Tu 154 i odwracacze ciągu

Data: 2010-12-01 01:50:50
Autor: Wilku
Tu 154 i odwracacze ciągu
Cześć

Ostatnio tak przeglądałem zdjęcia w Internecie i okazuje się że Tu 154
może włączać odwracacze ciągu w powietrzu, myślałem że jest jakaś
blokada, w zasadzie w zachodnich samolotach wiem że na pewno jest.

link do foto

http://galeria.aviateam.pl/displayimage.php?album=3&pid=2696#top_display_media

Jak z kolei jest z rosyjskimi samolotami?

Pozdrawiam serdecznie

Data: 2010-12-01 12:59:14
Autor: =Marcos=
Tu 154 i odwracacze ciągu
blokada, w zasadzie w zachodnich samolotach wiem że na pewno jest.

W zachodnich niby jest, ale i tak się psuje :P

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2010-12-01 17:04:49
Autor: P.B.
Tu 154 i odwracacze ciągu
Dnia Wed, 1 Dec 2010 01:50:50 -0800 (PST), Wilku napisał(a):

[...]

Tak właśnie latają debeściaki! Sadzają maszynę komunikacyjną jak
szturmowego Su-22. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-12-01 18:21:31
Autor: Robert Tomasik
Tu 154 i odwracacze ciągu
Użytkownik "Wilku" <fbor@op.pl> napisał w wiadomości news:24e9db3d-856b-4350-83a4-88cf780b18dek22g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Ponieważ TU-154 jest przerobionym bombowcem, to pozostawiono w nim odwracacze ciągu, by mógł jak na TOP GUN wymanewrować myśliwce i rakiety przeciwnika.

PS: To żart i proszę mnie nie linczować, ale nie mogłem się powstrzymać.

Data: 2010-12-01 23:54:01
Autor: Wilku
Tu 154 i odwracacze ciągu
On 1 Gru, 18:21, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:
U ytkownik "Wilku" <f...@op.pl> napisa w wiadomo cinews:24e9db3d-856b-4350-83a4-88cf780b18dek22g2000yqh.googlegroups.com...
Cze

> Ostatnio tak przegl da em zdj cia w Internecie i okazuje si e Tu 154
> mo e w cza odwracacze ci gu w powietrzu, my la em e jest jaka
> blokada, w zasadzie w zachodnich samolotach wiem e na pewno jest.

Poniewa TU-154 jest przerobionym bombowcem, to pozostawiono w nim
odwracacze ci gu, by m g jak na TOP GUN wymanewrowa my liwce i rakiety
przeciwnika.

PS: To art i prosz mnie nie linczowa , ale nie mog em si powstrzyma .

Ha Ha Ha Ha Ha

Data: 2010-12-02 13:28:14
Autor: J.F.
Tu 154 i odwracacze ciągu
[...]

W czasach przedmikroprocesorowych kazda blokada troche kosztowala, i mogla sie zepsuc powodujac katastrofe, wiec nic dziwnego ze pewnych blokad nie bylo i scedowali wszystko na wykwalifikowanego w koncu pilota. Moze nie daje sie tego wlaczyc omylkowo.

W nowoczesnych zachodnich konstrukcjach jest odwrotnie i co - katastrofy nadal sie zdarzaja, tylko tym razem "komputer nie pozwolil wlaczyc". Bo on ma swoj rozum i tak mu sie wydawalo lepiej.

Zreszta - sadzac po zdjeciu - to moze taka blokada nie byla potrzebna - skoro tak laduje, to moze przewidywano wlaczenie przed dotkieciem pasa ?

A swoja droga to jeden z wypadkow Tu154 jest opisany wlasnie tak - pilot  przyziemil troche za wysoko i szybko, wiec wlaczyl hamulce. No i spadl troche za mocno.
Nie wiem czy chodzilo o jakies hamulce aerodynamiczne, czy moze wlasnie o odwracacze.

J.

Data: 2010-12-02 14:43:07
Autor: P. Gawryjołek
Tu 154 i odwracacze ciągu

chyba to nie jest takie niesamowitehttp://www.youtube.com/watch?v=bFT0YO2CdM0&feature=fvw

Data: 2010-12-02 15:11:35
Autor: Krzysztof Chajęcki
Tu 154 i odwracacze ciągu
Dnia Thu, 02 Dec 2010 14:43:07 +0100, P. Gawryjołek napisał(a):

[...]

ładne... ;-)

--
pzdr
meping

Data: 2010-12-02 15:59:11
Autor: Waldek
Tu 154 i odwracacze ciągu

[...]

LOL
Jak można przyziemnić za wysoko? Interesujące:-)

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Pozdrawiam
Waldek

Data: 2010-12-02 16:33:47
Autor: Jarosław Sokołowski
Tu 154 i odwracacze ciągu
Pan Waldek napisał:

[...]

Może w jakimś Katmandu czy innym Tybecie?

--
Jarek

Data: 2010-12-03 10:59:06
Autor: Jacek Osiecki
Tu 154 i odwracacze ciągu
Dnia Thu, 2 Dec 2010 15:59:11 +0100, Waldek napisał(a):
[...]

No pewnie w dowolny pagorek/gore ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

[...]