc trzysta
kilometrów z Pekinu do Szanghaju to jest miliard trzysta milionów
milimetrów – jeden milimetr na statystycznego Chińczyka, Można więc
powiedzieć, że każdy Chińczyk zbudował sobie milimetr bieżący szybkiej
kolei Szanghaj-Pekin…

Nasze pendolino ma kosztować coś około siedmiuset milionów dolarów,
czyli mniej niż dwadzieścia dolarów na każdą naszą polską głowę.

Koszt zakupu pociągu czy koszt budowy trasy w ogóle nie zależy od liczby mieszkańców. Oczywiste jest że im mniej pociągów i kilometrów na tą samą liczbę mieszkańców tym "cena na głowę mieszkańca" będzie niższa - z czego wniosek że im mniej pociągów i torów tym lepiej dla mieszkańców czyli użytkowników.

W tych 700 milionach jest koszt stacji zaplecza technicznego i serwisu przez 17 lat, a 235 mln EUR zrefinansuje UE.


Jak
znam życie, w międzyczasie jeszcze zdrożeje i też będzie dwadzieścia
pięć dolarów.  Ale to dopiero lokomotywa i wagony, a gdzie tory? Gdzie
mosty, dworce, wiadukty, perony?

U nas nie buduje się nowych tras tylko modernizuje. Tory i dworce cały czas są tyle że są utrudnienia w trakcie budowy a sama modernizacja trwa dłużej pod ruchem pociągów.


Wiecie ile kilometrów wiaduktów
zbudowano na trasie Szanghaj-Pekin? Ponad tysiąc!  Na ponad 80
procentach trasy linia wznosi się na filarach.

Za cenę 32 mld USD czyli za ok. 100 mld PLN za samą trasę.




Ile to będzie kosztowało u nas?

Koszt wymiany podbudowy i torów,sieci trakcyjnej, budowy nowych łuków zakrętów, budowy 120 nowych wiaduktów, 200 nowych peronów na trasie 350 km Warszawa - Gdynia to ok 10 mld PLN :

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14781/PLK-modernizacja-E65-to-wiecej-niz-remont-torow.html

Z czego pewnie kilka mld PLN pewnie zrefinansuje UE.



Anatol

Data: 2013-08-20 11:33:33
Autor: leming.show
Trzy razy szybciej, ni Nowak!
Z czego pewnie kilka mld PLN pewnie zrefinansuje UE.

Anatol

Jak jest tak cudownie jak piszesz, to o czym pierdzielil ten stary pryk Motyczka, nim pozegnal sie z tym swiatem. http://www.youtube.com/watch?v=Kr8yydgUPtQ Chyba nie myslisz ze ktos jeszcze da wiare w zielona wyspe. Jak jestes tak obcykany w transporcie to powiedz prosze dlaczego na kolei zatrudniaja samych znajomych, mimo ze osoby z zewnatrz maja wyzsze kwalifikacje. To co sie dzieje w Polskich Kolejach to jest panie hujnia, zwalniaja wszystkich tylko nie tych z biura. A pozniej pierdola ze jest burdel i opoznienia.

Data: 2013-08-20 19:30:44
Autor: Budzik
Trzy razy szybciej, ni Nowak!
Osobnik posiadajcy mail leming.show@gmail.com napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

To co sie dzieje w Polskich Kolejach to jest panie hujnia, zwalniaja
wszystkich tylko nie tych z biura. A pozniej pierdola ze jest burdel i
opoznienia.
Oczywicie. A teraz sprbuj kogo zwolnic, jak "co drugi" ma swoj zwizek zawodowy. Do tego inne Dudy a i poparcia spolecznego zero bo wiadomo, ze zeby ten burdel zwalczyc to trzeba walnac z grubej rury a to przeozy sie na strajki, blokady i spoleczenstwo stwierdzi "wina tuska".

