Data: 2018-02-03 23:32:57 | |
Autor: Marek S | |
Trzymanie d³oni na d¼wigni zmiany bieg ów uszkodzi jÄ…? | |
W dniu 2018-02-03 o 21:37, z pisze:
Ale pytaniami siejesz :-) Poczytaj wypowiedzi Tomka Pyry, Zenka lub J.F. i skomentuj je :-) Oni s± odmiennego zdania. Sorry... mo¿e dlatego ¿e mam jakie¶ tam wykszta³cenie mechaniczne i trochê praktyki to ¶miesz± mnie takie dysputy :-) Domy¶lam siê, ¿e temat dla Ciebie takowy mo¿e byæ. W tematyce mechaniki samochodowej jestem "lajkonikiem" :-) Dlatego pytam. Ogólnie wiem co to zêbatki, przek³adnie, znam siê trochê na elektronice/programowaniu wiêc potrafiê sobie wyobraziæ jak co¶ tam dzia³a w aucie je¶li kto¶ mi to rozrysuje. Widzia³em te¿ rozebran± skrzyniê biegów (automat) po awarii z mojego auta - zupe³nie inny wymiar czaso-przestrzenny do opisanych w dyskusji przyk³adów "demo". W kontek¶cie ca³o¶ci dyskusji i w³asnych obserwacji wywnioskowa³em, ¿e w przypadku mojego auta wp³yw nacisku na d¼wigniê zmiany biegów jest zerowy. Natomiast w przypadku rêcznych skrzyñ biegów - ju¿ niekoniecznie. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-02-04 02:26:13 | |
Autor: z | |
Trzymanie d³oni na d¼wigni zmiany bieg ów uszkodzi jÄ…? | |
W dniu 2018-02-03 o 23:32, Marek S pisze:
Poczytaj wypowiedzi Tomka Pyry, Zenka lub J.F. i skomentuj je :-) Oni s± odmiennego zdania. Etam... To jak bardzo jest szkodliwe dla tego mechanizmu jest zmienianie biegów. To¿ to siê bêdzie zu¿ywaæ i siê zepsuje ;-) Je¿d¿enie po mie¶cie powinno byæ zakazane :-) No dobra. Mogê wzi±æ pod uwagê to dzisiejsze chiñskie gówno podgrzewane przez ksiêgowych. Ja ju¿ prawie 50-tka to mogê byæ niedzisiejszy :-) Ale przy takim podej¶ciu to wszystko musi siê zepsuæ po up³ywie gwarancji. Dlatego i mechanizm zmiany biegów mo¿na zrobiæ z modeliny :-) z PS. A w takiej Almerze N16 to mo¿na sobie trzymaæ rêkê do woli :-) |
|