Z reka na sercu - bedziesz otwarcie popiera rzd jak prba zmian na kolei skonczy sie np. odwolywaniem kursw pocigw.
Czy moze pierwszy bedziesz krzycza, ze rzad tak le rzdzi ze nawet do pracy dojechac pociagiem nie mozna.

a nie oszukujmy sie - poprzez rozmowy nikt tego nie zmieni.
Jakbym mia nieruszalny etacik zwiazkowy i dyszke na reke to tez bym mg w okoo opowiadac, jaki to jestem otwarty na dyskusje ale de facto robibym wszystko zeby zostao tak jak jest.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Stwierdzono, e demokracja jest najgorsz form rzdu, jeli nie
liczy wszystkich innych form, ktrych prbowano od czasu do czasu."
Winston Churchill

Data: 2013-08-20 22:06:21
Autor: u2
Trzy razy szybciej, ni Nowak!
W dniu 2013-08-20 21:30, Budzik pisze:
Oczywicie. A teraz sprbuj kogo zwolnic, jak "co drugi" ma swoj zwizek
zawodowy. Do tego inne Dudy a i poparcia spolecznego zero bo wiadomo, ze
zeby ten burdel zwalczyc to trzeba walnac z grubej rury a to przeozy sie
na strajki, blokady i spoleczenstwo stwierdzi "wina tuska".


tja, twoj tuskowaty firer chetnie by nas wszystkich zwolnil. udalo mu sie ze stoczniowcami, uda sie i z kolejarzami...-;)

--
https://www.youtube.com/watch?v=YoONVwOYPPk

Data: 2013-08-20 22:07:26
Autor: Budzik
Trzy razy szybciej, ni Nowak!
Osobnik posiadajcy mail u_2@o2.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

Oczywicie. A teraz sprbuj kogo zwolnic, jak "co drugi" ma swoj
zwizek zawodowy. Do tego inne Dudy a i poparcia spolecznego zero bo
wiadomo, ze zeby ten burdel zwalczyc to trzeba walnac z grubej rury a
to przeozy sie na strajki, blokady i spoleczenstwo stwierdzi "wina
tuska".

tja, twoj tuskowaty firer chetnie by nas wszystkich zwolnil. udalo mu sie ze stoczniowcami, uda sie i z kolejarzami...-;)

Pomijajc jzyk i porwnanie, Twoja odpowiedz udowadnia dokadnie to, co chciaem powiedzie.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Kiedy dyplomata mwi "tak", oznacza to "moe"; kiedy mwi "moe",
ma na myli "nie"; kiedy mwi "nie", nie jest dyplomat."
Henry Louis Mencken

Data: 2013-08-21 07:47:24
Autor: xantiros
Trzy razy szybciej, ni Nowak!
W dniu 2013-08-21 00:07, Budzik pisze:
Osobnik posiadajcy mail u_2@o2.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

Oczywicie. A teraz sprbuj kogo zwolnic, jak "co drugi" ma swoj
zwizek zawodowy. Do tego inne Dudy a i poparcia spolecznego zero bo
wiadomo, ze zeby ten burdel zwalczyc to trzeba walnac z grubej rury a
to przeozy sie na strajki, blokady i spoleczenstwo stwierdzi "wina
tuska".

tja, twoj tuskowaty firer chetnie by nas wszystkich zwolnil. udalo mu
sie ze stoczniowcami, uda sie i z kolejarzami...-;)

Pomijajc jzyk i porwnanie, Twoja odpowiedz udowadnia dokadnie to, co
chciaem powiedzie.


z tym bucem nie dyskutuj, na argumenty czy sensowne wypowiedzi zawsze jest obraanie - to jest taki typowy przykad "patrioty" z wycignit rk w stron "pastwa" ktre musi mu wszystko "da", a wite jest to wszystko co powie "zbawca polski"

Data: 2013-08-21 12:00:39
Autor: Budzik
Trzy razy szybciej, ni Nowak!
Osobnik posiadajcy mail xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

z tym bucem nie dyskutuj, na argumenty czy sensowne wypowiedzi zawsze jest obraanie

Nie pierwszy i nie ostatni ktry ma taki "styl".
Mimo wszystko uprzejmie prosze, aby powstrzyma pouczanie z kim moge lub nie dyskutowa. :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Dyplomata to czowiek, ktry pamita o urodzinach kobiety,
ale zapomina o jej wieku."  Anthony Eden

Data: 2013-08-20 21:08:21
Autor: Anatol
Trzy razy szybciej, niż Nowak!
W dniu 2013-08-20 20:33, leming.show@gmail.com pisze:
Z czego pewnie kilka mld PLN pewnie zrefinansuje UE.

Anatol

Jak jest tak cudownie jak piszesz, to o czym pierdzielil ten stary pryk Motyczka, nim pozegnal sie z tym swiatem. http://www.youtube.com/watch?v=Kr8yydgUPtQ


Tu są relacje z robót na 350  km trasy E-65 z Warszawy do Gdyni :

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=165151&page=455


a tu innych odcinków :

http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=241


Budowa nowego dworca Łódź Fabryczna za ok 2 mld PLN :

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1473086&page=156


i w Poznaniu :

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=87723&page=352


i w Sopocie :



http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=131909&page=173


Nowy dworzec w Katowicach :

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=161887&page=723


Remonty dworców w całej Polsce :

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=168493&page=240


Anatol


Chyba nie myslisz ze ktos jeszcze da wiare w zielona wyspe. Jak jestes tak obcykany w transporcie to powiedz prosze dlaczego na kolei zatrudniaja samych znajomych, mimo ze osoby z zewnatrz maja wyzsze kwalifikacje. To co sie dzieje w Polskich Kolejach to jest panie hujnia, zwalniaja wszystkich tylko nie tych z biura. A pozniej pierdola ze jest burdel i opoznienia.


Nowy zarząd chwali się oszczędnościami w organizacji samych przetargów na kwotę 200 mln PLN :

http://wyborcza.pl/1,75248,14422864,Jak_zmniejszyc_liczbe_kolejowych_absurdow__Wywiad.html

obiecuje spłatę mld starych długów :

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14460513,PKP_splaci_okolo_4_mld_zl_starych_dlugow_do_2022_roku.html


a do 2015 wymienić 70% taboru PKP Intercity :

http://intercity.pl/pl/site/o-firmie/aktualnosci/najwiekszy-kontrakt-na-modernizacje-taboru-pkp-intercity-podpisany.html


Anatol

Data: 2013-08-20 21:19:51
Autor: u2
Trzy razy szybciej, niż Nowak!
W dniu 2013-08-20 21:08, Anatol pisze:
obiecuje spłatę mld starych długów


LOL

--
https://www.youtube.com/watch?v=YoONVwOYPPk

Data: 2013-08-20 12:37:58
Autor: leming.show
Trzy razy szybciej, ni Nowak!
W dniu 2013-08-20 21:08, Anatol pisze:

> obiecuje spat mld starych dugw





LOL


A to nie mozna sprzedac PKP przed zakupem pendolino? Moze plan jest taki aby dofinansowac na maxa, wpompowac kase publiczna a pozniej sprzedac.  Jak z LOTem, najpierw kupic dreamlinery zeby za rok je sprzedac? To sie kupy nie trzyma. To scenariusz jak z reprywatyzacja, najpierw wpompowano kupe kasy na odrestaurowanie kamienic aby pozniej cudem znalazl sie zydowski wlasciciel i przejal nieruchomosc. Tak jak w przypadku LOTu znalazl sie Rotszyld, tak pewnie pojawi sie znow w 2022, to jest genialne:) Dopiero teraz zrozumialem plan dzialania z PKP. Nie glupich doradcow ma ten Donek, przyznaje. Dobrze ze mostow nie mozna sprzedac.

Data: 2013-08-20 22:05:10
Autor: u2
Trzy razy szybciej, ni Nowak!
W dniu 2013-08-20 21:37, leming.show@gmail.com pisze:
W dniu 2013-08-20 21:08, Anatol pisze:

obiecuje spat mld starych dugw





LOL


A to nie mozna sprzedac PKP przed zakupem pendolino? Moze plan jest taki aby dofinansowac na maxa, wpompowac kase publiczna a pozniej sprzedac.  Jak z LOTem, najpierw kupic dreamlinery zeby za rok je sprzedac? To sie kupy nie trzyma. To scenariusz jak z reprywatyzacja, najpierw wpompowano kupe kasy na odrestaurowanie kamienic aby pozniej cudem znalazl sie zydowski wlasciciel i przejal nieruchomosc. Tak jak w przypadku LOTu znalazl sie Rotszyld, tak pewnie pojawi sie znow w 2022, to jest genialne:) Dopiero teraz zrozumialem plan dzialania z PKP. Nie glupich doradcow ma ten Donek, przyznaje. Dobrze ze mostow nie mozna sprzedac.



jak to nie mozna mostow sprzedac ? mozna, mozna ...-;)

--
https://www.youtube.com/watch?v=YoONVwOYPPk

Data: 2013-08-20 13:25:20
Autor: leming.show
Trzy razy szybciej, ni Nowak!
jak to nie mozna mostow sprzedac ? mozna, mozna ...-;)


Prywatne moga byc autostrady, podaj przyklad prywatnego mostu.

Data: 2013-08-20 23:25:57
Autor: Anatol
Trzy razy szybciej, ni Nowak!
W dniu 2013-08-20 21:37, leming.show@gmail.com pisze:

W dniu 2013-08-20 21:08, Anatol pisze:

obiecuje spat mld starych dugw

A to nie mozna sprzedac PKP przed zakupem pendolino?


Mona ale pewnie za 1 PLN. Najpierw PKP trzeba podzieli na mniejsze spki i odflitrowa z caego balastu nie zwizanego z pocigami (energetyka, budownictwo, nieruchomoci, telekomunikacja, informatyka, sie kolejowa itd), ktry zapewnia w PRL samodzielny byt PKP jako pastwa w pastwie  .


PKP, Poczta Polska, grnictwo wglowe i publiczna suba zdrowia to s ostace systemu PRL, ktre najduej utrzymyway niezmienion organizacj, standard obsugi klientw i maksymalne wyudzanie kasy z budetu pastwa. Teraz zmiany oraz zniesienie ustawowej ochrony przed konkurencj zaczy obejmowa i te sektory.


Moze plan jest taki aby dofinansowac na maxa, wpompowac kase publiczna a pozniej sprzedac.  Jak z LOTem, najpierw kupic dreamlinery


LOT nigdy nie mia tyle wasnej kasy czy zdolnoci kredytowej na zakupy.
Dreamlinery s tak jak wszystkie samoloty LOTu w leasingu, czyli finansowane z biecych wpyww.



Anatol

Data: 2013-08-20 23:28:03
Autor: boukun
Trzy razy szybciej, ni Nowak!
Uytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisa w wiadomoci news:kv0mtb$bac$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2013-08-20 21:37, leming.show@gmail.com pisze:

W dniu 2013-08-20 21:08, Anatol pisze:

obiecuje spat mld starych dugw

A to nie mozna sprzedac PKP przed zakupem pendolino?


Mona ale pewnie za 1 PLN. Najpierw PKP trzeba podzieli na mniejsze spki i odflitrowa z caego balastu nie zwizanego z pocigami


Czyli rozkra jak wszystko i zaora...
Polakw ojeba..., jak zwykle...

boukun

Data: 2013-08-20 20:05:37
Autor: u2
Trzy razy szybciej, niż Nowak!
W dniu 2013-08-20 19:57, Anatol pisze:
U nas nie buduje się nowych tras tylko modernizuje. Tory i dworce cały
czas są tyle że są utrudnienia w trakcie budowy a sama modernizacja trwa
dłużej pod ruchem pociągów.

LOL

u nas tolek koleje sie zwijaja, i takie propagandowe zakupy pierdolino tego nie zmienia, a wrecz pograza polska kolej i o to wam chodzi....-;)

--
https://www.youtube.com/watch?v=YoONVwOYPPk

Trzy razy szybciej, niż Nowak!

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona